Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

50mins is meer dan genoeg. Althans...is dit aan 1 stuk door? Anders is het tijdens cut periodes nog eventjes wat er bij doen. In elke andere periode voldoet het ruimschoots. Zit nu met hetzelfde. Waar ik net was bleek 45-50mins te fietsen zijn en op terug weg halverwege kan ik dan stoppen voor de sportschool. Dan ga ik echt geen cardio meer doen hoor.

Goed schema vinden is altijd lastig. Ik blijf er bij dat split geweldig is. Maar je zit met de intensiteit met de rust periodes die er na nodig zijn. Neig steeds meer naar Heavy Duty te gaan.

Kevf. Zo te zien krijg je na wat puberaal gezeur eindelijk cut antwoorden van de expert :D

Ben er achter gekomen dat het best leuk is om op een sollicitatie gesprek de volgende vraag te stellen... Aan het eind "heb je nog vragen" en dan de vraag terug kaatsen "zo Tinus...zeg eens wat over jezelf. Wie ben je, wat doe je...heb je het hier naar je zin" en dat die gast er nog serieus op in gaat ook :p

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2008
  2. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Check.

Laatst bewerkt: 17 jan 2008
  3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Leuke info! Voor een schema hou ik me trouwens ook altijd aanbevolen.

Lees vandaag voor het eerst stukken over creatine icm koffie....kan geen koffie meer drinken dus.....bleergh mijn enige zonde.

4. Ashavan

Ashavan Guest

Deload doe ik om de 8-9 weken ofzo. Laatste was rond de feestdagen.

1800kcal is me huidige onderhoud. Voorheen was dit 1400 en later 1600. Het heeft tijd nodig en kruipt heeeeel traag omhoog. Dus nee ik weiger op mijn berekend onderhoud te gaan zitten omdat ik weet dat dit niet werkt. Je kan niet zo maar gaan eten en hopen dat je metabolisme opeens weer gaat werken. It needs time :p Been there, done that. Als je jarenlang onder de 1000 at dan kan dat wel eens je schildklier naar de klote helpen en dat heeft tijd nodig om te herstellen. Ik kan me wel vol gaan stouwen met 2400kcal, maar als me lichaam maar 1600 ofzo verbruikt schiet het niet op en groei ik dicht. Om precies te zijn zou ik nu rond de 3200 moeten eten, maar kom niet eens in de buurt en toch ontwikkeld alles goed.

In het boekje van Willem Koert staan ook allerlei schema's en trainings methoden. Het is alleen zo lastig kiezen wat te doen. Dadelijk wordt het allemaal voor 6-8 weken proberen om te zien hoe het is :confused:

5. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het was maar een tip.
    Je geeft zelf aan dat je erg vermoeid bent. Dus dat ligt vaak aan teveel training of te weinig eten. Ik zeg ook niet dat je ineens het dubbele moet gaan eten, probeer eens 2dagen in de week 2000kcal te eten. Zal je goed doen. En als je bang bent om vet aan te zetten, voeg 2 low-carb dagen toe.

Ik gebruik een schema maar 6week. Variation is the key. Mijn onderhoud zit op 4000kcal, eet nu 1200. Yeah.

6. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik ben nu al ripetoe aan het doen:) Wou hierna echter is Ub/Lb proberen

7. Ashavan

Ashavan Guest

Trainen wordt vanzelf minder langzaam aan. Het eten langzaam aan meer. Denk dat het dan inderdaad eerder aan voeding zal liggen. Voel me op het moment ook zo duf als een konijn ondanks dat ik meer eet dan normaal en de afgelopen 3 dagen enorm veel koolhydraten naar binnen heb zitten werken. Heb moeite om de verleiding te weerstaan om een zak m&m's te halen tijdens de films.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mijn vragen die ik heb gesteld op bodynet, misschien ook wel leuk om hier neer te zetten:

vraag:

antwoord:

Ik ben er trouwens nog niet achter hoe je je vetten kan nemen op de drie maaltijden zonder kh 8)

maar ga dus proberen aan de hand hiervan een schema op te stellen.

9. Ashavan

Ashavan Guest

Het had even geduurd met die ene puber met zijn reacties ;)
    Ik vol de adviezen van Punani met interesse

Zit wat te zappen en Oprah komt voorbij *barf* maar dit keer is het wel boeiend. Gaat ook over voeding en hoe vezels helpen om het verterings proces te versnellen. Verklaard waarom het bij mij de laatste week omhoog schiet. Eet meer brinta-muesli met rozijnen-kiwi's-wat meer groenten/broccoli. Vol met die vezel shit \o/

Heb me pa trouwens zover gekregen dat we vanaf zaterdag na elke meting ook gaan oefenen op poses hehe :p Hij had ook een hele simpele oplossing voor me trainingsschema. Benendag-borstdag-rustdag-rugdag-borstdag-rustdag-benendag-borstdag etc etc

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Die kerel lijkt er idd verstand van te hebben. Zijn manier van opschrijven is alleen niet helemaal duidelijk.

Oprah...hmm ok, 1x gezien hoe ze beweerden dat je van xtc gaten in hersens krijgt, onzinverhaal.

Maar snap jij wat er bedoeld wordt met:

11. Ashavan

Ashavan Guest

Je hebt 6 maaltijden per dag. Hij vermeld bij welke 3 maaltijden je koolhydraten en eiwitten eet. De andere 3 maaltijden zijn zonder kh en in die maaltijden eet je de vetten bij je eiwitten.

-edit-
    Ik voel me zo dik en moet nog de laatste maaltijd van de 1800 kcal :'-(
    hehe klink als een wijf, maar heb wel zin om straks eennieuw gerecht te proberen. 100ml magere melk+3 rauwe eieren en dat goed opkloppen en dan 25gr whey aardbei smaak er doorheen voor meer smaak en amino's :D

http://www.ddoublea.nl/
    onduidelijke foto's, maar het geeft een indruk van de nieuwe sportschool waar ik heen ga. Nog steeds niet geweldig, maar beter hebben we niet in de omgeving.

12. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Die sportschool ziet er ongeveer net zo uit als die waar ik train, zie alleen geen squatrek staan. Rauwe eieren getver, zo'n shake lijkt me echt niet te zuipen 8)

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Sportschool ziet er een beetje krakkemikkig uit als ik zo eerlijk mag zijn ;)

ik train bij www.harimau.nl

foto's (even op de eerste foto drukken, dan krijg je een slideshow)
    http://www.harimau.nl/Joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=76&Itemid=71

en we krijgen in maart weer nieuwe apparatuur!!! :eek:

Ik train er nu 5 jaar en dat wordt dan de derde lijn die ik daar ga zien. Het wordt weer panatta en weer de nieuwe krachtlijn (gebasseerd op hammer strength), echt helemaal te gek _O_

mbt de maaltijden: hoe krijg ik nou vet binnen zonder kh 8)

14. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    die sportschool van jou ziet er wel erg prof uit Kev!

15. Ashavan

Ashavan Guest

Het is best beperkt qua spul, maar alles wat je nodig hebt qua los spul staat er. Ook een los power en los squatreck helemaal achter in. Maar foto is te onduidelijk om die te zien. De machine's zijn erg beperkt tot Lat/Pully/Leg Press Incline + extra gewichten/leg curl/leg extention/rear deltoid en kuit geval.

Maar ja beter is er niet hehe. Tenzij ik zelf ooit een school begin.

Wel beter dat je Panatta spul krijgt Kev. En ben jaloers op je sportschool :eek:
    Vet = noten

Vandaag weer wat fruit ingeslagen. De prijzen zijn niet leuk meer :confused: Maar nu je gewend bent al die ongezonde troep niet meer te eten proef je de zoete smaak van de aardbeien vele malen beter. En lekker dat het is :eek:

Kon het niet laten. Nog 1 (voorlopig laatste) vergelijkings foto van mijn Traps. Heb me pa zover gekregen dat we gaan oefenen op poses na elke meet sessie om de week :p

Het is wat opeens 1800kcal te eten. Vol me zo opgeblazen als wat en nog vraagt me lichaam ongeveer 15-20mins voor een maaltijd of het al wat mag hebben.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2008
  16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Sportschool is idd erg mooi, maar daarentegen ook superbasic. Er hangt een goede trainingssfeer, geen mooidoenerij, geen breezahs en meer van die ongein, gewoon trainen. Je kan er tevens terecht voor voedingsadviezen en hun shop is vaak net zo goedkoop als internet (hij doet het er voor de sporters bij). Iaw ik ga hier echt niet meer weg!

Mbt Ashavan zijn sportschool: zolang al het losse er maar is en de gewichten hoog genoeg gaan (50kg). Dan moet je je er kunnen redden toch?

Mbt noten: alsof daar geen kh in zitten 8)

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=779

17. Ashavan

Ashavan Guest

Dan weet ik het ook niet. Vraag het aan Punani of hij je wat kan aanraden. Die school eigenaar van jouw is niet van plan uit te breiden toevallig? ;)

Maar bij DdoubleA zijn er meer dan genoeg wichten. Hele weighttree's vol met schijven van 5 tot 25kg dus kan je helemaal uitleven op de olympische halterstangen. Er lopen wel soort breezah/powerdudes rond. Marrokanen e.d. die na elke set deadlift van 40kg voor de spiegel gaan kijken naar hun spierballetjes.

De eigenaar en instructeurs zijn zelf ook bodybuilders en krachttrainers en geen fitness instructeurs. Je krijgt goed advies voor voeding en sport. Maar sport moet je tonen zelf er ook wat van af te weten anders schepen ze je af met een schema waarin je 4 sets van 15reps moet doen hehe.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zijn ze zeker wel, alleen dan wel in de buurt ;)

Begeleiding klinkt goed! Mag ik bij mij ook niet over klagen. De eigenaar stoomt zelf elk jaar een aantal mensen klaar voor wedstrijden en doet dit al jaren. Is heel wat beter dan wat je vindt op van die trendy sportscholen. Echter ook hier is eigen inzet gewenst, maar dat spreekt voor zich.

Ik ben trouwens redelijk aan het afvallen met mijn huidige eetschema. Buik is echt netjes strak en mijn armen laten meer definitie zien. Kracht is vooralsnog constant en vaak zelfs iets hoger, ik hoop echt dat ik dat kan volhouden.

19. Ashavan

Ashavan Guest

Definitie daar gaat het om. Begin het bij mijzelf ook steeds meer te zien. Zelfs het vet aan de binnenkant van me dijen beginnen te verdwijnen. Ondanks dat me benen qua omvang meer zijn geworden ogen ze vele malen dunner. Helaas is de buik het laatste wat er af zal gaan grrrr

Nog plannen voor een fatburner?

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nope ik ga sowieso niet aan een burner. Al twijfel ik nog een beetje aan RPM omdat dit ook spieropbouwende effecten zou hebben.

Redenen dat ik het niet doe:

- De oude stackII is verboden en die werkte toch het beste
    - Ik ben al aan het spelen met mijn kcal, wil er niet ongewenst teveel onder schieten
    -geld

edit: trouwens een bestelling binnen van XXL. Netjes met een boekje over supplementen en een rpm-sample :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina