Donderdag ben ik naar BCC gegaan om de tv uit te checken. Eerst bij de Mediamarkt langs voor een VGA-kabel om in HD-kwaliteit te kunnen gamen. In BCC was het geen probleem om de tv te testen met een Xbox360 erop aangesloten. Het spel dat ik ging testen: Orange Box. Uiteindelijk de tv meegenomen omdat ik overtuigd was. Ik heb Hitachi helaas niet met een ander merk vergeleken. Zo precies kwam het voor mij nou ook weer niet, en de Hitachi wist mij (zoals al gemeld) voldoende te overtuigen.
Ok, thuis aangekomen de tv aangesloten. En toen begon de eerste ellende al: ik met mijn domme hoofd dacht dat de aan-uitknop op de achterkant van het scherm een schakelknop was...maar het was een drukknop. Dus, die brak meteen af
. Mahgoed, plakkertje eropgedaan en hij zit weer vast.
Aansluitingen: zitten veel te dicht op elkaar...als het op VGA aankomt in ieder geval. Naast daa20VGA-aansluiting zit een pc-audio in, zoals je misschien wel weet. Maar die pc-audio-in aansluiting zit veel te dicht op de VGA. Ik heb de 3.5 mm plug voor geluid er in moeten forceren. Het geluid doet het nu wel, beeld ook. Ik ben alleen niet tevreden met de manier waarop die stekkertjes er in hangen (daarom vroeg ik net ook of er verschil was tussen VGA en component, ik wil misschien wel component halen).
Het beeld van de tv is verder erg mooi, vind ik. Spellen zien er erg goed uit, scherp genoeg. Ook qua kleuren en contrast ziet het er erg goed uit. Ik heb thuis Bioshock even gespeeld, en een maat van mij (die Bioshock op de pc speelt) zei dat hij qua graphics totaal niet onderdoet voor de pc. Zelfde beeldkwaliteit dus.
Ook Pes6 ziet er goed uit. Alhoewel ik soms wel een beetje het idee heb dat het beeld wat vaag is. Maargoed, ik heb verder ook niet de kleureninstellingen van de tv veranderd. Het kan alleen maar beter worden dus denk ik maar
Verder heb ik nog niet heel veel op de 360 gespeeld met de nieuwe tv. Wel al een film gezien en dat beeld was voor mij zeker ook wel een dikke voldoende. Kijk, ik wou gewoon een tv hebben, en 500 was mijn budget. Deze tv is voor mij sowieso voldoende, ook omdat ik geen hardcore gamer ben. Ik vind het leuk, maar ik hoef niet meteen het beste van het beste te halen.
Samenvattend kan ik stellen dat de tv zeker de moeite waard is. Ik heb um op mijn kamer staan en qua design vind ik hem ook niet heeeeeeeee lelijk ofzo. Maaaaaaar: designs van bijvoorbeeld LG vind ik veel mooier. Mahgoed, daar ging het mij in eerste instantie niet om. Als je een simpele gamer bent als ik is dit scherm denk ik wel voldoende voor je. Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee. Als de tv eenmaal up and running is kan ik me voorstellen dat veel mensen hier erg veel plezier mee kunnen hebben. Nu nog maar zien hoe lang hij het volhoudt, maar daar heb ik ook wel vertrouwen in.
Klik om te vergroten...