Levend gevilde dieren op chinese bontboerderijen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door RaouLioo, 21 feb 2008.

1. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja heb je gelijk, was ook niet 100% serieus bedoeld :) Maar het was meer van ja... Ze worden toch afgemaakt, of ze nou in de wei huppelen of niet...

Ja... Ik vind het een beetje slap (wederom no offence :) is toch best lastig om je mening te geven die wellicht haaks op een andermans mening staat, zonder dat de ander zich aangevallen voelt, terwijl je er helemaal niets kwaad mee bedoeld, behalve het delen van een mening :{)
    Maar goed opnieuw, ik vind het een beetje slap om te zeggen van "Nou dan gaan we maar minder vlees eten", immers er is zat vlees om te nuttigen. Bovendien krijgen m'n katten nota bene 100 gram vlees per dag en dan moet ik het met minder doen met 50 gram per dag...

Ik heb helemaal geen zin om me dan maar aan te moeten passen omdat er teveel kinderen gebaard worden.
    Dus dan moeten we allemaal collectief minder gaan eten, omdat de biologische klok van vrouwen/het gezin een hogere prioriteit bezit!
    En als ieder gezin nu gewoon 1 kind krijgt dan is er ook niks aan de hand, dan halveert de bevolking zich over de jaren. Maar dan gaat het biologische klokje nog een keer! Want blijkbaar is één kind nog niet genoeg. En soms nog een keer (of vaker)!

En dan word ik zeker bestempeld als egoistisch en als extreem, omdat de grote massa vind dat we allemaal recht hebben op het krijgen van meerdere kinderen, die op hun beurt ook weer de expansie van de mens voortzetten, het milieu verontreinigen en voedsel nuttigen.
    Onder het motto: Ja er is genoeg vreten op de wereld, als we het maar goed verdelen.
    Dat is toch ook geen beredenering!? Het past er nog wel bij, dus doen we het maar!

En over de dieren denken we allemaal "Ah wat zieilig... Kom we nemen een kind, dan kan die ze nog zien voor ze allemaal verdwenen zijn..." :emo:

Nee... Maar mensen moeten we kosten wat kost in leven houden... Ook al is het in een gebied waar het gewoon absoluut onverstandig is om te wonen. Dan is er in een bepaald gebied hongersnood, nou MILJARDEN gaan er heen en ze hebben nog steeds honger...
    In plaats van de normale logica van de natuur te volgen (veel voedsel, grotere populatie -> daardoor daalt voedsel en daardoor dus weer de populatie) proberen we een schip met teveel balast boven water te houden.
    Want ieder mens heeft recht op een eerlijk(e) (aldus Ali B.) leven.

Welk RECHT?! Wat.. Heeft moeder Aarde ooit op een berg geschreven "Mensen, jullie hebben het recht op een eerlijk leven"?
    Dat is gewoon een recht wat de mens zichzelf gegeven heeft, maar vervolgens dan ook extreem hoog in het vaandel houdt!
    Hetzelfde als "Een kind heeft het recht om buiten te spelen" wat is dat nou weer voor recht?
    En daar wordt vervolgens alles aan gedaan om dat nep-recht te handhaven, maar de dieren tsja die hebben gewoon pech! Egocentrisme heet dat...

Vervolgens moet de gehele wereld politiek jaren vergaderen om een milieuprobleem op te lossen. Maar in plaats van de veroorzaker (overbevolking) aan te pakken, moeten we de gevolgen gaan oplossen wat gewoon helemaal niet werkt. En matigen....

En om terug on topic te komen, ik zit me alweer veel te druk te maken om deze dingen...
    Als bovendien de wereld bevolking halveert, is er ook minder behoefte aan dierenhuidjes en zullen er een stuk minder van dit soort gruwelheden plaats hebben.

Ja China heeft een hoop nare dingen, maar die geboortebeperking, dat vond ik eigenlijk wel sterke. Maar dat vond de rest van de wereld dan weer achterlijk... =(

Laatst bewerkt: 22 feb 2008
  2. manolo ribera

manolo ribera Goedendag

Leuk Bevonden:
    0
    ik kijk dit filmje maar niet:)

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mooie redenering, maar er is overduidelijk NIET genoeg vlees om te consumeren. Juist daarom hebben we de bio-industrie tot leven geroepen, zodat we dieren kunnen behandelen als fabriekswaar. En dat jij vervolgens weer 'genoeg' kan eten. Wat dat ook mag zijn, want we zijn alleen maar meer vlees gaan eten.

Je kan daarnaast wel hele redenaties gaan aanvoeren hoe het allemaal zou moeten en vooral hoe andere mensen zich moeten gedragen, maar steek dan eerst je hand in eigen boezem. Als iedereen dat zou doen waren de problemen er ook niet ;)

4. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar daarmee bevestig je eigenlijk m'n punt weer:
    Waarom is die bio-industrie er gekomen?
    Om aan de voedsel vraag te doen die door de steeds groter wordende populatie ook steeds verder toeneemt.
    Overbevolking is mijns inziens gewoon het hele euvel...

5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    @ Tsux; Damn ik dacht dat ik een van de weinigen was die zo dacht! :eek:

Ben het voor de volle 100% met je eens! Mooie post (#41) :thumbs:

6. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Als er geen mensen waren die zulke dingen zouden filmen, zouden we er nooit achter komen. Zoals ik al zei, hoe meer mensen zulke dingen kijken, hoe meer mensen begrijpen hoe het er aan toegaat en dus hoe meer kunnen kiezen om bijvoorbeeld geen echt dierenbond meer te kopen. De dieren op dit filmpje hebben daar niks aan, meer de dieren die het zelfde lot wacht kunnen misschien dan wel geholpen worden.

Daarnaast; dat er dieren worden gebruikt voor voeding e.d. vind ik geen enkel probleem, het gaat echter op de manier waarop inderdaad. Ik eet zelf heel veel vlees, ben er dol op, maar zolang de dieren op een (redelijk) manier worden omgelegd, kan ik hier mee leven. Ik eet zelf ook voornamelijk biologisch omdat je hierbij gewoon weet dat de dieren een 'goed' leven hebben gehad en op een goede manier zijn omgelegd.
    Als je ziet hoeveel dieren er in legbatterijen leven of in kleine kooitjes ( denk aan varkens, kippen ) en hoeveel dieren er niet doodgaan tijdens transport dan vind ik dat niet normaal.

Over de bont industrie heb ik helemaal geen goed woord. Nep bont is tegenwoordig net zo goed als echt bont, sommige mensen blijven echter echt bont dragen omdat ze het 'stoer' vinden.
    Draag gewoon nepbont. Want als je dit ziet, gaat gewoon echt te ver. Dat mensen dieren gebruiken om te overleven, oke, maar doe dit wel op een zo wreedzaam mogelijke manier. Maar dit is gewoon een van de ergste dingen die je deze dieren aan kunt doen!

7. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar ik reageerde gewoon zo omdat ik er niet tegen kan dat sommige mensen hier dieren boven mensen stellen. Ik vind het nogal hypocriet om te zeggen oh wat erg als je ook maar 1 kledingstuk in je kast hebt hangen wat door kinderarbeid is gemaakt en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Maar goed het zal best dat je het goed bedoelt..

8. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    knettergekke chinezen ook altijd :confused::x

9. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    //edit; nvm...

@ Riddick; wat is er in hemelsnaam hypocriet aan als je het gewoonweg erger vind (dus iets persoonlijks) wat er met die beesten gebeurd dan wat er qua kinderarbeid gebeurd. Ik zeg niet dat een van beiden slechter is, maar ik zeg wel dat iemand bij het een meer kan voelen dan bij een ander. Dus dat is helemaal niet hypocriet.

10. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Geef ik je gelijk, mensen behandelen elkaar ook vaak slecht, en veel mensen kunnen daar zelf niks aan doen, zoals bijvoorbeeld de kinderen. Maar je moet toch toegeven dat er veel meer, maar dan ook veel meer aan gedaan wordt, om kinderarbeid terug te dringen dan te voorkomen dat dieren op zo'n vreselijke manier worden afgeslacht.

11. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Oftewel dit is echt zo'n "Hi-hi-hahaha ik stond erbij en ik keek ernaar topic" En aangezien velen die hier zo reageren veel producten in het dagelijks leven (lees niet alleen kinderarbeid maar ook vlees e.d.) aanschaffen waar zulke gruwelijkheden ook standaard zijn. Dus denk zelf eens goed na voordat je zo maar zegt ah gossie wat erg. Wat voor dingen er wel niet gebeuren om jouw dagelijks kost op je bord te krijgen etc.

Maar goed I support you all the way alleen ik zou niet weten waar al mijn spul vandaan komt en wie weet worden dieren ook wel zo behandeld om mij van vlees te voorzien. Ik weet dat niet dus ik kan niet zeggen goh wat erg..

12. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Prima, maar die vergelijking met alleen kinderarbeid ging dus niet op. En dat was hetgene waar ik op reageerde. En bedankt voor de uitleg, maar ik weet verder prima de defentitie van hypocrisie..

13. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    oh

my

god....

Zoiets heb ik nog nooit gezien ik krijg gewoon pijn aan mijn buik van medelijden. Wat een gewetenloze mensen *correctie beesten leven er in de wereld.

14. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lig hier nou niet echt wakker van. Ga één keer op vakantie naar een willekeurig Aziatisch land, en bezoek een dierenmarkt. Kan je ieder beest naar keuze laten omleggen waar je bij staat (bijv. labradors). Er zijn genoeg dieren die niet echt een plezierig leventje hebben, maar als je wereld verbeterend bezig wil zijn is dit niet echt een belangrijk onderwerp naar mijn mening. Wordt eerlijk gezegd een beetje moe van dit soort shock filmpjes.

15. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Hmm oke kan. Voor mij persoonlijk is het echter een van de meest verschrikkelijke dingen die ik me kan voorstellen. Maar goed, gelukkig denken mensen verschillend zullen we maar zeggen. Zou een saaie boel zijn anders. 8)

16. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Appart. Ik zou het toch niet prettig vinden, als ik paar keer op de grond wordt geslagen, dan aan mijn benen in de lucht werd gehangen zodat langzaam mijn huid van mijn lichaam kan worden getrokken.
    Sorry hoor maar als dit filmpje je helemaal niks doet, klopt er toch iets niet helemaal.
    Ik wil niet veel zeggen, maar dieren mogen misschien minder intelligent zijn, het is bewezen dat ze net zoveel pijn voelen als mensen.
    By the way als je zo moe wordt van zulke filmpjes waarom bezoek je dit topic dan, je ziet de titel toch al? Niemand dwingt je te kijken.:{

17. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Hij mag toch zijn visie hierop uiten. En wie ben jij om te zeggen hoe hij erover "zou" moeten denken.

18. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat er met dit beest gebeurd is heel erg maar er gebeuren gewoon veel ergere dingen.

Veel mensen in China, vooral Hong Kong zijn er van overtuigd dat er Falan Gong beoefenaars (soort yoga simpelgezegd) gevangen gehouden worden in concentratiekampen en dat vermoord worden voor hun organen :{ .

19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dan kan je niet meer spreken over mensenrechten,maar hebben we het eigenlijk over lijfeigenen die aan de staat toebehoren.Diezelfde staat die de executiekosten naar de famillie verhaalt,én die tezelfdertijd miljarden op jaarbasis verdiend aan deze organenhandel...Enkele jaren geleden heeft een journalist deze handel aan de kaak gesteld met stiekem opgenomen geluids en beeldfragmenten...
    De normale gang van zaken met terdoodveroordeelden is dat zij uitvoerig medisch worden onderzocht en getest,en zolang er géén aanvragen binnenkomen voor organen waarvoor zij geschikt zouden zijn als donor blijven ze in leven,en anders pang en snijden maar......
    Het cynisme die er vanuit die chinese onderhandelaars uitging was net zo schokkend als die beelden in het filmpje in de eerste post aangezien zij net zo gemakkelijk mensen afmaken als dieren...

Mja, wij staan niet voor niets aan de top van de voedselketen,dus is het ons recht om ons "recht te doen gelden".
    Overigens je zou versteld staan hoeveel diersoorten eenzelfde "recht" opeisen binnen hun leefgroep als het om het eerste te kunnen eten op aankomt,of de leider van de groep met bijbehorende harem te worden ...
    Het menselijk eisen van ons recht is normaal aangezien wij die diersoort zijn die weliswaar niet de sterkste maar wel degelijk de slimste zijn om aan de top van de voedselketen te geraken...

En die chinese geboortebeperking heeft ook zijn nadelen..Het gevolg hiervan dat men in de arme afgelegen chinese dorpjes pasgeboren meisjes in het bos durft achter te laten omdat iedere chinees toch zo graag een zoon wil die later mee geld kan verdienen,en die dus hun pasgeboren dochter dumpen om bij een volgende zwangerschap te kunnen hopen op een zoon...

Een beetje eenzijdig gesteld...De bio-industrie is alleen in het leven geroepen toen men in de jaren 70 en 80 er achter kwam dat de vetmesters massaal groeihormonen toedienden aan hun dieren om ze zo snel mogelijk vet te mesten om naar de slachthuizen te kunnen afvoeren..Zo konden ze jaarlijks méér dieren slachtrijp maken en grote winsten maken...
    Bio-industrie staat alléén voor dieren en planten die op een natuurlijke wijze tot wasdom gekomen zijn,minder stuks jaarlijks,dus minder winst en daardoor hogere prijzen voor de consument...

Als er géén legbatterijen en grote "vleesfabrieken" waren zou de prijs van het vlees zo hoog worden dat het onbetaalbaar dreigt te worden...
    Net als vroeger toen de rijken hun eigen vee hadden en al het wild op hun domein hun eigendom was en hun onderdanen aardappelen en rijstpap mochten vreten,en een gevangen haas door middel van stropen nog goed was voor de galg als straf.

En bont wordt niet gedragen omdat het "stoer" is.Het woord "duur" is een betere keuze

20. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is misschien allemaal erg wreed en de beelden zijn natuurlijk niet heel lekker om mee geconfronteerd te worden, het is ook niet zo dat dit me allemaal niks kan schelen, maar er gebeuren genoeg ergere dingen in de wereld. Ik vind het ernstiger om te lezen dat er weer zoveel doden zijn bij conflicten in bijv. Afrika, dan dat er in derde wereld landen dieren mishandelt worden.

Waarom zou je jezelf gelijkstellen aan dieren? Natuurlijk zouden wij het niet prettig vinden, maar wij zijn toch totaal andere wezens dan de dieren? Ik vind een mensenleven meer waard dan dat van een dier, en ga dus ook niet rouwig doen om het mishandelen van dieren, terwijl er in (hetzelfde land?) mensen ook ernstig mishandelt worden.

Als dit filmpje mij niks doet, hoeft dat echt niet te betekenen dat er iets niet klopt. Aandacht vestigen op zo'n onderwerp door middel van shockbeelden die lekker inspelen op de gevoelens van mensen, vind ik maar een goedkope truc. Het gaat eigenlijk vrijwel altijd om een voorval in een derde wereld land waar 'actievoerders' op gestuit zijn. Natuurlijk schrik je je dood en geloof je je ogen niet als je zoiets te zien krijgt, maar je moet toch verder denken dan je neus lang is? Blijkbaar wordt er in China geen waarde gehecht aan een dierenleven, dan is het toch zaak om aan die instelling iets te veranderen? Het heeft toch totaal geen zin om een filmpje in elkaar te zetten waar vervolgens duizenden mensen (uit welvarende landen) met elkaar over kunnen praten, en allemaal kunnen zeggen: JEZUS CHRISTUS WAT ERG ZEG, maar er vervolgens toch helemaal niets mee doen? Onderneem dan echt actie, zorg dat het besproken wordt in een VN orgaan, weet ik veel.

Ik wordt inderdaad niet gedwongen om het te kijken, maar ik loop wel overal tegen mensen aan die het allemaal heel ontroerend vinden en het overal gaan verspreiden, kan me nog bergen spam via kettingmailtjes/hyves etc. herinneren over de mishandeling van dolfijnen oid. Als er dan een topic over geopend wordt, is het toch prima dat ik daar in mijn mening kom verkondigen? Jouw mening hoeft niet voor iedereen te gelden;)

Deel Deze Pagina