Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Idd hou ons op de hoogte:) Hoe zit het trouwens met dat creatine? Waar dient dat nou precies voor. Heb proberen op te zoeken maar begrijp er niet veel van met al die rare termen die ze gebruiken.

2. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heel simpel gezegd; je kunt wat langer doorgaan.

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Creatine zorgt voor een hogere buffer op kracht, daarnaast ook een sneller herstel. Prima spul als je maar op tijd ermee stopt :+

4. Ashavan

Ashavan Guest

Afhankelijk van de samenstelling en de smaakjes die je kan leveren bij die whey heb ik wellicht ook interesse voor die prijs.

Syz heb je deze link al gelezen mbt creatine?

5. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Crea kun je gewoon door blijven supplementeren. On/Off periodes zijn niet nodig.

6. Ashavan

Ashavan Guest

Inderdaad. Laad fases bij creatine zijn al meerdere keren wetenschappelijk weerlegd. Zoals ook vermeld in de link die ik postte.

Wel ben ik van mening dat na een bepaalde tijd het nut minder wordt. Het lijkt namelijk in lichte mate je eigen creatine produktie te stimuleren. Dus als jezelf genoeg aanmaakt, waarom blijven slikken? Hoe lang het duurt verschilt denk ik. En dan na een tijdje wordt je eigen produktie weer minder en kun je weer slikken. Maar de creatine in je lichaam zal behoorlijk gelijk blijven of je dan slikt of niet. Dus in dat aspect zie ik wel het nut om op tijd te minderen, het is financieel niet logisch hehe.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Yep! en jij bent? O-)

Mbt creatine:krachtinspanning= atp ==> adp
    korte krachtinspanning heb je atp nodig
    creatine koppelt een fosforgroep aan adp
    adp + fosfor ==> meer atp ==> meer kracht/langer door tijdens korte krachtinspanning

geloof ik :+

8. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vele mensen vinden het 'schokeffect' psychologisch beter werken.

Iig zorgen voor genoeg vocht, goede dosering en als je eventueel last krijgt van krampen wat magnesium gebruiken.

9. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kom uit Assen, dus praat wel eens met mensen die bij Harimau trainen :)

10. Ashavan

Ashavan Guest

Dat psychologische effect was bij mij erg immens. Ben in 1 dag tijd van 10kg db incline press naar 18-20kg gegaan rofl. Normaal ging ik niet verder dan 10 vanwege verzuring, en na creatine de 1e keer nergens last van dus ging door. De kracht toename daarna was natuurlijk minder groot.

Magnesium...gebruik ZMA ;) Bij mij gaf dat niet de betere nachtrust dat het beloofde, maar overdag wel meer energie.

11. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verkocht ik ook inderdaad, werking verschilt wel per merk moet ik zeggen. Diepe dromen, vaak iets met seks te maken. En had genoeg aan 6uur slaap.

Hier trouwens 1 v/d laatste keren dat ik squatte voordat ik dat gekut met de gezondheid weer kreeg.
    140kg FSQ 5x5, dit is het laatste setje. Peanuts zoals je ziet :)
    Wilde de training erop 200kg 1rm pakken, maar heb ik geen kans meer voor gehad.

Stats op filmpje, 95kg 10% 1.72m
    http://www.youtube.com/watch?v=oMp6vikHgJ4

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Vette techniek. Echter ik doe mijn full squats wel nog een stuk dieper.

Maar die gewichten zijn bruut, kan ik niet aan tippen

13. Ashavan

Ashavan Guest

Diepe seksuele dromen heb ik geen pillen voor nodig. Heb soms het idee ze op te schrijven en te verkopen aan de pron industrie hehe. Maar eigenlijk is het wel logisch dat we dat soort dromen meer krijgen. Bedoel...als je sport en met die sups...testosteron galore hehe.

Zeer nette stats had je daar. Die fullsquat is hoe ik de paralel doe. Met full zit je met de kont praktisch op de grond terwijl de hamstring tegen de kuit drukt, maar in dat filmpje staat de bovenbeen net ietsjes onder paralel.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2008
  14. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik dieper kon dat deed ik het, maar het begin van mijn hams zit onderin de rom al tegen me kuiten aan :)

Haha so true. Maar met ZMA heb ik soms echt te gekke dromen, dat ik echt hardop 'wtf' zeg als ik wakker wordt.

Laatst bewerkt: 8 jan 2008
  15. Ashavan

Ashavan Guest

Neem het je niet kwalijk hoor ;) Ik dacht in het begin ook full te doen voor me gevoel terwijl ik toen pas echt paralel aan het squaten was.

Dan heb je nog nooit met xtc ofzo op geslapen. Die leveren pas fucked up dreams :p

En de samenvatting van Heavy Duty dusver. Het goede gedeelte gaat pas beginnen, maar als iemand tijd te veel heeft om te lezen. Link. Ben net begonnen met het 3e hoofdstukken voor hij aan de daadwerkelijke 8 princiepes gaat beginnen.

16. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, geen probleem. Beschouw dit toch zeker als full squats aangezien dit het diepste is wat ik kan doen.
    En xtc doe ik niet aan, werkt katabool ;)

17. Ashavan

Ashavan Guest

Hmmm...weet je...doe zoals me pa bij mij deed. Terwijl jij denkt full te zijn dat iemand je nog even verder naar beneden duwt :p

18. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Stuur hem maar langs, mag die dat proberen. Doe ik wat overhead presses met hem :p

19. Ashavan

Ashavan Guest

Kan het proberen, maar wordt lastig. Hij is zo'n klein opdondertje wat commando is geweest. Denk je hem aan te kunnen lig je opeens in een hoekje te huilen met wat gebroken ribben...doe ik dus niet meer :p

MAar maakte jij nu zelf sups en verkoop je ze of wat doe je?

20. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar zitten dan :p
    Heb een tijd met 2 anderen een sportschool gerund. En tijdens die periode kocht ik supplementen groot in zoals andere webshops bij importeurs.

Verkocht ik aan klanten, en ook op internet. Misschien dat ik er over een tijdje weer mee begin. Time will tell.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina