AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe,groot gelijk.Deze week hebben ze er hier in belgië nog eentje betrapt met een ferrari type "shumacher " editie die tegen 150 per uur reed waar hij maar 70 mocht...Die gast is alvast voor 15 dagen zijn rijbewijs kwijt en de uiteindelijke rekening op de politierechtbank gaat nog véél hoger liggen...
    Het grappigste van al is,die spiksplinternieuwe ferrari had nét 23 km op zijn teller staan op het moment dat ze hem tegenhielden...Een expert in het inrijden dus...:+|:-
    En oow ,mijn nicht, die rijdt al 35 jaar met de wagen...Nog nooit een verkeersboete gekregen,en nooit een ongeval gehad...Die is laatst veroordeeld voor de politierechtbank omdat ze door het oranje-rood licht gereden was....275 euro boete plus proceskosten ,plus 138.5 euro aan slachtofferhulp en op de koop toe intrekking van rijbewijs voor een periode van 8 dagen....en dit alles voor een eerste overtreding...|:-

2. jerooney

jerooney d'r in dat telt

Leuk Bevonden:
    0
    lol wat is dat voor onzin? je mag toch nog gewoon door oranje licht rijden als je niet meer kunt stoppen, beetje vaag

3. jerooney

jerooney d'r in dat telt

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds een half jaar ook eindelijk mijn rijbewijs en 2 weken terug naar antwerpen naar de bios geweest(saw IV) op de terugweg schakelde hij supper zwaar en kut, thuis nog wat gekeken brak die kabel van die koppeling:confused: 2e x al in dat half jaar dat ik die auto heb, zat gelukkig nog garantie op maar dan nog.. Nu hoorde ik van iemand dat als je voor een stoplicht stond datje hem gewoon in zn vrij moest zetten en pas bij groen in zn 1 want anders kon je koppeling doorbranden als je hem telang intrapte:confused: klopt dat?? vind het maar vaag aangezien ze het mij zo wel hebben geleerd met het lessen

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tjiens in belgië is het hele verkeersreglement een beetje vaag aangezien zowel het doorrijden door oranje als rode verkeerslicht hier wettelijk gezien een evenzware overtreding blijkt te zijn.Als een politieagent je door het oranje ziet rijden en hij van oordeel is dat je best kon stoppen ;wel dan telt hier zijn woord voor de politierechter dubbel zo zwaar door...En dan mag jij nu gelijk hebben zoals je wil ,en dat je écht te dicht bij het verkeerslicht was om nog op een "redelijke manier te" kunnen stoppen...betalen zul je...No more, no less....

5. jerooney

jerooney d'r in dat telt

Leuk Bevonden:
    0
    Maar weet iemand antwoord op mijn vraag? Kan je koppeling doorbranden als je hem telang inhoud? lees mijn vorige post hier voor het hele verhaal

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Dat met je koppeling is wel vaag.. ik leer met mn lessen als ik een stoplicht nader me bezig te houden met het remmen en met plaats op de weg, en zodra je dan stilstaat in 1 te zetten

7. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Als je hem helemaal inhoudt niet, als je hem langdurig laat slippen wel. Maar geloof me, dat ruik je. Als je hem helemaal inhoudt maken je koppelingsplaten namelijk geen contact met elkaar.

Mocht je precies willen weten hoe of wat: http://auto.howstuffworks.com/clutch.htm

Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  8. jerooney

jerooney d'r in dat telt

Leuk Bevonden:
    0
    oke dankje;) Ja dan kan het daar niet aan liggen want ik houd hem altijd helemaal in bijvoorbeeld voor stoplicht, file enz. Wat kan dan de oorzaak zijn dat die kabel van de koppeling al 2x in een half jaar is geknakt? Of was het gewoon een slechte kabel die 2e? vind het maar vaag:confused: En vooral lullig want de 1e x knakte die toen ik op een 80 km weg zat en toen had ik em gelukkig iin zijn 3:9

9. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Dit staat bij het artikel:

Niet strak genoeg, of te strak dus.

10. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag mn theorie gehaald :), 6 fouten, waarvan 2 echt te dom zijn :p.

11. Sebass

Sebass Schizz Artist

Leuk Bevonden:
    0
    Dan rij ik dus af :p dus als je een bmw ziet rijden (in de buurt van amersfoort) take it easy plz :p

trouwens gefeliciteerd xCraftySlyFoX

Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  12. Sebass

Sebass Schizz Artist

Leuk Bevonden:
    0
    Omg! ik werd net gebeld.. zegt me instructeur, je kunt niet afrijden aangezien er maar 13 dagen tussen je theorie en praktijk zitten...(de dag van de theorie mag je niet meetellen)

Maargoed nu heb ik nog een paar dagen extra=) dat dan weer wel.

13. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag m'n eerste les gehad!
    Eerst op een industrie terrein de basis doorgenomen, mocht vrij snel zelf leren schakelen, hij deed dat in het begin, en na een tijdje gingen we een dorp in.
    Ik heb wel eens mensen zien horten en stoten bij een stoplicht in lesauto's, maar ik kwam wel langzaam op gang, maar het ging allemaal gewoon lekker soepel.
    Waar ik wel moeite mee had was het voorrang nemen op links.. Op de fiets hoefde dat nooit/kon dat nooit, dus daar moest ik wel erg aan wennen, dat je gewoon gas moet geven..
    Uur was wel zo voorbij!
    Het bevalt me goed in ieder geval :D

14. JeePee

JeePee Guest

Ik heb 19 feb. een tussentijdse toets, en 11 maart moet ik afrijden. Ik heb er nu 18 lesuren (gewoon 60 min. per lesuur) opzitten, en als het goed is heb ik voor 11 maart 24 uur gereden (ja, gaat erg traag, aangezien ik in Arnhem woon en in Dronten les, en soms dus wel 3 weken niet kan rijden!)

Eerste les weet ik nog wel. Hij vroeg aan me of ik wel eens auto had gereden en op het ja antwoord mocht ik gewoon weg rijden. Na 3 bochten mocht ik de snelweg al opzoeken :9 Ik had alles prima onder controle zei 'ie :cool:

Enige waar ik moeite mee heb is mn snelheid. Ik rijd voor mn gevoel als een oud vrouwtje maar ik heb veelste weinig tijd om te kijken tijdens het aanremmen en midden in bochten/rotondes. Ik zou 2x over m'n schouder moeten kijken, maar hell no, dan ben ik al 2 bochten verder :cool: Hij lijkt zo makkelijk, gewoon je snelheid aanpassen, maar ik weet niet 8) Wil bij mij gewoon niet trager gaan terwijl ik dat voor m'n gevoel wel doe. Heb ook het gevoel dat ik het verkeer redelijk onder controle heb... maar je moet voor de debielste dingen over je schouder kijken... alsof een motor mij op een 1 baansrotonde buitenom probeert te passeren :{ Maja, gaat wel goed komen hopelijk!

15. Caps18

Caps18 Guest

Klopt door die domme regeltjes moet je even doorprikken. Dode hoek hier, dode hoek daar blablabla. Raad eens hoevaak ik nog in m'n dode hoek keek nadat ik m'n rijbewijs kreeg; juist nullo.=(

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Precies!

17. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou ik niet graag naast je rijden. Dode hoek is super belangrijk. Als je wordt ingehaald op de snelweg en je mist hem in je spiegel maar schuift toch opzij, heb je een flink probleem.

18. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gezakt voor theorie. Dat is zuur. Tien fouten.. nouja leer je wel weer van. Als je je dan bedenkt dat degene die naast je zat voor de 7e keer is gezakt, valt het allemaal nog wel mee:9

19. JeePee

JeePee Guest

Wie wordt er dan ook ingehaald op de snelweg :+? Daar is maar 1 baan en dat is de meest linkse :cool:

20. jordy89

jordy89 Ajax Amsterdam!!!

Leuk Bevonden:
    0

mee eens

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina