Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

1. Xbox 360

164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    [​IMG]Het einde van het jaar betekend traditie getrouw ook een einde jaarslijstje. Kameo heeft zijn "Beste van Lijstje" al gepresenteerd en ik kan natuurlijk niet achter blijven. Ik heb nog geen andere consoles, dus voor mij geen Mario of een Drake.

Toch zal je niet alle bekende games in mijn lijstje terug zien. Misschien verras ik jullie met mijn keuze, misschien ook niet. De games die ik in mijn lijstje heb opgenomen heb ik uitgebreid gespeeld en zal deze zeker nog een tijdje blijven spelen. In de lijst staan 3 Xbox 360 games en 2 Arcade games. De Arcade games waren voor mij een verrassing en zeer verslavend. Wil je weten welke games ik heb gekozen. Lees dan snel verder...

5. Prince of Persia Classic (Xbox Live Arcade, Xbox 360)

Prince of Persia Classic was voor mij dit jaar een verassing. Ja, ik was gek op de klassieke game die ik op mijn Amiga 500 grijs heb gespeeld. Ook toen gaapte ik naar de levensechte beelden. Ik was blij dat deze game op Market Place verscheen en ik had om nostalgische redenen deze game ook gekocht. Toen ik het spel begon te spelen, raakte ik net als vroeger weer verslaafd. Ik moest dit spel gewoon weer uit spelen. De makers hebben de game gepimpt, betere beelden meer vecht opties, maar verder is deze de klassieker trouw gebleven. Een goede conversie naar Arcade en een must buy voor Oldskoolers en nieuw komers.

4. Bioschock (Xbox 360, PC)

Bioshock was een van de vernieuwende games van 2007. Bioshock is dan wel geen RPG, maar heeft wel veel van deze elementen overgenomen. In welke FPS moet je immers lichamen doorzoeken, voor ammo en voor je shotje? Bioshock heeft een goed verhaal met een aantal schrik momenten. Tevens moet je keuzes maken. Wel het kleine meisje doden of haar vrij laten. Je weet in iedergeval dat waar een klein meisje is niet ver daarvandaan een Big Daddy rond loopt.

3. Portal (The Orange Box) (Xbox 360, PS3, PC)

Op drie staat niet Half Life 2 (episode 1 en 2), Team Fortress 2 (een van de leukere Multi-Player games). Op drie staat wel een Andere game van The Orange Box. Het spel is niets minder dan Portal. een puzzel game welke verslavender is dan Btrain Training of Rubik's Kube. Portal heeft iets magisch en soms iets frustrerend. Waarom ga ik hier nu weer dood (ala Prince of Persia). Waar is mijn Companion Cube , als ik hem nodig heb? Waarom ben ik de proefkonijn? Portal is naast vindingrijk ook nog eens grappig. De Robot die je aan het testen is. Is grappig en soms erg irritant, maar hij geeft de game ook wel weer sfeer. Mocht je The Orange Box nog niet hebben aangeschaft, dan is deze echt een aanrader. Ik kan niet wachten op een Portal 2 of een Multi-Player versie van dit spel.

2. Pac-Man Championship Edition (Xbox 360, Xbox Live Arcade)
    Als je me vorig jaar had gevraagd of ik ooit nog eens Pac-Man zou gaan spelen dan had ik je heel hard uitgelachen. Persoonlijk had ik nooit verwacht dat men een klassieker, als Pac-Man nog zou kunnen verbeteren. Ik had het mis, heel erg mis. De maker heeft het spel verbeterd en ik ben weer verslaafd. Als ik thuis kom of als ik net ben opgestaan speel ik een spel Pac-Man CE, gewoon omdat het leuk is. Tevens wil ik nog steeds mijn High Score verbeteren. Ik ben geen ster in Pac-Man, maar verslavend is het wel en daarom mijn nummer twee van 2007.

1. Halo 3 (Xbox 360)
    Het komt misschien doordat ik de Launch Party van Halo 3 in Amsterdam heb meegemaakt of omdat ik een fan ben van Bungie's spel, maar dit jaar is voor mij het jaar van de Master Chief. Halo 3 is misschien meer van het zelfde en grafisch minder indrukwekkend dan andere games. Toch heeft Halo 3 iets nieuws weten te brengen. Zo kan je screenshots en films maken van je games en kan je je acties terug zien. Daarnaast heet bijna elke Xbox 360 bezitter Halo 3al aangeschaft of gaat deze in de toekomst nog kopen. Tevens heeft deze game 4-player Co-Op, via Live of gewoon thuis op de bank. Deze game zal ik nog vaak gaan spelen en daarom is Halo 3 mijn nummer 1.

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Goed nieuwtje:

Geweldig _O_ Ik ben blij dat ie iig op de 360 komt.

Voor de mensen die niet weten waar ik het over heb, hier nog een keer de trailer:

[gt]29217[/gt]

Geweldig, aan de gevechtsmomenten te zien draait deze hele trailer op de ingame engine en is het dus geen FMV. Ziet er uit als een echte anime _O_

En nog even een aanvulling op het Blu-ray vs gewone dvd ruimtegedoe:

Weer wat discussievoer.

3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Wel grappig ik had namelijk gelezen dat de UT3 versie voor de 360 al af was terwijl de PS3 versie halverwege was, maar nog niet uitgebracht ging worden omdat het een timed exclusieve is. Daarnaast is dit niet echt verwonderlijk Sony is niet echt hele dikke maatjes met Epic (bekijk maar eens wat de chief van Epic een tijdje terug nog eruit flapte), net als de makers van games als Doom en Half Life hebben we ook al eens kunnen lezen.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat heeft de banden tussen Sony en Epic met de grootte van het spel te maken? En wat is precies niet verwonderlijk? Verder is UTIII echt een superspel en toch echt wel het eerst op de ps3. Leuke toevoeging is dat je pc-mods op je ps3 versie kan installeren.

Ik ben trouwens wel van mening dat de dvd nog echt wel een tijd mee kan als formaat. Er zicht nog genoeg rek in de compressie. Het blu-ray gebeuren vind ik alleen erg leuk omdat mijn videotheek blu-ray films verhuurd :thumbs:

5. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Wat dat met de banden van Sony en Epic te maken heeft, dat Sony nog denkt dat developers ook werkelijk die 60gig nodig hebben voor hun games, en dat Epic toch weer eens laat zien dat dat dus nog niet het geval is. In vergelijking met first party developers van games als Heavenly Sword en Uncharted die het van de daken schreeuwen 'dit past nooit op dvd'.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waarom zou Sony dat denken dat ze dat daadwerkelijk nu al nodig hebben? Zij zien games als Oblivion, The Orange Box ed toch ook gewoon op een dl-dvd verschijnen voor de 360?

7. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat denken ze ook niet, dat willen ze ons doen geloven. Na 1080p en backwards compatibility is het nog een van de weinige zaken waarmee men de blits kan maken. Natuurlijk ook om de noodzaak van een Blu Ray disc aan te tonen en daarmee het nieuwe video formaat.

Als exclusieve first of third party studio met Sony als investeerder zou ik zelf ook van de daken schreeuwen dat Blu Ray het beste is wat me is overkomen.

8. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor me geval hebben ze Mario gekozen omdat het Mario is. Niet echt een boeiende video. Bij GT idem dito.

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    En weet je waarom ze Mario hebben gekozen omdat het Mario is? Omdat Mario staat voor het toppunt van volmaaktheid. De game is tot in de puntjes verzorgd. Veel games hebben juist op bepaalde punten zwakheden en minpuntjes, maar dit is bij Mario helemaal het geval niet. Er is maar 1 game die qua volledige volmaaktheid aan Mario kon tippen dit jaar, en dat is Bioshock. Zo'n beetje de rest van de games had wel zijn minpuntjes.

Mario en Nintendo games in het algemeen staan er gewoon wereldwijd bekend om dat ze zo geweldig afgewerkt zijn.

10. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Precies allemaal marketing bullshit, het hoort er wel bij natuurlijk. Maargoed vond het wel weer grappig om te lezen dat het ongelijk weer word bewezen dat de dvd nog steeds mee kan gaan ondanks alle maps die de PS3 versie van UT3 heeft en niet zouden passen op een dvd.

En blijkbaar was het volgende dus niet nodig... even veel maps dus.
    "We'll compress some things. But you know, we may have fewer maps on the 360 version... Blu-Ray has definitely given us a lot of legroom."

:+

11. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Tales of Vesperia topic ;)

Mario vind ik geen pareltje als je kijkt naar de graphics. Dat is als ik kijk naar de Xbox en de Playstation 3. SMG vind ik op de Wii er mooi uit zien hoor. Ik denk dat men zich teveel richt op de graphics. MS en Sony willen allebei scoren op de ''graphics'' kant v/d console. Maar als je verder kijkt dan de graphics dan is Mario Galaxy een vernieuwende platformer. Ik vind het een erg toffe game, heb hem ook met veel plezier uitgespeelt. Het is alleen jammer dat hij aan de korte kant is.

Laatst bewerkt: 2 jan 2008
  12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Klopt idd, maar er was nog niet echt een bevestiging voor de Xbox 360.

En de trailer van Tales Of Versperia had ik hier al op 26 december 2007, 16:10 gepost :+ Ik was eerder.

13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ach, die Mark Rein is ook zo wisselvallig als de pest. Op het ene moment kan hij iets helemaal de hemel in prijzen, en even later komt ie weer met het tegenovergestelde. Door al die belachelijke en tegenstrijdige praatjes krijgen producten veelal alleen maar een slechtere naam, en bedrijven verliezen zo ook hun geloofwaardigheid binnen de community.

Het is vanzelfsprekend dat Sony al hun games op Blu-ray uit wil laten brengen, aangezien zij, en de BDA daar belang bij hebben. De grotere opslagcapaciteit van een Blu-ray schijfje is voor HD filmmateriaal natuurlijk wel een groot voordeel, en er wordt dankbaar gebruik van gemaakt. Of Blu-ray nu al noodzakelijk is voor games? Ja en nee. Momenteel wordt de extra opslagcapaciteit volgens mij hoofdzakelijk benut voor de lokalisatie. Alle talen zijn aanwezig, zowel geluid als ondertiteling. Fijn voor de uitgevers om zo kosten te drukken, maar de gamers worden er op deze manier niet heel veel wijzer van. Er zullen vast wel uitzonderingen tussen zitten.

14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Interessant stukje. Aan Uncharted zie je ook dat hij echt de power benut van de Playstation 3. Naughty Dog zei zelf dacht ik dat zij maar 1 derde gebruikt hebben van de Cell Chip. Ik ben benieuwd of dit waar is. Het is een erg indrukwekkend spel en grafisch hoogstandje.

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het treft iedereen:

A year in Xbox 360 failures: 2007 Edition
    Joystiq.com

We enter 2008 with the current lifetime Xbox 360 failure rate at Joystiq standing at almost 100% -- we currently have one last man's console standing. Yup, that's right, and for those of you paying attention we hit 90% last month. A few of us experienced issues back in 2006, but almost every person on staff (including those who've left for other opportunities) -- with the exception of The One -- have experienced a Red Ring of Death, disc drive failure, or other non-user-error console bricking incident. There's no denying at this point that as much as we love the games, the Xbox 360 is the most defective console ever manufactured.

Check after the break for the staff's experiences with their bricked consoles. Like former Microsoft executive Peter Moore explained earlier this year, when failure is practically guaranteed at some point, all we can do is focus on the repair service.

The failure tales of 2007:

Justin McElroy: I was watching Doctor Who when I got the rings. I actually had pretty smooth sailing with the repair, the whole thing took about three weeks total, and the absence gave me a chance to catch up with some of the PS2 and PC games I had been meaning to play. So, all in all, not that bad.

Jason Dobson: I suppose it was only a matter of time before my constant pleas of 'big bucks' and 'no whammy' were ignored, and my Xbox 360, a launch console at that, was struck with now infamous Red Ring of Death. It seemed to me that it was not a matter of 'if,' but rather of 'when,' a question that was answered last night (Dec. 26) at the top of a planned gathering of friends for a post-Christmas get together. Given that I had come to terms that the crash was imminent, it was the machine's choice in timing that proved more annoying than the event itself. We had all just sat down to enjoy a four-player game of Scene It! on the Xbox 360. The game had been freshly unwrapped, and we had all set aside time for an evening of button-pressing hysterics. This was not to be as videos began to skip, the drive ground to a haunt, and a quick reboot illuminated the dimly lit room in flashing red.

Ludwig Kietzmann: Since I was playing the phenomenal DiRT at the time, I can only assume that my launch model died of joy. The red rings came quite unexpectedly, as I was convinced my system would set some sort of record in its 19th month of operation. Microsoft doesn't do repairs this far out (think third-world countries), so normally an exchange at the store is your only option. However, if you happen to have an NTSC console in PAL land, Microsoft sends a matching system through to your local distributor -- which is nice. However, this process took a not-so-nice two months to complete, so it's just as well I bought that Core model immediately. The manufacturing date on my replacement model was actually after the day I handed in my dead system.

Alexander Sliwinski: The first time I got the RRoD I was sitting down for some Rock Band. Whatever, I knew it was going to happen eventually -- because it inevitably does. I then went through the process so many Xbox 360 owners had before me: Called India, answered inane questions, got my coffin, and a month later got my Xbox back (with a card for a month of free Xbox Live, which just replaces the month I lost anyway). Things were fine until one week later. My newly refurbished Xbox 360 went RRoD again! The creepy part of this story is that I would hit the power button intermittently -- you know, just in case it decided to come back to life. Shock of shocks, on the third day it rose again in the fulfillment of every RRoD sufferer's dream. It's doing fine now -- but we'll see.

Kyle Orland: My red ring came just as I was working my way through BioShock. The Microsoft press liaison I called was super-helpful, but couldn't do much to speed up my service -- it took about a week to get my "coffin" and about four all told to get a new system. That meant I didn't have a system for the launch of Halo 3 -- I actually had to borrow a friend's system to play the landmark game. As for BioShock, I still haven't gotten back to it ... once that momentum is lost, it's hard to get it going again.

Ross Miller: I bought a 20GB Xbox 360 in April 2006, right when the "shortage" had ended. I never got the ceremonious Red Ring, but it was definitely broken. Let me explain: it was just after Tokyo Game Show 2006 when I noticed it. Every so often my controllers wouldn't connect. Then it kept getting progressively worse, and by January 2007 I realized that the problem was definitely related to the Xbox 360. But just to make sure:

Tested my controllers on friend's console ... success
    Tested their controllers on my console ... failure
    Tested both controllers on my console in a completely different location (in case there was some unforeseen Wi-Fi interference, since there were about 27 different WLAN signals nearby) ... failure

Aggravated, but aware of the extended warranty, I phoned up Xbox support to try and explain my problem. The explanation was lost in translation. My phone operator told me a box is being sent to my address. I asked him if there was going to be anyone to tie ownership of my XBLM purchases to my console so that anyone could use them. He didn't understand and eventually just said "yes."

(This was a lie; note: when you purchase content from Xbox Live, privileges are given to both the specific console and your XBL account gamertag. If you change or replace consoles, then only people signed into your gamertag can use the content. Having tried to explain this to two operators hoping for some help, to no avail, I gave up and decided that it's something I'll have to deal with.)

A week later, it arrives and I ship off my console sans faceplate and hard drive (those I kept). A week later they report getting it. I was told they couldn't find anything wrong with it so they shipped me a new one, the same older model (no HDMI), around the end of February. It has worked ever since, although the fan is expectedly loud, and that's with at least 4 hours of someone playing it every day.

Christopher Grant: To be honest, my retail launch 360 is doing just fine ... just not at my house. You see, when I wrote up the Elite HDD transfer process for Joystiq, I used my own console and effectively tied everything to the Elite so, seeing no reason to have the second console around, I sent it off to my older brother's where, I'm happy to report, it's doing quite well. The Elite, on the other hand, didn't fare so well. Upon inserting BioShock into the drive (the copy I purchased a week early no less!), the disc just spun and spun ... and spun. Unfortunately, each time the motor sounded more and more broken until, finally, it just didn't spin at all. While I didn't get the dreaded RROD, I did get a busted disc drive (a problem that is apparently quite common on the Elites, I would learn).

Like Kyle, despite going through a press liaison, the repair process wasn't any quicker (perhaps slower?) than average. It took about one week to receive my coffin, and then another three weeks or so to receive the repaired console back. Lucky for me, Joystiq Podcast listener, fellow game blogger, and all around nice guy Dan Zuccarelli offered to lend me a backup 360 he had around (which he bought when his was in the shop). I gladly took him up on his offer and finished BioShock on his box while mine was off getting fixed. Though the Elite has been fine since then, I'm still irked that – in addition to the games that were transfered onto the Elite not working unless signed into Live – the games I had purchased on the Elite no longer worked unless signed into Live, since the console had been replaced. Normally not a major issue ... until Xbox Live suddenly stops working.

Zack Stern [The one guy on staff who hasn't had an Xbox failure, but oddly enough had a Wii failure)]: I was nervous about contributing to this story, since I haven't had an Xbox RROD yet. But my horrible customer service experience as a regular gamer -- I didn't call any of my PR contacts as a writer -- was worth mentioning.

Remember that XBLA promo for two free games? I followed the instructions and got the codes for Joust and Robotron. The problem was that the Joust code -- the only game of the two I cared about -- didn't work.

I figured the problem would be easily resolved through email. But after a couple messages, many outgoing calls to India, zero out of two promised calls made to me, and a few total hours of my time wasted, I still have no Joust replacement code. Highlights include repeating several times that my name isn't "Sack Turner," and explaining the entire story over and over for nearly every new call placed.

One of the level two support guys said, on October 17, that he couldn't give me any prediction about how long the replacement code would take. I gave him some options, like "this week," "this month," and "this year," but he wouldn't take any. I guess he's glad that he didn't.

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Gecondoleerd Kameo :eek:

Ik snap nog steeds niet waarom ik nog geen pech heb gehad. Maar goed gewoon geluk gehad denk ik. Klopt op hout

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het ontbreken van een multi-player is anders voor veel mensen erg vervelend bij welke game dan ook ;)

Maar ben onderhand nieuwsgierig naar Mario, heb alleen geen Wii :+

Mbt het joystig verhaal: bijna 100% bij de redactie/personeelsleden. Pijnlijke 'reclame' voor Ms.

Het unreal verhaal blijft idd vaag. Wel blijft het erg leuk dat ps3 bezitters ook gebruik kunnen maken van pc -mods en dat dit waarschijnlijk bij de 360 niet mogelijk gaat zijn. Dus in dat opzicht wel meer mappen ;)

18. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Waarom gecondoleerd Kameo? Het is gewoon een stuk tekst over de RRoD. Ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind dat er zoveel problemen zijn/waren met de RRoD. Ik zou ook wensen dat het anders was. Ikzelf heb het nu twee keer gehad. Bij de eerste keer kreeg ik een totaal nieuwe xbox, het duurde een jaar voordat die kapot ging. Gelukkig dat Microsoft een goeie service heeft, anders was het echt geen doen. De volgende keer dat mijn 360 kapot gaat dan mag ik een gratis spel + accessoire naar keuze vragen zei de medewerker tegen mij.

Maar de falcon ligt nu al een tijdje in de winkel in de vorm van de Xbox Arcade en de Elite. Maar er is toch ook een versie met de 65 nm chip? Dit ging volgens mij om de Halo 3 editie. Waarom kiest Microsoft er niet voor om al die ''betere'' vormen te plaatsen in de winkel en die oude weg te halen?

Een paar dagen geleden las ik ook dit op Xbox360only;

En dat werd gevolgt door dit:

Het zijn allebei maar geruchten, maar ik hoop dat er nu gewoon een Xbox komt die stiller is, koeler is, HDMI uitgang, en gewoon GEEN problemen veroorzaakt! Hoeveel mensen hebben een probleem gehad met hun Playstation 3 of hun Wii? Haast niemand! Natuurlijk zijn wel er wel problemen voorgekomen, maar echt niet zoveel als de console van Microsoft. Ik denk dat MS dan ook niet echt blij terugkijkt naar het jaar 2007. Tuurlijk de games waren er, Xbox live deed het prima, maar dan heb je nog al die RRoD's die je moest oplossen.

Ik heb trouwens ook nog gehoord dat er misschien een Xbox Ultra komt. Stiller, Koeler, HDMI uitgang, ingebouwde WiFi, kleinere chip. En misschien nog wat. Ik zal eens kijken waar ik dat heb gelezen.

Edit; 4000'ste post. :eek:

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Die Ultimate Xbox 360 komt er niet ;) ... Maar zowel op de CES (volgende week) Als op de GDC (over 3 weken) gaat MS en Epic iets groots aankondigen

Microsoft and Epic Games have the largest booths. Nintendo and Sony' booths shown below for comparison.

Zowel Epic als Microsoft hebben daar de grootste booths. Ik ben benieuwd :thumbs:

20. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Stiekem hoop ik op Gears of War II. En verder twee mooie aankondigingen van Microsoft. Misschien een nieuwe Killer Instinct? *hint naar de kerstkaart van Rare een week geleden*

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina