De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asharith

    Asharith Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedenk wel dat je met gamen, en daar gaat het hier tenslotte om je VEEL dichter op je scherm zit. Ik game op een 24 inch tft (1920x1200) en daar zit ik vaak niet meer dan 60 cm op. Ik heb op mijn 40inch lcd een afstand van 2,5 meter en dat vind ik voor gamen al vaak te ver af.

    Omdat je er zo dicht opzit ( naja ik dan ) is de hoeveelheid pixels per oppervlakte wel zeker van belang. Ook moet ik zeggen dat een HDMI xbox veel mooier beeld geeft dan een oude.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn zwager belde me vanmiddag op met de vraag of ik het geluid van zijn nieuwe Plasma in kon stellen.
    Niks geen Plasma maar een Samsung LE32S62B.

    Toen ik vroeg wat de "plasma" had gekocht , zei hij zachtjes € 500
    Kreeg het gevoel dat de prijs veel hoger heeft was.

    Hij heeft zonder enige advies een S62 laten aansmeren.

    Geluid ingesteld en de Dynamische Contrast uitgeschakeld.
    Mijn zwager vondt het beeld helemaal niets en moest van de Dymanische Contrast weer inschakelen.

    Het beeld via de Digitale tv-decoder stond ook nog eens op Composiet.

    Heb verder maar niets meer gezegt.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hij heeft jou als zwager en gaat dan niet gehinderd door enige kennis van hdtv's zonder jouw hulp in te roepen een tv kopen?:x
     
  4. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    FF vraagje tussendoor: als je gamed op je 360, zit er dan verschil tussen component kabel en VGA qua beeldkwaliteit? Of zit er geen verschil in?

    Vanavond: exclusieve Hitachi L32A01-review ;)
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb aantal vraagjes.

    Ik heb dus een 50 inch plasma van samsung, hij staat nu op een vrij simpel en nogal brak meubeltje. Ten eerste te laag en niet super stevig dus deze maand of volgende maand moet ik echt voor iets anders gaan kijken.

    Ik zelf zit vreselijk te twijfelen tussen het ophangen van de plasma of toch gewoon een meubeltje kopen waar ik de plasma opzet. Wat is het mooist? Of is dit echt heel persoonlijk? Als ik de plasma toch zou ophangen dan moet ik er nog wel achter kunnen komen, bij de aansluitingen enzo.

    Ik zelf zit echt te denken over een meubeltje op de grond en zodat de plasma op ooghoogte staat.
    En dan kan ik in dat meubeltje (met allemaal lades) mijn games kwijt.

    Maar goed, wat is het mooiste en beste , ophangen aan een beugel (waar en hoe duur zijn die dan, Ikea had dus echt niks interessants ervoor) of toch gewoon op een meubel neerzetten?

    En dan nog iets....in een speciaal magazine van de Mediamarkt die helemaal geweid was aan
    HDTVS stond in dat een daglicht lamp heel mooi is om aan te schaffen en dan achter de tv te plaatsen....om weerspiegeling te voorkomen. Maar een zoektocht op google leverde mij weinig speciaals op eigenlijk. Iemand hiermee bekend?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hij luisterd toch nooit naar mij.

    Hij kocht een tijdje geleden zijn eerste setje met DD5.1 en DTS.
    Gaf hem de dvd Galdiator en zei dat hij naar de DTS track moest luisteren.

    Komt hij later bij me en vertelde dat de nagesynchroniseerde Duitse taal veel mooier was :confused:

    Ik wist wel dat hij een Plasma ging kopen , maar >€500 betalen voor een S62B had ik nooit gedacht.

    Volgens de verkoper had deze S62B een speciale Nintendo aansluiting.
    Toen ik aan mijn zwager vroeg welke , wees hij de HDMI aan :lol:

    Het is nu wachten op de Wii Elite 8)
     
  7. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Letterlijk vanuit de startpost ;)

     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2008
  8. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    okay.. knoop doorgehakt vandaag een philips 37"7662 full-hd gehaald.

    Ik zat nog ff te twijfelen tussen 40 of 42.. maar uiteindelijk gekozen voor 37... en maar goed ook!!!

    Onze bevindingen:

    Jezus wat een joekel!! Wij zitten er circa 2.5/3 meter vandaan en dat is toch echt net te doen. Soms zelfs nét niet!

    Film kijken met normale dvd is super, vanwege de grote echt bioscoop gevoel, alleen wel pixelvorming. (ik heb alleen gladiator nog gecheckt)

    Digitaal TV kijken is bij nieuwe uitzendingen gewoon erg goed. Analoog en oudere uitzendingen zijn een drama.

    Xbox moet nog aangesloten geworden. Maar dat zal later op de avond worden ivm idols etc.

    PC niet kunnen aansluiten omdat er geen vga aansluiting op zit. Volgens boekje moet ik dit middels een van de 2 hdmi aansluitingen doen. Dus wilde ik net koppel stukje of andere kabel gaan halen maar onze pc boer had dat allemaal niet! jammer, anders kon ik een paar 720p filmpies aanzetten.

    Geluid is stukken beter als de samsung, meer bass. Alleen nog wel ff goed afstellen.

    Okay de minpunten dan ff snel:

    - licht is echt fel, maar dat moet op te lossen zijn door kleuren beter afstellen. Of wat dekwakzalver al voorstelde om licht achter of net boven de tv te doen. (wit is namelijk écht keihard wit, dus iedere keer als het beeld van donker naar licht verspringt krijg je ff een opdoffer op je netvlies)

    - de standaard is echt lelijk. De tv lijkt hierdoor namelijk nóg groter. Oplossing is dat we 'm op gaan hangen en dan waarschijnlijk dat ie precies op ons tv tafel komt. (wij hebben meer een laag dressoir als tv meubel)

    Voor de rest is het enorm wennen. Dat van 66cm naar 94cm zo'n enorm beeld meer geeft damn... kom later nog terug met bevindingen als we er de 360 op aansluiten.
     
  9. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Yo,

    ik heb ook een soort van review-achtig iets over de Hitachi L32A01 geschreven en gestuurd naar Dave. De geïnteresseerden kunnen mij (of Dave natuurlijk) vragen om die review, en dan stuur ik (of Dave) um wel persoonlijk. Ik kan me namelijk voorstellen dat niet iedereen erin geïnteresseerd is en omdat ik hier toch al enigszins belastend ben (ik stel vaak vragen zonder eerst te zoeken, gewoonweg omdat dit makkelijker is ...zie mijn vorige vraag over VGA en component...:thumbs:) wil ik hier verder niemand ongewild mee lastig vallen.

    Ik dank jullie hartelijk.
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Niet alleen de kleuren, het geeft ook veel meer een HD gevoel. Modder is bij games als Sega Rally bijvoorbeeld 'shiney' en muren enzo ook in games. Dat zie je bij VGA totaal niet.
     
  11. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je nou gewoon hier die revieuw neerzet heeft iedereen er wat aan en het bespaart je nog moeite ook;).
     
  12. DeKwakzalver

    DeKwakzalver Guest

    Nee. Dat kan je niet stellen. Bijvoorbeeld de nieuwe Sony Bravia reeks (en dan niet de goedkope varianten) hebben een 10-bit paneel met zeer goede kleurenweergave (wel zelf goed instellen) en contrastwaardes die vergelijkbaar zijn met plasma TV's. Een argument van niks. Het is een verouderd gegeven waar plasmafanaten aan vast houden.

    Fout die veel mensen maken is de volgende: ze kopen een full HD scherm die qua paneel, en vooral, qua techniek (chips en dergelijke) onderdoet voor een 720p paneel. Een 720p LCD die perfect is kost je ongeveer 1500/1600 euro en vergelijkbaar 1080p paneel ga je al snel richting de 2600 euro.

    Een "goedkopere" Full HD TV is vaak een kat in de zak, puur omdat je Full HD wil hebben.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2008
  13. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik zal de review van Julien wel eventjes posten, ik zal hem in een spoiler zetten voor de mensen die er geen behoefte aan hebben.

     
  14. shellshock

    shellshock Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag,

    Ik heb een klein vraagje. Op me TV (HD ready) heb ik een DVI poort. Nu wil ik hem eigelijk aansluiten op HD maar mijn HDMI is al bezet door de hardware die films etc opneemt. Is het dus mogelijk om een HD VGA kabel te kopen(die van microsoft) en dan zon convertertje tussen(kan je vaak bij computer winkels halen) en dan aan te sluiten? Heb ik dan nog steeds HD?



    Alvast bedankt
    Joris
     
  15. DeKwakzalver

    DeKwakzalver Guest

    Beetje warrige vraag zeg. Het probleem zit hem in het volgende. HDMI en VGA kabels zijn compatible, maar niet gelijk. Als een apparaat een HDMI signaal uitzend kan je VGA aansluiting daar niets mee. Send het een VGA signaal uit kan dat weer wel. Vraag is alleen of je HDMI poort dat ontvangt.

    Voor de 360 heb je prima VGA kabels. Maar dta bedoel je niet, toch?

    Ik schat je kansen gering. Naard e mediamarkt gaan, kabels die je denkt nodig te hebben kopen maar, een afspraak maken met de verkoper; als het niet werkt geld terug. Even proberen en dan houden of terugbrengen.
     
  16. Stantana

    Stantana Wanna play rough?

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    15
    heyy beste mensen
    ik heb vandaag de samsung le32 R81 gekocht :)
    1 klein vraagje heb hem aangesloten via component maar als ik een dvd (film) wil kijken via me xbox dan happert het beeld stukjes heel kort zeg maar je moet goed kijken om het te zien heb toen even een dvd speler aangesloten aan de tv en die heeft geen stottertjes
    het moet dus aan de xbox of de kabel liggen
    hoe kan ik dit oplossen?
    iemand die hier meer vanaf weet?
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2008
  17. shellshock

    shellshock Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm, ik snap je uitleg niet zo. kep er niet veel verstand van. ik hoef niks met de HDMI poort ik vraag alleen of het mogelijk is via de DVI poort op HD te spelen.

    Wat ik kan doen is een HD VGA cable kopen van microsoft en dan een convertertje:

    [​IMG]
     
  18. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    FF terug naar mijn review over de philips 37" 7662.

    Voor de mensen die hem ook hebben of gaan halen, ik heb vrij snel de kleurinstellingen op "zacht" gezet. Op alle vlakken kijkt dit veel rustiger.

    Geluid is wisselvallend op zijn best te noemen. Komt misschien omdat ik de samsung gewend ben. Deze had eigenlijk veel hoog, beetje mid en bijna geen bass, dus perfect voor stemmen, en series etc. Goed voor dagelijks gebruik dus.
    Maar deze philips heeft dus veel meer mid/laag. En hij heeft natuurlijk een aantal standaard waarden. En tot nu toe is geen van die waarden echt relaxed voor standaard tv kijken. Dus dat wordt ff vogelen met de instellingen!

    Beeld bij de 360 was érg goed. Kon offcourse instellingen op 1080p zetten, maar geen fullhd spel om ff te testen. Dankzij de hdmi én warme volle kleuren en kraakhelder beeld. De felheid van de kleuren is hier wederom soms té, maar dat wordt een kwestie van instellen!

    Voor de rest super!
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    HDMI en VGA kunnen nooit compatible zijn !!!!
    Dit omdat HDMI volledig Digitaal is en VGA Analoog.

    HDMI en DVI-I (Digitaal) of DVI-D zijn wel compatible.

    Met een DVI-poort achterop een LCD moet je wel uitkjken.
    Het kan zijn dat deze alleen het analoge DVI-A of DVI-I (Analoog) kan verwerken.
    Als dit niet in de manaul staat vraag dan even bij de helpdesk vande fabrikant.
    Vragen aan een verkopr heeft vaak geen zin omdat deze hiervan toch niet op de hoogte zijn.

    Dat probleem heb ik af en toe met mijn Xbox360 (VGA) en de LE32R71B.
    Merk ook dat de Xbox360 de dvd's altijd niet goed upscaled via de VGA.
    Met HD-DVD's heb ik helemaal geen problemen dat wordt perfect weergeven.

    Wat de oorzaak is weet ik helaas nog steeds niet !!
     
  20. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    @ rivanonv , kun je ook de ondertitels apart naar boven stellen?.
    Anders krijg ik mijn beeld niet vol , Althans wel vol maar dan zie ik de onderste regel niet.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina