Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

1. Xbox 360

164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zal ook wel Gears of War 2, niet echt een groot geheim.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben 99% zeker dat op de GDC Gears of War II wordt aangekondigd

3. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar is dit het grote nieuws dat Bill zelf moet komen vertellen? Het stond toch al lang vast dat er een vervolg ging komen. Misschien is het grote nieuws dat het spel al helemaal af is en in februari 2008 in de winkel ligt =( stel u voor ...

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Overduidelijk Gears 2. Hopelijk poepen ze hem er niet snel uit en nemen ze de tijd al ben ik bang dat hij dus dan het eind van het jaar uitkomt.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Epic kondigt GoW II aan. Bill Gates vast iets met een intergratie van het één of ander ;)

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    nee Bill doet een aankondiging op CES volgende week ;) Dit gaat over de aankondiging op de GDC ;)

Op CES verwacht ik een grotere aankondiging :)

7. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hah, droogkloot, maar inderdaad zoiets zal het wel worden:cool:

Ik ben wel heel benieuwd naar het eerste beeldmateriaal van Gears 2, ik vind het eerste deel grafisch nu nog steeds een van de meest indrukwekkende games. En hype-veroorzakende trailers maken kunnen ze bij Epic wel, dus daar hoop ik dan maar op:) Wanneer begint CES 2008 eigenlijk?

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gears of War staat met stipt op één in de lijst van games waar ik het meest naar uitkeek. Gewoon enigzins gespannen de dag ervoor, hopen dat de pre-order binnenkomt, avond en nacht vrijgehouden, drank ingeslagen, vriendin gedwongen mee te spelen...was echt vet! Na zes uur op een mega beamerscherm kon ik echter echt niet meer. Denk ook niet dat ze dit bij mij met deel II weer voor elkaar krijgen. Maar dessalnietemin kijk ik ontzettend uit naar deel II.

9. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    7 of 8 januari geloof ik

10. th3 du7ch devil

th3 du7ch devil New Member

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand al waneer banjo kazooie 3 uit komt?

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Er is nog niks bekend over deze game. Ik verwacht hem op z'n vroegst pas in het 4e kwartaal van dit jaar, maar een release volgend jaar zal me ook niet verbazen.

12. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Dat is nog onbekend, de game is volop in ontwikkeling. Je kunt beter de vraag hier posten, en misschien vind je het antwoord in het topic zelf wel.
    Oh man, ik kan niet wachten op een vervolg van Gears of War II! Als de game wordt aangekondigt wil ik wel de topic aanmaken!

Edit; Ik denk dat er een grote kans is dat MGS 5 ook op de Xbox 360 zal verschijnen. Konami heeft zelf aan aangegeven ,wat jij post Kameo, dat Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots een Playstation 3 exclusive ís en zal blijven.

Laatst bewerkt: 3 jan 2008
  13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Kojima (en dus Kojima Productions) wil MGS4 exclusief op de PS3 houden. Deel 4 is het laatste deel van Kojima. Kans is er dus dat een volgend deel zonder Kojima wel op andere consoles zal verschijnen. Kojima is het brein en de artiest achter MGS, je moet maar afvragen wat de game gaat doen zonder zijn invloed.

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Tuurlijk is Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots een PS3 exclusive. De vraag is echter of Metal Gear Solid 4: (Guns of the Patriots) Subwhatever dat ook zal zijn... .

15. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    En ze staan met de grote jongens uit de industrie in dezelfde zaal....

Ben benieuwd wat Bill te zeggen heeft daar :b:

Edit: Gears of War 2 is natuurlijk zeker dat die komt maar de aankondiging zelf zou weer veel stof doen opwaaien.

Laatst bewerkt: 3 jan 2008
  16. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het hier niet echt mee eens Dennis. De PlayStation 3, als HD console zoals jij het noemt, gaat daar zeker aanslaan. En ja, het feit dat Sony Japans is help wel, maar Apple heeft met de Ipod (en iMac trouwens ook) een populair product van Amerikaanse komaf. Het heeft te maken met imago maar ook met de games. Ja, er zijn best wel wat japanse games voor de 360, maar bij lange na niet zoveel als in de hoogtijdagen van de PS2. Tot voor kort kwamen er zelfs nog dreamcast games uit in Japan (hemel ).

Dus om nu te zeggen dat Microsoft geen kans heeft is onzin. Microsoft heeft het wel slecht gedaan ja, en hun achtergrond telt mee.

17. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar baseer jij dat op? Ik heb mijn argumenten al genoemd. :)
    Wii vs PS2 vs PS3 vs GC, 1e jaar sales

Laatst bewerkt: 4 jan 2008
  18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Goede tijden geweest voor Play:

Denk dat hij dat baseert op de steigende lijn in console en gameverkoop. Zo zit de PS3 +/- wekelijks op 50.000 units in Japan (ipv +/- 10.000 eerst) en GT5 Prologue (alleen de boxed versie, niet de downloadable version) kwam binnen op nummer 3 in de charts. Daarnaast komen dit jaar een hoop grote Japanse games aan (Yakuza 3 komt daar al snel uit) en het merk Playstation is erg populair en gelieft en Japan.Ik zie voor dit jaar daarom ook een stijgende lijn in Japan voor de PS3. Tenminste, dat is wat ik denk. :)

19. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zegt helemaal niets. We zijn toch niet vergeten dat we nu in een van de drukste perioden van het jaar zitten qua sales? Dat gecombineerd met een nieuw model, prijsverlaging en GT5 zorgt natuurlijk ook voor extra sales zoals ik al genoemd had. Het is de vraag of men dit ook vol kan houden na de feestdagen, ik betwijfel het. Dat de 360 waarschijnlijk 1 miljoen stuks heeft verkocht in december de USA wil niet zeggen dat ze dat in het nieuwe jaar ook maandelijks zullen blijven doen.

En over die stijgende lijn, wie kan verklaren waarom de PSP en PS3 juist daalden wat betreft de sales in een van de drukste tijden van het jaar?? Dat lijkt me niet echt gezond hoor.

Kijk ook hier eens voor het verschil in sales tussen een december en een januari maand in Japan: http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=21551
    Historisch gezien is een verschil in sales van 65% tot soms maar liefst 85% de normaalste zaak van de wereld, voor elke console! Volgens mij wordt dat hier over het hoofd gezien.

En in de week erna? En wat staat er nu in de op 20? Geen enkele PS3 of PSP game.

Laatst bewerkt: 4 jan 2008
  20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Kan me wel vinden in je verhaal, zo zie ik het ook wel een beetje. Er zijn genoeg Amerikaanse producten in Japan die wel populair zijn, dus ik vraag me af hoe groot de rol van het Amerikaans zijn voor Microsoft nou echt in het nadeel werkt in Japan. Denk ook dat het eerder met de games en het imago van Xbox/Microsoft heeft te maken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina