Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben ook kaal en heb ook pijntjes :p

a1: Bankdrukken: 90kg - 14x (rust-pauze ==> RP)
    Machine Shoulder Press: 80 kg (losse schijven) 14x (RP)
    Triceps pushdown machine: 70 kg - 15x (RP)
    Lat pull Down: 90kg - eeh weet ik niet meer (RP)
    Pulley: 80kg - weet ik ook niet meer (RP)

(wat ik niet weet kom ik nog op terug!)

Strekken van de borst dmv statische flyes ging prima! Echter het rekken van de schouders ging ruk en die doe ik volgende keer gewoon hetzelfde als met de triceps (in diphouding gaan hangen). Uitrekken van de rugwijdte (hangen aan een stang), hield ik een kleine halve minuut vol. Oprekken van de rugdikte deed ik dmv dumbells vastpakken en voorover hangen.

Ik vraag me af hoe serieus ik het risico van het krijgen van stretch-marks moet krijgen. Mij boeit het niet (liever niet al te veel), maar mijn vriendin wil ze zeker weten niet :+

site met plaatjes voor het rekken:

Test-nation

2. Ashavan

Ashavan Guest

Als je vriendin geen strech marks wilt moet ze cocos creme gebruiken zodra ze zwanger wordt. Houdt de huidcellen elastisch. ;)

Met hoeveel % gewicht doe jij die statische fly stretches?

Weet niet of ik uberhaupt in die bank kan kruipen zoals zij dat willen :confused:

Vorige keer deed ik 50% maar ging niet lekker.

FF douchen en naar bed. Wil morgen om 7.00 weer op de sportschool zijn ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2007
  3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    14kg en ik ging al compleet stuk....zat op ruim 30 sec oid. Ik vermoed dat dit erg snel gaan stijgen omdat ik dit nog nooit eerder gedaan heb.

4. Ashavan

Ashavan Guest

Valt enorm zwaar dat stretchen, maar schijnt goed te zijn. Zal het zelf nog eens een poging geven wat betreft de borst en rug stretch.

Een hele week uitslapen tot 11.00 is niks. Af en toe is lekker, maar constant wordt ik zo duf van. En dan heb ik het gevoel dat de halve dag al vergaan is :mad: Daarom wel lekker om gewoon vroeg op te staan en te sporten. Sportend de zon op zien komen heeft ook wel wat hehe.

Die nieuwe trainer daar schrok zit kapot. Dacht dat het al 16.00 was toen ik binnen kwam. Na afloop nog wat gepraat en hij liet een oefening zien voor de rug welk als vervanging voor de db row kan zijn. Je voelt de bovenrug dan wel zeg :confused:

Ochtend training is altijd simpel en voornamelijk cardio gericht. Begon met de buik. Linker Oblique-rechter-centrale buikspier sit-ups/crunches. Elke spier 15herhalingen zonder pauzes. Dan een pauze en alles nog een keer voor 3x in totaal. Daarna Leg Raise gedaan voor onderkant buik. 5mins gelopen, 10mins roeien, 15mins fietsen, 30crosstrainer. Vond dat wel genoeg op een nuchtere maag. :p

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ben zelf geen ochtendmens. Tenminste, niet als ik een tijd moet reizen. Dan ga ik maar een beetje slapen in de trein, waar ik nog moeier van wordt, maar gaat de tijd tenminste beetje snel voorbij. :)
    Aan cardio doe ik de laatste tijd weinig. Weinig tijd voor, maar hou het ook niet vol om langer dan een minuut of 10 een oefening te doen. Niet eens zozeer que conditie, maar meer omdat ik het zo saai vind en de tijd niet vooruit lijkt te gaan.

6. Ashavan

Ashavan Guest

Net weer lekker bezig geweest. Voelde me goed en na afloop nog niet het gevoel gehad maximaal te hebben getrained, maar ging wel zwaarder. Squat (gewicht excl stang 12.5kg) begon met 80kg, 90kg, 100kg, 105kg, 110kg. Nieuwe records boven de 100 ;) Eindigde met full squat 85kg ex. stang. Andere oefeningen deed ik ook ongeveer 10kg zwaarder.

Dus mijn nieuwe Squat top ligt na 2.5 maanden doen van de oefening op 122.5kg x5. Met het gevoel er nog wel 2-3 uit geperst te kunnen hebben, maar vertrouwde me tijdelijke spotter niet genoeg om dat te doen. De stang is zo hevig aan het buigen dat ie na de 150 zal breken heb ik het gevoel :confused:

En net mezelf verwend voor een keer in paar weken. Had geen zin om te koken dus patat, frikandel en hamburger bij Verhage gehaald. Was lekker :eek:

Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2007
  7. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Toen ik vandaag aan het sqautten was zei zo'n instructuer dat ik ook is moest proberen om me benen wat meer naar voren te zetten waardoor je dus een beetje schuin naar achter staat. Dan heb je minder kans op blessures en voel je uhm beter in je bovenbenen zei hij. Ik moet zeggen dat ik uhm idd nog meer voelde in me bovenbenen, maar is deze manier beter, slechter of maakt het niks uit?

Laatst bewerkt: 10 dec 2007
  8. Ashavan

Ashavan Guest

Ligt er aan hoever je de voeten naar voren moest zetten. Als je te schuin staat belast je de onderrug te veel en krijg je juist meer blessures. Doe je het trouwens los of in een rek, want los schuiner staan is pretty pointless :p

Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2007
  9. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    pff net terug van bodyshape en spinnen.
    Bij bodyshapen valt het beetje tegen dat ze vaak billen,benen,buik doen maar armen best vaak niet. Vind ik wel jammer want wil wel het plaatje compleet.

10. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Normaal doe ik het los, maar nu heb ik het dus in een rek gedaan want anders kan ik niet schuin staan aangezien ik dan achterover zou flikkeren:+

Laatst bewerkt: 10 dec 2007
  11. Ashavan

Ashavan Guest

Simpele manier. Ga met een lege stang in dat rek. En ga zitten in de houding die je hebt als je full of paralel squat. Zet dan je poten zo neer dat je knie in de juiste hoek staat en je weet waar je voeten horen :p Ze hoeven niet zover naar voren anders krijg je rug probleempjes.

12. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    zow na een half jaar trainen een nieuwe test gedaan.

Best lekkere resultaten, 8 kilo kwijt 20% van me vetpercentage kwijt. Ben nu nog iets te zwaar maar nog een kilo of 4 en verder zal ik niet zakken, aangezien spieren ook wat wegen ;)

Prestatie index was touwens 49 en dat is nu na een half jaar trainen 96. Bijna verdubbeling :) weet niet of dit een algemeen cijfer is of iets van me eigen sportschool? Iemand een idee?

Ook had ik nog een vraag over het vet percentage, hoe meet die weegschaal dat? heeft iets met de weerstand van stroom te maken, maar kan iemand mij dit even heel gedetaileerd uitleggen :) Bedankt!

13. Ashavan

Ashavan Guest

Mooie vooruitgang. Voor mij ook motiverend om te zien dat iemand anders het qua vet% ook red in een jaar tijd. Hoeveel was je in het begin?

Prestatie index zal wel iets van je eigen sportschool zijn. Verscheidene hebben hun eigen referentie kader en meettechniek waarvan zij denken dat het het beste is.

Hoe gedetailleerd wil je de uitleg hebben van de weegschaal? Het schiet als het ware kleine elektrische pulsjes door je lijf. Vet geleid elektriciteit een heel stuk minder dan water en spieren. Dus hoe meer vet hoe lager de geleidingsdichtheid en hoe langer het duurt eer het signaal weer terug is. Zie het als een PC die een andere PC Pingt. Je stuurt een datapakket en moet binnen een bepaald milliseconde terug komen om te weten hoe goed de verbinding is met die pc.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat zijn geen verkeerde stats Ashavan! Doe je zeer zeer netjes! *beetje jaloers en gaat vanmiddag weer los in de gym*

15. Ashavan

Ashavan Guest

Complete plaatjes trainen we voor. Hebben ze geen bodypump klassen bij jullie dan? Anders zit er niks anders op dan na afloop nog de armen los te trainen.

@Kevf.
    Beetje doortrainen heh ;)

Merk wel dat het minder vet hebben ook zijn nadelen heeft. Heb het nu veel sneller koud en als ik me ergens aan stoot doet het auw :mad: Zie wel steeds meer meso vormen ipv endo vormen ontstaan. Power for teh win :D

Maar denk positief. Met Deadlift en bankdrukken loop je nog ver voor :D

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    jajajajaja...post je schema eens, ben wel benieuwd :)

17. Ashavan

Ashavan Guest

Mijn schema is simpel qua opzet. Gewoon pompen tot je er bij neervalt rofl.

Het scheelt een hoop als je de stang mee mag tellen. Zo hoef ik nog maar 17.5kg en ik heb de 300 :D

Laatst bewerkt door een moderator: 11 dec 2007
  18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Jij bent wel het bewijs dat een state of mind je het snelst brengt waar je wezen wilt. Je kan er op een passieve manier intensief mee bezig of je er volledig op storten. Alleen bij de laatste optie zal je echt progressie boeken.

19. Ashavan

Ashavan Guest

Motivatie is een enorme belangrijke factor. Als je weet waar je voor bezig bent en je wilt het graag ben je bereid er veel voor te doen.

Het is ook best "macho" en stoer als je steeds meer gewicht op de stang legt en hem lichtelijk ziet buigen. Het ziet er heel goed uit als je aan elke kant 3 schijven van 20kg kan gaan leggen en er staat iemand naast je die maar 20kg totaal doet...Te bedenken dat ik ook ooit zo laag was begonnen rofl.

Eens kijken of het beetje rust ook effect op de andere oefeningen van vandaag en mogguh zal hebben. Denk je eens in even 60-65kg te bankdrukken excl die 12.5kg van de stang natuurlijk :p

Laatst bewerkt door een moderator: 11 dec 2007
  20. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    het komt gewoon door die pindakaas in zen voedingsschema :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina