1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eternal Sonata (Trusty Bell: Chopin's Dream)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ms. Smith, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ik vind Eternal Sonata minder lineair dan Blue Dragon.

    Blue dragon is ook missie voor missie afwerken alleen heb je een worldmap. Maar het verhaal is lineair.

    De dungeons ook. Je hebt meestal 1 hoofdpad en de zijpaden zijn alleen voor kistjes.


    Bij Eternal Sonata kun je van punten afspringen, paden kruizen elkaar met bruggen endergelijke en er zijn puzzels.

    Fort Fermata bijvoorbeeld, die Aria tempel, of stukken met teleporters enzo.

    Valt best wel mee. Alleen het verhaal verloop is lineair.
     
  2. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Eternal Sonata echt een geweldige game! Zat nu ook inderdaad bij zo'n puzzel in zo'n fort (naam vergeten...) Dus ik liep als kip zonder kop rond en slachtte alles af enz dus ging lekker levels omhoog! Na een tijd begreep ik het en kwam ik bij die eind baas en die was best wel makkelijk :+ Dus soms heeft het best wel nut gewoon dom rond telopen eerst :9
     
  3. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Wow.. Die filmpjes over het leven van Chopin, wat hebben ze dat geweldig gedaan!

    Iedere keer als ik dit spel speel ga ik te lang door, alsof ik me helemaal verlies erin. Supergame! *)
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nog lineairder? Damn en ik moet BD nog steeds uitspelen. Verloor mijn interesse al tijdens de 1e CD. 8)
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Blue Dragon is niet lineair in world map, maar wel als je een gebied in gaat.

    Je hebt vast wel gemerkt op disc 1 dat je steeds 1 hoofdpad hebt. De zijpaden zijn alleen kistjes.

    In Eternal Sonata zijn de dungeons meer een puzzeltje met teleporters enzo
     
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik liet Salsa altijd een beetje buiten beschouwing. Maar in Chapter 4 verving ik Beat even voor haar. Maar Salsa is flink sterk, ze stond flink huis te houden met die 2 ronde dingen. Het lijken wel dezelfde dingen als Xena altijd gooide. Xena had er maar 1, Salsa 2. Maar het voelt wel lekker om met haar te vechten (ook al is ze bloedje irritant). Op het piratenschip moest je op het eind tegen zo'n piratenvrouwtje vechten, de eerste keer dat ik Game Over ging in het spel. Daarna lukte het wel, maar wel met de nodige moeite. Ze reviven elkaar de hele tijd en ze sloegen best hard
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dat is een rot boss he. Als je het goed doet kom je haar drie keer tegen in het spel, dus alvast succes.

    En hoe staat het met de planning, heb je hem zo rond mei uitgespeeld? ;)
     
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Oei, ik was blij dat ik van haar af was. Ik miste Viola een beetje met haar Heal Arrow. En ik blokte ook niet goed genoeg, dus dan gaat het snel met je health. Dus op dit moment lig ik goed op schema op het uitspelen in mei ;) Maar dan moet het niet veel moeilijker worden. Ik merk nu wel een beetje dat het spel langzaamaan een stukje moeilijker wordt. Moet je nagaan, iedereen roept maar dat het zo'n makkelijk spel is. Dan heb ik er nog moeite mee. Maar goed, tot nu toe is het allemaal nog goed te doen
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Die Pirate Boss was inderdaad pittiger dan de rest, maar om daar nu game over te gaan is wel erg drastisch :p
     
  10. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Verschil moet er zijn ;) Gamers zoals ik bestaan er om gamers zoals jij een goed gevoel te geven. Als iedereen het spel zonder problemen uitspeeld, dan kan je niet echt spreken van een knappe prestatie. Maar ik raakte een beetje van slag toen ik de eerste keer tegen haar vocht. Ik wilde eerst die andere 2 uitschakelen, maar opeens gingen ze elkaar reviven. Je snapt natuurlijk wel dat ik niet wist wat ik meemaakte ;)
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Je wilt niet weten hoe vaak ik bij dat gekke wijf ben doodgegaan, vooral in de eerste encounter. De tweede en derde keer was ik beter voorbereid.

    Tijdens Encore modus heb ik zelfs een paar keer getwijfeld om het op te geven, zo vaak ging ik dood bij haar. Uiteindelijk toch de overwinning binnen weten te halen. \o/
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    je moet in encore mode zorgen dat je met party level 6 harmony chains maakt van 6 keer. Dan doe je verdomd veel schade.
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Klopt. Dat is ook de manier waarmee je veel bosses relatief gemakkelijk verslaat.
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Het enige wat ik frustrerend vond was in die toren dat je muziek moet raden. pfft mijn geheugen was niet geweldig op den duur en steeds opnieuw proberen was tijd rovend.
     
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ja inderdaad, vond ik ook wat saai, heb ik een walkthrough voor gebruikt omdat ik voor die 3e het geduld niet had.
     
  16. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Jahoor.. ik heb eens een spel waar ik helemaal in het verhaal op ga -> RROD op m'n xbox :mad:
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ehh, het waren drie keer dezelfde deuntjes... alleen dan steeds uitgebreid met een 6-tal extra noten. ;)
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Inderdaad. Na 3-4x gezien te hebben weet je het deuntje wel. Maar me korte termijn geheugen is niet zo sterk als langer termijn rofl.
     
  19. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je encore speelt ( dus 2nd play trough ?) krijg je dan ookavhievemetns als je die uitspeelt ? en zijn er nog dingen anders ? Op de nieuwe score pieces na dus.
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Sterker nog, er zijn best veel achievements die je alleen kunt halen via Encore.

    Ik zal niet verklappen wat ze precies inhouden (om je niet helemaal te spoilen), maar de volgende achievements zijn in ieder geval gedeeltelijk of geheel aan Encore gelinkt:

    79 points: Soul Released
    80 points: Xylophone's Treasure
    80 points: Pirate's Treasure
    100 points: Score Piece Collector
    321 points: EZI Worshipper

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik voor sommige van deze achievements gedeeltelijk een oplossing heb gebruikt. Sommige achievements houden namelijk vooral zoeken, zoeken, zoeken in ... en dat vind ik niet echt super interessant. Daarnaast moet je sommige objecten op bepaalde tijdstippen in je bezit hebben, anders kun je weer helemaal overnieuw beginnen. Maar Encore modus is, zoals je hierboven ziet, het zeker waard. Het ging mij vooral om de gevechten, die inderdaad een stuk pittiger zijn. Ik vond vooral die geiten lastig. Die walsen soms letterlijk en figuurlijk compleet over je party heen.

    Qua verhaallijn levert Encore trouwens een paar extra (zeer) kleine scenes op... evenals een paar superwapens en teleports waardoor je ook in de latere chapters bij eerder bezochte velden kunt komen.

    EDIT: Mocht je hulp nodig hebben, dan kan in je GameFaqs.com aanbevelen. Daar staat een super complete faq op die mij erg heeft geholpen de beter verborgen secrets in Encore modus te vinden.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina