Nou ja, er zijn best veel dingen die beter hadden gekund bij ME. Bij dat rijden in de Mako bijvoorbeeld, als je omlaag schiet vanaf een heuvel ofzo, is echt een crime. Je richtkruis staat dan wel op de tegenstander, maar je schiet er continue overheen.
Dat rennen heeft Supremacy al opgemerkt. Ik vind sowieso dat je character rondloopt alsof ie elk moment in zijn broek gaat poepen en hij rent nog te traag ook. Behalve in gevechten, want dan stormt ie weer als een gek naar voren. Het vreemde is dat buiten de gevechten je die knop om je character te laten sprinten ook kunt indrukken. De camera zakt dan naar onder, maar hij rent niet harder. Slordig.
Er zijn ook veel scripting bugs. Zo kun je bij veel dialogen renagade en paragorn punten binnen halen door allebei de antwoorden achter elkaar te kiezen in 1 gesprek. Dat zou natuurlijk niet moeten kunnen: of je zegt "Ja ik help je graag" of je zegt "Rot op ik doe het zelf", maar niet allebei achter elkaar in een gesprek, waardoor je renegade en paragorn bar geboost wordt.
De framerate is all over the place. Ijsplaneet + Mako + ijsstorm = 10 fps. Maar goed, meestal draait het net goed, maar je ziet dat de 360 er moeite mee heeft. Nee dat zeg ik fout: de 360 heeft moeite met dat continue data streamen vanaf DVD. Waarom er geen stuk data op de HDD gezet wordt begrijp ik echt niet. Ja, je moet dan in het begin wat langer wachten. Maar dan is het gezoek tussendoor tenminste wat minder.
Ik kan nog wel meer zaken opnoemen. Het komt er op neer dat ik ME, net als Supremacy, een afgeraffelde (eindejaars) release vind. Dat is ook een van de reden dat ik het nou veel minder speel en liever op een patch wacht. Ik zie best potentieel in ME en ik vind de verbeteringen in het dialogen systeem erg goed, maar ik had toch wel wat meer verwacht van Bioware.
Laatst bewerkt: 15 dec 2007