waarom wist ik dat jij ook zou reageren
Waar 2 vechten hebben er 2 schuld. Als vlaanderen bij nl komt, buigt yves voor balkenende en de belgen dan voor NL. Verdwijnt het belgische koningshuis?, welke ambterlijke molen wordt er gekozen (samenvoegen= nog meer ambterlijke klotezooi), hoe gaat de politieke indeling er uitzien?. Allemaal punten om heel heel lang over te kibbelen. Dat laatste blijken beide kanten in belgie maar al te goed in te zijn, want geen van beide is van plan te wijken. En wie zegt dat als jullie bij ons zouden komen dan jullie of wij wel zouden wijken (even jullie en wij voor het gemak van de discussie, niks mis met belgen in het algemeen)
Point?, dus vlamen hebben die veto`s niet?. If so ga je dan is afvragen waar in godsnaam het achterlijke idee om het politieke bestel zo in te delen vandaan komt (en ga nou niet roepen : Alle Walen op een kluitje, want ergens zijn de Vlamingen er ook mee ingestemt)
Dus omdat het van oudsher "vlaams" is (brussel hebben we het over i presume) moet er dus vlaams gesproken worden, times changes so do people. Verplichten tot iets is nooit goed. Al betekent dat wel dat al deze mensen 2 talen spreken en er dus van taal probleem geen spraken hoeft te zijn. Dat niemand zijn ego op zij kan zetten is een ander verhaal. En ook weer de kern van het probleem. Geen van beide partijen kan z`n ego opzij zetten. En als die 2000 euro werkelijk zo kut besteed wordt kan je je niet is gaan afvragen of niet het hele politieke bestel op de schop moet , en jullie is met z`n allen is de egos opzij te schuiven en iets van Belgie te maken ?.
feit is dat hij het had over waloniers die dit gestemt hebben , enige wat ik nu zie is vlamingen dit vlamingen dat. Hij zij dat er 800,000 man in Walonie op de beste man hebben gestemt. Iets wat gezien het aantal inwoners in walonie niet een overgrote meerderheid heeft. Dat ie in totaal een overgrote meerderheid heeft is een ander verhaal.
Racisten nog wel..
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassenhaat, rassendiscriminatie 2 leer van de superioriteit van het ene ras boven een ander => rassenwaan
is iets heel anders dan het vormen van een bepaalde censuur. Maar als we toch zo beginnen. Vlamingen voelen zich schijnbaar ook verheven boven de Walen, het enige wat ik hoor is hoe goed de Vlamingen zijn en hoe slecht de Walen zijn. Schiet je veel mee op , is dat dan ook plots racisme?
Dat ze een groot ego hebben heb ik niet ontkent, en tis ook niet goed te keuren dat het gebeurd. Maar ook hier snijd het mes aan 2 kanten, hoe welkom zijn ze aan vlaamse kant ? Hoe bang zijn de vlamingen voor het feit dat die "Verdefelijke" Walen hun werkplekken in nemen ?..
Nope dat ben ik idd niet. andere kant van de medaile . het sentiment wat ik hier proef over Walen is ook op z`n zachtst gezegd niet vriendelijk te noemen..
en al zou je het wel willen, leg me is uit hoe we uit de eerder genoemde problemen denken te komen? .. En welk voordeel daar voor de "belg" en de "Nedelander" uit gaat komen op lange termijn (als men al uit de eerder genoemde problemen kan komen , wat mij persoonlijk zeer stug lijkt
"het vlaamse" volk, en dan de walen uitmaken voor arrogant. Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet ?. En het ging me met dat cliche niet om hoe of waar "Vlamingen" bij gehoord hebben. MAar dat toen "belgie" nog bij het koningkrijk der nederlanden hoorden het uiteindelijk ook afsplitste (1830) En dat zou zich in het geval dat Vlaanderen bij NL komt ongetwijfeld weer gebeuren. Niks mis mee. Maar ik zie die halstarrigheid niet verdwijnen en daarmee keren vergelijkbare problemen terug
Mijn mening? Over het feit of vlaanderen bij nl moet is duidelijk ja, mijn mening over het conflict heb ik laten doorschemeren maar om even heel bot te zijn: Imo zijn beide partijen gelijk in kinderachtig gedrag en zijn beide net zo hard schuldig. waar 2 vechten 2 schuld
,
Dat ik het bekijk zonder voordelen over beide groepen is iets anders dan er helemaal niets van af weten. Sure zal het sentiment anders zijn als waal of vlaming. Heb ik nergens ontkent. Wel irriteer ik me aan de kinderlijke eenzijdigheid in de posts van de vlamingen. Had een Waal die gemaakt was het visa versa geweest. Diezelfde waal had vergelijkbare argumenten aangedragen btw als dat de vlamingen nu doen, waarom die Vlamingen toch altijd dwarsliggen etc en dat de vlamingen er niets van snappen, get the picture?.
..
Hier hoef ik niet eens op in te gaan
Laatst bewerkt: 9 dec 2007