[Nieuws]Verdonk wil met Wilders regeren

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Willem, 24 dec 2007.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686

Bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=906074/sc=9491f1

En wat denken wij hiervan? :{

Laatst bewerkt: 24 dec 2007
  2. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Gaat natuurlijk nooit gebeuren, Rita had een tijd geen aandacht gekregen en roept dit dus rond om weer even in de picture te komen. Maf mens 8)

3. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dat kan. Maar stel dat het gebeurt, dan gaat er denk ik een hoop veranderen in Nederland. Verdonk zal bij de volgende verkiezingen toch een goed aantal stemmen krijgen (volgens de pijlingen), gaat ze dan samen met Wilders, kan ook hij makkelijk doorgroeien en krijgen we 'zo een' grote partij.

4. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    hypocriet. in 1 van de laatste interviews zei mevrouw nog dat wilders geen plaats had in haar beweging en dat ze niets in een samenwerking met hem zag.

Maargoed beide zijn populistische schreeuwers die inspelen op een irrationele angst en onderbuik gevoelens. En dan is de pvv ook nog is een one isuepartij en heeft verdonk een "beweging" en geen partij, nee echt regeringswaardig. Niet dat de huidige regering het nou zo strak doet. Maar alles beter dan die 2 schreeuwers aan de macht

Als ze een meerderheid krijgen is dat voor mij een mooie motivatie om plannen die ik toch al had om een tijdje in het buitenland te spenderen een iets vastere vorm te geven.

5. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Deleted !

6. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Jawel, maar ze kan haar beweging toch tot partij vormen? Als ze maar stemmen wint.

Ja, tot je mammie in de bijstand komt. :):

7. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Goedzo, bevestig het beeld van de gemiddelde Wilders/Verdonk stemmer maar even. En mensen om puur etnische redenen het land uit te zetten omdat ze een uitkering zouden krijgen, want je sugereerd gemakshalve even dat dit allemaal buitenlanders zouden zijn, hebben ze ook een woord voor........ Anyway: mensen met een NL paspoort zijn NL.

@ willem, jup ze wil ook bij de volgende verkiezingen mee doen met deze "beweging" enige wat nog ontbreekt zijn gedegen partij leden en een allround politiek programma om maar wat te noemen. En dan het liefst met haalbare doelen met een lange termijn visie. Niet een plemp holland maar vol met asvalt (wat trouwens bewijsbaar niet helpt tegen het fileprobleem) en gebouwen (want gelukkig staan er niet heel bedrijven tereinen leeg) en laten we heel veel belasting teruggeven (waar worden die eerste 2 dan oppeens van betaald ?)

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee man, zo'n kabinet zou het nog geen half jaar vol houden imo.

Ik vind het gewoon een loos statement. Als Groen Links roept "Wij willen met de SP regeren", dan kan niemand het wat schelen. Laat die twee haantjes nou maar om aandacht schreeuwen, ik luister al niet meer.

Die opmerking zit wel héél erg dicht op de grens...

9. Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Deleted

10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Een mening wordt onderbouwd door argumenten, geen vage kreten.

Altijd als de naam Wilders of Verdonk valt, moet de discussie weer die kant op gaan. :{ Het is makkelijk om zetels te winnen als je op onderbuikgevoelens speelt.

11. ExQuiZ

ExQuiZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet wel zeker dat dit gewoon een actie van verdonk is om ff in de media te komen. Wilders is echt te extreem rechts voor verdonk en daarom zijn hun aandachtspunten ook best verschillend.

toch zeg k maar, we zulle zien;) we kunnen er toch niet veel aan doen :p

12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Vrijheid van meningsuiting noemen ze zo iets :emo:

@The matrix, het gaat altijd die kant op omdat het "het" onderwerp is van beide (Wilders meer dan Verdonk) En als Wilders iets schreeuwd onder het mom van " vrijheid van meningsuiting" is dat een open uitnodiging voor de gemiddelde volger omdat onder dat zelfde mom ook te doen, resultaat : nog meer vijandelijkheid in de samenleving...

13. Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Whatever , ik haal wel weer alles weg . Hier mag je dus je mening ook niet zeggen .

14. alisum41

alisum41 L1F3 T0 G4M3

Leuk Bevonden:
    0
    Cursus Nederlands :lol:

maar even serieus, rechtste partijen zijn wel populair aan het worden in Nederlands omdat "de rest" te veel praat maar weinig doet. Probleem is wel dat Wilders niks er door kan krijgen in de Tweede Kamer (gelukkig maar lijkt me) dus die komt ook niet verder met zijn beleid en blijft het bij statements maken die nergens over gaan om toch in de publiciteit te blijven.

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Weet ik, maar als ze een beetje degelijke partij bijeengesprokkeld krijgt, dan heeft ze wel invloed op een kabinet waar ze dan wel/neit in zit. Denk ik.

Jawel, maar hoe meer publiciteit, hoe meer mensen deze kreten horen en hoe meer mensen stemmen. Toch?

16. alisum41

alisum41 L1F3 T0 G4M3

Leuk Bevonden:
    0
    kan, maar ik heb een beetje het vooroordeel dat mensen die om die reden op Wilders stemmen ook de mensen zijn die kreten zoals "alle buitenlanders moet oprotten" zeggen. Of zeg ik nu iets wat helemaal niet het geval is?:confused:

17. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Tja Wilders en Verdonk zijn nou niet echt beide die iemand boven zich willen hebben, dus of het zal werken:cool:

18. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd wat hier hier hier uit voort komt. Denk eigenlijk niet dat ze gaan samenwerken maar mochten ze dat wel doen, dan wens ik ze succes. Kijken hoe ver ze komen.

Het is niet slecht dat zulke personen het zijn, het houdt de mensen scherp. Echter, dat wil niet zeggen dat ze aan de macht moeten komen. Zeg nou zelf, Wilders is soms best vermakelijk met zijn uitspraken;)

19. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Michael_T = De Meester. :'-(

Anyways, het is allemaal erg onwaarschijnlijk dat dit gaat gebeuren. Er is altijd een partij met meer stemmen die liever een onstabiele coalitie opzet dan met deze twee in zee te gaan.

Wilders is een fascist die het niet heeft op gelijke rechten voor de mens. Verdonk heeft een ego te groot voor de Tweede Kamer hoopt daar op in te lopen. Wilders roept lukraak dingen die nergens op slaan en onrechtvaardig zijn, maar in haar geval weet ik nog niet eens wat ze nou eigenlijk roept, ze krijgt zo veel stemmen alleen al om haar enorme ego.

Niets mis met ego, maar ego alleen lijkt me geen goede reden om op haar te stemmen. Moet ook een paar goede standpunten hebben.

Anyways, geen aandacht aan geven. Ze gaan geen van beide graag samenwerken met elkaar, het zijn twee solo-shows.

Ja, hilarisch! Absoluut, je hebt gelijk. Maar laat ze een One Man show beginnen en de theaters afreizen in plaats van de regering te bombarderen met onzin. Door hun schuld is er zo veel tijd vergaan waarin gesproken had kunnen worden over belangrijke issues, in plaast van over hun willekeurige geroep en egoistische gemanouvreer.

Laatst bewerkt: 25 dec 2007
  20. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Het grappige is dat die rechtse partijen precies hetzelfde doen. Een grote bek hebben zonder verantwoording af te leggen kan iedereen. Natuurlijk weet Wilders heel goed dat je de Koran nooit kan gaan verbieden, en dat een boerka-verbod ook vrij weinig zin heeft, maar omdat hij niet in de regering zit hoeft hij geen concessies te doen, of ook maar enige moeite te tonen om zijn plannen te realiseren. En nee, af en toe een proefballonnetje als een motie de Tweede Kamer inblazen noem ik geen moeite als iedereen toch al weet dat niemand het plan steunt behalve een paar doorgeslagen halve garen op rechts.

Om terug te komen op het onderwerp: het enige voordeel van een regering met Wilders en/of Verdonk erin zou zijn dat het einde partij zou betekenen. Zo gauw idealistische partijen van welk deel van het politieke spectrum dan ook een regering betreden duurt het niet lang voordat ze zich realiseren dat ze vrijwel niks van hun programma waar kunnen maken en hun kiezers teleur moeten stellen. We zagen het met D'66, met de LPF (al kwam dat ook omdat die partij bijna volledig uit compleet incapabele mongolen bestond), en het is precies de reden waarom zowel SP als GroenLinks het kabinet niet hebben betreden.

Het zou echter wel betekenen dat we (als we aannemen dat zo'n rechts kabinet niet na 87 dagen weer valt), een aantal jaren in een complete politieke waanzin moeten gaan leven, en ik weet nou niet of ik daar graag deel van uit zal willen maken. Het lijkt me in ieder geval een prima moment om even in het buitenland te gaan studeren/werken. Dan kunnen we wel aan komen zetten met idealistisch geleuter over het 'aanvaarden van een democratisch gekozen regering', maar uiteindelijk komt het er voor mij (en ik mag hopen voor iedereen) op neer dat ik wil leven in een land waar ik me het meeste in thuisvoel. Als er van die populistische gekken als Wilders en Verdonk aan de macht komen weet niet of ik me nog erg comfortabel ga voelen in dit land, maar dat zien we dan wel weer.

Deel Deze Pagina