[Algemeen] Harry Potter

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    In het begin vond ik het boek best sterk. Er waren afwisselende gebeurtenis (stukje met dirk was best leuk, bruiloft was mooi, harry kwam veel te weten over het leven van perkamentus). Het gedeelte aan de grimboudplein was ook goed (het gedrag van knijster, het ministerie proberen te infiltreren etc.). Maar daarnaa werd het opeens een stuk minder (toen ze met z'n driëen moesten onderduiken). Doordat er zo weinig ontwikkelingen plaatsvond werd het al gauw saai/deprimerend. Af en toe gebeurde er nog iets spannends (confrontatie met dooddoeners, bezoek aan goderics eind, bezoek aan vader van loena etc.) maar het was allemaal best eentonig (van de ene schuiplaats naar de andere + het humeur van ron en harry ging steeds achteruit). Ongeveer tegen het eind aan begon het boek weer goed te worden (vanaf villa van de malfidussen tot en met zweinstein). De inbraak op goudgrijp en de ontsnapping met een draak, allemaal erg spannend. Het eind gevecht was ook best goed, al had ik het altijd stiekem wat grootser/legendarischer verwacht (na dat allerlaatste hoofdgevecht had ik toch het idee dat het wat te simpel ging). Dat sneep aan de goede kant staat had ik stiekem altijd gehoopt en gedacht (altijd al een vermoeden gehad). Waarom harry niet dood kon gaan snapte ik niet- net als het feit dat hij kon commuceren met perkamentus (die was toch dood? en voor zover ik weet maakte hij geen gebruik van de steen in de snaai). Ook het 'dubbele einde' snap ik niet. Het aller laatste gedeelte vond ik absoluut niet leuk om te lezen (harry's kinderen enz.), deed me teveel aan boek 1 denken.

De dood van dwaloog en hedwig kwamen niet zo hard aan bij mij (iig niet zo hard als sirius of perkamentus). maar de dood van fred en dobby was een ander verhaal. Dat was ECHT onverwacht. ik had geen tijd om te treuren om Lupos en Tops omdat ik het op dat moment te druk had met concentreren op de actie (The grand finale was about to begin- om het zo maar te zeggen).

Al met al, een geweldig boek. En een waardige afsluiting. Al moet ik toegeven dat het niet zo'n grote indruk op me heeft gemaakt als destijds bijvoorbeeld De Vuurbeker of de Orde van de fenix. Niet perfect dus.

Laatst bewerkt: 28 nov 2007
  2. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    De verleiding is zo groot om even in die spoilers te kijken, maar zit nu op driekwart van deel 6 en wil het einde nog niet weten..

:+

3. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    even over de films, heb de boeken niet gelezen, heb het geduld er niet voor om eraan te beginnen...:eek:

maar ligt het aan mij of worden die films steeds slechter? deel 1 en 2 waren harstikke goed, deel 3 al minder, maar vanaf deel 3 werden ze gewoon steeds slechter, het greep me neit echt, in deel 1 en 2 werd ik helemaal opgezogen in dat leven op zweinstein, maaar dat is nu helemaal niet zo,
    volgens een HP boekenexpert:p komt het omdat de boeken steeds dikker wordt en het voor de film makers moeilijker wordt om het verhaal nog degelijk te kunnen vertellen...

Laatst bewerkt: 13 dec 2007
  4. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Begin er dan over...? :confused:

Anyway, ik heb het boek nu 2 weken uit ofzo, en wederom wist dit boek me weer ontzettend te boeien zoals alleen Harry Potter boeken dat kunnen.

Vond het 2e einde ook heel apart om te lezen. niet omdat het me terug deed denken aan deel 1, maar omdat al z'n kinderen vernoemd waren naar oude bekenden.. Beetje corny 8)
    De dood van Dobby vond ik ook heel erg.. weet niet waarom, maar die kwam toch harder aan dan de rest. Al vond ik Dwaaloog ook best pittig. Echter niet zo aangrijpend als de dood van Perkamentus. Toen zat ik echt zowat te janken 8)

5. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond juistem de doden zoals Lupos en Tops erg.. Net een kindje. En toen ik las dat Harry ook dood was gegaan (ook al werd die later wakker) was het eerste wat ik dacht "hoe moet het dan met het kindje?!".

Vond het einde wel nogal vaag, had graag nog veel verder gelezen met hoe het met die kinderen op school ging. Ik weet niet waarom, maar het boeit me echt heel erg die serie. En vind het zeer jammer dat het gestopt is.

Sorry mensjes, als je het niet uit hebt, niet lezen..

_0/

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Zo :9 Ik heb het boek nu ook uit, dus ik kan weer gerust over mijn HP sites browsen 8)
    Ergens hoop ik dat het nog verder gaat, maar je kan natuurlijk wel het beste op je hoogtepunt stoppen, en niet té ver doorgaan met de boeken.

Maar toch snak ik naar meer! :'-(

Het is niet veel, maar het eerste promo plaatje van de nieuwe film is gereleased:

+ een officiële beschrijving van de film:

Waar OotP de 'donkerste' film tot nu toe was, wordt deze de grappigste tot toe. :9

De Vertelsels van Baker de Bard kent iedereen wel die HP 7 heeft gelezen.
    Nu lees ik net dat een handgeschreven versie van dat boek voor $4.000.000 is verkocht :eek:

In de spoiler ff wat plaatjes van het boek:

Zou ik best willen hebben! :9

>>>>>
    Stop your sobbing! More Potter to come
    Spoiler alert: This story reveals some key plot points in the final Harry Potter book. So if you've haven't finished the book, J.K. Rowling asks that you not read this story.
    http://www.msnbc.msn.com/id/19935372/

Laatst bewerkt: 23 dec 2007
  7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Laatst bewerkt: 25 dec 2007
  8. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe lang duurt het waarschijnlijk tot de laatste film gemaakt is? Ok ik weet dat zelfs de een na laatste nog niet af is, maar ik wil graag alle HD-DVD's van HP hebben. Heb alleen deel 1 en 3 nog maar gezien. Ik heb nu wel in de winkel staan kijken en zag daar die HD-DVD's in een bundel van 5 liggen maar het zou mooier zijn om ze alle 7 in 1 te kunnen krijgen natuurlijk :p

9. JoeyC

JoeyC Disney fan

Leuk Bevonden:
    0
    Harry Potter and the Deathly Hallows staat voor 2010 op de planning dat ie in de bioscoop komt. Dus dat duurt nog wel effe voordat alle 7 delen op HD-DVD verkrijgbaar zijn.

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Heb alleen 1 & 2 volledig vroeger gezien. Daarna had ik er niet echt meer intresse in. Maar het is veranderd, nadat ik deze week stukjes van Harry Potter 1 had gezien op SBS. Ik heb namelijk weer helemaal zin om ze allemaal te gaan bekijken. Zal een van deze dagen wel is opzoek gaan naar alle DVD's tot nu toe :)

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Harry Potter 1 t/m 4 (8 DVD) €36.99 :thumbs:
    Die ga ik zelf ook kopen (ik heb nu van 1-3 alleen maar de 1 disc versie. En dat kan natuurlijk niet als HP fan zijnde :+)

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb net eindelijk de Wombats gedaan (examens die je kennis van de HP wereld testen). En ik vind dat ik het nog redelijk heb gedaan! :)
    Aangezien de examens in het engels zijn, en ik dus een hoop Engelse benamingen niet ken (ik lees de NL boeken).

Wombat 1:

Wombat 2:

Wombat 3:
    *

Dit zijn de te behalen ratings:

• Outstanding
    • Exceeds Expectations
    • Acceptable
    • Poor
    • Dreadful
    • Troll
    Als je ze ook wilt nemen moet je naar de site van JK Rowling gaan: http://www.jkrowling.com/en/popupblocked.cfm
    Daar aangekomen klik je op het gummetje. Daarna moet je naar Maart 2006, September 2006 of Juni 2007 gaan.
    Om dan de deur te kunnen openen moet je een puzzel oplossen. Ik zeg nog niet hoe ;)

Misschien ook leuk als je te veel tijd hebt: In wat voor afdeling op Zweinstein zou je thuis horen.

Volgens de 2 bovenstaande sites hoor ik OF in:

OF

Ja ik heb tijd teveel! :+

Rowling documentary now online

The documentary "JK Rowling... A Year in the Life" that aired earlier this evening on ITV in the UK is now available on the station's website. The description reads:

With unprecedented access, cameras follow author JK Rowling in the year that she completes her publishing phenomenon, the Harry Potter series. The programme captures her return to the sources of her inspiration, and she reveals what she is planning on writing next.

Laatst bewerkt: 31 dec 2007
  13. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    die Wombats kunnen niet meer toch? of zie ik nou iets over het hoofd?:p

14. pcc2004

pcc2004 crazy boy

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben geen held in engels,

allen las ik nou dat harry in boek 7 niet doo ging, en dat voldemort vermoord werd?

/Mod Mag ik jou van harte bedanken voor het verpesten van boek 7! :cool: Gebruik voortaan de [ spoiler][/spoiler]-tags - the Matrix

15. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Hier zullen veel mensen blij mee zijn, denk ik. 8)

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ja, je kunt ze wel nog nemen :)

//edit:Super Rumor Alert: Of Spielberg and a Two Part "Deathly Hallows" Film

Laatst bewerkt: 13 jan 2008
  17. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Mij stond bij dat Rowling hem juist niet wilde? Of vergis ik me nu?

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dat was idd zo voor de eerste film omdat hij er een animatie film met alleen maar Amerikaanse stemmen van wilde maken.

Nu weet hij beter ;)

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Geen Spielberg dus (gelukkig), en misschien wordt de laatste film wel in 2 delen opgesplitst (ook gelukkig).

20. joeperd

joeperd TaH PoWnz0r

Leuk Bevonden:
    0
    duurt wel langer :mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina