Nou eens even kijken wat we kunnen vinden
Ik neem aan dat je met interne voeding bedoelt, dat je geen stopcontact nodig hebt en de HDD gewoon gevoed wordt door je laptop zelf.
Dat kan, daarmee elimineer je een hoop hardeschijven want dat betekent dat je een 2,5" hardeschijf zoekt. Dat is het formaat dat intern in je laptop ook zit.
(Voor de duidelijkheid 3,5" zit gewoon in je desktop PC).
Houd er rekening mee dat je
SOMS een 2,5" HDD met 2 stekkers op je laptop aan moet sluiten. Dus als je een USB externe HDD hebt, ben je dus 1x een USB slot voor de voeding kwijt en 1x een USB slot voor de data transfer. Dat is voor onderweg misschien niet zo'n probleem, maar als je thuis achter je bureau zit en je wilt je muisgebruiken dan gaat dat dus niet omdat allebei je USB poorten in gebruik zijn.
Oplossingen zijn dan eventueel een USB-Hub, maar dan heb je nog meer zooi aan je laptop hangen... Of een FireWire HDD maar die zijn een stuk duurder dan USB HDDs.
Maar goed, dit is niet altijd het geval!
Ik hoop dat je het nog volgt
Een ander probleem waar je tegenaan loopt is dat 2,5" HDDs duurder zijn dan 3,5" HDDs en om voor ongeveer EUR 100,- een HDD te vinden van 250 wordt iets lastiger.
Ik kom op zoiets uit:
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=AAUW99
Dus 250 GB, 2.5", USB 2.0 voor EUR 120,-
Let wel, als je een 3,5" HDD neemt, ben je veel goedkoper uit, kijk naar bijvoorbeeld dit:
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=A9UW43
Dat is 500 GB (!!!), 3,5", USB 2.0 voor EUR 104,
Dus 2x zoveel opslag voor een lagere prijs, bovendien is de schijf ook sneller 7200 toeren per minuut, ipv 5200.
Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen!
Mijn advies is om te overwegen of je wel echt zo'n kleine HDD nodig hebt. Je kan ook zeggen, ik neem een wat grotere externe HDD die ik thuis neerzet en ik zet gewoon zoveel mogelijk data van m'n macbook op die HDD zodat ik op reis genoeg ruimte op de macbook zelf over houd.
Maar goed, dat moet je zelf bepalen
Klik om te vergroten...