[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Die foto van die UFO in de startpost is een apart geval, en heeft verder ook helemaal niks te maken met die rotsfoto :)

yay \o/

En nu heb je ook gelijk Mirik's punt samengevat, waar ie natuurlijk gelijk in heeft.

@ Mirik: Zoals ik zeg heb je natuurlijk op de meeste punten gewoon gelijk, maar wat jammer is dat je helemaal in het midden laat wat je zelf gelooft. (ondanks deze zin
    Zet die nuchtere bril eens af, en kijk eens met je gevoel naar alle foto's verhalen en filmpjes. Wat denk jij? Fok de wetenschap ;)
    Zijn ze hier geweest? Bestaan ze? Zo ja, hebben we ze al op film gezet, of zijn dat allemaal hoaxes?

Want filmpjes zoals die op de vorige pagina vind ik toch erg fascinerend, waardoor het in mijn ogen moeilijk lijkt om te ontkennen dat er íets is.

Over de foto's hier op aarde zou je met wat fantasie soms kunnen zeggen dat het een misvormde vogel is, maar in het filmpje waar je dingen ziet die in de ruimte zijn opgenomen wordt dat lastig. of het moet een Spacebird zijn :+
    Ook het filmpje met die Nederlandse piloot vind ik indrukwekkend.

Aan iemand wat 'niks gelooft' hebben we hier natuurlijk helemaal niks! :D :+

Laatst bewerkt: 25 jan 2008
  2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat weten wij niet, althans ik niet! Ik was er niet bij en ik weet niet wat de oorzaak was van die fenomenen die gefilmd zijn.

Ik weet oprecht niet of wij bezocht zijn of niet. Ik hoop het wel, maar daar schiet ik niets mee op. Ik geloof niet dat we ze op film hebben gezet, ik ben door al die video's niet in het minst overtuigd van buitenaardse intelligentie. Voornamelijk lijkt het mij gewoon aardse stomiteiten. Wat wederom niet buitensluit dat het daadwerkelijk interessante fenomenen zijn van buitenaardse origine. Ik vind het alleen niet overtuigend.

Ik hoop natuurlijk van wel! Maar zal nooit oordelen dankzij deze beperkte tweede hands pseudo-bewijzen (ik wil ze eigenlijk niet eens de eer om bewijs genoemd te worden geven).

Die vogel die voorbijvliegt en door de sluitertijd en afstand vervaagd is laat jou geloven? Mij niet hoor.

Ik vind de beste oplossing altijd de simpelste en de meest praktische. Daarom zou ik altijd eerst naar een wetenschappelijke hypothese uitwijken. Wederom zal ik uitleggen waarom.

De stelling 'het was een buitenaards schip', maakt ons niets wijzer. Ten eerste is het niet bewezen, ten tweede geeft het ons geen aanknooppunt en werpt het alleen maar meer vragen op; 'waarvandaan, hoe werkt het schip, wie zat er in, waarom laat het zich filmen, waarom ziet het er uit als in een slechte B film', etc.

Een wetenschappelijke verklaring is oplossingsgericht. Misschien niet accuraat in het geval van lompe filmpjes of persoonlijke ervaringen, maar dat zegt niets over de wetenschap, maar over de kwaliteit van het bronmateriaal.

Als ik een vliegtuig moet bouwen van gescheurd tentzijl. Dan kan ik mij nog zo goed houden aan de wetten der aerodynamica, maar mijn vliegtuig zal niet goed vliegen, omdat de vleugels vol gaten zitten. De wetenschap is goed, maar het onderwerp is slecht omdat er simpelweg niet genoeg te meten is voor een adequaat onderzoek. Wederom de reden van de obscuriteit van UFO's en paranormale fenomenen, zoals ik eeder zei.

Ook de stelling 'bestaat God' is het toppunt van onduidelijkheid. Waarom bestaat God, wie heeft God gemaakt? Waar komt het vandaan? Een blind geloof, werpt dus nooit de schijnwerpers op het onderwerp zodat het duidelijk wordt, maar zal altijd meer vragen oproepen dan deze oplost.

Wederom geen argument voor het niet bestaan van de dingen, want dat zou best kunnen. Wel een argument voor ons gebrek aan capaciteiten om praktische verklaringen te zoeken voor deze fenomenen. Daarmo is de wetenschap zo belangrijk.

Wil je namelijk OOIT weten of er echt buitenaards leven is, dan zul je toch echt moeten investeren in wetenschap en techniek, die leveren de antwoorden. Misschien niet nu, maar misschien ooit. Geloof zal je dat nooit aanbieden, alleen maar gebakken lucht (wat ook uitstekend is hoor! niets mis mee verder).

3. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hebben we het wel over hetzelfde filmpje?
    Ik zei:
    Daarmee bedoelde ik deze 3 filmpjes:
    [yt]XbV8EPbUMVk[/yt]
    [yt]z7UrGMVQBvM[/yt]
    [yt]1c_1mYNGS0c[/yt]

Je kan zeggen wat je wilt, maar dat zijn geen vogels.

Ook een beetje erg simpel om UFO's gelijk af te doen onder het motto 'het zijn maar vogels'. De wetenschap heeft veel van de foto's en films onderzocht, en natuurlijk waren er voor veel aardse verklaringen. Maar dan houd je nog altijd een hoop over wat geen vliegtuigen/planeten/vogels/fotosoeps/crappy camera's zijn.

En juist dat maakt het oa. zo interessant. :)

En ik houd van gebakken lucht! :9
    graancirkels
    Geesten (GEEN spoken)
    Loch Ness
    Big Foot
    enz.
    enz.

4. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Ik had het over een specifieke foto die je plaatste. Over die video's, ik ken die goed. Ik heb de marteling doorstaan om die complete compilatie van NASA video's die de man maakte, twee uur lang te doorstaan.

Absoluut vreselijk, want het gaat (voornamelijk) over een kerel die ten stelligste probeert te bewijzen dat iets wat overduidelijk stofdeeltjes uit een space shuttle die dicht voor de camera drijven, iets anders is dan dat. Absoluut lachwekkend.

In andere gevallen was de video soms interessanter, maar niet overtuigend. Zeker niet om als eerste oplossing zomaar 'buitenaardse wezens' te roepen als er zo weinig data is.

Die laatste video die je daar hebt staan is belachelijk, is gewoon een geluidsbandje...

Wederom, ik zeg niet dat er niets is, ik zeg alleen dat de relevantie van die onverklaarbare verschijnselen nihil is, omdat ze niet meetbaar zijn. Iemand die nooit vuur gezien heeft, vind dit ook gek en onverklaarbaar. Maar die persoon kunnen wij uitleggen wat het is.

Een vliegende schotel begrijpen wij ook niet, maar we kunnen niemand uitleggen wat het is. Dus wat hebben we er aan te geloven dat hij van mars komt? Misschien is het wel iets specifiek aards, dat kan je ook geloven, net zo relevant en waarschijnlijk.

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Wil je me dan even uitleggen waarom dat zo belachelijk is? Naar mijn weten is dit gewoon een legitiem geluidsfragment van een gesprek tussen een piloot en de torenmannetjes.
    Misschien omdat je het zelf niet ziet? Anders zou ik het niet weten.

6. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind het belachelijk als bewijs, omdat iedereen een videobandje kan inspreken (ondanks dat het wel waar zou kunnen zijn natuurlijk, dat weet ik niet). :)

7. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb niet het hele topic door zitten lezen maar wat mirik bijvoorbeeld zegt ben ik het wel mee eens. Iedereen kan dat inspreken.. hoeft nog niks te betekenen. Niet er vanuit gaat dan alles altijd waar is.

Wat me dan alleen wel dwars zit is de arrogantie van veel mensen om te denken dat wij de enige 'beschaafde' soort wezens in het hele heelal zijn. Daar weet je dus helemaal niks vanaf. Dat is net als met het broeikaseffect wat mijn inziens ook sterk wordt overdreven. Mensen hebben niet zo'n grote rol daarin. Ook zijn we niet uniek als levende wezens.. ergens zal er leven zijn. Leven dat waarschijnlijk ook wel ontwikkeld is.

8. ThomasR

ThomasR Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik wil het geen arrogantie noemen maar eerder onwetendheid of onnozel maar dat klinkt weer zo negatief.

9. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel een filmpje om aan te tonen dat iedereen, maar dan ook echt iedereen VRESELIJK arrogant is. Het valt niet te ontkennen.

Eigelijk zijn we niets... (let niet op die maffe muziek)
    [yt]YL4cFjmnQT8[/yt]

10. ThomasR

ThomasR Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Voor de kritikasters onder ons.

Kijk eens op youtube en tik dan in "disclosure project" daarin komen overheidsfunctionarissen, piloten aan het woord die dingen gezien hebben die echt niet te verklaren zijn.

