Op- of aanmerkingen op het beleid.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Goiz, 22 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Deze thread is er voor members die op- of aanmerkingen hebben op het beleid van XBW.

Natuurlijk is er altijd de mogelijkheid dat iets niet helemaal soepel loopt en in deze thread kun je dat dan kwijt. Lees voordat je post uiteraard wel even de [faq]XBW faq[/faq] door, zodat je in elk geval weet wat wel en niet de bedoeling is. Op- of aanmerkingen over de faq kunnen hier natuurlijk ook gepost worden.

2. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn reacties/kritiek bleek niet helemaal gepast in het 'Fardo topic', vandaar dat ik nu in dit topic even mn zegje zal doen.

Feitelijk komt het er op neer dat ik vind dat dit forumbeleid als democratie zou moeten gevoerd worden. We leven zelf in een democratie en we zijn hier op dit forum met meer dan 30.000 leden. In dat kader is het gewoon onredelijk dat 2 admins het beleid voor iedereen bepalen.
    Misschien hebben leden of crewmembers wel afwijkende ideeen, dit betekend niet noodzakelijk dat die ideeen slecht zijn puur dat ze niet binnen het huidige beleid passen. Ik ben al langer van mening dat de crew op xbw best wat politieker zou mogen zijn. Vergeleken met veel andere fora waar ik kom zijn de mod-acties hier nogal 'precies'. Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat er veel kleine dingetjes zijn waarop gelijk een reactie/aanpassing wordt gemaakt.

Natuurlijk moeten we de sfeer goed houden op het forum, maar dit moet wel van 2 kanten komen.

Edit:/
    Als je die discussie zo krampachtig vind, waarom doe je er dan aan mee en probeer je hem nu zelfs weer op gang te brengen? Verder is het al meermalen voorgekomen dat iemand met jou in discussie is geweest maar je blijkt moeilijk te overtuigen van standpunten van anderen. Meestal zijn je reacties ook ietwat vinnig (dat is het juiste woord), dit is geen flame of wat dan ook, gewoon puur wat ik denk.

Laatst bewerkt: 12 feb 2008
  3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar kun je dan een concreet probleem noemen dat je graag op een meer democratische wijze opgelost wilt zien?
    Zoals ik het nu zie gaat alles toch goed. Zo veel beleidswijzigingen zijn er niet en over elk idee in dit forum wordt serieus nagedacht. Het vergroten van de avatars bijvoorbeeld, dat gebeurde ook via een stemming hier.
    Iedereen mag zijn mening uitten op het beleid. Maar het is juist dat goed dat het uitvoeren ervan niet democratisch gaat. Dat kan gewoon niet op het internet. En niet iedereen hoeft toegang te hebben tot privégegevens als ip- en emailadressen om mensen te bannen. Er bestaat een forumsysteem waarbij je met stemmen leden "weg kunt werken", maar dat is zo gevoelig voor fraude.

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik lees hierboven een hoop blabla, wat mij doet concluderen dat jij absoluut geen idee hebt hoe de vork in de steel zit. Dit forum is nooit een democratie geweest en zal het ook nooit worden. Alle andere fora waar ik actief ben werken op dezelfde manier. Uiteraard hebben members inspraak, en dat gebeurt binnen dit forum zeer redelijk. Dit subforum bestaat niet voor niks, en het komt niet of nauwelijks voor dat iemand wordt afgekafferd vanwege een suggestie. Het is uiteindelijk aan de crew om te bepalen wat er met een suggestie wordt gedaan, maar er wordt wel degelijk geluisterd. Sterker nog, er wordt zelfs actief input gevraagd over bepaalde zaken, kijk maar naar de recente avatar-stemming.

Je trekt lukraak je conclusies die ongefundeerd zijn. Daarnaast kom je niet met concrete voorbeelden waaruit blijkt dat het hier dictatoriaal aan toegaat.

Haha je begrijpt het alweer niet. Ik bedoelde dat ik Fardo's modereeracties altijd krampachtig heb gevonden. Dat heb ik al eens eerder aangehaald (misschien niet zo tactisch destijds ;)), en nu is gebleken dat ik toch een vooruitziende blik had ;)
    Noem me vinnig, ik zal maar niet zeggen wat ik van jouw discussietechnieken vind (al kan ik me geheel vinden in de bijnaam die je een tijd geleden had). En nogmaals: geef me eens voorbeelden waarbij ik onredelijk stug ben en niet te vermurwen ben? Dat is namelijk wat je suggereert. In mijn tijd als admin heb ik geregeld veranderingen doorgevoerd die door members zijn aangedragen.
    Je kijkt wel heel eenzijdig naar de zaak hoor.

5. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook niet over de uitvoering van het beleid, als ik jullie bijvoorbeeld vergelijk met de politie dan zijn die ook niet beinvloedbaar (als het goed is ;). Het gaat er echter om dat ze zorgen dat de wetten nageleefd worden die democratisch zijn verkozen/gemaakt. De avatars zijn een goed voorbeeld van hoe het wel kan. Maar er zijn talloze andere mogelijkheden. Zo wordt de algemen sfeer op het forum steeds slechter. Ik verwijt niemand daarvoor maar er moeten toch mogelijkheden zijn om het postniveau op peil te krijgen? En het lijkt me niet verkeerd als de community daarin meehelpt. Het Frontpage / Forum discussie gedeelte wordt wat dat betreft niet echt benut.

Zoals gewoonlijk Darkwing, is je reactie weinig diplomatiek en agressief van toon. Mijn post is zeer duidelijk onderbouwt en zeker geen hoop 'blabla'. Ik probeer een mening te vormen aan de hand van wat ik weet, indien jij meer kennis hebt dan ik verzoek ik je die te delen. Verder zeg je vervolgens dat dit Forum geen democratie is, maar je vind het wel onredelijk als ik concludeer. Er worden idd. geen mensen uitgekafferd, echter de manier waarop jij nu reageert is alles behalve vriendelijk. Verder denk ik dat de crew ongetwijfeld luistert, maar wat meer kan geen kwaad zeker gezien het feit dat er regelmatig nog wel eens van die echte flame topics ontstaan.

Die concrete voorbeelden die komen nog wel, ik ga op mn gemakje eens de geschiedenis van het forum uitpluizen, geduld is een schone zaak :)

Tot slot heb je letterlijk gezegd dat je de discussie omtrend Fardo krampachtig vond, niet zijn mod-acties zelf. Daar ga je dus de fout in. En over die bijnaam gesproken, dat is nu net een voorbeeld waarbij je onredelijk bent. Iemand met zijn allen dissen in het paint-topic, is dat nu volwassen gedrag? :{

En ik ben helemaal niet eenzijdig wat betreft deze zaak. Nogmaals; ik heb voor elke crew-member waardering voor de tijd en moeite die hij doet om dit forum leefbaar te houden, dat neemt echter niet weg dat zelfs de beste leiders fouten maken. Erkenning en verbetering is dan de beste weg om in te slaan.

Edit://
    Wat dacht je bijvoorbeeld van deze post? http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=1178666&postcount=1
    gepost door je goede en altijd redelijke vriend ruud (kijk vooral naar de dikgedrukte regel, staat er niet voor niets denk ik).

Meer links volgen.

6. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Wie zorgt er voor de sfeer? De community.
    Verder kan ik nergens vinden waar de sfeer steeds slechter wordt hoor; er is zo nu en dan een akkefietje, wordt iemand uitgekafferd in het peent-topic en wordt er af en toe een OW'tje uitgedeeld. Niets speciaals, niets engs, en zeker niets geks.
    Geloof me, we werken er allemaal hard aan om het postniveau zo hoog mogelijk te houden, zonder veel ingrijpen. Ingrijpen brengt juist irritatie met zich mee.

Verder zijn het niet alleen de admins die hier alles beslissen; over bijna alles wordt feedback gevraagd en over gediscussieerd. Elke member kan suggesties doen (net als elke mod trouwens), en die worden allemaal bekeken.

Mods zijn ook maar gewone mensen en missen ook wel eens wat. Reportknopje gebruiken en er wordt naar gekeken. Blijkbaar hebben mensen het nodig om hun gekke gedrag tot uiting te brengen op dit forum, daar kan niemand iets aan doen (behalve de personen zelf), er kan alleen op worden gereageerd. En dat doen we uiteraard ook zo goed mogelijk.

Welke fouten dan? :)
    Daar was dit suggesties forum toch ook voor?

7. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Je weet net zo goed als ik dat de (inhoudelijke) postkwaliteit in de afgelopen tijd op xbw duidelijk omlaag is gegaan en hoewel je gelijk hebt dat de community voor de sfeer zorgt is het natuurlijk de crew die zorgt dat ook de regels worden nageleefd die weer zorgen voor een betere sfeer (in principe). Er kan dus wel degelijk een verband worden gelegd tussen community en crew wat betreft de sfeer. Het paint topic is weliswaar een oude koe, toch was het daar structureel dat mensen o.a door de 'respectabele' Darkwing voor lul werden gezet zonder dat daar maatregelen werden genomen. Ik denk ook dat de crew beter opbouwend commentaar kan posten dan een post te editten.Aanpassingen/ingrepen zijn een vorm van censuur en als een kwalijke reactie wordt weggehaald is vaak niet duidelijk waarom aangezien mensen deze reactie niet kunnen nalezen. Bijv. iemand zegt iets over modchips, wanneer deze reactie wordt weggehaald denken mensen 'huh' terwijl als je een waarschuwing post met onderbouwing mensen begrip zullen hebben. (de regel spreekt namelijk in dit geval voor zich).
    Ze worden bekeken ja en puntjes worden verbeterd. Het algemene beleid / het beleid in zijn geheel echter, daar mag niemand aankomen.
    Goed punt.
    Ik heb misschien nog niet helemaal duidelijk gemaakt dat het mij niet zozeer gaat om specifieke fouten. Zoals je zelf ook al zegt, mods zijn ook mensen en die maken fouten. Dat is geen enkel probleem. Waar het mij om gaat is het beleid in het algemeen wat niet altijd klopt. Jij weet net zo goed als ik dat er veel van die spam/flame topics zijn geweest waar de crew eenzelfde bijdrage leverde als de community. Ook rondom Darkwing is een hoop gezeik geweest. Niet alles hiervan sterker nog, bijna niets hiervan werd naar buiten gebracht maar wees realistisch. Jullie draaien een beetje om mijn punt heen en willen specifieke voorbeelden.
    De zoekmogelijkheden zijn dermate beperkt dat ik niet precies de juiste threads terug kan brengen. Maar zowel in dit forum als in de green mile zijn hele topics gevormd van puur gezeik door leden en crew. Het gaat mij niet om die foutjes zoals een slotje teveel of een niet goed beargumenteerde reactie. Het gaat me om dat superieure gevoel wat sommige mensen in de crew schijnen te hebben. (dit is niet helemaal juist bewoord en ik benadruk het woord sommige uit de bovenstaande zin).

AH Goiz had ook nog een reactie :):
    Zoals ik al zei, onnodige kritiek, bovendien heb ik het niet alleen over het incident maar Fardo maar meer over het beleid in het algemeen.
    Als ik niet alles weet, hoe kan ik dan een goed onderbouwde mening geven? (Ik kan lezen trouwens, misschien dat je dat niet had verwacht maar toch)

Je ontkent verder dat de admins niet het hele forumbeleid bepalen voor een forum van meer dan 30.000 leden, ten eerste lijkt het daar wel op en ten tweede bevestigd Darkwing min of meer dat het forum geen democratie is en de regels dus geheel worden bepaald door de crew :).

Verder wijs ik je erop dat de manier waarop Fardo modereert door veel mensen gewaardeerd wordt. Ik geef hier verder geen mening over en bekijk puur objectief wat er zoal in de thread wordt gezegd. Jou reactie is dat ik er niet veel van begrijp, wat begrijp ik dan precies niet? Die geheimzinnigheid irriteert me mateloos. De bijdehande opmerking die daarna komt; nogmaals onnodig en kinderachtig.

Je sluit je vervolgens bij mij aan als ik beweer dat het forum democratisch zou moeten zijn. Kun je uitleggen waarom ex-admin Darkwing het tegendeel beweert?

Gezeik rondom darkwing; thread verplaats naar het modhok, vervolgens zeggen dat ik het niet snap, wat verwacht je dan van mij? (mijn reactie daarna dat darkwings posts agressief en negatief waren is misschien ietwat overdreven. Maar op zijn minst kan gezegd worden dat Darkwing nou niet bepaald politiek en vriendelijk reageert.
    Post gelezen, reactie hier geplaatst voor de exacte quoten van Goiz kun je dit bericht bekijken: http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2696527&postcount=196

8. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hou toch is op met dat tegen de wind in zeiken over het beleid. Je hebt er alleen maar jezelf mee.
    Geef een paar recente voorbeelden waarvan jij zegt "goh dat verpest de sfeer". Dan zullen wij aan de hand van die voorbeelden bekijken wat jij bedoeld, en kunnen wij daar vervolgens aan afleiden of jouw kritiek ook daadwerkelijke ondergrond heeft. En dan kunnen we verder praten.

9. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Waar baseer je dat in godsnaam op? Ik merk hier de afgelopen maanden juist het tegenovergestelde:confused:

Dude wtf? Dat is inderdaad een hele oude koe en als je daarover begint zou je nu toch juist moeten zeggen dat wat dat betreft de sfeer juist beter is geworden??? :confused: Al vind ik het jammer dat het topic er niet meer is op de manier waarop hij toen gebruikt werd. Alleen mensen met te lange tenen stoorden zich eraan. Verder vond iedereen het fantastisch.

Ik denk dan ook dat dit meer persoonlijk voor jou geldt, dan voor het forum in het algemeen, omdat er toen paints over jou werden gemaakt. En nu ik je weer zie posten vind ik het niet eens onterecht:

*Plukt oude paint uit het 1338 topic:

*knip*

In het geval van modchips is het beleid duidelijk. Staat niet alleen in de [faq]faq[/faq], maar ook is het zo dat er bij het verwijderen van een dergelijke post of melding wordt gemaakt van de reden van het verwijderen, of de betereffende member krijgt een PM waarin de nodige duidelijkheid wordt verschaft. In dit laatste geval zullen de members inderdaad de reden niet zien, maar de topicstarter wel en 9 van de 10 keer staat er in deze gevallen een linkje naar de XBW-Faq bij.

Onzin. Goede suggesties worden juist gewaardeerd en waar nodig zullen ook zeker wel aanpassingen gemaakt worden, alleen jij komt in veel gevallen met nonsens aanzetten en daar wordt dan inderdaad niet zoveel mee gedaan....

Wederom pluk je eeuwen oude muggen uit de sloot waar je ook nog koeien van maakt (Dioga's spreekwoordenmix FTW). Wat dus zou betekenen dat het toen 'slechter' was en nu 'beter'. Volgens mij kun je beter Darkwing een PM sturen met je frustraties dan het nu door laten schemeren naar de huidige crew...

Over de zoekmachine.. Ik kan zo alle topics naarboven halen waar jij ongetwijfeld op doelt. De zoekmachine is niet beperkt, maar jouw vindingrijkheid wel een beetje :)

Anders nog iets? :)

10. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Misschien dat Darkwing het over een hoop blabla heeft, omdat je niet duidelijk beschrijft wat het probleem is en wat je precies anders wilt zien. Het enige dat ik terug lees is dat je gepest bent en dat niet leuk vindt. Dat is volkomen logisch en normaal. Niet dat je gepest wordt natuurlijk, al zou een iets optimistischere toon in je posts je niet misstaan, maar dat je het niet leuk vindt.
    Verder dat je een democratischer forum zou willen hebben. Dat laatste is vooral een vaag standpunt voor een forum, aangezien er weinig regels e.d. spelen. Er zijn nu eenmaal zeer weinig beslissingen waar het volk over zouden kunnen gaan stemmen. Het enige dat ik kan verzinnen is stemmen wie er moderator worden en wie niet. We kunnen moeilijk gaan stemmen over elk slotje. Het probleem met een dergelijke democratie, en dan met name op dit forum, is dat de meeste posters, je noemt er 30.000, niet echt in staat zijn om hier serieus mee om te gaan. Laat staan dat ze actief genoeg zijn om de polls te zien.
    Bovendien loopt het zaakje volgens mij zeer soepel en heb ik nog nooit een topic gezien waarin werd gezeurd over het feit hoe de betreffende persoon in gods naam moderator kan zijn benoemd. Een dictatorschap (zo niet van toepassing op een friggin forum) zou bovendien geen tegenspraak dulden van zijn onderdanen. Dit sub-forum laat zien dat dat hier wel kan.
    Als laatste je opmerking dat mensen alleen voorbeelden willen zien. Dit toont een beetje aan dat ze echt geen idee hebben waar je het over hebt. Een voorbeeld zou dit zeer verduidelijken.

De reden dat ik hier reageer, is dat een antwoord van een mod natuurlijk weinig waarde voor jou zal hebben, omdat je zijn gezag niet erkent. Hij is door een dictatoriaal regime verkozen en is dus een onderdeel van het as der kwaad. Deze laatste zin was natuurlijk een grapje.

11. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Omdat het beleid al jaren werkt zoals het er nu staat. De grondwet wordt ook niet elke week veranderd. Er wordt wat veranderd als dat nodig is, en daarvoor zal een duidelijke suggestie moeten komen wat er dan precies moet worden veranderd. Geen gewauwel over "het algemene beleid"; specifieke voorbeelden en hoe het dan wel of anders zou moeten.
    Zoals ik al eerder zei, iedereen kan en mag dat doen.

Maar je kan een algemeen beleid niet veranderen als je niet specifiek kunt aangeven wat er dan precies mis is..
    Je amputeert toch ook geen knie als alleen de kniebanden naar de klote zijn?

Zoals welke flame-topics? Juist ja, voorbeelden zijn toch echt nodig als je iets wil bereiken.

Rondom DW is inderdaad gezeik geweest; maar daar heeft niemand iets mee te maken..?
    Er staat veel in het modhok wat nooit naar buiten moet komen; niemand heeft daar ook maar iets mee te maken.
    Wat wil je nu.. meekijken in het modhok ofzo? Ik snap je niet iig. Modhok = modhok, openbaar forum = openbaar forum.

En ook dat mag je (op een nette manier) laten horen hier.
    En als je het niet openbaar wil doen, smijt het in een PM richting een mod of admin, en het wordt besproken.

Zonder voorbeelden kunnen wij niks, en dus kun jij ook niks.

12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Gaarne. Ik heb namelijk het idee dat er nog wat oud zeer bij Soulfighter heerst. Mocht ie dat met mij willen delen, be my guest, maar niet hier.
    Verder ga ik niet eens meer in op je doelloze relaas. Je posts snijden totaal geen hout, maar je snijdt jezelf wel danig in de vingers. Zoals inderdaad al gezegd: alles was netjes opgelost, totdat jij nog weer een emmer bagger over de crew (en mij) uitgoot. Ik vermoed een gevalletje zeuren om het zeuren.
    En dat is het laatste wat ik hierover ga zeggen.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik moet trouwens zeggen dat ik het nog steeds eens ben met de mod actie welke Luuk aanwijst ... Ik ben gewoon principieel tegen aanzet tot geweld.

14. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze reactie ff samengevoegd met mijn reactie hieronder, anders werd het wel erg veel tekst voor jullie overbelaste modjes. Lees goed door er staan reacties in op al jullie reacties + een hele hoop wat wel ergens op slaat + een hele hoop praktijkvoorbeeldjes die jullie niet konden vinden blijkbaar.

Laatst bewerkt: 13 feb 2008
  15. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Ik heb niet echt tijd voor een lange reply, maar een ding wil ik je wel zeggen..

Waarom zou ik (met nadruk; ik) threads gaan zoeken die mijn ongelijk zouden bewijzen. Wat is dat nou voor manier van discussie voeren? :+

Anyway, vanavond post ik wel weer een mooie lange; overdag zullen anderen het wel doen ;)

16. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Goed, het is tijd voor een laatste mega-post waarin ik reageer op iedereens reacties en nog eens eenmaal duidelijk zal maken wat mijn standpunt hier in is. En waarom dat standpunt geen waardeloos gezeik/gezeur of blabla is...

Kijk, nogmaals; het zijn niet de slotjes of de modbreaks die de sfeer verpesten. Het zijn threads als deze. Nu ben ik zelf begonnen met deze thread, maar die van Fardo was een uitstekend voorbeeld van een groot meningsverschil tussen crew en community wat niet goed opgelost is en zeer zeker niet correct afgehandeld is. Dit is de meest recente, zoals jij ook weet zijn er meerdere geweest. Dat is wat mij steekt. Deze threads kun jezelf ook opzoeken in dit forumgedeelte (ze hebbne allemaal een slotje, misschien wordt het aantal resultaten daar minder van :+).

Zeer recent misschien niet, maar een tijd geleden was er een stuk minder onzin te vinden op het forum.
    Uitstekende voorbeelden. Duidelijk wat jij schijnt te waarderen, iemand lekker belachelijk maken vanachter een computer zonder dat je hem kent. Echt top dat ja en vervolgens ook nog concluderen dat deze plaatjes gegrond zijn. Zeer professioneel gedrag, zeker voor een mod. Deze reactie is o.a. precies wat ik bedoel wat er zoal misloopt op dit forum.
    Duidelijk.
    Misschien komt omdat bijv. deze reacties van jou juist het probleem zijn?
    Mijn vindingrijkheid (wederom een onnodige belediging trouwens) is niet beperkt, je wist echter al dondersgoed welke topics ik bedoelde, dus waarom zou ik ze dan helemaal gaan linken?

Je hebt redelijk goede punten. Echter dat is juist een van mijn kritieken, de moderaters schijnen het niet erg te vinden openlijk iemand af te kraken. Iets wat toch zeker niet getuigt van het gedrag wat een 'leider' betaamt.
    Verder ben ik echt niet de enige die zo denkt, alleen voelen veel anderen ervoor om hier niet te posten aangezien dit toch niet helpt en het resultaat is dat je afgezeken wordt (reacties op deze en afgelopen pagina's zijn maar 1 van de voorbeelden), als je lang genoeg rondloopt op dit forum (wat bij jou zo te zien wel het geval is) ken je ook ongetwijfeld de andere topics waar ik op doel.

Houding van de moderators, met name ten opzichte van iets waar ze het niet mee eens zijn.
    Zie mijn bovenstaande reacties.
    Goiz geeft op de vorige pagina al een prachtig schoolvoorbeeld. Meer voorbeelden zijn te vinden in dit forumgedeelte, en die topics weet jij ongetwijfeld te vinden. Aangezien mijn inzicht wat betreft de zoekoptie te beperkt is om te betreffende topics te vinden zal ik mezelf de moeite ook maar besparen.
    Ik ben opzich eigenlijk wel nieuwsgierig naar het modhok, mede omdat er veelal toespelingen worden gemaakt die niet duidelijk worden gemaakt naar het openbare gedeelte. Als je iets niet bekend wilt maken, zeg er dan gewoon helemaal niets over. Rondom darkwing is gezeik geweest; als voormalig admin en actief member heeft de rest van het forum daar wel degelijk mee te maken.
    In de door jou genoemde quote van mij laat ik dit op een nette manier horen.
    Dat is wat je altijd al hebt gezegd, ik ben gewoon een zeikerd zonder enige vorm van beargumentatie. Nee, dat ben ik niet. Misschien dat ik nu zeur, maar liever een inhoudelijke zeur dan iemand die niks durft te zeggen omdat er dan een emmer stront over hem heengegoten wordt.
    Dubieuze opmerking ???

Tot slot; ik hoop nu eindelijk mijn punt te hebben duidelijk gemaakt. Hiervoor verzoek ik jullie deze post door te lezen. Wat betreft concrete voorbeelden; jullie zwerven stuk voor stuk lang genoeg op het forum rond om deze te kunnen vinden. Ik mag nu misschien degene zijn die de aanzet geeft, er zijn genoeg mensen die het met mij eens zijn, maar omdat ik het naar buiten breng ben ik opeens de kwaaie pier.

Edit:/ moet je voor de grap eens kijken op darkwings eigen forum, zie je een hoop illegale zooi zoals ftp-links en torrents + een hoop gebash richting xbw zoals kritiek op naamtopics, mods met een GM ban etc. droogjes. Lekker representatief ;)
    Edit2:/ En om dan te voorkomen dat jullie toch weer oneindig doorgaan hier een paar voorbeelden: :)
    hier & hier & hier of deze! hier & hier & hier & hier Slechts 5 pagina's gezocht in dit forum gedeelte en dit alles al gevonden, kun je nagaan als ik het hele forum zou doorspitten.
    Niet echt een slimme manier van discussie voeren. Maar aangezien de meeste van jullie crew zijn en hier al lang zitten dacht ik dat jullie wel wisten wat ik zoal bedoelde, 10 cm boven je enkele voorbeelden.

Edit:/
    Zeer professioneel Goiz Goiz
    In reactie:
    Prachtig gewoon, goed getekend daar niet van. Maar een zeer kinderachtige manier om iemand nog ff lekker belachelijk te maken. Veel van de admins en mods zijn er vervolgens als de kippen bij om een positieve reactie te geven (dezelfde crew die hier nu mij afzeikt). Tot slot is dat pas een voorbeeld van echt zeuren, in dat topic werd al bijna 2 maanden niet gepost. Totaal onnodig om dat voor zon grap te kicken, de rest van de thread zal weer zijn om 'zeurfighter' te bashen. Achja, jullie kwamen in het begin met goede punten hier, maar het niveau daalt sneller dan een baksteen.

En tot slot nog een voorbeeldje een gouwe ouwe: hier

Laatst bewerkt: 13 feb 2008
  17. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    OMG en je punt is??? Wat wil je nou met die voorbeelden bereiken? Dat jij gepest wordt? So cry me a river. Maar geef jij nu met jouw voorbeelden aan dat de sfeer verpest is en dat de crew wanbeleid uitvoert? Dacht het niet. Ten eerste geef je enkel voorbeelden van een jaar tot drie (!) jaar geleden, die dus al lang niet meer relevant zijn. Gevalletje ouwe koeien. En ach, er is een paint over je gemaakt... dat is toch de bedoeling van dat topic? In dat geval post GoiZ gewoon als member, niet als mod. Niet zo zwart-wit denken, probeer nou eens niet overal een olifant te maken en bovenal: grow some balls.

18. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Mn punt is dat de crew zich stelselmatig onvolwassen gedraagt en dat het niet mogelijk is om in redelijkheid te praten over het algemene beleid.

Verder lees je uberhaupt mn post wel? zie er niet echt zo uit in je reactie... Misschien ben ik o.a. gepest ja, je reactie daarop is echter weinig respectvol. Je reactie is in zijn geheel weinig respectvol (had je trouwens niet eerder gezegd dat je niets meer over deze zaak ging zeggen?)

19. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    :thumbs:

Het was juist wél opgelost totdat jij doorhad dat er een thread was waarin je even kon aangeven dat je het met van alles niet eens bent wat eigenlijk neerkwam op voornamelijk Darkwing z'n admin periode en zaken waarvan je verder niet met voorbeelden kwam.

Again; Waar dan? Wat dan? Linkjes?:confused:

Hahaha ik moest ver graven om het te vinden, daarnaast was het paint topic eigenlijk dood. Dus leuk dat jij dat precies bedoelt, maar dat gaat dus (weer) over een hele tijd terug. Echt apart dat je daar dan nu mee komt :confused:

En ja! Ik vind die paint echt 100% gegrond :)

:thumbs:

Nee, o.a. ik kan geen moer met veel posts van jou, omdat er veen 'gezeur' in staat, maar vervolgens geen reden waarom en als er al een reden in staat is het er een uit 1930..

Omg, je vat nu wel echt alles op als een belediging he? Ik zei dat omdat jij blijkbaar moeite hebt met de zoekmachine, terwijl dat ding verder prima functioneert. Als je dan zegt dat die beperkt is vind ik dat een beetje kort door de bocht.

Maar goed, geef er linkjes bij zodat iedereen (XBW is heus niet alleen Goiz hoor :+) kan zien waar je het over hebt. En ik kan wel wat raden, maar je kan gewoon beter wat duidelijkheid verschaffen als je commentaar hebt en daarbij met voorbeelden komen. Anders blijft het inderdaad ongefundeerd.

Waar gebeurt dat dan? Het enige wta ik kan noemen is pas na jouw posts. Verder is alles gewoon - al dan niet via PM - opgelost uit de 'Fardo bedankt' thread.

Als mensen het ook zo voelen zouden ze heus wel posten hoor. Je kunt het ook omdraaien. Ze posten hier niet omdat je ongelijk hebt!! En van alles zonder reden op loopt te blazen. Je krijgt het zelfs voor elkaar zaken op te blazen waarbij de lezers van deze thread niet eens weten welke zaken dat in godesnaam zijn!

Daarnaast ga je er voor het gemak maar weer vanuit dat hij wel weet wat je bedoelt... Geef aub eens een (duidelijk) voorbeeld!

hahahah Olé, ga je weer. Hele oude koe + geen voorbeelden, alleen ene grove indicatie van waar wat te vinden valt. :x

Soulfighter, ten eerste gaan we niet alleen voor jou zitten graven in het modhok om meneer Soulfighter tevreden te houden. Heb je er wel eens aan gedacht dat sommige dingen vanuit het modhok niet gepost worden omdat die wel eens nadelig zouden kunnen zijn voor iemand waar jij het dus in de 1e instantie voor opnam? Ik zal je een hint geven: Stel je voor dat een moderator een keer een foutje maakt, dan wordt hij daarop aangesproken in het modhok (niet in het openbaar). Dit forumdeel is geen schandpaal. Met dit in je achterhoofd kan je je denk ik wel voorstellen wat voor soort threads er o.a. in dat forumdeel te vinden zijn..

Het is niet zo inhoudelijk als je zelf denkt hoor, want ik zie nog steeds nergens voorbeelden ;)

*gaap*

Wtf heeft een site van Darkwing met XBW te maken? Juist, helemaal niets. Als mensen op andere sites illegaal bezig zijn moeten ze dat zelf weten. Datzelfde geldt voor commentaar. Wij zijn XBW, niet de KLPD.

Over mijn paint. Ik vind die 100% terecht. Zou er zo weer een maken, maar ik geloof dat de boodschap duidelijk is.

In elk geval goed dat ik nu eindelijk wat voorbeelden zie. Ik zal zo reageren op de voorbeelden in een aparte reply. Imo gaat 90% van je post in elk geval weer helemaal nergens op en ik nodig andere members uit om hier ook op te reageren, want ik kan me namelijk niet voorstellen dat er meer dan 1 persoon rondloopt op XBW die het met SoulFighter eens is! Thank u!

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Waarom mag jij dan wel een paar ouwe stinkende koeien uit de sloot halen? Wie kaatst kan de bal verwachten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina