Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ashavan typt weer even een heel boekwerk :9

Ik ben 1,3% kwijt in 15 dagen. Zeer tevreden dus! De uitdaging begint nu pas echt omdat ik onder het % kom wat mijn lichaam gewend is.

Cutschema moet ik nog steeds serieuzer mee aan de slag. Heb nu echter ook al wel een goed schema, maar het kan preciezer.

Hoe kan trouwens jouw onderhoud op 1800 zitten?

2. Ashavan

Ashavan Guest

Als ik typ dan is dat zo snel ;)

1.3% in 15dagen is zeker netjes. Das meer dan de meesten voor elkaar krijgen...inclusief mijzelf. De meeste mensen zitten rond 2% over een gehele maand maar jij kan 2.5-3% behalen op deze manier :eek: Maar zoals jezelf zegt je gaat een gebied in waar het nog moeizamer zal gaan.

En wat bedoel je trouwens met de laatste zin?

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je hebt een onderhoud van 1800kcal. Hoe heb jij dat voor jezelf berekend?

Ik was trouwens ooit eens een enorme ecto, dus mijn lichaam wil wel zakken. Echter ik merk gewoon aan mezelf dat, nu ik op de 11% zit, het minder snel gaat. Het spelen met kcal om die verbranding op gang te houden en er voor te zorgen dat je geen averechts effect krijgt ('spaarstand') is ook volledig nieuw voor me.

edit: voor de mensen die het lastig vinden om alles rondom voeding te berekenen:

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/26037-de-eetmeter.html

4. Ashavan

Ashavan Guest

Berekeningen qua kcal ben ik mee gestopt. Bij mezelf is het een kcal te pakken en te vreten voor 3-4 weken. Kom ik te snel aan dan ga ik naar beneden en wacht weer 3-4 weken. Nu is het zo dat ik uitkwam op 1400-1600. Maar de laatste tijd is me lichaam meer gaan verbranden. Aan de hand van het aantal kilo's dat ik verloor en me kcal inname en een ruime schatting wat ik zoal verbrand met sport zorgde dat ik besloot meer te gaan eten. Als de berekening klopt zou het rond de 1800 moeten liggen. Mijn vetverbranding haal ik puur uit sport+cardio en niet onder onderhoud eten. Dat is wat ik na streef.

Me echte onderhoud schijnt 3160kcal te zijn met een BMR op 2039kcal. Ik zou dood gaan van de vetophoping...een Michelin Mannetje :confused:

Keep me posted wat betreft dat "Spelen" ben erg benieuwd er na. Zal er ook mee te maken gaan krijgen over een tijdje.

Die eetmeter gebruik ik sinds dag 1 :D

Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2008
  5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Die eetmeter is echt meesterlijk! Zonde dat Whey er niet in staat, moet ik thuis dus even opzoeken.

Jij rekent dus niks uit?! :eek:
    Je liet het overkomen van wel. Ik denk niet dat ik die 6 ga aantikken zonder rekeken.

6. Ashavan

Ashavan Guest

Eerste keer rekende ik me kcal uit en heb me er een tijdje aan gehouden. Werkte niet. Toen zei me pa dat hij een duits boekje had met wat een endomorf in definitie fase moet eten. 1400-1600kcal. En hij eet dat ook. Dus ging dat proberen. Sindsdien stel ik het bij als me gewicht/vet% erg snel zakt. Zo probeer ik me metabolisme ook te stimuleren meer te verbranden beetje bij beetje.

Stel... ik eet nu 1800kcal en val 2kg per week af. Dat betekend dat me lichaam 2x7000kcal verbruikt gedurende de week, want we weten dat 1kg vet 7000kcal is. Dat is 14.000kcal : 7dagen = 2000kcal per dag. Daar haal ik 1600kcal af ivm onderzoekcijfers mbt die fatburner. Dus ik verbrand per dag 400kcal meer. Mijn kcal onderhoud zou dan 1800+400kcal zijn en betekend dat me nieuwe onderhoud 2200kcal is. Hypothetisch heh. Zo ongeveer deed ik dat ook voorheen.

En tja...als ik een kcal heb dan ga ik pas rekenen qua aantal gram voedingsstoffen. En dan heb ik ook een getal om eventueel 200kcal onder "onderhoud" te gaan ivm cutten.

whey 100gr: 343kcal, 80gr ew, 4gr kh, 2gr vet even uit me hoofd ;)
    Als ik op me emmer kijk klopt het nog ook.

Shredded at Last
    Getting Rid of Stubborn Fat
    by Dr. Clay Hyght, DC, CSCS, CISSN

Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2008
  7. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Goeiendagschotel, wat moet de gemiddelde xbw-er wel niet denken als hij in dit topic leest 8). Kan het zelf ook nog moeilijk volgen ondanks dat ik toch behoorlijk fanatiek bezig ben met de sport. Anyway, het tips geven aan Ashavan lijkt me verspilde tijd aangezien hij een ton meer aan kennis heeft :+

En die fatsoenlijke broeken koop ik ook wel hoor, als ik ergens een hekel aan heb zijn het spijkerbroeken die strak zitten :eek:

8. Ashavan

Ashavan Guest

Je weet me ego wel te strelen...en ben er nog gevoelig voor ook ;) Maar ik zit er nog vaak genoeg naast als we verder dan de basis gaan. Zit vaak genoeg op fora niks anders te doen dan mee te lezen om te leren.

Zo hebben ze op t-nation een deel waar Trebeau om de 3 maanden 8 man helpt te eten/trainen. Meestal ecto's of zwaar overwichtige endo's (en vaak gewoon complete vetzakken zoals moi in den beginne) die hij helpt. Zie dan aparte dingen voorbij komen.

Maar zat net op de fiets te denken. Stel ik zou over 10 jaar een eigen fatsoenlijke sportschool openen in deze regio. Hoe zouden de volgende huisregels dan zijn:
    1. handdoeken verplicht
    2. frans bauer, jan smit alsmede de gehele top40 meuk uit den boze. hier wordt alleen rock, metal en trance gedraaid. Mensen die meuk op hun mp3speler willen prima, maar niet meezingen
    3. mensen die handschoentjes gebruiken, colberts dragen, hoofdeksel dragen of met hun voeten los van de grond komen tijdens het bankdrukken verliezen meteen hun lidmaatschap
    4. maandbladen niet toegestaan. je komt hier om te trainen n.a.v. je persoonlijk doel mbt lichaam en algemene gezondheid.

Dan zijn we meteen van een groot deel ergernissen verlost :p

Als strakke spijkerbroeken niks zijn kun je altijd nog strakke leren broeken dragen ;) Maar snap je wel. Zelf haat ik dat soort strakke broeken ook plet sommige delen en doet auw :mad:

9. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    lol, ik constateer alleen de waarheid :D. Denk niet dat iemand hier meer BB- of powerliftingvoer gelezen/gezien heeft. En die regels zouden standaard in iedere sportschool moeten gelden idd :).

10. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ashavan is addiqted, mooi om te zien. Herken het van een paar jaar terug.
    En dat niemand meer erover gelezen valt wel mee, zijn genoeg jongens die enorm veel weten maar dit niet zo uitbundig online zetten.

Laatst bewerkt: 28 jan 2008
  11. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Had het ook specifiek over het xbw forum, vandaar dat ik 'hier' typte. Maar idd jij zal ook wel flink wat kennis hebben, Kevf ook wel. Denk dat ik hier de noob ben :'-(

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ashavan typt idd het complete topic vol met misschien wel te veel kennis. De gemiddelde xbw-er kan er denk ik weinig mee :p

Maar het staat iedereen vrij adviezen te vragen. Het zou idd heel goed kunnen dat Ashavan op het moment de meeste info tot zich neemt. Neemt niet weg dat het verstandig blijft voor andere leden om daar kritisch tegenover te staan toch? ;)

Eetschema is trouwens weer aangepast. In totaal 20 gr havermout, een broodje en een appel minder.

13. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Nee hoor:): ik dacht dat die pillen een soort drugs waren. Ach, wat maakt het uit hoeveel kennis je er over hebt. Zolang je maar plezier er in hebt over wat je zelf doet.

14. Ashavan

Ashavan Guest

Precies. Doen wat je leuk vindt. En leuk vinden komt in gradaties met bijkomende interesses. Als je fitness doet voor de leuk of beetje goed er uit te zien dan doe je dat. En als je er meer over wilt weten dan kan ook dat.

En als iemand een vraag stelt of om advies vraagt ga ik ze geen drugs of illegale zooi aan raden. Die hou ik lekker voor mezelf hehe.

Maar deel ik nu inderdaad zoveel? In mijn ogen is het maar de simpele basis. Het is niet alsof we hier diepgaande West Barbel training technieken zitten te delen hier met periodisatie schema's en dergelijke. Daarnaast ben ik van mening dat kennis theoretisch is. Je kan veel weten, maar echt begrijpen doe je pas door het in de praktijk toe te passen. Dus alle materie begrijp ik nog niet helemaal, kritische blikken door de juiste mensen zijn dan welkom.

Ondanks me "ego" is het niet zo dat mijn doel is dit topic te hijacken. En mensen mogen inderdaad kritisch zijn...dat raad ik ze zelfs aan. Alleen hoe ben je kritisch? Als je zoals een zekere idioot op bodynet adviezen vraagt en dan alles in de wind slaat omdat je het toch beter weet? Nah. In mijn ogen kun je eigenlijk niet echt kritisch zijn als je de basis niet weet aangezien je heel makkelijk door de bomen het bos niet meer ziet in dit wereldje. En als je die ondergrond niet hebt kun je jezelf erg makkelijk verliezen. Zeker met al die tegenstrijdige onderzoeken e.d.

Maar misschien moeten we wat "simpeler" en nog meer bij de basis blijven. Op de "harde kern" na komt er bijna niemand hier :mad:

Nog wat leuke linkjes:
    Posedown Episodes
    How to pose
    Bodybuilding.com Videoseries <-- vind de Victor Martinez serie wel aardig. Zeker ook met die vage "professor" die elke keer wat uitleg over supplementen geeft.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mag toch hopen dat je met die malloot op Bodynet niet mij bedoelt :+

Verder no prob hoor, ik zie hier liever veel info voorbij komen dan de grootste onzin zoals bij gaming-only in het fitness-topic.

Iedereen kan hier imo nog prima terecht met vragen in alle gradaties.

16. Ashavan

Ashavan Guest

Nee doelde op annevdploeg. Vraagt waarom afslanken niet lukt terwijl ie ruim 900kcal onder onderhoud zit. En dan volgende post past ie zijn verhaal aan zodat het maar 400 is opeens en nog meer van die vage fratsen keer op keer. Niet de meest snuggere gozert. Spectral, punani en ik (gasten die succesvol afslanken) geven advies en logische onderbouwing en die gozer wuift het weg. Zak dan maar in de grond :p

Wat voor "onzin" komt daar voorbij?

Nog gelukt met die eetmeter? Weet je of er copyright op zit anders post ik de link hier ook voor anderen die het willen.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zit geloof ik geen copyright op. Ik heb hem wel, alleen geen winrar op mijn pc hier. Mocht je tijd hebben om hem te zippen ;)

18. Ashavan

Ashavan Guest

*tikt lichtelijk geirriteerd met zijn vingers op bureaublad*
    Het is dat ik geen leven heb op het moment... ;)

Eetmeter 2002 Rar versie
    Eetmeter 2002 Zip versie

Trouwens de rauwe tonijn van Princess is ranzig. Volgende keer maar weer de normale nemen.

Leuke van al die "kennis" is trouwens mensen er mee helpen. Heb een ondervoede ecto op een schema gezet dat ie 1kg per week aankomt op moment. Bij die gozer was het zo erg dat hij maagproblemen had en de dokters gaven er andere redenen voor. Sinds ie vreet wat ik zeg is ie spontaan genezen. Gek heh. Als je weinig eet gaat je lichaam allerlei functies uitzetten en in overlevingsmodus. Dat organen minder gaan werken is dan niet vreemd

En een maat die 124kg woog ongeveer 4 maanden geleden toen ie voor het laatst op de weegschaal durfde heeft ook positieve resultaten. Maar in zijn geval helpt het halveren van voedsel al rofl.

En nu me Zealadin in Diablo2 verder levelen hehe :p

Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2008
  19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Diablo2: Oldskool!

Je zipversie doet het niet btw.....

*tikt eveneens geirriteerd op het bureaublad* :9

20. Ashavan

Ashavan Guest

Je bedoelt de link? Heb die aangepast. Bestand zelf doet het bij mij gewoon.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina