Sterker nog, er zijn best veel achievements die je alleen kunt halen via Encore.
Ik zal niet verklappen wat ze precies inhouden (om je niet helemaal te spoilen), maar de volgende achievements zijn in ieder geval gedeeltelijk of geheel aan Encore gelinkt:
79 points: Soul Released
80 points: Xylophone's Treasure
80 points: Pirate's Treasure
100 points: Score Piece Collector
321 points: EZI Worshipper
Ik moet eerlijk bekennen dat ik voor sommige van deze achievements gedeeltelijk een oplossing heb gebruikt. Sommige achievements houden namelijk vooral zoeken, zoeken, zoeken in ... en dat vind ik niet echt super interessant. Daarnaast moet je sommige objecten op bepaalde tijdstippen in je bezit hebben, anders kun je weer helemaal overnieuw beginnen. Maar Encore modus is, zoals je hierboven ziet, het zeker waard. Het ging mij vooral om de gevechten, die inderdaad een stuk pittiger zijn. Ik vond vooral die geiten lastig. Die walsen soms letterlijk en figuurlijk compleet over je party heen.
Qua verhaallijn levert Encore trouwens een paar extra (zeer) kleine scenes op... evenals een paar superwapens en teleports waardoor je ook in de latere chapters bij eerder bezochte velden kunt komen.
EDIT: Mocht je hulp nodig hebben, dan kan in je GameFaqs.com aanbevelen. Daar staat een super complete faq op die mij erg heeft geholpen de beter verborgen secrets in Encore modus te vinden.
Laatst bewerkt: 28 jan 2008