Volg je eurobiljetten in hun reis door europa

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ralf, 17 mei 2004.

  1. Ralf

    Ralf Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk hoor :)
    Voordeel als je niet meteen een treffer hebt is dat ze altijd nog door iemand anders terug gevonden kunnen worden.
     
  2. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    heb me ook geregristeerd. 2 bilj. in gevoerd. de ene kwam uit Italy, en de Andere uit Duitsland :)
     
  3. Ralf

    Ralf Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat bevestigd dan wel weer dat er relatief weinig nederlandse biljetten meer in nederland zijn ;)
     
  4. Bernard

    Bernard Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Die cijfers zijn ondertussen ook al helemaal achterhaald.

    In Nederland scoor je ongeveer 1 op 100 een hit, in Finland ligt dat zelfs al lager.
     
  5. Bernard

    Bernard Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben benieuwd wie van die nieuwkomers hier als eerste een hit zal hebben.
     
  6. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    dat wel, maar dat is bijna 2 jaar geleden alweer zie ik :'-(
     
  7. Bernard

    Bernard Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn blijkbaar ook 2 passieve hits, misschien leuk als je binnenkort eens een actieve hit (dit betekent dat jij een biljet terugvindt dat eerder door iemand anders ingevoerd is) scoort.

    In 2004 was dat een indrukwekkend cijfer, maar ondertussen is er een Italiaans team, dat al meer dan een half miljoen biljetten ingevoerd heeft.
    Verscheidene leden van het team werken ervan in een bank.

    Misschien nog even een tip voor degenen die zich nieuw aangemeld hebben, het kan misschien interessant zijn om de site toe te voegen aan je favorieten.
    Niet dat ik denk dat ieder van jullie er meteen fanatiek zullen mee bezig zijn, maar er zijn nog geweest die er na een tijdje de fun wel van inzien.
    Verder is het zo dat een aantal eurobilltrackers, die erg veel biljetten per dag invoeren, hun biljetten markeren om te voorkomen dat ze later opnieuw hetzelfde biljet zouden proberen invoeren, wat weliswaar niet lukt door dezelfde gebruiker. Zo'n markering kan bv. een stipje of letter zijn die ze steeds op dezelfde plaats op een biljet zetten. (Zelf doe ik zo iets niet!)
    Maar het zou dus jammer zijn als je zo'n biljet in handen hebt en dan de site niet meer terugvindt.

    Eigenlijk is de titel van dit topic ongelukkig gekozen, want je biljetten kunnen ook buiten Europa teruggevonden worden.

    Ik heb vandaag mijn 2de hitje van 2008 behaald.
    Ik hoop dat de anderen hier ook weldra nog eens het geluk hebben om een hit te hebben.
     
  8. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan hier op xbw je post editten, dit staat links onderin je ''post-ruimte'' zo dat je geen 5 berichten van dezelfde gebruiker krijgt. Het is hier trouwens ook verboden om te dubbelposten (of in dit geval vijf-dubbelposten!)
    Maar dit is eigenlijk voor de modjes!;)
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2008
  9. Bernard

    Bernard Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien moeten sommigen nog eens een bezoekje brengen aan Eurobilltracker want er zijn sinds een tijdje weer enkele nieuwigheden doorgevoerd aan de site.

    Ook leuk nieuws is dat in 2009 met Slovakije er weer een land kan toegevoegd worden aan de eurolanden. Op die manier blijft het een uitdaging om met nieuwe €-landen een hit te behalen.

    Veel succes !
     
  10. Bernard

    Bernard Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ondertussen zijn er weer wat nieuwigheden op de site, vooral wat nieuwe zoekfuncties. Door het uit te proberen kan je het best zelf ontdekken.

    Verder is vrij recent ook Cyprus bankbiljetten van € 20,00 gaan uitgeven, hiervan begint het serienummer met de letter G. Tot nog toe hebben geen eurobilltrackers uit Nederland of België er één kunnen van terugvinden (word jij de eerste?), maar wel o.a. in Finland en Spanje duiken ze al geregeld op.
     
  11. Bernard

    Bernard Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals de laatste jaren wel meer het geval was, mogen we ook in 2011 een nieuw €-land verwelkomen, nl. Estland. Sinds vandaag hebben er zich al een heleboel Esten op de eurobilltracker-site aangemeld.
     
  12. Bernard

    Bernard Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Na 10 jaar euro zou het hier nu toch vlotter moeten gaan om een hit te scoren. Ik ga maar weer even enkele biljetten invoeren.

    'k Ben benieuwd wanneer ik een eerste Cypriotisch of Slovaak ga in handen krijgen, die zijn blijkbaar nog niet zo vlot te vinden.
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Na een jaar kom je weer naar XBW om dít te posten? 8) Riekt naar spam, maar misschien heb ik het mis!
     

Deel Deze Pagina