De Grote Voetbaldraad [Deel 16]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 dec 2007.

?

Wie gaat Europees kampioen worden?

1. Nederland

27,1%
  2. Frankrijk

6,3%
  3. Italië

23,6%
  4. Spanje

7,6%
  5. Tsjechië

3,5%
  6. Oostenrijk

1,4%
  7. Zwitserland

0,7%
  8. Polen

0,7%
  9. Portugal

3,5%
  10. Turkije

0,7%
  11. Kroatië

8,3%
  12. Rusland

2,1%
  13. Zweden

1,4%
  14. Griekenland

0,7%
  15. Roemenië

0,7%
  16. Duitsland

11,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Inderdaad, Ajax heeft vorige week heel veel jongens uit de B1 en A1 een contract aangeboden! Dat lijken mij goede zaken, clubs als Ajax, Feyenoord en PSV moeten echt veel aandacht aan hun jeugdopleiding besteden, aangezien je met geld toch niet alles kan krijgen.

Ik vind de aankopen van Ajax wel weer superslecht. Lindgren terughalen terwijl je hem toch wegdeed omdat hij ondermaats was? Wat is dit voor shit? Eerst zeuren dat Landzaat en Engelaar boven je budget zitten, wat echt onzin is. Denny heeft zelf aangegeven dat zijn salaris niet meer is als Makaay en Gio, en dus kan hij NOOIT meer verdienen als de meestverdienende man in de Eredevisie, Mr. Luque, die ook nog doodleuk op de bank wordt gehouden door Koster. Ik vind het dan achterlijk om zo'n uitspraak te doen. Koop dan geen Rasmus Lindgren voor 2,5 miljoen, en meer middelmatige spelers van 2 á 3 miljoen (Delorge, etc), maar koop dan gewoon eens Engelaar ofzo. Het gaat aan het eind van het seizoen erom wie er 1e staat, en niet wie de meeste omzet draait. Volgens mij staat het hoofd van van Geel meer naar financiën van het bedrijf Ajax, dan naar de prestaties van de club Ajax.

Colin heeft ook nog niet veel laten zien. En juist nu Ogararu ook in een mindere periode zit (stom om hem dan buiten de selectie te laten, zo genees je niets), is het dus belangrijk dat de jeugd gaat spelen, en dus is het een goede zaak dat vd Wiel speeltijd krijgt, want zo'n jongen moet je klaarstomen tot een nieuwe Heitinga.

Ik hou btw mn hart vast hoe het met Ajax gaat lopen in de toekomst. Grote kans dat Huntelaar en Stekelenburg na het einde van dit seizoen vertrekken.. En dan zullen de veteranen ook niet meer lang meegaan, Davids, Gabri, Perez.
    Dan kan Ajax weer helemaal vanaf 0 beginnen. Dus laat die A1 gasten maar lekker trainen, wie weet wordt het nog wat.

Zo, dit was mij zegje.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Eindelijk eens een reactie van je waar ik me als Ajacied mee kan identificeren. Kritisch zijn is goed, maar je eigen ploeg afbranden werkt averechts natuurlijk. Volgens mij is iedereen het daar wel over eens. Is het echter zo (bijvoorbeeld in het geval van Urby de laatste weken) dat een tekort aan inzet er mede de oorzaak van is dat het zo kut gaat, dan mag je imo wél je onvrede uiten.

Hoe kut de selectie ook is, als de inzet aanwezig is kan je de spelers in ieder geval niks kwalijk nemen.

Laten we hopen dat het allemaal beter wordt als Hiddink komt in de zomer (waar ik vanuit ga). Ram dat hele bestuur er uit en begin met een schone lei. Een stel figuren dat nuchter en realistisch naar voetbal kijkt (Hiddink, Verbeek, Rutten om wat voorbeelden te noemen) en niet naar van die dromers die nog steeds denken dat we met 4-3-3 en louter technische spelers de wereld kunnen veroveren (Van Basten, Cruijff en co.).

Het is tijd voor een frisse wind en dat mag best wat tijd kosten. Maar dan moet er wél een keer echt wat veranderen, want we hebben nu wel genoeg tussenjaren gehad onder hetzelfde (wan)beleid.

3. MvDrunen

MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

Leuk Bevonden:
    0
    Ik, als echte ajacied kan me geheel inleven in jullie mening. Der zijn inderdaad een aantal dingen waar ik me ook aan erger.

Ik kan niet begrijpen dat er bij clubs als Heerenveen en AZ elk jaar weer goede aankopen worden gedaan, zoals b.v. een Bradley. Waarom is AJAX nou niet in staat om zulke spelers te scouten. Waarom moet ajax komen met een Collin en een Rommedahl? Niks tegen de personen zelf, maar ik denk dat ajax een club is wat een hoger niveau qua voetbal aan de fans moet bieden.

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Er is gewoon een hoop fout gegaan tijdens de zomer. Alles lukte net niet, Sneijder ging net weg, Van Geel en Ten Cate waren het maar niet eens over de aankopen die ze moesten maken en hij zei zelf dat hij Colin Rommedahl en Delorge had gekocht voor de laatste paar wedstrijden van het seizoen omdat hij had gemerkt dat zijn team toen vermoeid was. Dus voor de breedte, niet de basis.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @1e stuk: En dat is alleen maar een goede zaak, Rodney Sneijder speelt in de B1 nu al beter dan dat zijn broer deed. De B1 staat op het moment bovenaan met 3 punten voorsprong op Utrecht B1.

Er loopt talent zat in de Ajax jeugdopleiding, hopelijk wordt deze lichting niet zon flop als die van Bobson en teamgenootjes.

@2e stuk: Huntelaar en Stekelenburg vertrekken, een aderlating. Gabri is geen verteraan....die wordt 10 februari 29. Daarnaast is het misschien slim om nu vermeer terug te halen. Hem in de zomer terughalen nadat Maarten vertrokken is het te laat.
    Plus als Huntelaar vertrekt kunnen we eindelijk in een fatsoenlijk 4-4-2 voetballen met luque naast suarez. Perez in een 10 daar achter.
    In plaats dat dat is een keer wordt geprobeerd. Elke leek ziet dat een 4-3-3 met Perez en zijn broertje dood aan verdedigen niet werkt tegen topploegen. Zelfs niet tegen degradatiekandidaten :emo:

6. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Brandts en NAC gaan aan het eind van het seizoen niet met elkaar door. Het bestuur twijfelt te veel over de toekomst van NAC icm Ernie B. Qua resultaten is het onbegrijpelijk, maar op voetballendvlak toch wel begrijpelijk.

Als NAC zelf het spel moet maken dan worden de tekort komingen van NAC zeer duidelijk zichtbaar. Als een tegenstander naar Breda komt voor 1 punt, dan is NAC niet in staat op 1 fatsoenlijke aanval op te zetten (met de gelijke spelen tegen roda en vvv als voorbeeld).

In uitwedstrijden doet NAC het zeer goed, maar hebben we in mijn ogen ook veel geluk gehad. Met name tegen az en utrecht, waar je de hele wedstrijd niets hebt in te brengen en moet verdedigen voor het leven en op het eind van de wedstrijd fouten van de tegenstander genadeloos afstraft.

Ik zelf had Ernie nog graag een jaartje aan de organisatie zien sleutelen, die staat nu goed en de basis is er maar in mijn ogen nog niet af. Om voetbal in de ploeg te krijgen hebben we een andere trainer nodig, maar ik weet niet of dit het goede moment is om nu al voetbal erin te gooien. Op dit moment vind ik zelf belangrijker dan aantrekkelijk voetbal, de sfeer in het stadion is wel minder omdat de wedstrijden soms slaapverwekkend zijn, maar is nog beter dan in de meeste stadions in nederland. Beter is misschien het goede woord, maar wellicht unieker.

Dat Ernie geen kans krijgt vind ik jammer, maar als NAC met een goede vervanger komt dan is dit te begrijpen. Maar de namen die ronddwalen op de verschillende wedsites baren mij toch wel zorgen, we zullen zien.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit lezen en vinden dat ik een geel/zwarte bril op heb, maar so be it! Zo als altijd geld:

We are NAC and we're proud of it!

7. Caps18

Caps18 Guest

Leuk hoor dat er op dit moment wat talent rondloopt (ik zelf heb best vaak wedstrijden gezien, maar ben niet echt onder de indruk) maar eer dat die in het eerste staan ben je al weer ruim 5 jaar verder. :'-(

8. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nu Da Costa zo goed als weg is bij PSV, wil Vergoossen een ervaren verdediger erbij. Ben benieuwd waar ze bij PSV mee aankomen.

Zoals Ajax moeilijk heeft liggen doen met een centrale verdediger, lijkt het alsof er weinig aanbod is. Ajax moet zich kapot schamen als PSV deze week nog met een betrouwbare verdediger komt..

Ik hoop natuurlijk gewoon dat Kuffour een topper blijkt te zijn. :thumbs:

9. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik hoop het ook, en ik hoop dus ook dat als iemand 1 op 1 tegen Kuffour staat die dan 24 kleuren in z'n broek poept. :cool:

10. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    die kans lijkt me 1%.

11. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    oh gebeurd vast wel.. kan er maar beter gewoon van uitgaan.

12. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ja Piet de Visser die haalt vast wel ergens een centrale verdediger vandaan. Dat zie ik wel gebeuren.

13. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie net dat Lindgren 23 krijgt bij Ajax, maar dat had Mitea al.. Raak je je nummer kwijt als je te vaak gebleseerd bent ofzo? :+

14. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    psv wou colin toch:+

15. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    De geruchten waren er wel ja. Hij heeft vroeger ooit bij PSV gespeeld dacht ik.

16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik hoorde dat Colin tegen Utrecht wel goed speelde (zat zelf in Zwitserland dus niet gezien). Vond hem tegen AZ (dacht ik) ook niet verkeerd.

Zul je zien dat PSV hem koopt en dat hij dan ineens blijkt te kunnen voetballen :emo:

17. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Tegen FC Utrecht speelde hij ook wel een aardige wedstrijd. Een van zijn betere imo.

18. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    _0/

19. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    4.5 Miljoen, een aardige prijs voor deze speler.

20. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Tsjezus, de hele eredivisie wordt leeg gekocht =(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina