Levend gevilde dieren op chinese bontboerderijen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door RaouLioo, 21 feb 2008.

1. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Vind het zo hypocriet om hierover te praten als je zelf niet eens weet waar al jouw spul vandaan komt en wat voor gruwelen die beesten of kinderen(arbeid) wel niet ondergaan. Maar goed dat is natuurlijk mijn visie hierop...

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik ga dit niet eens kijken want ik kan absoluut niet tegen dierenleed. Maar helaas gebeurt dit maar al te veel. En dan vooral in dat soort landen.

En raar maar waar, dierenleed vind ik erger dan mensenleed. Waarschijnlijk omdat dieren zichzelf niet (verbaal) kunnen verdedigen en zo hulpeloos zijn.

3. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Die mening deel ik.

4. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het uberhaupt erg onmenselijk dat mensen dieren afmaken levend (heb filmpje niet gekeken want heb zelf een niet al testerke maag en kan niet veel hebben kwa dierengeweld....hehe...) Ik snap het nut er ook niet van! En wtf waarom filmen mensen dit??? En als ze het filmen waarom doen ze er dan niks tegen? Moet dit leuk zijn ofzo? Vermaak? Zoja dan is dit ook niet eens menselijk meer en vind ik ook niet dat je die mensen moet gaan behandelen als mensen maar als dieren, en dieren maak je af als ze niet meewerken.

5. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    @ Tricker

Je hebt altijd van die ''stoere'' jongens die dit dan zogenaamd grappig vinden, en dat filmpje word waarschijnlijk ook nog gebruikt
    als reclame o.i.d. stelletje gore smeerlappen.

OT:

Echt... sick motfuckers.... die gasten zijn niet goed.
    Maar zo zijn mensen.... niet dat het goed is, integendeel!

6. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Wat is het nut van dit filmpje posten?

7. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen confronteren met de gruwelijkheden in de wereld en die mensen misschien een keuze laten maken om geen bont meer te kopen ofzo... damn....

8. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Oh jullie goede zielen dat jullie toch sympathiek en vol woede reageren op dit filmpje. Jongens daar gaan die beesten wat aan hebben!

9. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Er zijn mensen van de PETA op die farms doorgedrongen die dit gefilmd hebben, niet 'stoere' jongens. Lees die site gewoon effe ofzo.

10. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ben vorig jaar een o.a. een maand in China wezen backpacken......... gebeuren wel meer rare dingen kan ik je vertellen.

Die Chinezen willen alles zo vers mogelijk eten. Als je in een restaurant een vis besteld komen ze die ook vaak even laten zien in een plastic zakje net uit het aquarium gevist. Daarnaast vreten ze gewoon simpel weg alles wat poten heeft behalve tafels en stoelen ;)

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    tja, op datzelfde moment sterven er wel ettelijke kinderen in de wereld waar niemand een moer om geeft...
    Oorlog, honger, armoede....om hun maakt niemand herrie,misschien wel omdat ze in het verkeerde land geboren zijn....

Laatst bewerkt: 22 feb 2008
  12. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja naja, ik vind dat er wel genoeg mensen zijn. Daarom interesseren mij stervenden kindjes in weet ik veel waar mij niet zo heel veel...

Als ik een documentaire a la Planet Earth kijk, wat de mooiste natuurfilm/serie is die ik ooit heb aanschouwd, dan weet ik waarom ik liever heb dat 4 miljard mensen per direct het loodje leggen, dan dat er nog 1 ijsbeer moet sneuvelen vanwege de expansie drang van de mens.

Van mensen is de wereld nog nooit beter geworden. Van dieren wel? Nou die houden in ieder geval (onbewust) het equilibrium van het ecosysteem in stand.

Nee ik ben ook niet iemand die aan een ketting in het bos gaat hangen, ik hou van electronica en ben niet zuinig met m'n energie. Maar dat neemt niet weg dat ik er een mening op na mag houden.

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Weet je ,voor mij geldt nét hetzelfde, alleen mijn prioriteiten blijken anders te zijn dan de jouwe.
    En dan mag ik hierbij aannemen dat je vegetariër bent,en dan ook géén vis of schelpdier aangezien het nét zo goed leeft als die dagdagelijkse biefstuk op je bord ook ooit gedaan heeft....

14. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Naja vegetarier zijn vind ik dan altijd (no offence voor een ieder die het is, das een eigen keuze) een beetje ja... Kweet niet... Zeikerig ofzo en veganist zijn vind ik dan nog een stapje verontrustender.

Althans, 't ligt een beetje aan de insteek, als je vlees viest vindt, naja dat kan, ben er ook niet zo'n liefhebber van, behalve vrij specifieke soorten vlees.

Maar ik vind dat vlees eten inherent is aan het mens zijn, dat doen we al tienduizenden jaren. En tuurlijk, dat zo'n diertje voor mij gesneuveld is, dat vind ik best zielig, maar that's the way of life.
    Als ik een leeuw in de rimboe tegenkom, dan denkt hij ook niet "ah, hij heeft zulke leuke kleding aan! die kan ik echt niet opeten!"

Bovendien krijgen koeien in de slagerij, of weet ik veel waar in de bedrijfskolom, een nekschot of een mes door de keel heen, dat het snel gebeurd is. Daar komt geen onnodig lijden aan te pas.
    Vroeger in het wild op een koe jagen was denk ik een stuk minder aangenaam voor de koe...
    Buiten dat bijt een leeuw je nek door zodat je ook snel het loodje legt.

Dat het nou akelig is dat die koeien en varkens hutje-mutje in een stal staan, dat is waar. Maar ja, aan de andere kant vind ik dat scharrelvlees ook weer zo hypocriet.
    "Kom we laten die beesten in de wei rondlopen, dan hebben ze eigenlijk nog maar 4 vierkante meter ruimte, maar dan zijn ze in ieder geval heel blij!
    En dan zijn heel blij! En dan maken we ze daarna alsnog af! :thumbs:

Geef ze dan een kutleven in zo'n volgepropte boerderij dan zijn ze tenminste blij dat ze 't loodje mogen leggen.

Overigens is dat probleem er ook alleen maar omdat we zoveel slacht-vee nodig hebben om alle mensen te voeden. Zoveel dat er geen ruimte is om ze in de wei rond te laten lopen.
    Dus als die actievoerders nou eens mensen gaan fussileren in plaats van op boerderij te gaan schelden, dan hebben we later misschien genoeg ruimte om die beesten weer in de wei te planten. En een vee-overschot...

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, bedankt alvast voor je eerlijke antwoord..Je hebt er duidelijk over nagedacht alvorens je hier jouw antwoord postte..We hebben het hier over China...de grootste schender van de mensenrechten op dit ogenblik.
    Het land waar doodstraffen haast dagelijks worden uitgesproken voor feiten die hier in onze landen maximum 10 jaar celstraf waard zijn...Maar nu komt de kat op de koord...China blijkt een der meest vooraanstaande landen ter wereld te zijn wat orgaandonortransplantatie betreft..op zich niets mis mee...tenzij je het bekijkt daar die donororganen steevast van terdoodveroordeelde mensen blijken te zijn..Een harde waarheid, nietwaar,aangezien elke terdoodveroordeelde ginds in zijn cel zit te wachten tot er voldoende donoren gevonden zijn waarop hij dan pubiekelijk wordt geëxcuteert door een luitenant van het chinese volksleger met een nekschot ,en dit terwijl zijn organen enkele uren later al de wereld rondgaan om anderen in leven te houden ...En dit terwijl zijn famillie de rekening krijgt om de kogel te betalen die een einde aan zijn leven gemaakt heeft...
    Zo rijft de chinese staat jaarlijks miljarden aan geld binnen verdiend zuiver op diegenen die ze ter dood veroordeeld hebben...Denk daar maar eens een keer diep over na....

Edit: hoeveel verschilt daar dan de gemiddelde chinees met een koe ,of enig ander wezen dat gedood wordt om hem voort te kunnen verkopen...

Laatst bewerkt: 22 feb 2008
  16. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Zal maar niet weer heel het stuk gaan quoten van Tsux, anders wordt het zo onoverzichtelijk maar hij slaat wat mij betreft de spijker op de kop, had het daarnaast ook niet beter kunnen verwoorden.

Alleen wat ik mij nu af vraag na het zien van die video..

Als je die dieren op deze manier hun leven afneemt dan moet er toch een steekje bij je los zitten, op zijn zachts gezegd..
    Ik kan me niet voorstellen dat je als mens een dier op deze manier behandeld, tuurlijk moet er bij deze mensen ook geld in het laatje komen, maar behandel het dier dan tenminste normaal, voorzover dat kan in de bontindustrie.

Vindt sowieso dat de bondindustrie helemaal weg moet van de aardbodem, wie wil er nou nog een dood dier om zijn leef heen hebben zitten..
    100.000 jaar geleden droegen we dierenhuiden, die tijd zouden we nu ongeveer wel voorbij moeten zijn..
    Daarnaast, vroeger gebruikten ze ook heel het dier, als levensmiddel, nu halen ze de vacht eraf en dumpen het dier.

Dus wat mij betreft boycotten we de bontindustrie.

17. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0

Ik woon in China en ik zal niet ontkennen dat er een hoop dingen gebeuren die eigenlijk niet zouden mogen gebeuren. Maar je voorbeeld vind ik niet schandalig. Ik ben met je eens dat de doodstraf te snel wordt opgelegd in China maar als je dan toch de doodstraf gaat opleggen dan zie ik niet in waarom de organen van de veroordeelde niet ten gunste kunnen komen van diegene die een transplantatie nodig hebben. Het is niet alsof de veroordeelde nog wat met die organen kan. Zouden ze in amerika (waar het aantal ter dood veroordeelde statistisch gezien niet eens heel veel lager is dan in china, al moet je statstieken in china met een korreltje zout nemen, dat dan weer wel.) ook moeten invoeren. Ik ben overigens tegen de doodstraf, maar als je het dan toch doet, waarom zou je dan niets met die organen mogen doen?

On-topic: de chinezen gaan, over het algemeen, schandalig met dieren om, dit is een voorbeeld, maar ik kan er zo nog 100 noemen. Dit is niet alleen een fout van de regering; de gemiddelde chinees heeft gewoon weinig empathie als het om de gevoelens van dieren gaat, dit is wel aan het veranderen. Maar dat gaat niet van de een op de andere dag.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    on-zin!! Je denkt veel te zwart-wit. Geef de dieren een kutleven, dan willen ze tenminste dood?! Dat slaat in mijn optiek nergens op. Ten eerste denken dieren helemaal niet zo, dieren leven alleen maar in het nu en hebben absoluut geen dergelijke verlangens

Ik eet daarnaast zelf ook vlees echter alleen maar biologisch. Je opmerking: daarvoor hebben we geen ruimte in Nederland zou compleet terecht zijn als je geen keuze had, maar je kan ook nog altijd minder vlees eten ;)
    Ik eet per week ongeveer 350 gr. biologisch vlees. Dat is zo ongeveer wat de gemiddelde Nederlander tegenwoordig per dag eet. Waarom niet matigen? Zo moeilijk is dat toch niet?

En ongetwijfeld, zo ruim zullen de dieren waarvan het biologisch vlees komt nog steeds niet hebben, maar als je bijvoorbeeld het normale bio-industrie varken vergelijkt (die helemaal niet kan lopen) met een varken waar het biologisch vlees van komt (open stallen) dan is het verschil oneindig groot.

Als daarnaast vanuit de vraagkant maar genoeg behoeft ontstaat voor nog betere omstandigheden, dan komen die er ook. Door jouw houding wordt de huidige industrie alleen maar in leven gehouden.

Vervolgens gaan mensen lopen miepen dat biologisch vlees te duur is en dat klopt. Een stukje kipfilet is voor mij een hele traktatie, niks mis mee toch? Alleen maar meer reden om te ma-ti-gen :)

mbt het filmpje: ik zet hem geeneens aan. Ik doe mijn best voor dieren door de wnf en greenpeace te steunen. Ik voed mijn zoon zo bewust mogelijk op en wil zelf over een jaar of 8 emigreren en voor een organisatie als het wnf aan de slag.

Met deze ad-hoc filmpjes kan ik, helaas, heel weinig.

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Weinig aan toe te voegen allemaal. Word hier gewoon misselijk, fucking kwaad en triest van. Afmaken die lui.......... Gebeuren de meest gekke en zieke dingen in China, land loopt op mensen en dierenrechten gewoon een paar 100 jaar achter. De internationale gemeenschap moet China eens een keer aanpakken, ze sporen daar echt niet.

20. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    En die gaan er vast heel leuk naar staan kijken en krijgen ook echt zo de kans van de kut chinezen het zo te filmen?

Ohja.. dacht het ook niet._0/:):

Deel Deze Pagina