Of het nut heeft of niet ligt er aan hoe je lichaam is en wat voor trainingsmethode je dat schema hanteerd. Zo had ik het laatst toch over setjes van 20herhalingen? En zo heb je bij Dogcrap ook Widowmaker setjes als ik het goed heb.
De overkoepelende gedachte is dat je de spieren een impuls moet geven. Je moet ze laten pieken. Dit kun je doen in 5herhalingen en zwaar, of 20herhalingen zo zwaar mogelijk...afhankelijk of je meer snelle of trage spiervezels hebt.
Daarnaast is het idee dat je na de 2e of 3e set al gepiekt hebt ook al kun je daarna nog doorgaan. En in die zin heeft zo'n laatste setje om alles er uit te gooien weinig zin. Het is wel leuk als je een "pomp" wilt en meer spieruithoudingsvermogen.
Maar omdat je om de 6-8 weken van schema moet wisselen en niet constant als doel massa/kracht kan hebben ivm overtraining/overbelasting en dat het op den duur geen zin heeft ivm verminderde meer opbrengst (mijn term van de week lol) is het wel eens handig om oefening te doen waarbij de laatste set met een lichter gewicht gedaan wordt. Ook een soort cooling down dan.
Net naar sportschool gegaan. Had van de week afspraak gemaakt voor test. Kreeg te horen vandaag dat ze de tests niet meer doen Dan maar 60mins normaal cardio gedaan.
Laatst bewerkt door een moderator: 21 dec 2007