Anonymous vs. Scientology

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mr. E, 26 jan 2008.

1. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Het is volgens mij voor sommigge mensen wel echt een geloof, ja, maar dat zijn de slachtoffers.

2. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het maar zwak hoor, als er critisch word gesproken over de Islam is het opeens een groot probleem omdat elk gelovigen vrijheid van godsdienst hebben, waarom mag deze Scientology kerk wel neergehaald worden?

3. Liquid2ubstanc3

Liquid2ubstanc3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zijn Christenen of Moslims niet het slachtoffer van hun geloof? Wat is het verschil?

4. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij doen deze hackers het ook niet uit overtuiging dat de Scientology kerk slecht is, maar gewoon uit sensatie zucht of voor de "fame".

Laatst bewerkt: 26 jan 2008
  5. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor sensatie en "fame" valt eruit te halen als je het anoniem doet :confused:
    Deze mensen doen het duidelijk voor een doel, ze bereiken er anders vrij weinig mee, het zou wel heel erg sick en twisted zijn als ze dit voor een kick deden.

Laatst bewerkt: 26 jan 2008
  6. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat scientologisten veel geld moeten betalen en nog meer van die ongein moeten doen. ik vind geloof trouwens een vorm van controle. kijk trouwens maar naar die onderdrukte vrouwtjes in het oosten.

7. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Als lid van Scientology ben je verplicht iedere maand ongeveer 30/40% van je salaris in te leveren.

Het grote verschil is dat het christendom en de islam op vrijwillige basis is.

Scientology is in de beginselen het zelfde, het gaat om de ''gezondheid'' van ziel/thetan. Je kan naast Scientology ook nog een andere geloofs hebben, maar je word geacht dat Scientology op de eerste plek komt.

Ook komt het Thema ''karma'' veel voor in deze geloof overtuiging. Er wordt geloof dat de Thetan in een levensduur, van als zijn zonde en zijn. De Thetan is van zichzelf zuiver, maar de wereld is slecht en laat daarmee zijn sporen na op de thetan.

Daarom is het belangrijk dat de thetan (mens,ziel) zich zoveel mogelijk in de buurt blijft van zuiver thetans. Dus hoe minder in de slechte wereld en meer in de buurt van zuiver thetans (leiders van de sekte).

Hiermee halen ze je dus uit een ''normale'' omgeving, vervangen ze je complete kennissenkring, is het verplicht minimaal twee keer per week naar een bijeenkomst te komen, een deel van je inkomsten af te staan, verplicht deel te nemen in onderzoeken etc.

En daarom is Scientology zo enorm anders dan het christendom, natuurlijk zijn er overeenkomsten met andere geloofsovertuigingen maar dat kan ook niet anders.

8. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat bij christendom en islaam niet hetzelfde? Als christenen wordt er ook van je verwacht dat een deel van je salaris aan de kerk afstaat. Oke, dit gebeurt niet meer(zoveel). Ook het christendom haalt je uit een wat jij normale omgeving noemt en stopt je in een christenen omgeving(Denk kerklieden=goed, gay,raar,roodhaar,engeziekte,sigeuner,enz=slecht). Die 2maal aanwezig zijn zou een goed christenen ook moeten zijn.

Ik vind het onzin om op deze manier onscheit te maken. Wat je wel kan zeggen is dat de meeste christen het christendom niet meer 'zo serieus' nemen. Maar er zijn nog altijd mensen die dat wel doen, vergeet dat niet. De Islaam heeft zelfs een nog veel grotere fanatieke aanhang.

Conclusie wat mij betreft: geen enkel geloof is slecht zolang je het niet fanatiek volgt. (bv: De 10geboden+bijbel zijn goed, de kerk is slecht.) Als je het bassaler wilt: Alles met teveel macht is slecht. Mensen kunnen macht niet aan, helaas. En het verschil tussen de geloven is niet zo heel groot, de fanatiekheid van de aanhangers miss wel. Al heeft het christendom ook heel veel (enge) aanhangers, vergeet dat niet.

Laatst bewerkt: 27 jan 2008
  9. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Absoluut niet, de kerk verwacht dat je een donatie maakt per jaar om je eigen gemeente te ondersteunen. Maar het is niet verplicht en het is zeker niet zo dat de kerk een automatische incasso heeft op je bankrekening. Ik weet niet aan welke kerk jij denkt, maar ze leren je niet dat iedereen die anders is slecht is. De bedoeling is zelf om die mensen te helpen. Mensen die homo zijn, zijn niet geaccepteerd in een deel van de het christendom.

Christen denken dat het beter voor je is om het christen om te gaan, en op die manier de wereld sterker in de wereld te staan. Er wordt niet verteld dat de wereld slecht is en dat je zoveel mogelijk eruit moet proberen te blijven.

Tuurlijk heb je mensen die zeer fanatiek geloven in ''iets''.Het verschil is alleen dat er bij Scientology niet zoiets is als ''zo serieus'' nemen. Bij andere geloven heb je dus de keus om erg te geloven of niet. Ben je lid van Scientology dan ben je automatische fanatiek, zo fanatiek dat je ''in de macht'' ben van de kerk + leiders. En dat is wat Scientology zo ''eng'' maakt en de richting van een sekte drijft.

Ik geef je hier gelijk, er zijn ook (te) veel fanatieke aanhangers van het christendom. Maar in de beginselen is het christendom wel goed, en daar gaat het hier dus om. Scientology is dat dus niet!. In de andere geloven gaat het niet alleen om jezelf, ook nog een beetje om de rest/wereld. ''Doe goede daden en je komt de hemel in'' ..''Keer de andere wang toe'' en dat komt niet voor in de Scientology wereld...

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Op youtube heb je zo'n filmpje waaruit blijkt dat het gewoon criminelen zijn. Scienctology moet verdwijnen.

Heb ff het filmpje opgezocht:
    [yt]rCGP-0545EU[/yt]

11. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens jongens hou toch op. Gaan we ook het Christendom veroordelen als iemand van de pinkstergemeente zijn buurman overhoop steekt?
    En de Islam omdat een of andere fanatiekeling zichzelf opblaast op een markt?
    Het is natuurlijk wel heel makkelijk om alles in de naam van je geloof te doen.

De ene moordende kinderverkrachtende oplichtende malloot gelooft en de andere niet, zo simpel is het. Open je ogen toch een keer en loop niet achter de stompzinnige massa aan.

Komt bij, geloven jullie alles dat op het internet staat, youtube staat vol met propaganda en bullshit.

12. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar zeg nou zelf, dat hele verhaal waar scientology op gebaseerd is slaat gewoon nergen op. Net als alle andere verhalen en sprookjes trouwens.

13. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Hetgeen dat mij tegen de borst stuit bij scientology is dat ze zeer bewust machtige mensen binnenharken. Ik krijg daardoor het idee dat ze veel actiever met gevaarlijke dingen bezig zijn dan andere geloven / sektes.

14. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geloof dat je dat zelf?
    Tom Cruise is er alleen bij gegaan om in het nieuws te komen hoor..

15. Liquid2ubstanc3

Liquid2ubstanc3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me sterk... Hij komt al genoeg in het nieuws door dat hij een acteur is.

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    De mafia of de kkk keur jij toch ook af? hoop ik...

Sorry maar als de leider van de sekte gewoon een crimineel is vind ik het geen geloof. De leden van de scientologie worden gehersenspoeld en dan wordt al hun bezittingen afgepakt.

17. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar waar baseer je dat op? De maffia is gewoon een criminele organisatie en de ku klux clan een racistische club, dat heeft niets met geloofs overtuiging te maken. (Hoewel de KKK over het algemeen overtuigd christelijk zijn)
    Je moet me niet verkeerd begrijpen, ik ben zelf niet gelovig omdat ik vind dat het niets dan ellende in de wereld brengt maar er zijn genoeg mensen die er gelukkig van worden.
    De Christelijke kerk was vroeger een grotere criminele club dan scientoligy ooit zal worden, kijk eens wat die afgemoord en opgelicht hebben.

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Op het filmpje en een paar websites waar het verhaal verteld wordt van oud-scientologie leden.

19. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar het gaat om het heden. De scientology kerk is momenteel (mening, weet het) een gevaarlijkere organisatie dan de Christelijke kerk. Als door de acties van een zooi hackers de Sc-kerk onder druk komt of wat dan ook, dan lijkt mij dat prima.

20. Nederland

Nederland Geen

Leuk Bevonden:
    0
    Scientology heeft een reactie gegeven:

[yt]Hh7tF3PkUio[/yt]

Deel Deze Pagina