Racisme, extreem nationalisme en white power

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 3 nov 2005.

  1. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een gezanik.Hoezo van een mug een olifant maken?.

    Ik kan wel een lang verhaal neerzetten waarom ik het niet zo gemeend en extreem opvat, maar dat leest toch niemand

    Ook vind ik het niet zo ontzettend extreem grappig dat ik op de grond lag van het lachen, maar een lichte "hehe" wel.
     
  2. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit probeerde ik ook te zeggen, maar kon ff niet op de goede woorden komen! Gewoon een "hehe" was het voor mij ook...
     
  3. TDF GANGSTER NL

    TDF GANGSTER NL STB MEMBER

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    is er in marokko 1 kerk te vinden? NEE waarom wel Moskees hier? :D
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.589
    Leuk Bevonden:
    8.691
    |:-

    Er zijn in Marokko wel degelijk kerken te vinden. Alleen een stuk minder dan moskees. Er zijn hier toch ook meer kerken dan moskees?

    Lijkt me ook logisch als 1.1% van de bevolking christelijk is.

    Maarja, waarom reageer ik hier eigenlijk serieus op? :x
     
  5. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een rare vraag, waarom hebben die mensen @ stormfront eigenlijk zo`n hekel aan joden. Wat zijn hun argumenten of praten ze gewoon hitler na die de joden uitkoos als zondebok? Ben zelf niet van joodse afkomst ofzo.
    Edit? Hmm ik heb even op die site rondgelezen en met verbazing. Ben wel meer te weten te komen. Een aantal dingen die ik ben tegengekomen/opvielen daar:

    *Wat mij ellereerst opviel was dat er veel verschillende meningen waren. Zo heeft de ene wel jodenhaat (merendeel) maar ook een groot gedeelte niet. Daarnaast zag ik ook mensen met koerdische afkomst die "mee wilden doen". Sommige keuren dat weer af, andere vinden het goed. Er waren ook vlaamse mensen, sommige waren daar weer tegen andere weer voor.

    *Nog iets wat ik opvallend vond is dat meer dan de helft tegen wilders is dit dus voornamelijk vanwege zijn joodse? afkomst.(wist ik niet) Tevens staat er ook aangegeven dat ze wilders wel zien als iemand die zorgt voor opschudding en ze hopen dat hij wordt neergeschoten want dat zal het teken zijn voor dat ze "lekker" kunnen gaan rellen. Er stonden dan ook veel reacties over het feit dat de actie dan kon beginnen.

    *Sommige vinden dat blanke vrouwen omgetoverd moeten worden tot baarmachines zodat het blanke volk niet uitsterft.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2007
  6. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zieke van stormfront.org is eigenlijk dat ze het nog serieus onderbouwen ook. Ze menen het echt. Als het nou een grote grap was, dan was het behalve een zieke grap nog wel te doen. Maar dat fanatisme maakt het eng. Zij laten iig zien dat Hitler niet zomaar iemand was die nooooit meer terug komt. Aanhangers etc zijn er genoeg.

    De hekel aan Joden komt omdat ze hitler's ideeen aanhangen. Hitler had een hekel aan joden door iets uit zijn jeugd, maar zijn aanhangers zijn het dus eens met zijn ideeen en dus zijn ze ook tegen Joden.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2007
  7. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd ze menen alles, Al is er wel onderscheid zoals ik al aangaf sommige zijn niet tegen joden.

    Groot aantal aanhangers zijn er idd bijna 121500 members aangemeld op dat forum. Met talloze gasts.
    Ja dat dacht ik al, ik kon geen voor hen eigen argumenten vinden.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2007
  8. Yko

    Yko Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn vrouw is van joodse afkomst (en overigens buitenlander), Wilders zelf volgens mij niet. Die afkeer voor joden zal wel te maken hebben met hun grote held, plus dat zij Amerika als het kwaad zien en daar zit natuurlijk de joodse lobby (althans volgens SF), plus dat ze Israël als onderdrukker van Palestijnen zien. Dat verklaart misschien ook de steun aan Koerden.

    Ik heb een keer met verbazing op stormfront wat rondgelezen, maar ik heb niet het idee dat het ooit iets zal gaan worden.Wel handig dat dit volk zich registreert op dergelijke sites, handige database van potentieël gevaarlijk tuig. Wat inderdaad schrikbarend is is dat zoveel mensen er ook echt in geloven, daar kunnen wel wat psychiatrische etiketten opgeplakt worden.

    Verder is het voornamelijk kansloos volk wat door eigen domheid en daarbij behorende kutbaantjes hun frustraties afschuift op anderen.
     
  9. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, het enge is dat er vrij intelligente mensen met verkeerde ideeën zijn.
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zelf wordt ik ook vaag voor een "racist" uitgemaakt. Vaak vraag ik me dan af waarom. Ik heb geen hekel aan turken? Noch aan joden of Antillianen. En ik schuif ook niet alle Marrokanen over 1 kam ondanks dat dit enorm moeilijk is tegenwoordig.

    Maar zodra ik over specifiek gedrag, waar vaak marrokanen bij komen kijken, en daar kritisch naar kijk is het racisme. In plaats dat ik zeg dat het ******volk en barbaren zijn kijk ik dieper. Wat zijn de sociale redenen? Waarom grijpen ouders niet in? Hoe is de schaamtecultuur onder marrokanen? Waarom vertonen ze van die lange tenen en roepen ze constant racisme over niks? etc etc.

    In mijn ogen wordt er te vaak racisme geroepen terwijl er niks aan de hand is. Je wordt gedwongen om politiek-ruggegraatloze-correctheid uit te oefenen. Alles moet met de mantel der liefde verbloemd worden zodat iedereen over ons heen kan lopen. Niemand durft meer besluiten te maken en zit maar op de heg en is behoorlijke onverschillig geworden. Alles moet getolereerd worden, maar oh wee als je ook maar een beetje progressief denkt. Dan ben je meteen rechts-extremistisch en dat wordt niet getolereerd.

    Kijk ik ben het niet eens met Stormfront. Maar zoals het tegenwoordig in de maatschappij zelve is komt mij ook de strot uit. De maatschappij en Stormfront zijn 2 uitersten van denkwijzes waar ik allebei op kots.

    Wat Wilders betreft. Die heeft mijn stem niet, maar kan wel begrijpen waarom die van velen wel. Maar in mijn ogen krijgt Wilders ook veel meer krediet dan hij waard is. Het is een oppositie partij met populistische uitspraken. Een partij die ongenuanceerde uitspraken doet en weet hoe de media te gebruiken. Het is geen partij die met uitgedachte ideeen en plan van aanpakken komt. Het is een partij die wel andere partijen dwingt om na te denken en eens een keer iets te gaan doen. En die grote partijen dienen de juiste uitspraken van de slechte te scheiden. Vervolgens die juiste uitspraken genuanceerder brengen in een formaat wat werkbaar is. Mensen die denken dat een wilders meer kan bereiken leven in dromenland. Jammer genoeg zijn er mensen die denken dat PVV meer kan en nemen de ongenuanceerde uitspraken letterlijker dan ze zijn. Lekker de simpele barbaren onder het marrokaanse volk provoceren. En die gasten trappen er keer op keer in.

    Voor de nazi's en Hitler. Heb er in me jeugd veel mee bezig gehouden. Mein Kampf, Stormfront, geschiedenis boeken en meer. Werkstukken en spreekbeurten over gehouden. En tja...het negatieve zoals de massamoord op joden overschaduwd de vele goede dingen zoals de heropbouw van Duitsland na de 1e wereldoorlog. Infra, technology, economie...alles werd in die tijd heropgebouwd uit de as van de eerdere oorlog. Hitler zelf was ook niet de meest intelligente man, wat je duidelijk ziet in het begin, dus het meeste kwam van zijn onderofficieren. Ondanks dat de aanpak van een zondebok in de vorm van joden minder is ben ik wel voor het concept dat er offers gemaakt moeten worden voor het groter goed. Alleen die offers zijn in mijn ogen niet onderhevig van ras/afkomst, maar eerder willekeur.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2007
  11. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65

    whahaha

    Ieder rationeel denkend wezen weet dat onze maatschappij allerminst een uiterste is. :lol:

    Onze maatschappij is gewoon doorsnee.

    Persoonlijk kots ik op mensen die anderen beoordelen op basis van huidskleur, geloof en ras.
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Tegenwoordig heb je alleen links en extreem links. Alles wat een beetje "rechts" is wordt al meteen als extreem bestempeld. Onze maatschappij is alles behalve doorsnee.
     
  13. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het hier voor de volle 100% mee eens.
    Bij mij in de klas zitten ook veel buitenlanders en het is al aardig uitgedunt, waarom? ze doen gewoon geen reet, ze maken de indruk dat het ze niks kan schelen als ze een 3 halen.
    natuurlijk heb je ook autochtonen die er zo over denken maar in verhouding is dit veeel minder.
    ik vind dit echter heel sneu voor de gasten die wel willen presteren maar de kans niet krijgen omdat ze ook mohammed of achrak heten en bij voorbaat al een stempel op hun kop krijgen.
     
  14. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Onze maatschappij is allesbehalve extreem. In Nederland is het aantoonbaar, prettig wonen. Wellicht zullen Canada en Australie op dit punt nog hoger scoren, maar de rest laten we als Nederland zijnde achter ons.

    Extreem linkse politiek bestaat daarnaast niet in Nederland. Hoogstens centrum links. De PVV en het gepeupel van Verdonk tonen wat extreem rechtse trekjes op bepaalde vlakken.
     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Het zal vast wel zo zijn dat er in Marokko een kerk te vinden is. Feit blijft wel dat wij hier meer moskeen hebben dan hun kerken daar. Persoonlijk hoeft het voor mij allebei niet maar ik wil wel dat er in Nederland meer kerken zijn dan moskeen.
     
  16. eliminator

    eliminator Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad niet gezond het nazi-gedachtengoed. Blijkbaar zitten ze in het Californië, waar ze zitten, te ver van de 'crime scene' Europa waar de Joden massaal uitgeroeid zijn tijdens WOII.

    Neonazisme is een slecht gedachtegoed, maar ik denk niet dat het gevaarlijk is op grote schaal, in Europa bekeken, buiten Rusland dan }:] Heel veel diehard neonazis zullen er in Europa wel niet rondlopen denk ik, heeft iemand daar statistieken over?

    Wat ik vreemd vond is dat neonazis massaal aanhang hebben in Rusland (daar zijn die mannen echt met veel :eek:) Terwijl ze echt wel op menselijk vlak dé verliezers waren, samen met Polen.

    Ik denk echter dat momenteel, op wereldvlak, moslimextremisme een véél grotere bedreiging vormt dan neonazisme, zeker in de huidige context. En ik denk ook op termijn dat na de VS, UK en Spanje, ook België en Nederland betrokken zullen raken met terreur.

    Trouwens doet mij net denken aan iets, de Belgische minister van defensie Flahaut heeft beslist om alle F-16s niet te vervangen, alsook de tanks niet, onder het mom van een 'klein en inzetbaar/mobiel leger' 8) Met wat gaan wij belgen dan gekaapte vliegtuigen uit de lucht halen als het moet? Met agusta-helicopters? :{
     
  17. Yko

    Yko Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en op de Noordpool staan ook al zo weinig kerken, de rascisten.

    Verder maakt het me niet zoveel uit wat de verhoudingen zijn. Dit zegt hoogstens wat over de mate van geloofsbeleving van iemand. Moslims zijn daar nou eenmaal wat actiever in dan Nederlanders. En dat is hun goed recht ook.
     
  18. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Klopt, maar dat zie ik liever niet hier;) Dit omdat ik het niet eens ben met de regels binnen dat geloof, sorry maar dat is mijn mening.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2007
  19. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef je hier gelijk. Maar we hebben toch zeker één partij in Nederland die ik op zijn minst "vreemd links" vind, en dat is de partij van de dieren. Helemaal het feit dat die partij nog zetels heeft behaald ook, 2 als ik me niet vergis.
    Dus was wel benieuwd naar de mening van de gemmidelde mens hier op XBW, over de PvdD.
     
  20. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat wil je, de christelijke bevolking daar is gewoon klein, dus zijn er weinig kerken te vinden.

    Synagoges vindt je er genoeg trouwens.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2007

Deel Deze Pagina