Kijk en oordeel objectief.

11. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Het is interessant, maar ik weet niet of ik het kan geloven...

12. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ik geloof het gewoon niet. Als je die stippen ziet, dan moeten die ruimteschepen allemaal huuuuuuuge zijn. Het lijkt me sterk als er maar een paar mensen het zien. Er zijn ZO veel meldingen over UFO's bekend, soms zelfs boven NYC. En in NYC lopen meestal honderdduizenden mensen over straat, dus dan zouden eigenlijk VEEL meer mensen het hebben moeten zien.

Ik geloof er gewoon niet in. Ook niet in dingen zoals Loch Ness, Bigfoot en dat soort onzin. Ik wil het wel geloven, maar ik zou er pas in geloven als er ECHT bewijs is. En tot nu toe is dat er niet.

Edit: Als je erover nadenkt, is het natuurlijk logisch dat er vast wel meer leven is op andere planeten, aangezien het heelal enorm groot is, maar ik denk gewoon dat als aliens hier op aarde komen, dat ze dan niet tegen de atmosfeer en zwaartekracht en zo kunnen.

13. Liquid2ubstanc3

Liquid2ubstanc3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie filmpjes, vooral die laatste van Intraxz. Ik weet zeker dat er ergens anders in het universum ook leven is. Verder is het leuk vermaak om de filmpjes over U.F.O´s te kijken, maar geloof niet dat het iets alien achtig is. Een Unidentified Flying Object kan namelijk van alles zijn.

14. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Buitenaards wil ik niet zeggen, vreemd op ze minst wel.
    Egypte:
    Hier is het al tijden duidelijk dat er mensen* waren die op ze minst ander soort schedel hadden.
    Nog wat voorbeelden
    Mexio
    Peru

Het enige wat ik kwijt wil is dat ik er overtuigt van ben dat we in het verleden in ieder geval een keer bezocht zijn door een buitenaardse levens vorm, en dat dit op ze minst een diepe indruk achter gelaten heeft. En omdat ik er niet van hou zomaar onzin te blaten hier wat dingen die dat geloof onder steunen.

De grote piramide van Gizeh

filmpje \o/ (vanaf 2:00 t/m 3:50)
    [yt]qQrHK-Qp4q0&eurl=http://www.ufo.be/rubrieken/geschiedenis/ufo-history/bijbel.html[/yt]

Edit:
    Om toch nog wat over het originele onderwerp te zeggen. Enkele jaren terug was er ook the moon face. Dit was een rots die in het juiste licht exact iets weg had van een gezicht.
    Leek later gewoon weer een rots te zijn.

15. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Wat voor materiaal is dat anyway? Ik denk niet dat ze metaal gebruiken voor het maken van Egyptisch schrift...

En als ze wel eens hier zijn geweest, waarom komen ze niet terug?

Dit kan me dus ook niet overtuigen. :+

16. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    zoiets heet steen :+

en waarom ze niet terug komen? Geen idee?, geleerd van fouten uit het verleden? een verbod om op onderontwikkelde planeten voortgang in te zetten?

Zal vast wel een rede hebben.

17. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    ZE zouden ook onzichtbaar kunnen zijn, de ruimteschepen dan igg. en dat alleen mensen met een gave, of een speciale bril, of door een lens van een camera kan zien. dat het licht niet bestemd is voor mensen ogen waardoor maar enkele personen hem kunnen zien..

18. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig hebben we Uri Geller nog lol

19. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me niet, want dan zie je nog een zwarte vlek, want zo´n ding blokkeert het licht erachter. Uri Geller is gewoon een goochelaar 8) (echt waar)

20. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Heb ik gezien, maar van mannen die praten raak ik niet overtuigd. Wil toch echt bewijs zien, niet mannen die praten. :)

Allemaal wel cool, maar het is niet makkelijk om zo'n hoofd te krijgen! Dat kost veel moeite en moet je vanaf jongs af aan strakke hoofdbanden dragen die je schedel nog vormen als je jong bent!

Zijn echt geen aliens hoor. :)

Wederom zou kunnen, maar erg onwaarschijnlijk en is natuurlijk een verklaring zoeken voor iets dat geen verklaring nodig heeft, omdat het niet meetbaar is en in de praktische wereld niet bestaat.

Soort van, zoeken naar een verklaring waarom god bestaat. Hoeft helemaal niet en lost niets op. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina