In KoTOR was de layout van veel gebouwen en dungeons ook vergelijkbaar.
Qua animaties en beelden is Mass Effect lichtjaren verder van KoTOR dus waar je vandaan haalt dat KoTOR dit beter deed snap ik totaal niet, zelfde voor de conversaties. Dit was erg droog weergegeven waar bij ME nog wel eens andere camerastandpunten gebruikt om het allemaal nog meer filmisch te laten overkomen. Denk ook eens terug aan de conversaties met alien rassen in KoTOR. Constant hetzelfde gebrabbel in een raar taaltje, waar Mass Effect dit wel allemaal in de vorm van spraak verwerkt.
Zelf heb ik weinig last van de AI gehad, zolang je ze maar orders gaf om dekking te geven en dergelijke. Vond ze zelfs vrij behulpzaam.
KoTOR liep bij het uitkomen van de game vele malen slechter qua framerate en bevatte veel meer bugs dan ME, maar daar hoor ik nu niemand over.
KoTOR is een topgame, begrijp me niet verkeerd maar ik denk dat een aantal van jullie het iets mooier hebben gemaakt in jullie hoofd dan het daadwerkelijk was.
ME heeft ook een gokspelletje en inderdaad geen race mogelijkheid. Maar hiervoor in de plaats krijg je de Mako, wat ik eigenlijk veel meer vind toevoegen aan de game en de hele sfeer hier omheen.
Niet om het 1 of ander hoor, maar vind je het zelf ook niet raar als je niet van verhaallijnen in games en conversaties houdt dat deze game tegenvalt? Het is een sci-fi
role playing game waar het verhaal en het speciaal ontworpen universum centraal staat. Denk dat het in dit geval meer aan jou ligt dan aan Bioware of aan de reviews.
Klik om te vergroten...