geen elite trade lijst?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door fashion, 13 feb 2008.

1. fashion

fashion das pas materiaal!

Leuk Bevonden:
    0
    waarom is er geen elite tradelist?
    ik post niet vaak op dit forum maar verkoop/koop regelmatig hier iets waar ik me aan stoor dat er geen lijst is met wie wel en wie niet te vertrouwen is
    dit kan een hoop elende voorkomen
    gewoon een stiky topic maken en psoten als een deal is gelukt , een daar van een lijst maken , ditr werkt al jaren goed op segaforum , en ik zie hier regelmatig in de onderschriften dat iets is misgegaan
    de "dader" kan dan weer ongestoort verder gaan met het verkopen of kopen van troep

mochten de modds hier geen tijd of zin in hebben stel ik me beschikbaar om de lijst te maken / te beheren
    ik vind dat dit zeker een positive bijdrage kan leven aan dit forum
    igg beter als die disscussie in de klaagbak

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Is al heel vaak langsgekomen. Gebruik de zoekfunctie maar eens!

Te fraude/vriendjes politiek gevoelig.

3. fashion

Leuk Bevonden:
    0
    kan best zijn maar dit systeem is helemaal froude gevoelig
    als een mod of admin (die onpartijdig zouden moeten zijn )
    dit kunnen beheren is er niks aan de hand
    nu heb je helemaal niks

4. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Er is hier al vaker over gesproken en zo'n lijst gaat er niet komen.

Inderdaad te fraudegevoelig en makkelijk onderhevig aan vriendjes politiek

5. fashion

Leuk Bevonden:
    0
    dan is de vraag werkt dit systeem wel???
    hebben jullie het geprobeert ?
    waarom werkt het op alle andere fora wel?
    hoe kan het vriendjes politiek / fraude gevoelig zijn? (het toic moet beheerd worden door een mod of admin)
    ik weet dat systeem niet water dicht is maar wat er nu is is helemaal waardeloos

6. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    1 Wat bedoel je met 'dit' systeem?
    2 Ja.
    3 Geen idee, ik ben niet op alle andere fora actief ;)
    4 Omdat mensen van anderen kunnen zeggen dat ze goede dealers zijn, terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn. Geldt ook voor slechte deals. XBW kan niet bij iedereen nagaan wie er gelijk heeft. In het geval van alleen een 'elite' lijst gaan negatieve ervaringen niet op, maar dan blijft het punt dat anderen elkaar daar gewoon bij kunnen (laten) zetten. Wat dat betreft vind ik zoals het nu is (goeie, of laatste goeie deals in signatures, of profiel zetten) evengoed werken.
    5 Nu is er geen systeem, hoezo is dat dan waardeloos?

Verder is dit verreweg met meest aan de orde gekomen in dit forumdeel en in een oude post vond ik nog wat linkjes voor je om door te lezen (misschien verschaft het wat duidelijkheid):

7. fashion

Leuk Bevonden:
    0
    beetje struisvogel politiek
    we hebben het geprobeert maar het lukt niet (mischien heb je het fout geprobeerd, op andere fora werkt het wel raar toch)
    maar goed sluit maar dit schiet toch niet op,

Laatst bewerkt: 13 feb 2008
  8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Wat stel jij dan voor?

9. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik denk juist dat 'dit systeem' zoals het nu is wel werkt. Op dit forum is behoorlijk wat sociale controle en veel members hebben hun goede en slechte deals in hun sig staan. Hierdoor kom je er al vrij snel achter wie wel en niet te vertrouwen zijn.
    Verder is het gewoon beter om deals te maken met members die al langer lid zijn en veel posten.

10. fashion

Leuk Bevonden:
    0
    ik stel voor:
    1 beheeder (mod,admin )
    als je een goede deal hebt gemaakt post je die! tegen partij doet dat ook
    deze 2 namen worden in de begin post op de lijst gezet
    bij een foute deal (van welke kant af ook kun je melden in dit topic met een link naar het topic+uitleg zodat de toekomstige kopers /verkopers mer inzicht hebben of iemand te vertouwen is ,of juist een hele goede verkoper is
    de lijst wordt weekelijks bij gewerkt door de beheerder,
    ik weet dit systeem is niet water dicht maar wat eer nu is is nogmaals helemaal niks
    hier wat links naar fora die wel een lijst hebben
    http://segaforum.nl/viewtopic.php?t=23851
    http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?t=36224
    http://budgetgaming.nl/forum.php?template=forum&page=topic&forum_id=16&topic_id=15

ik post bijna nooit maar heb wel al meerde deals gesloten , veel post betekend niet dat je betrouwbaar bent

/Mod Dubbelpost samengevoegd.

11. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Veel posts betekent inderdaad niet meteen dat je betrouwbaar bent, maar het is wel een grote indicatie. Ik kom hier al heel lang en ik wil dat eigenlijk nog wel even zo houden. Dus als ik een slechte deal met jou heb en ik krijg geld van jou maar stuur niets op, dan zal jij dat aan zoveel mogelijk mensen laten weten. En daar zit ik niet op te wachten. En ik denk dat dit niet alleen voor mij zo is, maar voor heel veel members die al langer op XBW zitten.

12. Farmir

Farmir VIP User

Leuk Bevonden:
    0
    Dat systeem dat je voorstelt zal misschien wel werken :eek:

Maar bovendien, denk eens aan al die mensen in het 'clan-wereltje' actief zijn. Als ze even ruzie hebben komen hier ook een x aantal posts over hoe slecht die en die wel niet is.

13. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet toch als het fout is een thread maken, en alles. Denk niet dat iemand dat er voor over heeft om iemand op een blacklist te zetten.

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De voorbeelden die je geeft vind ik te fraude gevoelig en kost veel tijd van moderators. Ik denk dat er wel een ander systeem mogelijk is, maar dan moet het meer ala ebay, marktplaats zijn ... een soort feedback systeem.. waar je wel of geen waarde aan hecht

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Opzich kan het maar het geeft je nooit echt zekerheid. Ik had ook een deal met iemand, daarvoor had hij pas een goede deal met iemand anders gehad en stond hij op de positiefe lijst. Uiteindelijk nooit meer de game van hem gehad en heeft zich zelf ook nooit meer laten zien.

Als ik wil ruilen kijk ik meestal naar die persoon z'n account. Iemand met weinig posts en geen avater of signature vind ik verdachter op een slechte deal dan met iemand die veel posts heeft en z'n account wat opfleurt.

16. fashion

Leuk Bevonden:
    0
    @fardo
    op sega forum hebben we nu een soort van feedback systeem
    maar een black list aanleggen is ook al een goede optie .

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Beide systemen betekend actief modereren en dan ontstaan er fouten ... ik heb liever een systeem waar mods weinig of geen invloed op hebben ... (ze moeten wel controleren of er geen dubbele accounts worden gebruikt)

18. fashion

Leuk Bevonden:
    0
    @fardo
    dat zou natuurlijk ideeaal zijn, maar naar mijn weten bestaat er nog zo iets niet , dus zal het anders moeten ,
    en btw er zijn m.i genoeg mods om zo,n lijst te modden

19. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dit idee is al duizenden malen aan het licht gekomen door nieuwe gebruikers. We hebben een lange tijd, een lange tijd geleden, een lijst gehad. De conclusie die in dit topic al eerder aan bod is gekomen is dat het niet werkt. Het kost enorm veel tijd voor moderatoren en het is simpelweg niet betrouwbaar. Het kan hoogstens een indicatie geven. Handelen op internet is zoiezo NOOIT 100% betrouwbaar. Oplichters gaan meestal te werk op Marktplaats wat dan nog een voordeel voor XBW is.

Je kan prima handelen op XBW, je zult alleen zelf de risico's moeten beperken. Wanneer je het systeem begrijpt, want er is een systeem dan kan je de kans dat je opgelicht aanzienlijk verkleinen.

Ik zal een poging wagen om mijn visie "op het systeem" dat niet echt als een waarneembaar systeem te boek staat uit te leggen. Het werkt namelijk zo, wanneer je nieuw bent op XBW ben je automatisch een newbie slash onbetrouwbaar persoon. Jij zal in het begin dus meestal jou spel eerst op moeten sturen voordat de andere (ervarenere) het spel opstuurt. Is de deal afgesloten dan kan jij vervolgens deze in je sig zetten o.i.d, de tegen handelaar doet dit vaak ook waardoor die deal verifieerbaar is. Bij de volgende deal kan je proberen te onderhandelen en te verwijzen naar je vorige deal maar vaak bereik je daar nog weinig mee. Vaak word jou (weer) gevraagd om het spel eerst op te sturen. Wanneer je een stuk of 3 deals hebt gemaakt met, belangrijk, verschillende personen die als betrouwbaar bekend staan door meerdere deals en een redelijk aantal posts zul je voor andere members "betrouwbaarder" worden. Jij word dan ook door andere members ingeschat als een betrouwbaar persoon en zal jij naar alle waarschijnlijkheid hetzelfde toepassen op nieuwe members zonder of met weinig deals. Zij mogen eerst hun spel opsturen.

Dat is in ieder geval mijn tactiek geweest met handelen en ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat ik opgelicht ben. Tuurlijk is het zo dat hier misschien een beetje geluk bijzit maar ik denk dat je zelf heel goed betrouwbare en onbetrouwbare personen kan onderscheiden aan de hand van posts (en het niveau daarvan), registratie datum en aantal goede deals.

In de X-bazar zit wel een systeem. Je moet je er alleen van bewust zijn. Het is geen waterdicht systeem, dat zal het nooit worden. Maar je kan je risico's enorm verkleinen!

Ohw, en post zijn weldegelijk een maatstaaf. Althans, in mijn ervaring. Aan het niveau van posts kan je vaak een spammers (oplichters willen altijd quick cashen) of een serieuze geïnteresseerde gebruiker onderscheiden. Iemand die even snel wil oplichten gaat doorgaans geen goede posthistory opbouwen om vervolgens iemand op te lichten. Veel te werk voor relatief weinig geld.

20. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Hier sluit ik mij bij aan. Vooral met het vetgedrukte gedeelte heb je helemaal gelijk, immers zo denk ik er ook over! ;)

Deel Deze Pagina