Mass Effect [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Magneto 360, 11 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wesleyyy

    wesleyyy Active Member

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb hem ook, twijfelde nog even of ik hem open moest maken maar ga het nu toch doen.

    Lijkt me een heel vet spel.
    Ik vond de star wars films ook allemaal heel vet dus het SF sfeertje is voor mij alleen maar positief
     
  2. Eagle32

    Eagle32 Secret Service

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Een van de mooiste aspecten is dat het caracter wat je nu 'bouwt' kunt meenemen naar de aangekondigde 'content' en de daadwerkelijke vervolgdelen en hoe verder je komt hoe meer invloed jouw keuzes zullen hebben op het verloop.
     
  3. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Ik vecht nu tegen Matriarch Benezia en wat is het een irritant gevecht, zeg. Elke keer als je doodgaat moet je weer helemaal opnieuw met haar praten. Zeer irritant.
     
  4. VapoChill

    VapoChill Active Member

    Berichten:
    744
    Leuk Bevonden:
    188
    Hier is het topic toch een stuk actiever dan op: Fok/Tweakers.net _0/

    Ik ben soldier, maar in het menu staat: Engineer ?:confused:
    En waarom kan ik niet schieten met een assault rifle ?
    Wel de: Pistol & Shot-Gun.
     
  5. wesleyyy

    wesleyyy Active Member

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wist ik niet, dat lijkt me echt heel erg vet zeg.
    Ik ga met soldier beginnen maar wil misschien ook later een keer met vanguard gaan spelen. Betekend dit dat ik dan 2 characters kan meenemen?
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Thanks voor de puzzel-tip! Ik had die echt nooit zelf bedacht! :eek:
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Het is een RPG en geen shooter. Je kan dus niet meteen van het begin alle soorten wapens gebruiken en moet die skill bij lvl up "activeren" door er punten in te plaatsen.
     
  8. VapoChill

    VapoChill Active Member

    Berichten:
    744
    Leuk Bevonden:
    188
    Ja, oke ik snap het inmiddels.
    Je moet de LB ingedrukt houden.

    Ik kan geen punten zetten bij Assault Rifle....
    Maar goed, Pistol is ook wel goed als je er wat punten bij gooit. :):
     
  9. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk is Mass Effect best een crappy game. Als je nagaat dat je een bakbeest als de 360 in huis hebt gehaald om prachtige werelden op je scherm te toveren die voor geweldige gameplay moeten zorgen kom je toch wel een beetje bedrogen uit.

    Allereerst is daar de engine, het hapert echt de pan uit. De camera is echt te slecht en instabiel, hoofden van gasten tijdens gesprekken vervormen de hele tijd en dan heb ik het over de rare lichtinval, die dus verandert van seconde tot seconde, nog niet gehad. De sidequests van de game zijn echt te karig, elke planeet ziet er precies hetzelfde uit en er echt niks maar dan ook helemaal niks next-gen aan.

    De besturing van de Mako is een hel. Toegegeven, na een tijdje kan je best met dat ding overweg en is het allemaal zo slecht nog niet, maar de besturing blijft verschrikkelijk. Dit had echt beter gemoeten, ook zijn de physics van dat ding waardeloos, het is soms net een stuiterbal wanneer je van een berg hoovert. Ook zijn de shootouts niet echt je van het, mede doordat je teammates echt niks goeds doen en alleen maar in de weg staan. Je speelt echt GoW light, dezelfde tactiek maar zonder die vette graphics en gameplay. Het is simpelweg campen achter een muurtje en wachten tot die gasten komen, dan cast je wat spells en knal je ze met je shotgun over 20 meter makkelijker neer.. Sowieso is het natuurlijk jammer dat het niet uitmaakt of je Paragon of Renegade speelt. Je hebt dezelfde spells en skills vroeg of laat doe je toch hetzelfde alleen is de weg die je aflegt ietsie anders. Een replay is daardoor ook echt een replay en niet zoals bij Kotor een echt nieuwe ervaring omdat je alles al is hebt gedaan en weer precies hetzelfde doet. Je kan natuurlijk wel een andere klasse kiezen, maar zo zwart-wit als Kotor was qua Light en Dark Side, zo grijs is Mass Effect de qua Paragon-Renegade.

    Het gat tussen de bijna hersendodende sidequests en de toch wel behoorlijke main-quests is te groot. De main-quest is goed, niet zo goed als Kotor, maar wel goed. De planeten leven niet echt, maar het zijn wel toffe missies. Wel vind ik dat die te kort duurt, ik ben nu 20 uur bezig en heb de Completionist achievement al binnen. Dat wil dus zeggen, de 4 main-quests planets en een stuk of 60 sidequests. Ook werd ik niet echt warm van het verhaal, dit in tegenstelling tot Kotor en ik ben niet eens een Star Wars fan. The Reapers, Saren, The Geth niet te vergeten. Het komt op mij over als een beetje B-garnituur. Misschien heeft het een vervolg nodig om dat universum tot leven te brengen, nu is het voor mij allemaal een beetje net niet.

    Ook vind ik het enorm teleurstellend dat je niet de planeten van de verschillende rassen bezoekt. Dit had enorm bijgedragen aan een band met het spel en het universum, nu heb je The Citadel als gecreëerde planeet waar iedereen leuk samenleeft. Ik val in herhaling, maar dat was bij Kotor echt beter gedaan. Het onderzoeken van nieuwe galaxy's stelt ook geen fluit voor, het voelt gewoon niet af en onvolledig.

    Ik wil niet suggereren dat Mass Effect een slechte game is, integendeel, maar de cijfers die ik overal voorbij zie komen geven echt een vertekend beeld. Het is wel de beste RPG van de 360, maar het aanbod is dan ook vrij karig. Naast Blue Dragon en Eternal Sonata is er niet veel te spelen. Ik raad mensen die twijfelen dan ook aan om eerst is goed te bedenken of ze hier 60€ aan uit willen geven, of ze zin hebben in een TPS met veel RPG elementen die niet zo goed zijn uitgewerkt als in Kotor en een verhaal dat hoogswaarschijnlijk voor die gasten niet boeiend genoeg zal zijn. Tel daarbij de crappy besturing, de zwakke engine en de te vaak ongeïnspireerde gameplay bij op en je hebt een game te pakken die hoogswaarschijnlijk niet je verwachtingen waar kan maken.
     
  10. FC2

    FC2 Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens, ik dacht omdat het zo een goede game is (positieve reacties+reviews) dat ik er nog best veel plezier aan zou kunnen beleven , ondanks dat het niet mijn genre is, maar dat bleek dus niet het geval...
     
  11. VapoChill

    VapoChill Active Member

    Berichten:
    744
    Leuk Bevonden:
    188
    Zwake engine is het niet hoor, Unreal 3 Engine. :D
    Maar goed programeren is nog een hele kunst.
     
  12. Un4

    Un4 Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    In KoTOR was de layout van veel gebouwen en dungeons ook vergelijkbaar.

    Qua animaties en beelden is Mass Effect lichtjaren verder van KoTOR dus waar je vandaan haalt dat KoTOR dit beter deed snap ik totaal niet, zelfde voor de conversaties. Dit was erg droog weergegeven waar bij ME nog wel eens andere camerastandpunten gebruikt om het allemaal nog meer filmisch te laten overkomen. Denk ook eens terug aan de conversaties met alien rassen in KoTOR. Constant hetzelfde gebrabbel in een raar taaltje, waar Mass Effect dit wel allemaal in de vorm van spraak verwerkt.

    Zelf heb ik weinig last van de AI gehad, zolang je ze maar orders gaf om dekking te geven en dergelijke. Vond ze zelfs vrij behulpzaam.

    KoTOR liep bij het uitkomen van de game vele malen slechter qua framerate en bevatte veel meer bugs dan ME, maar daar hoor ik nu niemand over.
    KoTOR is een topgame, begrijp me niet verkeerd maar ik denk dat een aantal van jullie het iets mooier hebben gemaakt in jullie hoofd dan het daadwerkelijk was.

    ME heeft ook een gokspelletje en inderdaad geen race mogelijkheid. Maar hiervoor in de plaats krijg je de Mako, wat ik eigenlijk veel meer vind toevoegen aan de game en de hele sfeer hier omheen.

    :lol:

    Niet om het 1 of ander hoor, maar vind je het zelf ook niet raar als je niet van verhaallijnen in games en conversaties houdt dat deze game tegenvalt? Het is een sci-fi role playing game waar het verhaal en het speciaal ontworpen universum centraal staat. Denk dat het in dit geval meer aan jou ligt dan aan Bioware of aan de reviews.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2007
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    KotOR draaide ook slecht, je hoort niemand het tegendeel zeggen, maar ME kan er ook flink wat van. Beide producten hebben een instabiele framerate, dat terwijl ze allebei er grafisch redelijk goed uitzien maar niet meer dan dat (de omgeving, zelfs in de station, is vaak redelijk karig).

    Toch is het bij ME irritanter, die slechte framerate. Waarom? Omdat nu veel zaken realtime zijn geworden. Bij KotOR boeide het niet, bijna niets was afhankelijk van je reflexen. Maar bij ME moet je zelf knallen en dan boeit het zeer zeker of een spel vloeiend loopt of niet.

    Tis jammer dat ik er geen filmpje van heb, dan zou ik je graag wat framerate woes laten zien, vooral als je met de Mako rondrijdt op sommige planeten en zo'n worm tegenkomt.
     
  14. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Het enige wat mij soms irriteerd zijn pop-ups. Dit is vooral bij grafische structuur bijvoorbeeld je armor die na 5 seconden zijn kleuren krijgt en als je net uit de mako stapt is de helm er niet altijd meteen.
    Maar voor mij is dit spel na The Orange Box GotY.
     
  15. Shizzel

    Shizzel Guest

    Ik leen nu Mass Effect van een neef, maar ik krijg de hele tijd unreadable disc errors :mad:. Kan ik nu beter stoppen of gewoon net zo lang doorgaan tot het werkt? Heb mijn cache al gereset, maar dat werkte niet. Heb geen zin om opeens de game te bekrassen en dat ik dan een nieuwe moet dokken.
     
  16. FC2

    FC2 Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0

    Nee vind ik ook niet raar, ik zeg ook dat ik wist dat het niet mijn genre is. ( Al vind ik RPG soms ook wel gaaf) Maar los daarvan, vind ik het ook tegenvallen en snap ik eigenlijk niet waarom die reviews , die mij toch wel overgehaald hebben, zo positief waren... Maar inderdaad het viel te verwachten, daarom heb ik hem ook geruild en niet gekocht.
     
  17. Eagle32

    Eagle32 Secret Service

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou ik inderdaad maar oppassen, aangezien ik al ruim 40 uur in het spel erop heb zitten zonder een ud error. Of een keer goed schoonmaken met zon doekje.
     
  18. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Noveria en Feros klaar. Hoeveel planeten moeten ik eigenlijk nog completen?
     
  19. manolo ribera

    manolo ribera Goedendag

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    wat moet ik doen bij die rift station? bij die ijsplaneet. ik loop heletijd rondjes door die medical bay etcetera ik begrijp er niks meer van. kan iemand me helpen?

    bvd:)
     
  20. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg inconsistent maar mijn punt is dat we anno 2007 met problemen worden opgezadeld die misschien 10 jaar geleden begrijpelijk waren. Dat het nu nog voorkomt is te crappy voor worden. Vooral als je nagaat dat die problemen bij Kotor, een game van pakweg 5 jaar oud, ook al voorkwamen. Natuurlijk is Mass Effect een topgame, zeker de beste RPG van de 360. Maar de dingen die te vaak voorbij komen horen wat mij betreft niet bij een game die overal een 9 of een 9,5 krijgt. En als je daar over nadenkt, kom je eigenlijk tot de conclusie dat Mass Effect best een crappy game is. Of iig een game met te vele crappy game-elementen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina