Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Info toegevoegd aan de startpost! Helemaal gezien de gemiddelde leeftijd op dit forum zeker nuttige informatie. Tnx Ashavan :)

Ga ik nu weer verder met mijn hondepoepschema.

edit:
    schema gemaakt! Heb de hoge reps bij armen er uitgehaald, geloof ik niet in. Verder veel machines er uitgesloopt omdat ik samen met mijn vriendin train die kan spotten. Grote lijnen zijn nog hetzelfde gezien het feit dat ik dit voor de eerste keer ga doen.

A Borst, schouders, triceps, rug wijdte en rug dikte
    B Biceps, onderarmen, benen voor, benen achter, kuiten en buik

A1
    Bankdrukken: 11-15 RP
    Machine shoulder press 11-20 rp
    triceps pushdowns 11-15 RP
    latpulldown 11-15 RP
    pulley 11-15 RP

A2
    Dumbell incline Press 11-15 RP
    Upright Row 11-20 RP
    french press 11-15 RP
    latpulldown reverse 11-15 RP
    Dumbell Row 11-15 RP

A3
    Schuin Bankdrukken 11-15 RP
    Side Raises 11-20 RP
    Smal bankdrukken 11-15 RP
    Smal optrekken 11-15 RP
    Deadlift 11-15 RP

B1
    Preacher Curl 11-15 RP
    Wrist curl 11-20 RP
    Seated Calf Raise 11-15 RP
    Hyper extensions 11-15 RP
    Hack Squat 6-10 RP, Widowmaker 20 reps
    Hanging leg raises

B2
    Dumbell Curl 11-15 RP
    Reverse Barbell Curl 11-15 RP
    Standing Calves 11-15 RP
    Leg Curls 11-15 RP
    Schuine Leg Press 6-10 RP Widowmaker 20 reps
    Schuine sit-ups

B3
    Seated Dumbell Curl 11-15 RP
    Reverse wrist Curls 11-15 RP
    Seated Calves 11-15 RP
    Stiff Legged Deadlift 11-15 RP, Widowmaker 20 reps
    Squat 6-10 RP, Widowmaker 20 reps
    Abmachine

RP staat voor 'rest-pause'. Dit houdt in dat je tot max gaat, gewichten weglegt, 15x diep in en uitademt en dan nog een keer de gewichten op pakt. In totaal doe je dan drie sets waarbij het de bedoeling is dat je ongeveer op een totaal van de aangegeven herhalingen uitkomt.

Met dank aan Ashavan voor de nuttige links ;)

2. Ashavan

Ashavan Guest

Ga je ook die stretches doen?

Zou je me wat feedback kunnen geven over me lats en zo?

Lats 17okt
    Lats 2 dagen terug

Je ziet de V-vorm steeds meer vorm krijgen. Zie die zwembandjes verdwijnen mwhahaha. Nu ik mijn Triceps enorm aanpak loopt die ook wat meer in. Maar ondanks dat mijn schouders niet veel kunnen hebben (militairy press met 45kg excl stang) groeien ze wel als kool.

Als ik zo terug kijk heb ik het idee dat het midden van me LATS enorm achterloopt. Of komt dat door gebrek aan traps die ik daarom nu 2x in de week aanpak?

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zie hier een mooi stuk over stretchen. Ik heb me er nooit echt mee bezig gehouden, maar het klinkt iig erg aannemelijk. Uiteraard ga ik het toepassen, want extreme stretching is een onmisbaar onderdeel van DC:

http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=301stretch2

Zal zo even kijken btw ;)

edit: gekeken, niks mis mee toch? Lekker blijven chinnen en misschien wat proberen met dat stretchen uit het bovengenoemde artikel. Vooral voor de rug moet dit erg positief werken nl.

4. Ashavan

Ashavan Guest

Stretches had ik al geprobeerd voor verscheidene spiergroepen. Die 60seconden hou ik niet vol zonder half dood neer te vallen op het eind :p

Misschien upright row gaan doen. Chins lukken me nog niet meer dan 3xbodyweight. Hanged Leg Raises voor de buik daar en tegen lukt me wel aardig tegenwoordig :D

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Is toch juist super als het 'slechts' drie keer lukt? Iaw genoeg progressie te boeken! Besides ik kan met mijn 88kg ook slechts 8-12x.

6. Ashavan

Ashavan Guest

Net een improv. training gedaan. Fysio zei dat ik een dokters briefje moet regelen en dan bij de fysio afspraak maken zodat het via de verzekering vergoed kan worden.

Net rustig getraint, maar voel nu weer lichte steken. Cable Pull down 60kg, T-bar Row 50kg, Incline DB Press 16-18-20kg, Militairy Press 30kg en nog wat buikoefeningen.

Zwaar irritant dat ik niet vol uit kan op moment :mad:

Nog irritanter voor de lokale instructeur om zieltjes te winnen en hoe goed hij wel niet is met zijn adviezen. Zelf doet ie idiote oefeningen om interessant te lijken met een hoop gekreun. Hij staat te cheaten als een gek om gewichten omhoog te krijgen :confused:

Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2007
  7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar wat heb je precies dan?

Stukje over eieren:

http://www.ergogenics.org/voeding62.html#1

Ik denk dat ik het zekere voor het onzekere neem en ook die ene dooier per dag schrap. Al zijn er onderzoeken die het tegenovergestelde beweren mbt hdl en ldl.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Ik eet zelden dooiers. En als ik het doe is het meestal niet eens de helft van 1.

Wat ik precies heb weet ik niet. Maandje terug ofzo was met bankdrukken de laatste set aan de beurt. Me pa spotte de laatste 2 herhalingen. Ik duwen en opeens voelde ik iets knappen. Daarna geen oefening meer kunnen doen. Krepeerde van de pijn en in de nacht werd ik er zelfs wakker van. Dus lichtjes trainen voor 2-3 weken tot het weg was. Afgelopen dinsdag voelde ik weer de steken.

Volgens de fysio is het een groot scheurtje in een overbelaste spier welk waarschijnlijk een maand of 2-3 rust nodig zal hebben. Maar mag hij beroepshalve niet officieel zeggen tot ik bij hem op bezoek ben geweest via officiele kanalen en hij grondig kon onderzoeken.

2-3 maanden....shit hey :confused:
    Hopelijk komt hij tot een andere conclusie. En dan regel ik meteen even steunzolen voor me platvoeten. Als ik loop geen last van, maar met rennen wel. Staan me poten scheef. En met squat ook. Staat buitenkant voet niet stevig genoeg.

Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2007
  9. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Kga zowieso thuis wat kickboksen heb wat spullen aangeschaft, bokszak, 2 paar bokshandschoenen en een paar bokshandschoenen voor op de bokszak en nog een Stootkussen. Kheb al een paar kickbokslessen gevolgt dus kan weet de basistechnieken al. Misschien ga ik er nog verder mee, ben van plan om of te gaan kickboksen of thaiboksen in een gym.

10. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Wordt hier nog een beetje getraind? :)

Vanavond 137,5kg squat 4x4 en 95kg frontsquat staat op het programma, zal wel lekker zwaar worden..

11. Ashavan

Ashavan Guest

Heb soort van rustdagen ingelast, moest ook veel regelen mbt her-schooling naar instructeur. Vanochtend opgedrukt en voelde geen steken in me arm. Ga nu naar de sportschool om het schema voor de borst/schouders/triceps af te werken. Eens kijken of het kan aangezien bankdrukken voor de pijn zorgt :confused:

12. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Chronische vermoeidheid icm darm-onsteking is kut.

Vanavond toch zeker trainen, intensiteit wat omlaag maar toch even wat kilootjes verzetten.

13. II DDE II

II DDE II Skilled&Sexy

Leuk Bevonden:
    0
    88 kg en 7% vet bereikt bij mn lengte van 1.93. Moet alleen mn benen nog wat extra doen voor de verhouding...niet dat het sateprikkertjes zijn ofz.

14. Ashavan

Ashavan Guest

Wat meer massa zou bij jouw lengte ook niet misstaan. Zou gaan richten op 95-100kg bij een laag vet%. En als je er echt bruut uit wilt zien kun je zelfs 110-115kg gaan doen.

Net wezen trainen. Bankdrukken mocht ik blij zijn de 50kg te halen. Ging niet echt lekker. Verders gingen de oefeningen met relatief normaal gewicht zonder pijntjes. Conditie is na die 4 dagen rust ook ingestort lijkt het :confused:

15. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik weeg nu 86 bij 1.85 , half jaar geleden begonnen en toen woog ik zo'n 66 kilo.
    Ben dus wel tevreden, vetpercentage ligt rond de 8.

Kvind dat ik nog wel wat meer kan eten daarom er nog maar een maaltijd bij gedaan op een dag:)

Zometeen borst + biceps trainen, kzou eigenlijk biceps bij rug trainen afgelopen zaterdag maar na me rugtrainen waren me biceps te vermoeid...

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Flink omhoog gegaan qua gewicht. Zelf zit ik nu op ca 77 kg, wat 69/70kg was, bij ca 1.80/1.83. Vetpercentage mag bij mij nog wel omlaag (geen idee hoeveel die is).
    Train nu ruim 5 maanden en ben erg tevreden, ook gezien de laatse maanden dat ik vaak maar 2x per week een uur train, wat in het begin veel meer was.

17. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Was je nou ook gestop met powerliften door die vermoeidheid of herriner ik me dat verkeerd?

Klinkt wel netjes, hoelang train je al en wat zijn je krachtstats? Met benen kan je ook wel flink wat massa winnen dan denk ik..

95-100 is ook al best bruut vind ik, 110-115 gaat denk ik best lastig naturel en dan ook nog een laag vet% Ben zelf 1 van de lichtste hier geloof ik lol :+, ben wel van plan om rond de 90kg te gaan zitten maar ik vreet nu al een tijdje 16 boterhammen + nog een hoop naar binnen en ik kom echt maar heel langzaam aan :confused:.

@ Skyzigy en [2k]: Goede vooruitgang :thumbs:

18. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sterkste man onderdelen, zoals tire flippin, farmerwalks en dergelijke doe ik niet meer nee.

Hoe ging het vanavond met je 4x4 SQ? Full neem ik aan?

19. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Onderdelen lijkt me ook wel lachen om eens een keer te proberen, moet toch wel lukken met mijn monsterstats mwaha O-)

Ben niet meer wezen trainen, trainingsmaatje kon niet en zonder spotter squat (idd full) ik liever niet, wil echt altijd alles eruit halen en dan kan je gewoon niet tot de max gaan vind ik... Dus dat komt een andere keer deze week, waarschijnlijk overmorgen. Morgen weer benchen.

Laatst bewerkt: 3 dec 2007
  20. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Volgende week wil ik gaan beginnen met een full body schema, nog nooit full body gedaan maar lijkt me wel wat.
    Iemand nog tips hiervoor? Was van plan om rippetoe te gaan doen, maar dan wel met een paar isolatie oefeningen erbij.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina