AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    ..en na 2 maanden kan je je koppeling vervangen.

2. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    achteruit rollen bij wegrijden??
    de weg is toch gewoon plat of wat?
    (uitzondering natuurlijk hellingproef)

3. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Dat gebeurt alleen als je hem iedere keer een minuut lang vasthoudt. Maar dat moet je natuurlijk niet doen, dat weet iedereen wel. Zodra het groen gaat worden (als je vaker op hetzelfde kruispunt komt, weet je op den duur wanneer je mag), moet je dit pas doen. En als je niet precies weet wanneer het groen wordt, doe je het zodra het stoplicht van kleur verspringt. Je doet dan misschien iets langer over het wegrijden, maar je weet zeker dat je niet achteruit gaat. Bovendien word je er op den duur steeds behendiger in, zodat je steeds makkelijker en sneller kan wegrijden.

@Lars: er zijn meer kruispunten met hellingen dan je denkt. Daar wordt ook bij de rijopleiding speciaal aandacht aan besteed. Je hebt tegenwoordig twee soorten hellingproeven: vanuit stilstand en 'in parcours'. De eerste is met handrem, de tweede zonder. Ik ben al genoeg kruispunten tegengekomen waar hellingproef in parcours nodig was om niet achteruit te rijden bij het optrekken. Je zal het zelf vast wel een keer zijn tegengekomen.

4. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn ook gerust stoplichten/kruispunten met een helling 'ertegenaan' zeg maar. Dan is het in principe ook gewoon een hellingproef.

5. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ja, dat snap ik ook wel, maar sommige mensen zijn niet zo snugger. Zo stond ik ooit is in de file naast iemand die ook heel de tijd met z'n koppeling stond te spelen. (Voor de kenners, richting rotterdam, ik geloof de A4, op die brug met de mercedesdealer ernaast.) Maar na 10 ~ 15 minuten begon er opeens rook onder de motorkap vandaan te komen, en kon meneer zijn auto naar de vluchtstrook gaan duwen.

6. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Lesauto }:]

7. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag me eerste rijles. Dit wordt chaos in Heemstede en omstreken 8).. Alhoewel ik verwacht dat je nog niet zo heel erg veel zal rijden.

8. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    :lol: Zeker zo'n 'kijk mij eens goed met m'n koppeling kunnen spelen'-typetje...

9. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    flinke kick, want ik heb mn rijbewijs vandaag gehaald. :).

Theorie en praktijk in één keer, examinator vond me perfect rijden, mooi dus :).

10. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Gefeliciteerd!

Ik begin zelf met lessen eind maart/begin april.

En sinds kort staat heel Maasland vol met versmallingen, paaltjes... Dus dat wordt wat met die traktor de eerste les! 8)

11. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Damn mooie auto om in te lessen (Y)

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Daar zou ik ook wel in willen lessen. Maargoed het maakt natuurlijk allemaal geen bal uit waarin je rijd behalve dat een grote SUV moeilijker te parkeren valt. Het voordeel is dan weer dat je hoger zit er meer overzicht hebt op de weg.

Ik moet ik het met deze auto doen, geen pimpish SUV maar ondanks dat ben ik er erg tevreden over!

13. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ik heb rijles in een Audi A4. Rijd wel lekker denk ik, heb nog nooit in een andere auto gereden namelijk :+

Iemand die pas nog Theorieexamen heeft gedaan in Groningen. Welke bus moet je hebben vanaf het Station Groningen?.
    Aanstaande donderdag examen

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb in een golf 5 gelest. Moet er niet aan denken om in zon SUV gelijk te moeten rijden.

15. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Moet zeggen dat de overstap van Toyota Corolla naar een SUV toch wel extreem makkelijk was.
    Misschien ook omdat al die SUV's 5-dubbele parkeerhulp hebben etc :+

Lastigste is het overzicht omdat die auto's (en vooral die van Furies) weinig raamoppervlak hebben.
    En dikke raamstijlen zo te zien.. brrrr.

16. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Net weer een les gehad, gaat iedere keer weer soepeler en daardoor wordt het ook steeds leuker. Over niet al te lange tijd theorie dus dat wordt leren, maar moet lukken denk ik. :)

-Edit-
    @ Centurion, gefeliciteerd!
    @ Mark & Furies, succes!

Laatst bewerkt: 10 mrt 2008
  17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Theorie stelt echt geen drol voor. Als je er een uurtje of 2-3 gped voor gaat zitten moet het makkelijk te halen zijn :)

Afrijden is een ander verhaal :D

18. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    mijn praktijk is geplanned voor zaterdag 29 maart, 8.55 :)

19. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het theorieboek 1 goed doorgelezen, aantal aantekeningen gemaakt, en verder heb ik een sloot proef toetsen gedaan tijdens m'n theorielessen..
    Ben geslaagd met 1 foutje, en die wist ik dat ik hem fout had, wilde verbeteren maar was te laat.. :mad:

M'n instructeur was afgelopen week op vakantie, dus ik heb donderdag pas weer les, anderhalve week moeten wachten xD Maar hopen dat het meteen weer goed gaat.. Merk het altijd wel dat ik in het begin weer behoorlijk moet opstarten.. Wordt wel al minder though \o/

20. JeePee

JeePee Guest

Zometeen examen :) Om 13:00 uur wordt ik opgehaald, ff een uurtje rijden en om 14:00 komt the real thing :9 M'n zus is in één keer geslaagd (wel na 40 uur though) dus ik mag niet zakken! :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina