1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Magneto 360, 11 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wesleyyy

    wesleyyy Active Member

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de game vandaag binnen gekregen.

    Ik ga denk met soldier beginnen, is dit een goede keuze voor een beginner?
     
  2. Freezing Aaron

    Freezing Aaron Registered member

    Berichten:
    608
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begon ook met een soldier ik vind het goed te doen.
     
  3. wesleyyy

    wesleyyy Active Member

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok dan begin ik daar ook mee, later wil ik wel die bionics ofzo gebruiken dus zal ik ook zo'n character kiezen.

    En is die guide trouwens nog handig of kan het ook prima zonder die guide?
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2007
  4. Eagle32

    Eagle32 Secret Service

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren de eerste playtrough afgerond en meteen doorgegaan voor de 2e, dat lukt mij niet bij veel spellen dus dat is al een compliment. En omdat mijn intimidate op max zit kan ik nu vanaf het begin ook andere keuzes maken die hoewel ze het verhaal niet erg beinvloeden wel duidelijk anders zijn.
     
  5. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Jeuj :)
    heb net Feros en Noveria uitgespeeld.
    en heb er al bijna 10 uur opzitten.
    ben ik al ver of valt dat wel mee?

    en ik heb 80000 credits:)
     
  6. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik heb denk ik iets gemist.

    Ik heb net dat Asari grietje gered, maar ik heb haar helemaal niet over der moeder gehoord (die ik in de opdracht daarvoor over de kling gejaagd heb). Heb ik dat gesprek dat ik het haar vertel dan gewoon gemist of weet ze dit automatisch?

    Alvast bedankt.
     
  7. FC2

    FC2 Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor maar wat een bout spel, ik vind er weinig goed aan, dekking zoeken werkt krot, besturing van die wagen is krot, en heb voorlopig meer tijd aan praten en lopen moeten besteden dan dat er daadwerkelijk iets gebeurde... Maar goed het zal wel aan mij liggen (vind tps en sci-fi zoiezo al niets), want iedereen is er niet voor niets zo positief over...
     
  8. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik denk niet dat dat aan de game ligt, ik denk eerder dat jij deze game niet snapt. ;)
    Dit genre game praat je veel, onderzoek je vaak veel en loop en beweeg je dus veel. Wellicht de volgende keer eerst een review lezen? :thumbs:
     
  9. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik me afvroeg, neem je je codex eigenlijk ook mee naar een new game plus?
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nou ja, de besturing van die wagen is wel krot. Alleen slapen ze er niet, maar rijden ze er wel in. Dus dan is het weer geen krot, maar een wrak.
     
  11. FC2

    FC2 Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb meerdere reviews gelezen, en wist ook al van te voren dat het niet echt mijn type spel is. Alleen omdat alles en iedereen zo positief was begon ik toch wel belangstelling te krijgen, ook omdat ik gewoon wel van shooters hou (alleen vind ik TPS dan weer wat minder) en ook het RPG gedeelte vind ik vaak wel gaaf. Ik besloot hem, omdat ik dus wist dat het niet mijn type spel is, niet nieuw te kopen , maar via dit forum te ruilen voor een game die ik niet meer speelde zodat het niet veel zou uitmaken als ik het niets vond... Nou vind ik het persoonlijk niet alleen niets, maar vind ik vele dingen ook slecht uitgevoerd (dekking zoeken, besturing van die makro ofzo) ... Speel hem desondanks wel verder omdat sommige gevechten wel gewoon leuk zijn en ik de hoop heb dat het verderop leuker wordt... Ben nu geloof ik bijna klaar op Feros.
     
  12. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Damn, ben gewoon genaaid. Heb de core gefixed, maar daarna ging ik dood in een gevecht met een aantal blauwe mannetjes. Niet erg, dacht ik, maar ik werd gewoon zeker een uur aan speeltijd teruggezet. Geen idee dat je zo vaak tussendoor moest saven.
     
  13. TumTumTum

    TumTumTum LoW Wattuppaaa

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is er zo moeilijk aan dekking zoeken lol.

    En bij je karretje moet je gewoon rustig vooruit rijden met de zoom functie, en naar links en rechts gaan met je RTS en niet met je LTS.

    en misschien wist je niet dat je met RB naast je machine gun ook nog een kanon hebt.
     
  14. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Je had naar mij moeten luisteren, want ik was ook behoorlijk teleurgesteld. Als je van shooters houdt, dan is dit eigenlijk niks. Het shootergedeelte van BulletWitch zit een stuk beter in elkaar dan Mass Effect. Dekking zoeken werkt ook niet goed en tijdens battles kan je belachelijk hard lopen, maar dan ben je ook totaal de controle kwijt over je mannetje. Ze hebben vast goed gekeken naar Gears of War, maar het werkt niet goed. Vind het sowieso vaag dat je alleen hard kan lopen tijdens gevechten. Maar goed, ik heb al een keer vermeld wat ik niet en wel goed vind. Dus ik laat het hier maar bij ;) Er zijn zat mensen die het spel wel fantastisch vinden, maar zelf vind ik het maar een afgeraffeld zooitje zonder noemenswaardige verbeteringen sinds de eerste Kotor
     
  15. FC2

    FC2 Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind dekking zoeken niet per se moeilijk , maar eerder irritant... Soms loop ik tegen zo een muurtje aan maar neemt die geen dekking, en soms probeer ik op een vijand te richten en loop ik ondertussen uit mn dekking. Karretje vind ik vooral irritant tijdens gevechten omdat als ik dan wil mikken en ondertussen wil rijden zodat ik niet geraakt wordt, dat best irritant werkt...

    Maargoed dit ligt waarschijnlijk gewoon aan mezelf, anders was iedereen er niet zo enthousiast over.
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Je hoort er ook weinig over. Zelfs als je later met haar praat komt Benezia maar kort aan bod. Als ik weer verder ga spelen heb ik die Asari en ga dan pas haar moeder met haar doden. Eens kijkenw at dat voor reacties opleverd ;)
     
  17. FC2

    FC2 Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het helemaal met je eens! Alleen heb ik de eerste kotor niet gespeeld...}:] Vind het inderdaad een afgeraffeld zooitje, en als het dan ook nog mn genre niet is ... Maargoed speel nog even door en als ik het nog steeds niets vind is er straks vast wel iemand die hem wil ruilen in het ruil forum*)
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nou ja, er zijn best veel dingen die beter hadden gekund bij ME. Bij dat rijden in de Mako bijvoorbeeld, als je omlaag schiet vanaf een heuvel ofzo, is echt een crime. Je richtkruis staat dan wel op de tegenstander, maar je schiet er continue overheen.

    Dat rennen heeft Supremacy al opgemerkt. Ik vind sowieso dat je character rondloopt alsof ie elk moment in zijn broek gaat poepen en hij rent nog te traag ook. Behalve in gevechten, want dan stormt ie weer als een gek naar voren. Het vreemde is dat buiten de gevechten je die knop om je character te laten sprinten ook kunt indrukken. De camera zakt dan naar onder, maar hij rent niet harder. Slordig.

    Er zijn ook veel scripting bugs. Zo kun je bij veel dialogen renagade en paragorn punten binnen halen door allebei de antwoorden achter elkaar te kiezen in 1 gesprek. Dat zou natuurlijk niet moeten kunnen: of je zegt "Ja ik help je graag" of je zegt "Rot op ik doe het zelf", maar niet allebei achter elkaar in een gesprek, waardoor je renegade en paragorn bar geboost wordt.

    De framerate is all over the place. Ijsplaneet + Mako + ijsstorm = 10 fps. Maar goed, meestal draait het net goed, maar je ziet dat de 360 er moeite mee heeft. Nee dat zeg ik fout: de 360 heeft moeite met dat continue data streamen vanaf DVD. Waarom er geen stuk data op de HDD gezet wordt begrijp ik echt niet. Ja, je moet dan in het begin wat langer wachten. Maar dan is het gezoek tussendoor tenminste wat minder.

    Ik kan nog wel meer zaken opnoemen. Het komt er op neer dat ik ME, net als Supremacy, een afgeraffelde (eindejaars) release vind. Dat is ook een van de reden dat ik het nou veel minder speel en liever op een patch wacht. Ik zie best potentieel in ME en ik vind de verbeteringen in het dialogen systeem erg goed, maar ik had toch wel wat meer verwacht van Bioware.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2007
  19. TumTumTum

    TumTumTum LoW Wattuppaaa

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    hij rent niet buiten gevechten omdat het naast rennen ook een aanval is, ze willen het onmogelijk maken om civilians op welke manier dan ook schade aan te brengen. (je kan bijv. ook niet op een civilian schieten.) beetje irritant maar ja.
     
  20. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat? Hahaha...

    Anyway, na over mijn woede heen te zijn gestapt, had ik toch weer besloten maar overnieuw te beginnen. Waar ik in mijn eerste playthrough een dikke 2- en nog wat uur nodig had om uberhaupt een Spectre te worden, werd die eer mij nu al na een kleine 40 minuten geschonken.

    Ben nu bezig zoveel mogelijk op te levelen zonder mijn character ook maar een enkel punt te geven. Zit al op 12; kijken hoe ver ik kom.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina