[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    109 + 109 = 218 punten voor McLaren tegen 204 punten voor Ferrari, en dan lijkt het me dat de McLaren beter was over het hele seizoen zonder de politieke bullshit eromheen.

En als je stil valt voor de finish, vind ik dat wel snel, maar niet sneller.

Als we dan toch echt geen spionage meer willen zien zou ik toch zeggen alle teams maar weer schorsen want er is weer heel veel personeel van teams gewisselt en alleen die wieldoppen al bijvoorbeeld, het zijn volgens Di Montezemolo zeker allemaal Ferraris geworden, :lol:

En nou ik erover nadenk, de constructeurs kampioen krijgt elk jaar zo'n 150 miljoen dollar aan prijzen geld, dus eigenlijk heeft McLaren een geld boete van 150 + 100 = 250 miljoen dollar gekregen dankzij Nigel Stephny en Alonso.

Das een hoop geld waar het allemaal om te doen was.

Maar ik vind het wel triest, dat een team als Ferrari zo te werk gaat, je moet elkaar gewoon op het circuit bevechten en niet daarnaast.

Maar Raikkonen is en blijft de terrechte kampioen.:b:

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe Honda, ook in een tijdelijke livery. Vrij conventionele wagen om te zien. :)

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    De premies die werden ingehouden tellen toch mee voor de afbetaling van de boete? Dus 150 aan premies = boete afbetaald

4. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Je hebt helemaal gelijk:)

5. JeePee

JeePee Guest

Hoezo 'maar'? Aan de punten van Alonso en Hamilton heeft niemand gezeten hoor. Dus ook zonder spionage schandaal was Kimi #1.

Trouwens, Trulli zegt dat er al teams zijn die een maas in de wet van tractioncontrol hebben gevonden. Bepaalde auto's zouden bij acceleratie uit langzame bochten een ander geluid maken.

Dit LIJKT me vrij sterk. De FIA kan 'gewoon' de koppel op de krukas en op de wielen meten lijkt me. Als daar een groot verschil in zit weten ze gelijk dat er ergens kracht wordt ontnomen. Iemand op RaceFreaks maakte wel een mooie opmerking: bij een snelheid lager dan (zeg pakweg) 100km/h worden er telkens 2 cilinders uitgeschakeld. Minder PK = minder snel wielspin en je auto maakt een ander geluid! :+ Zal alleen wel niet gaan omdat wanneer die andere 2 er bij komen je ineens een boost hebt van bijna 200pk. Dan krijg je of alsnog wielspin of je motor gaat naar de knoppen.

6. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    Raikkonen was vorig jaar de beste coureur ja, dat zeg ik.

Trouwens heeft de FIA Alonso wel benadeeld in Hongarije door zijn pole af te pakken!

Ik vond dat erg belachelijk en niet conform de regelementen.

en vast en zeker wordt er wel weer traction controle gebruikt, misschien niet direct tijdens dit seizoen, alleen de manier waarop de regelementen zijn geschreven bepaald hoe die dan zal werken, zodat het toch nog legaal is.
    En trouwens als je niet gepakt wordt heb je ook de regels niet overtreden.

Trouwens dat er tijdens test wel TC gebruikt wordt zegt niks, dat is gewoon een tool om constanter te rijden en zo beter onderdelen te kunnen testen, en niet verboden. De regelementen gelden alleen tijdens GP's.

7. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat hij Launch Control bedoelde maar kan ook TC zijn. :)

Kovalainen was gister het snelste met volgens mij een 1:11.000 en vandaag gaat hij ook wel goed, ben wel benieuwd naar de hoeveelheid benzine van iedereen. Bij Honda maakt het weinig oud want daar schijnt het alweer niet goed te gaan:

En dit zijn de wieldoppen waar McLaren mee test:

8. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    maar officieel is McLaren als 11e in het constructeurs kampioenschap ge-eindigd, dan krijg je toch gewoon helemaal niks. Dus die 150 miljoen krijgt ferrari (nr1), terwijl McLaren er eigenlijk anders recht op zou hebben.

Spyker bijvoorbeeld schoof daardoor van plek 11 naar 10 en kreeg daardoor zo'n 15 miljoen die geld voor plek 10.

alle teams buiten de top 10 krijgen niks, das dus McLaren.

Trouwens ook raar over de kosten van een superlicentie, 2.000 dollar per gescoord punt betalen? is dat dan de echte reden dat Alonso en Hamilton hun punten mochten houden? hehe

edit: rare wieldoppen, waarschijnlijk zitten er wat sensoren om de banden temp te meten aan de buitenkant wang van de band...

trouwens wisten jullie dat het grootste voordeel van de spionage affaire ging alleen om wat voor gassen Ferrari en Schumacher (de koning van de belangrijkere details) altijd gebruikten in de band, zodat de temperatuur van het rubber en dus de grip optimaal was. Dat was waar het eigenlijk allemaal om ging, want dat was het verschil en het best bewaarde geheim in de F1 van de laaste jaren (is ook moeilijk te zien van buiten).

Die techniek zou McLaren dus niet meer mogen gebruiken nu...anders is het een Ferrari?

Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  9. JeePee

JeePee Guest

@ Mika,
    Ik denk dat daar een sensor inzit ofzo. Ze verlengen hierdoor de breedte van de auto en dat zal niet mogen (lijkt me verstandiger dat je de optimale breedte benut met je banden)

@ SPiRiT,
    Ferrari moet nog het meeste dokken door die nieuwe licentie :9

10. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Moeten inderdaad wel sensoren zijn ja maar de wieldoppen zelf zullen denk ik wel gebruikt worden, BMW was er eerder ook al verrassend positief over.

En die superlicentie, tja, beetje vaag weer van de FIA, wel graag nieuw talent de kans willen geven maar ondertussen even flink de kosten omhoog gooien.

11. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Van een motorsport-forum, een theorie over Finnen, het aantal K's in de naam en het aantal gewonnen kampioenschappen. :)

12. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe Honda:

Laatst bewerkt: 29 jan 2008
  13. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    mooi is anders

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vind hem wel gaaf! Een heel stuk mooier dan die van 2007 in ieder geval.

15. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Het ziet er niet uit zeg. Lelijke livery niet normaal. Zie ook niet abnormaal veel veranderingen aan de auto eerlijk gezegd.

16. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag 'm voor het eerst op die tweede afbeelding en dat vond ik echt lelijk, van de voorkant/bovenkant vond ik het er wel aardig uitzien maar ik zou 'm verder geen schoonheidsprijs geven.

17. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag geloof ik de nieuwe Renault, en volgens mij is dit hieronder de nieuwe livery van Williams.

En ik zag gisteren nog een andere afbeelding van bijna alle wagens in de Formule 1 van 1950 t/m 2004. Het is een hele grote poster dus je kan 'm beter opslaan want hij is zo'n 18,7MB groot! :9

http://www.outrunner.net/poster/AllF1_A0.jpg

Laatst bewerkt: 31 jan 2008
  18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Wat een geniale afbeelding! Deze ga ik laten uitprinten als ik mijn kamer opnieuw ga verven en hem op 1 laten hangen:) Geweldig! Echt onwijs bedankt:)

19. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Graag gedaan. _0/

En bij deze ook de 'nieuwe' Renault (namelijk weer dezelfde livery):

Laatst bewerkt: 31 jan 2008
  20. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    wat ik wel erg mooi vind van de Honda livery, is dat er eigenlijk weer helemaal geen reclame opstaat. Wat is er nou lelijker dan een rijdend reclamebord?

ok, er wordt wel reclame voor Honda gemaakt, hip groen imagotje voor domme hippies, maar dat is dan ook alles, en slaat natuurlijk helemaal nergens op in een wereld als F1, waar het juist de kunst is om zoveel mogelijk energie te verbruiken op alerlei nutteloze manieren, en overdreven veel windtunnels die 24 uur per dag draaien terwijl ze allemaal vrijwel hetzelde testen.

Dus meedoen zonder grote sponsors kan blijkbaar wel, als je maar wil.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina