Zelf wordt ik ook vaag voor een "racist" uitgemaakt. Vaak vraag ik me dan af waarom. Ik heb geen hekel aan turken? Noch aan joden of Antillianen. En ik schuif ook niet alle Marrokanen over 1 kam ondanks dat dit enorm moeilijk is tegenwoordig.
Maar zodra ik over specifiek gedrag, waar vaak marrokanen bij komen kijken, en daar kritisch naar kijk is het racisme. In plaats dat ik zeg dat het ******volk en barbaren zijn kijk ik dieper. Wat zijn de sociale redenen? Waarom grijpen ouders niet in? Hoe is de schaamtecultuur onder marrokanen? Waarom vertonen ze van die lange tenen en roepen ze constant racisme over niks? etc etc.
In mijn ogen wordt er te vaak racisme geroepen terwijl er niks aan de hand is. Je wordt gedwongen om politiek-ruggegraatloze-correctheid uit te oefenen. Alles moet met de mantel der liefde verbloemd worden zodat iedereen over ons heen kan lopen. Niemand durft meer besluiten te maken en zit maar op de heg en is behoorlijke onverschillig geworden. Alles moet getolereerd worden, maar oh wee als je ook maar een beetje progressief denkt. Dan ben je meteen rechts-extremistisch en dat wordt niet getolereerd.
Kijk ik ben het niet eens met Stormfront. Maar zoals het tegenwoordig in de maatschappij zelve is komt mij ook de strot uit. De maatschappij en Stormfront zijn 2 uitersten van denkwijzes waar ik allebei op kots.
Wat Wilders betreft. Die heeft mijn stem niet, maar kan wel begrijpen waarom die van velen wel. Maar in mijn ogen krijgt Wilders ook veel meer krediet dan hij waard is. Het is een oppositie partij met populistische uitspraken. Een partij die ongenuanceerde uitspraken doet en weet hoe de media te gebruiken. Het is geen partij die met uitgedachte ideeen en plan van aanpakken komt. Het is een partij die wel andere partijen dwingt om na te denken en eens een keer iets te gaan doen. En die grote partijen dienen de juiste uitspraken van de slechte te scheiden. Vervolgens die juiste uitspraken genuanceerder brengen in een formaat wat werkbaar is. Mensen die denken dat een wilders meer kan bereiken leven in dromenland. Jammer genoeg zijn er mensen die denken dat PVV meer kan en nemen de ongenuanceerde uitspraken letterlijker dan ze zijn. Lekker de simpele barbaren onder het marrokaanse volk provoceren. En die gasten trappen er keer op keer in.
Voor de nazi's en Hitler. Heb er in me jeugd veel mee bezig gehouden. Mein Kampf, Stormfront, geschiedenis boeken en meer. Werkstukken en spreekbeurten over gehouden. En tja...het negatieve zoals de massamoord op joden overschaduwd de vele goede dingen zoals de heropbouw van Duitsland na de 1e wereldoorlog. Infra, technology, economie...alles werd in die tijd heropgebouwd uit de as van de eerdere oorlog. Hitler zelf was ook niet de meest intelligente man, wat je duidelijk ziet in het begin, dus het meeste kwam van zijn onderofficieren. Ondanks dat de aanpak van een zondebok in de vorm van joden minder is ben ik wel voor het concept dat er offers gemaakt moeten worden voor het groter goed. Alleen die offers zijn in mijn ogen niet onderhevig van ras/afkomst, maar eerder willekeur.
Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2007