Ja heb je gelijk, was ook niet 100% serieus bedoeld
Maar het was meer van ja... Ze worden toch afgemaakt, of ze nou in de wei huppelen of niet...
Ja... Ik vind het een beetje slap (wederom no offence
is toch best lastig om je mening te geven die wellicht haaks op een andermans mening staat, zonder dat de ander zich aangevallen voelt, terwijl je er helemaal niets kwaad mee bedoeld, behalve het delen van een mening :{)
Maar goed opnieuw, ik vind het een beetje slap om te zeggen van "
Nou dan gaan we maar minder vlees eten", immers er is zat vlees om te nuttigen. Bovendien krijgen m'n katten nota bene 100 gram vlees per dag en dan moet ik het met minder doen met 50 gram per dag...
Ik heb helemaal geen zin om me dan maar aan te moeten passen omdat er teveel kinderen gebaard worden.
Dus dan moeten we allemaal collectief minder gaan eten, omdat de biologische klok van vrouwen/het gezin een hogere prioriteit bezit!
En als ieder gezin nu gewoon 1 kind krijgt dan is er ook niks aan de hand, dan halveert de bevolking zich over de jaren. Maar dan gaat het biologische klokje nog een keer! Want blijkbaar is één kind nog niet genoeg. En soms nog een keer (of vaker)!
En dan word ik zeker bestempeld als egoistisch en als extreem, omdat de grote massa vind dat we allemaal recht hebben op het krijgen van meerdere kinderen, die op hun beurt ook weer de expansie van de mens voortzetten, het milieu verontreinigen en voedsel nuttigen.
Onder het motto: Ja er is genoeg vreten op de wereld, als we het maar goed verdelen.
Dat is toch ook geen beredenering!? Het past er nog wel bij, dus doen we het maar!
En over de dieren denken we allemaal "
Ah wat zieilig... Kom we nemen een kind, dan kan die ze nog zien voor ze allemaal verdwenen zijn..."
Nee... Maar mensen moeten we kosten wat kost in leven houden... Ook al is het in een gebied waar het gewoon absoluut onverstandig is om te wonen. Dan is er in een bepaald gebied hongersnood, nou MILJARDEN gaan er heen en ze hebben nog steeds honger...
In plaats van de normale logica van de natuur te volgen (veel voedsel, grotere populatie -> daardoor daalt voedsel en daardoor dus weer de populatie) proberen we een schip met teveel balast boven water te houden.
Want ieder mens heeft
recht op een eerlijk(e) (aldus Ali B.) leven.
Welk RECHT?! Wat.. Heeft moeder Aarde ooit op een berg geschreven "Mensen, jullie hebben het recht op een eerlijk leven"?
Dat is gewoon een recht wat de mens zichzelf gegeven heeft, maar vervolgens dan ook extreem hoog in het vaandel houdt!
Hetzelfde als "Een kind heeft het recht om buiten te spelen" wat is dat nou weer voor recht?
En daar wordt vervolgens alles aan gedaan om dat nep-recht te handhaven, maar de dieren tsja die hebben gewoon pech! Egocentrisme heet dat...
Vervolgens moet de gehele wereld politiek jaren vergaderen om een milieuprobleem op te lossen. Maar in plaats van de veroorzaker (overbevolking) aan te pakken, moeten we de gevolgen gaan oplossen wat gewoon helemaal niet werkt. En matigen....
En om terug on topic te komen, ik zit me alweer veel te druk te maken om deze dingen...
Als bovendien de wereld bevolking halveert, is er ook minder behoefte aan dierenhuidjes en zullen er een stuk minder van dit soort gruwelheden plaats hebben.
Ja China heeft een hoop nare dingen, maar die geboortebeperking, dat vond ik eigenlijk wel sterke. Maar dat vond de rest van de wereld dan weer achterlijk...
Klik om te vergroten...