De Grote Voetbaldraad [Deel 16]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 dec 2007.

?

Wie gaat Europees kampioen worden?

1. Nederland

27,1%
  2. Frankrijk

6,3%
  3. Italië

23,6%
  4. Spanje

7,6%
  5. Tsjechië

3,5%
  6. Oostenrijk

1,4%
  7. Zwitserland

0,7%
  8. Polen

0,7%
  9. Portugal

3,5%
  10. Turkije

0,7%
  11. Kroatië

8,3%
  12. Rusland

2,1%
  13. Zweden

1,4%
  14. Griekenland

0,7%
  15. Roemenië

0,7%
  16. Duitsland

11,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ook goed, maar iets minder realistisch :+

2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Touché :cool: Maar ik blijf het volhouden... Tot het bittere eind! Trouwens, voor wie zal jij gaan juichen bij Nederland - Italië?? :eek:

3. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dergelijke dilemma's heb ik al vaker gehad (Italië-Nederland en Ajax-Inter bijv.), maar het maakt me weinig uit. Meestal heb ik liever dat de ploeg die de meest reële kans maakt op de eindoverwinning doorgaat. Maar ik juich niet minder hard voor de andere partij.

4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
  5. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind dat Frankrijk kwalitatief gezien de ploeg degelijkste moet zijn; De Italianen zullen niet nog eens winnen gok ik. Duitsland maakt ook een goede kans. Kroatië komt ver, maar gaat niet winnen vrees ik (zou wel leuk zijn voor de verrassing).

6. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Nerazurri heb jij Italiaans bloed dan?? ik dacht dat je gewoon een inter fan was..

7. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Yeppur...

8. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Ik had meteen Spanje gestemt, ben alleen bang dat het hetzelfde als altijd word met Spanje. Zelf vind ik Spanje mooi voetbal spelen en verdienen ze het opzich wel om weer een keer Europees Kampioen te worden.

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Potentie zat. Zou leuk zijn als Spanje het een keer ging redden. Maar ze hebben er -ben ik bang- toch niet de toernooimentaliteit voor. Op papier hebben ze de sterkste selectie en ze hebben denk ik het beste voetbal van allemaal laten zien.

10. Conquistador

Leuk Bevonden:
    5
    Precies dat is meestal ook hetgeen wat ze openbreekt, maar met deze selectie hebben ze inderdaad de potentie. Zodra ze er de ook de vechtersmentaliteit krijgen die je behoort te hebben op het toernooi, en het geluk dat je nodig hebt op sommige momenten, dan zijn ze in mijn ogen de grootste kanshebber.

11. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Daarnaast heb je ook het probleem is dat niet iedereen bereid is voor volk en vaderland te spelen. Je hebt een reeks spelers die zich niet voelt als Spanjaard, maar meer als Catalaan of Bask.

Nee, ik tip Kroatië. Zit veel potentie in het team. Echte supersterren hebben ze niet (Misschien alleen Da Silva). Maar spelers als Srna, Petric, Modric en de gebroeders Kovac zijn zeker geen slechte spelers. Ze hebben daarnaast een leger aan bloedfanatieke supporters wat kan dienen als 12e man. En Kroaten zijn een heel trots volk natuurlijk. De vechtersmentaliteit voor volk en vaderland zit heel diep. De littekens van de oorlog zijn nog altijd diep. En daarnaast kunnen ze gewoon harstikke goed voetballen. Dat hebben we wel kunnen zien op Wembley.

12. Conquistador

Leuk Bevonden:
    5
    *wijst naar je avatar.

13. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Nee, ik maak zeker een punt. Nationalisme helpt zeker bij de spelers. Het is een extra soort motivatie voor de spelers. Je ziet het bij de Fransen, Italianen, Grieken, Schotten en alle Balkanlanden. Vechten voor volk en vaderland. Je hebt bij Spanje spelers als bijvoorbeeld Puyol, Xavi en Fabregas die als Catalaan onder Spanje spelen. Het is misschien onbewust, maar ze spelen dan met een stukje minder trots.

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Zo kun je elk team wel titelkandidaat maken.. zo van: "Ja als ze dat en dat verbeteren worden ze kampioen".

15. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet alsof ze gedwongen worden voor Spanje te spelen. Oleguer heeft bijvoorbeeld geweigerd.

Daarnaast is het een misconceptie dat iedere Catalaan/Bask een separatist is. Op deze misconceptie worden vaak hele theorieën gebouwd als reden van het geringe succes van Spanje op eindtoernooien, maar ik denk niet dat Catalanen die al sinds jaar en dag spelen voor het Spaanse elftal doelgericht het team gaan saboteren met hun geheime regionalistische agenda. Soms vergeten mensen dat Catalonië gewoon deel uitmaakt van de Spaanse eenheidsstaat.

Kijk bijvoorbeeld maar naar Schotland. Celtic en Rangers mogen elkaar ook niet. Celtic fans identificeren zich voornamelijk met Ierland en het Noord-Ierse separatisme (nationalisten), terwijl Rangers fans zich Britten voelen (loyalisten). Toch hebben ze bijna nog gezamenlijk het EK gehaald terwijl het JUIST een elftal is dat een gebrek aan kwaliteit moet compenseren met vechtlust.

Dus ik denk dat die hypothese van gebrek aan patriotisme inderdaad lulkoek is.

16. Conquistador

Leuk Bevonden:
    5
    Nee, want Spanje heeft in principe al een geweldig elftal staan.

17. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    QFT:cool:

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Nederland heeft de meerderheid van de stemmen \o/ lang leve het nationalisme!!

19. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    En het gebrek aan voetbalkennis :cool: :9

Nee hoor, het zou zo maar kunnen gebeuren. Als de benodigde chemie ineens aanwezig is (wat altijd uit het niets kan ontstaan) heeft Nederland creativiteit genoeg om kampioen te worden. Echter, er zijn toch zeker 6 ploegen die ik hoger inschat.

Maarja, als Griekenland Europees kampioen kan worden, kan alles, met alle respect uiteraard.

20. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Volgende maand maar even het Spaanse Euro2008 shirt bestellen met Raúl achterop. Een beetje support kan nooit kwaad. :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina