PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Andere videokaart erbij is leuk, maar of het echt nodig is voor films monteren.
    Ik merk zelf met Adobe Premiere zeker wel dat 1GB net aan de krappe kant is (je komt dan echt geheugen te kort op een gegeven moment).
    Ik heb er nu totaal 2GB RAM inzitten, dat is wel voldoende. 1,5GB zou ook wel kunnen, maar je kan er dan meteen beter 1GB RAM bijzetten, kost iets van €20,- op het moment.

Ik heb 3D Studio Max opnieuw geinstalleerd, diezelfde foutmleding blijft. Echter, deze foutmelding komt ook als ik mijn laptop normaal opstart (als die gewoon helemaal uit is geweest).

Ik had hetzelfde probleem net weer: Ik startte een videobestand op (avi) in Nero Showtime, ging die meteen herstarten. Er is niks te vinden in het logboek op dat moment, waarschijnlijk omdat het systeem zo abrupt herstart kan er niks naar het logboek geschreven worden. De vorige logboek dingen die ik had gepost zal dus wel tijdens het opstartten van Windows XP gebeuren.

Ik heb geen flauw idee wat het kan zijn.. Is er misschien een programma waarmee ik alle drivers in één keer verwijder zodat ik ze allemaal opnieuw kan iinstalleren?
    (Valt altijd te proberen)
    Systeemherstel van Windows XP gaat niet, die optie heb ik uitgeschakeld.

Laatst bewerkt: 4 feb 2008
  2. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik wil graag RAM-geheugen in mijn laptop plaatsen. Ik heb nu 512MB, en dat kan wel een upgrade gebruiken.
    Mijn vraag is nu, hoeveel geheugen kan ik er bij zetten? Ik heb een Sony Vaio, als ik op de site kijk staat er dat hij maximaal 1GB ondersteund. Echter, als ik PC Wizard draai, geeft hij aan:

Memory Controller Information :
    Memory Controller : System Memory
    Error Correction Capability : No
    Number of connectors : 2
    Max. Module Size : -2097152 KB

Is die maximale ondersteuning die Sony aangeeft dan per slot? Dus kan ik twee 1GB kaartjes erin doen?

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    welk type vaio...

die module size klopt sowieso niet, is een negatief getal..

4. [JeLL!e] HALO

Leuk Bevonden:
    3
    Een Vaio VGN-FS215B.

5. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Ok, ten eerste zit er nu 2x256mb PC2700 DDR geheugen in (DDR1 dus... duur...). Dus wil je upgraden moet je beide bankjes vervangen voor het beste resultaat.

Max kan er inderdaad 1gb in.. In totaal.

2x512mb dus.

Alleen dat geheugen (uit dat comp. overzicht) werkt volgens sony zelf, en dat is nergens te vinden.. Zelfs niet meer via sony

Waarschijnlijk kan er ook wel ander merk geheugen in.. Maar dit moet je dan online vinden, want dat kan ik niet voor je testen.

//edit van Kingston werkt dit type geheugen!

Kingston KSY-V505
    512mb

Hier te koop voor €39,20 per reepje...

6. [JeLL!e] HALO

Leuk Bevonden:
    3
    Okee, thanks. Ander geheugen dan Sony werkt waarschijnlijk wel, want een vriend van me heeft dezelfde laptop en die heeft er ook 1024 in zitten (niet van Sony).

7. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
  8. Timo12

Timo12 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe kan je zien hoeveel RAM je hebt? En kost het veel om dat te upgraden?

9. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar is je vorige post gebleven, verwijderd ofzo :+
    Maar voor Vista is het volgens mij wel een aanrader om van 1GB RAM naar 2GB te gaan (of eventueel zelfs naar 3GB, afhankelijk van waar je je pc voor gebruikt. Dit weten Vista gebruikers wellicht beter).

1GB erbij kost rond de €20,-

10. Timo12

Timo12 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Weet ik ook niet, verdwenen opeens. :confused:
    Maar weet jij misschien waar je kan zien hoeveel RAM je (over)hebt?
    Oh, en is RAM hetzelfde als fysiek geheugen?

11. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    rechter muisknop op "Deze Computer" is het makkelijkst om het te achterhalen.

12. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over je vorige post hebben we het dan maar niet meer ;)

CTRL+ALT+DEL (Taakbeheer) Dan het tabblad prestaties. Daar zie je het kopje fysiek geheugen staan (dat is inderdaad hetzelfde als je RAM geheugen). Daar staat het totaal, hoeveel er nog beschikbaar is etc.
    Daar kun je dus heel simpel hoeveel geheugen je gebruikt.

Print screen zoals het er in Windows XP uitziet

Fysiek geheugen is dus je RAM geheugen, virtueel geheugen is ruimte dat Windows o.a. gebruikt als je RAM geheugen tekort komt. Alleen is een harde schijf vele malen langzamer met het lezen en schrijven van gegevens dan RAM geheugen. Hierdoor gaat alles nogal traag lopen.

2GB is in ieder geval wel aan te bevelen voor Windows Vista. Je ziet ook dat bij laptops eerst vooral 1GB RAM geheugen was, toen Windows Vista uitkwam hadden ze ineens bijna allemaal 2GB geheugen.
    Verder kun je natuurlijk ook even wat onderzoek doen naar de hoeveelheid RAM geheugen die Vista nodig heeft via Google hea ;)

13. Timo12

Timo12 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bij rechtermuisknop bij deze computer staat:
    Intel (R)
    Pentium (R) D CPU 2.80Ghz
    Kloksnelheid: 2.79Ghz 1,00 GB
    Extensie van fysiek adres

Betekent dit dat ik 1GB RAM heb?
    Heeft iemand tips voor sites om RAM uit te breiden? Bedankt voor jullie hulp alvast in ieder geval :p

14. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Guys is dit beetje nice PC;

Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775
    GigaByte GA-P35-DS3R, Retail
    Sapphire Radeon HD2600 Pro,DDR2, PCI Express x16, 512MB
    Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
    X-Gear Nero XN900K, Zwart (Kast incl 400 watt voeding)

300 GB HD (Heb ik zelf nog)
    2x dvd-rw brander (heb ik zelf nog).

Prijs; €422.38

15. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt sehr nice!

16. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Ben momenteel bezig met het samenstellen van een nieuw systeem. Al aardig wat bij elkaar gezocht, echter stuit ik op een probleem. Namelijk, hoe kom ik erachter welk type geheugen het best bij mijn moederbord pas?
    De moederbord die ik momenteel op het oog heb is Asus P5E. Uiteraard heb ik op de site gekeken. Ik loop namelijk tegen het volgende op, zie hier de link van tweakers.net. Nu ben ik verward vanwege het volgende, (zie link) er wordt onderscheidt gemaakt tussen PC3/PC4/PC5/PC6xxx+ DDR2. Wat is nu precies het verschil en hoe weet ik welke voor mijn moederbord geschikt is?
    Nu heb ik nog een andere vraag over mijn moederbord. Staat mhz voor de rekensnelheid? Is het verschil tussen 667 en 1200 mhz meetbaar/merkbaar?

Heb al een hele tijd met deze vragen rondgedwaald op internet maar geen informatie kunnen vinden hierover. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het beantwoorden van mijn vragen.

VrGr. Ronald

Laatst bewerkt: 6 feb 2008
  17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ga je ermee gamen? Dan is die videokaart best jammer...

Als je hier had gekeken had je kunnen zien dat het moederbord het volgende ondersteund:

- Dual-channel DDR2 1200*/1066 / 800 / 667 MHz

Type geheugen kan dan op de volgende manier worden geïnterpreteerd:
    PC-3200 (400 MHz)
    PC-4200 (533 MHz)
    PC-4300 (538 MHz)
    PC-5300 (667 MHz)
    PC-5400 (675 MHz)
    PC-6400 (800 MHz)
    PC-8000 (1000 MHz)

Jij moet dus minimaal RAM type PC 5300 hebben :)

18. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    @Lenny-t: Hey bedankt man! Ik wist niet dat de mhz in verband stond met PC-XXXX. Nu dus wel, bedankt!

-Edit-

Het vervolg van mijn research leverde het volgende op:
    - "tweakers.net"

Nu heb ik het een aantal keer opnieuw proberen te lezen, veel wijzer werd ik echter niet. Toch probeer ik het even, graag aanmerking of bevestiging wat komen gaat.

FSB staat voor frontsidebus, voor de Intel core 2 quad q9450 is dat 1333 mhz. Dus ideaal zou werkgeheugen zijn die op 1333 mhz draaien, oftewel PC-10600 (?!). DDR2 gaat niet zover dus dat betekent dat ik voor DDR3 zou moeten gaan. Onder andere deze modules van Kingston zijn compitabel (?!). Daarentegen hoef ik eigenlijk niet eens te kijken naar 1333 mhz indien het moederbord niet 1333 mhz is (?!).

Is het eigenlijk wel aan te raden om voor de CPU Intel Core 2 Quad Q9450 te gaan als de rest (moederbord en werkgeheugen) zo verschrikkelijk duur worden? (prijs/prestatie/levensduur verhouding gezien)

Nog best een hoop werk om alles op elkaar af te stemmen! De computer wil ik overigens gaan gebruiken voor werkelijk alles, tekstverwerking, videobewerking, 3d studio max en games. Games heeft echter de hoogste prioriteit maar 3d studio max mag ook zeker wat sneller gaan draaien dan op mijn huidige computer.

VrGr. Ronald

19. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn PC deed het gisteravond nog en nu net wou ik heb opstarten krijg ik een melding in het begin van Can't open DOS en dan HD 00 ... wat moet ik doen?

20. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Googlen op die BIOS code die je krijgt en dan krijg je wel de oorzaak meestal...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina