Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Zit ik te denken gewoon door te pijn heen te bijten hopende dat het vanzelf weg gaat komt me pa weer lastig doen. "Ja het klinkt niet als een simpele verdraaing. Volgens mij zijn je kniebanden verrekt of wellicht zelfs lichtelijk ingescheurd. Als ik jouw was zou ik een afspraak maken bij de dok". Pfft maar gedaan en kan vrijdag pas. Kan echt niks met me knie op moment behalve in een hoek van 90 graden houden en pijnstillers slikken :confused:

Dit...is...kut. Hopelijk is het niet zo ernstig want wil wel nog fatsoenlijk me benen kunnen trainen binnenkort :mad:

Eens afwachten wat er vrijdagochtend wordt gezegd.

2. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Nou dat kan je zo te horen nog wel even uitstellen...

3. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sterkte.

4. Ashavan

Ashavan Guest

*zucht* het ergste is in ieder geval uitgesloten. Scheelt weer revalidatie tijd. Maar heb een enorme scheur in me pezen rondom de knie. Daarom is het nog onstabiel. Moet 6 weken rust nemen :mad: En zoals gewoonlijk had ik in begin toch gelijk. Paar weken doorlopen met de pijn en het is vanzelf weer weg. Wel wat nieuwe pijnstillers geregeld.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    klote!

Mijn eigen training gaat wel ok. Ik word droger en droger....echter vorige training was voor het eerst dat ik het aan mijn krachtstats ging merken.....pijnlijk.
    Zondag weer meten!

6. Ashavan

Ashavan Guest

Tja je wordt slapper als je cut. Je verbrand hoe dan ook spiermassa mee met al dat vet. Daarom is het verstandig een kracht schema te volgen waarin je blijft proberen sterker te worden om zo het spierverlies te minimaliseren. En daarin werken creatine e.d. ook aan mee.

Hoeveel % heb je nog te gaan? Zelf denk ik elke dag: "wordt weer dik nu ik niet fatsoenlijk sport" ondanks dat ik cm's blijf verliezen en me buik nu in de broek zit ipv er over. Zelfs maatje 34 zakt bijna van me reet :eek: Merk duidelijk dat het nu richting het einde begint te lopen aangezien het middel altijd als eerste er aan komt en als laatst verdwijnt.

Mogguh met me pa naar sportschool. Geen deadlift, geen squat, geen t-bar row...voor de rest kan alles nog gewoon. :D

7. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Das klote Ashavan, sterkte met het herstel.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    relaxed, eindelijk weer naar de gym ;)

Hoop zelf dat ik nu op 9% zit. En idd het kost me kracht. Heb op bodynet in mijn totaaltopic een fb gepost en ga de reps laag houden. Buikspieren vind ik een tegenvaller. Had ze onder dat laagje dikker verwacht. Aanpakken dus, al is er voor de cut vrees ik niet veel meer aan te doen.

9. Ashavan

Ashavan Guest

Niemand die je dwong mee te doen aan die race. Jij wilt zonodig die game winnen ;)

FOOD!!!
    Goed artikel :D

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    niemand dwong jou om af te vallen :9

artikel zo maar eens even lezen.

Hoe kan je trouwens onderscheid maken in kracht en massa schema's? En wanneer pas je welke toe?

edit: artikel gelezen, die veggie-pie en dat eierding gaan we dit weekend eens proberen!

11. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Kevf, uit welke oefeningen bestond je 5x5 programma? Zit te denken om ook zoiets te gaan doen, aangezien ik nu met de bodypump lessen voornamelijk de spieruithoudingsvermogen train wil ik ook 1 a 2x in de week puur op kracht trainen, een 5x5 training zou daarvoor wel goed zijn meen ik. De oefeningen waar ik aan zat te denken waren:
    Squat
    Deadlift
    Barbell Row
    Bench Press
    Shoulder Press

Iemand suggesties?

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb deze site tot de letter gevolgd:

http://www.geocities.com/elitemadcow1/table_of_contents_thread.htm

Zit tevens een mooie kant en klare excelsheet bij die alles voor je doorekent. Verder kan je voor de snellere gains het beste de intermediate pakken. Het principe gaat er vanuit dat het voor advanced lastiger is om progressie te boeken. Echter advanced kwam ik helaas ook niet uit.

Succes en post er af en toe eens wat over.

13. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik zal het even doorlezen, zo te zien moet ik eerst even goed mijn 1rm uitzoeken. Die zal laatste tijd wel flink zijn gedaald ivm drukte met school, door de hoeveelheid vrije tijd binnenkort zal ik flink wat progressie gaan boeken denk ik. Misschien ook niet verkeerd om het voedingspatroon weer aan te passen :)

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vond het persoonlijk erg veel leeswerk, maar het legt wel erg veel uit en dat is zeker ok. Voedingsschema posten! ;)

15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik zal eerlijk zijn dat een strak voedingsschema lastig zal worden, aangezien ik in een studentenhuis zit is het niet altijd aan mij om te kiezen wat we gaan eten 's avonds. Daarom ga ik proberen om vooral het goede eetwerk overdag te doen, verder heb ik als student geen super budget om uit te geven dus als jullie tips hebben qua voeding hoor ik ze graag. Ik ben qua voeding echt een leek 8)

Als ik trouwens zo verder doorlees moet ik wel even kijken of ik dat schema van madcow helemaal kan volgen. Ik geef spinningles op maandag en zaterdag, op dinsdag geef ik bodypump. Als ik dan nog eens 3maal heavy moet gaan trainen dan doe ik volgens mij echt veels te veel...

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    valt denk ik wel mee, drie keer kt en drie keer cardio kan prima. Daarnaast periodiseert madcow. Dus je traint lang niet alle weken voluit.

BB-voer is echt zooooo ontzettend cheap. Dus om de kosten hoef je het niet te laten, tis mij als student ook gelukt en volgens mij zit Ashavan al helemaal niet in de slappe was ;)

Op bodynet staat een eetmeter, misschien leuk om daar eens naar te kijken? Als je geen zin hebt om te rekenen dan zou ik gewoon 7 keer gaan eten per dag en alle dagen voor vollledige maaltijden zorgen. Dus maaltijden met carbs en proteine.

Mijn schema op het moment (is wel mijn cutschema, maar heeft een prima verdeling)

1: 3 ei-eiwitten gebakken, 3 boterhammen, 1/2 bak kwark
    2: 70 gr havermout, 25 gr whey, 1 appel
    3: 2 boterhammen met pindakaas, rauwe groente (tomaat, of komkommer, of worteltjes), 1/2 bakje tonijn (haal het water er altijd de avond van tevoren uit en doe er wat peper bij). Hier at ik altijd ook nog een stuk fruit...maar ja cutten :+
    4: 60 gr havermout, 25 gr whey, 1 appel
    5: Rijst (vriendin weet de hoeveelheid, die kookt ;)), 200 gr groente, 100 gr biologisch vlees of vegaspul
    6: vier ei-eiwitten
    7: 1/5 bak kwark

It's so simple. Als je het overneemt en de hoeveelheden voor jezelf een beetje aanpast ben je al een heel eind.

17. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Powerlifter Lars :b:

18. Ashavan

Ashavan Guest

Je geeft het zelf al aan Sostic...te veel voor je met al die andere dingen er om heen. Maar 5x5 is niet voluit op alle 3 de dagen. Het is soort van high-low-med qua gewicht en de eerste 3-4 weken zijn licht ivm een aanloop. Doorlezen van die site is ook zo gebeurd. Merendeels weet je het al dus hoeft eigenlijk alleen maar over de trainings methode zelf even te lezen en dat is nog geen 45minuten. Heb het merendeels lopen "scannen" en scrollen.

Mooie is dat je niet je 1rm hoeft te achter halen, 5rm is ook goed. En een boel gasten gebruiken hun 10rm en aan de hand van een tabel rekenen ze uit wat hun theoretische 1rm zou zijn. Heb dat nog nooit gedaan een max rm opzoeken. Ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat.

Zat eerder te denken dat het wellicht handiger is de grote 3 een 6sets/5reps pyramide uitvoering te geven en de overige oefeningen zwaar gewicht en standaard 3sets van 8-10reps ofzo te behouden met gewichten die je elke week lineair verzwaard. Of progressief elk set verzwaard tot het punt dat dit niet meer makkelijk gaat en dan pas lineair doen. Opgezet in wellicht een ub/lb schema.

Bodypump is niet alleen cardio. Is nog best pittig als je de barbel beetje zwaar belast en wat zwaardere dumbells pakt. Je doet dezelfde oefeningen als met krachttrainingen zoals squat, bankdrukken, barbel rows etc. Alleen met lichter gewicht en zo'n 3 minuten aan 1 stuk door. Heb daar meer last van spierverzuring en spierpijn na afloop dan met een reguliere KT.

BB-voer is goedkoop, maar is ook afhankelijk van de kcal die je nodig hebt. Met 1800kcal en een kat betaal ik zo'n 30-35euro per week aan boodschappen. Dat is 500gr brinta waar ik 10 dagen mee doe, 1-2 volkoren brood, 1 pot pindakaas, 36eieren, 25kiwi's, 8 builtjes van 125gr Basmati Rijst, 4 bakken circa 400gr kipfilet waar je 8 dagen mee doet, 2 pakken magere melk, 14 blikken tonijn uitlek gewicht 150gr. En dan om de paar weken een cheatmeal 4 bapao's en 1 zak m&m's.

Als je weet wat je gemiddeld als avondmaal wegwerkt en dat compenseerd in je overige maaltijden zodat het dag totaal klopt is er niks aan de hand lijkt me.

Zit zelf op het volgende, ook een "cut" schema:
    7.00 - 1kiwi, 250ml magere melk, 50gr brinta, 25gr whey, multivitamine&Mineralen
    9.30 - 150gr tonijn
    12.00 - 1 kiwi, 150gr tonijn
    15.00 - 2-3sneetjes brood met pindakaas
    18.00 - 1 kiwi, 120gr rijst, 200gr kipfilet in olijfolie
    21.30 - 5 eieren (zowel eiwit als eigeel) geklutste omelet in olijfolie
    Soms doe ik wat bloemkool en andere groene groentes ipv rijst om te zorgen dat me glycogeen depots niet al te vol raken.

Zelfs met thuis sporten waarbij je lichaamsgewicht gebruik val ik nog bijna een halve kilo vet per week af exclusief gebruik burner. Dan is het bijna het dubbele. Meer onverzadigde vetten eten schijnt ook te helpen bij mij :eek: zit nu qua verdeling 25%vet/35%kh/40%ew

@Kevf
    Denk niet dat hij het over kan nemen en simpelweg waardes aanpassen. Die gozer heeft veel meer KH nodig om kracht aan te zetten.

Ben blij dat er wat gasten op bodynet zeggen die anne zat te zijn met zin wispelturigheid en gezeur.

19. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Straks weer eens op de weegschaal gaan staan ben geloof ik laatste keer dat ik keek 4 kilo aangekomen (in ongeveer een maandje) hoop dat er nu weer wat aan zit. Heb mijn voeding dan ook heel erg aangepast. Waar het eerst was:
    's ochtends bakje smacks of 2 sneetjes boterham.. en rond een uur of 10 een pakje sultana's.. is het nu al 's ochtends 4 sneeën + bak smacks en rond uur of 10 ook weer 4 sneeën (om maar een voorbeeld te geven).

Laatst bewerkt: 22 feb 2008
  20. Ashavan

Ashavan Guest

Aankomen en afvallen is niet zo moeilijk...maar uhm...4kg zal veel vet tussen zitten denk ik.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina