Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    huidplooimeter is ook van veel dingen afhankelijk: hoe laat, wie doet het, hou je toevallig net iets meer vocht vast etc.

Er zijn eigenlijk geen objectieve metingen. Ja jezelf uitkoken, lijkt me alleen wat pijnlijk :+

2. Ashavan

Ashavan Guest

Weet iemand trouwens goede olie om jezelf mee in te smeren zodat je huid soepel blijft? Wil niet nog meer striae.

-edit
    mwhahaha adversus.nl komt altijd tot de resque als ik iets over verzorging wil weten.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2008
  3. Zetpil

Zetpil Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen,

mijn naam is karel, ik woon in uden en ook ik ga deze sport beoefenen,
    hebben jullie nog tips? k doe het eigenlijk ook een beetje om in de smaak te vallen

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Een tip,

Doe het niet voor anderen maar voor jezelf. Anders ga je het niet lang volhouden.

Die jongens zie je zo vaak na een paar weken weer stoppen omdat het ze niet snel genoeg gaat. Het gaat ook niet snel, je bent wel even bezig alvorens je iets van verbetering ziet.

Kijk daar voor uit, verwacht niet te snel te veel. Het zou zonde zijn als je een mooie sport de rug toekeert omdat je geen geduld hebt.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je doet het om in de smaak te vallen? Van mij hoef je het niet te doen hoor :9

lees de startpost, doe wat onderzoek en kom dan eens met wat meer gerichtere vragen.

6. Ashavan

Ashavan Guest

Als je net begint met deze sport is het beste lid te worden van een sportschool en daar begeleid te worden. Doe een maandje het schema dat hun jouw gegeven. Het is licht en laat je lichaam wennen aan de bewegingen. Daarna geven wij je wel een aantal fatsoenlijke oefeningen afhankelijk van je persoonlijke doelstellingen.

Maar als je het alleen doet voor anderen en meiden te imponeren...dan ben je snel klaar met je motivatie. Hou er rekening mee dat het veel tijd kost om resultaten te zien die jij wilt.

Dat Heavy duty lijkt wel te werken. Ben nu 2cm over me benen gegroeid en heb nauwelijks wat gedaan sinds vorige week maandag.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2008
  7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  8. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Inderdaad, doe het voor jezelf. Stel jezelf voor een doel en ga ervoor. Ga het niet voor anderen doen, want dan wil je snel resultaat zien. Dit zal niet gebeuren, ik ben toch al een tijd bezig en zie weinig verschil in de spiegel. Het enige verschil wat ik echt zie is dat ik toch al wel zo een 6 á 7 kilo ben aangekomen.

Of dat nou door het eten of door het trainen komt weet ik niet. 8)

9. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    hahaha dat deed ik ook toen ik net begon :9 Maar na een jaar of wat besefte ik wel dat het ook prettig was voor mezelf wat gestroomlijner tezijn :+ Voor de allereerste keer als je iets traint begin je altijd laag! je moet gewoon over wat maanden terug kunnen kijken en dan denken van, wow dat ik dat nu al kan? Je moet nooit stoer gaan doen en meteen hoog nemen want daar is je lichaam gewoon niet op berekent. Altijd na sporten een soort van Cooling Down (rek en strek oefeningen) doen zodat je lichaam wat kan uitrusten. En water meenemen en een handdoek voor zweet kan ook nog wonderen doen ;) En tja het ligt er ook maar net aan wat je wil trainen.

10. Ashavan

Ashavan Guest

Ligt aan het soort rekoefeningen. De meeste zijn juist schadelijk. In het algemeen wordt rekken en strekken niet toegepast. Hoogstens beetje los schudden. Maar er zijn wel wat rek mogelijkheden...

Stretch link met doorverwijs links.

Voelt wel kut. De hele week nog geen minuut in de gym geweest aangezien er elke dag wel 2-3 solicitatie gesprekken op het programma stonden. MAar morgen ga ik gewoon...en doe dan een full body en ZWAAR INTENSIEF.

Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2008
  11. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    echt wazig ... 2 weken geleden tijdens het trainen (bankdrukken) gemerkt dat mijn borst niet echt aanspande tijdens het trainen dus gekeken waaraan het lag... het was me rug die lag niet vlak op de bank... (gebruikte toen gewicht van 30/35/40 stang niet meegerekend) dus de week daarna gewicht gebruikt van 15/20/25 toen had ik wel mijn rug goed en meer het idee dat mijn borst gespannen was alleen het gewicht ''leek'' zo licht omdat dat andere gewicht gewend was.. vandaag weer getraind en ff opgewarmd met alleen de stang ... lag me rug goed toen weer 3 setjes gedaan alleen ik had weer het idee dat mijn rug niet goed ''gestrekt'' op de bank lag :'-(:'-(8) later tijdens trainen close benchpress gedaan voor me triceps daar weer hetzelfde dus toen me voeten is op het bankje gezet. toen lag ik wel recht maarja zo hoor je niet te trainen.

iemand advies wat ik hieraan kan doen ????

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waarom 'hoor' je het zo niet te doen? Voeten stevig wegzetten en enigzins druk op zetten. Kont en schouders moeten op de bank, schouders naar achterdrukken, borst omhoog en drukken maar :)

13. Ashavan

Ashavan Guest

Maar je rug hoort ook niet op de bank te liggen, die hoort hol te staan. Voeten in de grond gestampt, schouders en bovenrug gespannen...rug komt dan automatisch naar voren gedrukt en drukken maar.

Vanacht was 1 van mijn dromen erg vaag. Er was een kinderspeeltuin met fitness zooi. Als je dan door zo'n gangetje liep met houten schotten links en rechts kwam je in een gebied waar het serieuzere spul stond. Met achterin een deel waar boksers e.d. bezig waren. Dit was overigens allemaal buiten. Maar telks als ik een oefening wilde doen was het apparaat bezet en was ik pissig. Uiteindelijk geimproviseerde squats bij een vaag onbekend toestel. Na me eerste set even ergens zitten en uitrusten. Komen er overal dwazen met rekken kleren vandaan zodat de omgeving omgtoverd werd naar een kleding markt. Gelukkig begon het toen te onweren en eindigde ik bij een hardcore gym waar je binnen kon trainen en waar helemaal niemand was.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2008
  14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat zeg ik 8)

15. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    8)8):D zodat de omgeving omgetoverd werd tot een kledingmarkt hahaha

16. Ashavan

Ashavan Guest

Wat wil je dan horen? Dat er hete fitness instructrices en fitnes modellen door de rekjes heen sprongen en er een jaren '70 pron film deuntje begon te spelen ofzo? ;)

Wel lekker net even gesport weer. In 45mins even een FB schema er door heen gejaagd. Ben meteen van een lading overtollige energie kwijt. Stond gisteravond beetje te stuiteren dus thuis wat push ups, sits ups e.d. gegaan voor slapen gaan.

Er waren trouwens 2 nieuwe leden met roze en lichtblauwe colbertjes, handschoentjes. Standaard poser/homo gedoe. Stonden tegen alle voorbijgangers stoer te praten hoe ze al 2-3 jaar trainen. Gingen ze bankdrukken met nog geen 50kg terwijl ik triceps cable pull down stond te doen tegenover hen. Kon toch niks anders doen aangezien ik stond te wachten op hun. Hoorde de meest vage verhalen in de tussen tijd :p

Gingen ze staan kijken hoe ik ging bankdrukken en hoe het lichter moest want 50kg is veel te zwaar voor mij. Fysio kwam ook toevallig langs om te zeggen dat ik niet zwaar mag ivm schouder, dus ben maar tot 75kg gegaan. Bent over Side Raises met 14kg zorgde wel voor een lichte steek dus stopte met die oefening. Het was ook afleidend toen 1 van de instructrices in de zaal tegenover het tricep station opeens haar routine ging oefenen. Ik kijk namelijk altijd in de reflectie van het raam om me houding in de gaten te houden. Maar nu zag ik andere houdingen. :confused:

Merk wel dat conditie het eerste verdwijnt bij mij als ik tijdje niet bezig ben geweest. En de extra melk (calcium) en enzymen uit de kiwi (anans schijven zijn beter) zorgden er voor dat ik toch nog aardig wat kwijt ben geraakt ondanks dat de maaltijden nu op onderhoud zijn qua kcal. Dus Kev...try it zou ik zeggen voor je race ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2008
  17. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0

mm ke dan dan snap ik ook niet waarom mijn borst zich niet aanspant ... zal dan misschien wel komen door dat gewicht verlagen dat er niet genoeg druk meer opstaat... zal is even op dbb vragen ;)

Laatst bewerkt: 11 jan 2008
  18. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Misschien zijn je schouders iets te "gespannen" waardoor zijn bewegingsuitslag kleiner is dan normaal?

19. Ashavan

Ashavan Guest

Maak eens een filmpje en laat je uitvoering eens zien. Maar je hoeft niet altijd je borst te voelen als je bezig bent. Voel het niet tenzij ik hem extra breed pak en/of onderin even een tel vast hou, alle momentum en stuiter er uit, en dna opnieuw duw omhoog.

20. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    vind het eik dan ook maar wazig als je je borst niet voelt terwijl je aan het bankdrukken bent maar t zal wel ;) zal van de week is filmpje maken als ik er nog aan denk :9 maar om even alvast een indruk te geven zo lig ik:

even gepaint:9

ook niet in verhouding maar dan weet je wat ik bedoel ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina