1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Na 3000 posts zijn we toe aan deel 4. Ook deze keer gaat alle dank voor de startpost uit naar L3MMING.

    Link naar voorgaand delen:


    Deze thread is bedoeld voor vragen en informatie over het aansluiten van je Xbox 360 op een VGA monitor.

    Dit omdat het display menu van je xbox wijzigd als je de VGA kabel en in drukt, en omdat er een aantal functies niet door de VGA kabel worden ondersteund die wel door de HD/TV kabel worden ondersteund.

    (alle vragen en antwoorden over VGA werden in de HDTV Thread ook onder gesneeuwd door HDTV vragen en antwoorden.)

    Even een paar dingen die je op dit moment moet weten over de VGA kabel van de XBOX 360:

    1: De inhoud van de verpakking van de VGA kabel.
    2: Backwards compatibiliteit.
    3: Resoluties

    1: Een VGA kabel met Optische uitgang, 15 pins SUB (VGA Stekker) en links en rechts tulp uitgang. 2 adaptertjes, 1 om je L&R audio naar een 3.5mm jack om te vormen, en een Gender changer voor je 15 pins SUB. Update: Deze genderchanger zit niet bij alle merken kabels. hij zit iig standaard bij die van Microsoft zelf.

    Gender Changer: oftewel geslachts veranderaar.

    Door deze gender changer is het mogelijk ook ook monitors waar alleen een kabel aanzit, en geen ingang op zit aan te sluiten.

    2: De automatische updaters van een aantal spellen zijn nog niet compatible met de VGA kabel. Je krijgt dan de melding dat je resolutie niet compatible is met dit spel, en of je dit even zou willen veranderen bij je display settings.

    Je kan ze echter allemaal uitproberen, maar dit zal niets aan de melding veranderen. De enige (op dit moment) mogelijkheid om dit te omzeilen is door je xbox tijdelijk weer op een tvtje aan te sluiten. En hierop je updates uit te voeren voor je weer op je monitor verder kan.

    Onder andere Halo 2, Halo 1 en Forza Motorsport hebben hier last van.

    (ik hoop dat ze dit in de toekomst oplossen.)

    3: Zodra je je 360 opstart met de VGA kabel er op aangesloten. Zul je er achter komen dat het display settings menu flink veranderd. De enige 2 mogelijkheden die er staan zijn Resolution en Format.

    Met resolution kun je de scherpte en de "zoom" van je scherm instellen. waar je echter wel op moet letten is dat er vrij aparte keuzes voorkomen. Zo kun je door alleen je resolutie in te stellen een vrij uitgerekt beeld krijgen wat je vroeger had als je je Normale tvtje widescreen te verduren gaf. Dit is echter geen widescreen instelling.

    Bij Format kun je wel de werkelijke instelling voor een breedbeeld monitor toepassen.


    Verdere weetjes.

    Geteste spellen:

    (laat het svp weten als je het getest hebt en het er bij jou anders uit ziet.)

    Need For speed Underground: Drukt zijn beeld samen naar het midden van het scherm, en is dus nog niet geoptimaliseerd voor monitor gebruik.

    Halo 2: Updater wil niet draaien op de VGA kabel. Als de update op een tv is gedraaid, geen problemen meer.

    Halo 1: Idem aan Halo 2

    Forza Motorsport: Updater wil niet draaien met de VGA kabel.

    GTA III: Beeld corrigeerd tijdens het opstarten van het spel, Vreselijke gameplay LAG.

    GTA Vice City: Beeld corrigeerd tijdens het opstarten van het spel, verder geen problemen.

    GTA San Andreas: Gameplay lag bij het opstarten, dit gaat na verloop van tijd over.


    Heb je andere spellen positief of negatief getest op een VGA monitor, (het liefst de eerste keer dat ze dus je xbox ingaan) vermeld het dan in dit topic.


    De Gender Changer: [​IMG]

    De 2x tulip naar 3.5mm Jack: [​IMG]


    Omdat er veel naar gevraagd wordt staat hier nu ook de foto en link voor mensen die hun Computerboxjes, welke geen ingang maar alleen een uitgang heeft bij hun VGA monitor willen gebruiken.

    Dit kabeltje ik eigenlijk hetzelfde als de 2xtulp naar 1x 3,5mm jack maar dan met een vrouwelijke 3,5mm jack.

    http://www.logitech.com/index.cfm/pr...CONTENTID=9584
    [​IMG]



    Beeld én audio via de computer
    met dank aan Lenny-t

    Je heb dus die VGA kabel nodig van MS of van een goedkoper merk (ik heb die van 't goedkopere merk, die doet 't ook prima, joytech is dat) en de tulp > 3,5mm jack, waarvan een duidelijk plaatje in de startpost staat. Zo'n ding kost 1 of 2 euro, no big deal dus.
    Ik heb even een plaatje voor je gepaint waar de uitleg bij staat :):
    [​IMG]

    Je kan ook zoals in de startpost staat een tulp - 3,5mm jack female kopen zodat je aparte boxen direct aan kan sluiten op je 360, maar als je die boxen ook gebruikt voor je PC is dat niet zo'n handige optie. Als je het zoals mij gebruikt moet je even in Windows je instellingen veranderen zodat het geluid dat bij je microfooningang erin gaat meteen weer via je boxen eruit komt, dat doe je op de volgende manier:
    1. Open de geluidseigenschappen zodat je het volgende scherm ziet. Dit kan via Start>Programma's>Bureauaccesoires>Entertainment>Volumeregeling.
    [​IMG]
    2. Zorg ervoor dat het vinkje bij microfooningang uitgevinkt is, zoals op bovenstaand plaatje.
    3. Door een beetje met het schuifje te prutsen kan je ervoor zorgen dat het geluid ongeveer even hard is als wanneer je gewoon de boxen voor je PC gebruikt. Dit kan je doen door bijvoorbeeld op je PC een mp3-tje af te spelen en tegelijk op je 360 een beetje door 't dashboard bladeren. Zorg ervoor dat het geluid ongeveer even hard is.
    4. Je heb nu prima geluid via je PC. Je PC moet uiteraard wel aanstaan voor er geluid uit komt, en ingelogd zijn op een account.


    Verschillende kabels:


    Joytech:
    [​IMG]

    Microsoft:
    [​IMG]

    Microsoft VGA HD Av-kabel
     
  2. Luckyyason

    Luckyyason Bitch

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    weer een mooie startpost :thumbs:
     
  3. Calle30

    Calle30 Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje. Ik heb een nieuw 24" schermpje gekocht. 1920*1080 full HD.

    Nu, wat moet ik doen om uit m'n 360 het best mogelijke te krijgen qua grafisch geweld ? Zo een XMC hdmi kabel kopen voor de standaard xbox 360 en dan via hdmi gaan gamen of .... ?
     
  4. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Die logitech link doet het niet meer(bij mij), volgens mij zijn ze niet meer in de verkoop.
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Wat is het typenummer van het scherm? (lijkt me trouwens sterk dat je resolutie 1920x1080 is. Ik denk eerder 1920x1200.)
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    De 'standaard' Xbox360 heeft geen digitale uitgang. Er komt dus een analoog signaal uit. Een HDMI kabel is dus een beetje onzin. VGA kabel doet 't prima!

    Mag ik je vragen welk merk/type je heb?
     
  7. Calle30

    Calle30 Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Iiyama ProLite B2403WS

    1920*1200 idd , sorry ;-)

    Enneuh, khad net over de XCM HDMI kabel gelezen, die dus op een STANDAARD 360 het signaal kon omzetten naar een hdmi signaal.

    Daarnaast ook gelezen dat de microsoft HD vga kabel helemaal geen 1080 aankon, en als ik het zo zie op mijn scherm zie ik idd niks verschil.
     
  8. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
  9. kaaspeer

    kaaspeer Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga volgend jaar op kamers maar heb nu nog niet het geld voor een TV. Nou wil ik wel een groter scherm hebben voor mn xbox (game nu op een 17" CRT Monitor)

    Zijn er hier mensen die naast hun XBOX ook nog een kastje voor TV aan hun scherm hebben hangen, extern dus niet in de pc?
     
  10. LordTB

    LordTB Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn Samsung 245B eindelijk binnen en kunnen testen! Het ziet er echt super uit, de hoge resolutie had ik natuurlijk verwacht maar de heel erg mooie kleuren waren een verassing.\o/ Ik merkte idd ook dat er weinig verwschil zit tussen 720P en 1080P (diameter is 61 cm)
    Btw ik heb iets heel vreemds, als ik sommige films vanaf mijn pc stream wordt het beeld opeens zwart... ik hoor het geluid wel nog lopen en ik kan ook niet naar het dashboard...dit is maar bij een paar films, de andere films doen het perfect. Iemand tips...?
     
  11. Dranx

    Dranx Active Member

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    53
    Ik heb nou sinds een week een 22 inch samsung syncmaster. Nou zet ik hem vanochtend aan, zie ik mn letters een beetje dubbel en het lijkt wel alsof de resolutie een stuk lager is. Ik heb werkelijk alles geprobeerd om instellingen te veranderen enz, maar niets werkt. Iemand bekend met dit probleem of iemand die een oplossing heeft?
     
  12. VassiliZaitsev0

    VassiliZaitsev0 Active Member

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    0
    AANRADER!! DE 226BW SAMSUNG
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Zit je kabel er goed in?
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Volgens mij kan je beter naar een HDTV kijken, de meeste monitoren hebben geen ingang voor een COAX kabel, echter, de meeste HDTV hebben tegenwoordig wel VGA en/of HDMI/DVI.
     
  15. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou wat vragen. Geeft 17'' Inch een goeie resolutie weer? Want ik ben van plan mijn Xbox 360 aan te sluiten op een monitor, maar dan moet ik eerst weten of het wel van goeie kwaliteit is
     
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Type nr & resoluties die je scherm aankan, hebben we meer aan ;)
     
  17. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Hmmm, ik heb uiteindelijk na maanden en veel wikken en wegen de HP W1907v gekocht (BCC E219, misschien niet de goedkoopste, wel om de hoek en omruilgaratie e.d.)

    Na wat gekloot met powerstrip om op de pc 1440x900 te krijgen lukt dat en wat een fab beeld.

    Met de kvm switch (die ik al had, mooi ding niet duur zie posts van een paar dagen geleden) ook de 360 erop. Dit geeft ook een zeer fraai resultaat!

    Ik begrijp na googlen dat instellen op 1280x720 het 'beste' resultaat geeft (je vermijdt de 'internal scaling' van de 360). Het zal wel, op alle reso's ziet het er ok uit.

    Ik zie wel een heel lichte vervorming bv bij een rond logo. Zal nog eens beter gaan opletten want de HP W1907v heeft een menu optie 'Aspect Control' en daar kan je scalen met behoud van aspect ratio. Dat werkt want zet ik hem bv op 1024x768 dan zie je idd een 4x3 beeld 1200x900 ... maar bij de 1280x720 etc zie ik niet zo gauw kleine zwarte balken terwijl die er wel zouden moeten zijn (nog ff verder experimenteren dan maar:)

    Anyway, TOP MONITOR, wel een kvm switch hebben als je de combo PC/360 maakt.
     
  18. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat heb je daar aan als de bron analoog wordt uitgezonden?

    Met een update van de Xbox 360 kan er 1080p gezonden worden voor component& VGA en ook zijn er ook een hoop schermen die 1920×1200 kunnen weergeven, het probleem is alleen dat de component& VGA-ingang van veel schermen (zo niet allemaal) geen 1080p kunnen overbrengen, dus daar zit het probleem, niet bij de kabel. :)
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    17" is 720p (1280x720), dan heb je wel balken boven en onder (omdat de resoltuie van je monitor max 1280x1024 is), ik gebruik momenteel hetzelfde, ga binnenkort naar een HP W2408H:

    [​IMG]
    :cool:
     
  20. Big Boss

    Big Boss blaat

    Berichten:
    547
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, binnenkort krijg ik mijn salaris weer en aangezien geld moet rollen wil ik graag een nieuw scherm kopen.

    Ik wil het met name gaan gebruiken voor mijn xbox 360 en computer. Echter ga ik binnenkort ook nog eens een home cinema set kopen dus inclusief dvd speler. Dat zijn dus 3 apparaten die ik op mijn scherm wil gaan aansluiten.

    Ik heb werkelijk geen flauw idee welke in- en uitgangen ik nodig moet hebben. Momenteel heb ik een scherm met 2 verschillende ingangen, vga en dvi, nu moet ik steeds kabels wisselen voor mijn xbox 360 en computer. Dit is wel vervelend en ik hoop dat dit niet meer nodig is met een nieuw scherm.

    Samsung Syncmaster 245B
    Kleur Zwart


    Beeld
    24 inch
    a-si TFT/TN
    1920x1200 pixels resolutie
    16:10 beeldformaat
    16,7 miljoen kleuren
    0,27 mm x 0,27 mm pixelafstand
    HD ready


    Instellingen
    Reactietijd 5 ms (ISO)
    Contrast 1000 : 1
    Dynamisch Contrast 3000 : 1
    Helderheid 400 cd/m²
    Horizontale kijkhoek 160 graden
    Verticale kijkhoek 160 graden


    Frequenties
    30 - 81 kHz horizontaal
    56 - 75 Hz verticaal


    Eigenschappen interne voeding


    Ingangen
    1 x VGA
    1 x DVI-D
    waarvan 1 x met HDCP


    Ergonomie
    TCO03 normen
    in hoogte verstelbaar
    200 mm x 100 mm VESA wall-mount


    Energieverbruik
    Gebruik 100 Watt
    Standby 2 Watt


    Gewicht 8,4 kg


    Formaat (BxHxD) 560 x 445 x 250 mm


    Toebehoren Voedingskabel, Signaalkabel, Driver CD


    Garantieperiode 36 maanden

    LG L245WP-BN
    Kleur Zwart


    Beeld
    24 inch ( 61 cm ) beelddiagonaal
    1920x1200 pixels resolutie
    16:10 beeldformaat
    16,7 miljoen kleuren
    0,27 mm x 0,27 mm pixelafstand
    HD ready


    Instellingen
    Reactietijd 8 ms (grijs naar grijs)
    Contrast 1000 : 1
    Helderheid 500 cd/m²
    Horizontale kijkhoek 178 graden
    Verticale kijkhoek 178 graden


    Frequenties
    30 - 83 kHz horizontaal
    56 - 75 Hz verticaal


    Eigenschappen Pivotfunctie, PIP (Picture-In-Picture)


    Ingangen
    1 x VGA
    1 x HDMI
    1 x componenten (3x Cinch)
    1 x USB


    Uitgangen
    2 x USB


    Ergonomie
    TCO03 normen
    draaivoet
    in hoogte verstelbaar


    Energieverbruik
    Gebruik 80 Watt
    Standby 3 Watt


    Gewicht 9,6 kg


    Formaat (BxHxD) 560 x 444 x 270 mm


    Pixelgarantie Voor dit product geldt een klasse 2 pixelgarantie. Dit houdt in dat volgens de NEN / ISO normering 2 oplichtende of 2 zwarte pixels of 5 defecte subpixels mogen voorkomen. (Dit geldt per 1 miljoen pixels.)


    Garantieperiode 24 maanden


    De home cinema set die ik wil kopen is ook van LG en heeft hetzelfde uiterlijk (piano black/glanzend zwart) als de LG monitor, niet echt noodzakelijk maar het staat wel mooi natuurlijk.

    Welk scherm is voor mijn geval het beste om te kopen?

    De Samsung is wel €100 - €150 goedkoper dan de LG, dat is ook zeker niet verkeerd. Ik hoop echt dat iemand mij er mee kan helpen.


    VrGr. Ronald
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina