lastige discussie, wat maakt deze game boeiend voor sommige mensen, terwijl het voor velen een grote teleurstelling is?... ik heb het spel gekocht naar aanleiding van de demo, vond deze echt briljant (en dat is natuurlijk een kwestie van smaak) maar er is volgens mij een bepaalde nuance in de high-score-beoordeling waar deze game zo op wordt afgerekend; naar mijn mening is het aantal punten slechts een bevestiging van de wijze waarop je het spel speelt, wat bij racegames de rondetijden zijn, daar word je in deze beloond/afgerekend op punten... de punten op zich zeggen aanvankelijk weinig, maar die krijgen veel meer waarde als je een bepaald level vaker speelt, je probeert de baan te lezen dus als het ware... wie vindt dat leuk? persoonlijk heb ik het bij een racegame al vrij snel gezien, als ik op een baan eerste ben geworden... dan voel ik mij niet uitgedaagd nog om mijn tijden te verbeteren... datzelfde gevoel zullen shooterfanaten hebben bij het spelen van hun geliefde genre in single player mode, wanneer het spel is uitgespeeld (al dan niet een paar keer op een hoger level) dan is dat stukje afgesloten en maak je je op voor de Multi-player... ik denk dat The Club daar vooral op inspringt, er is ook geen beloning meer in shooters op het moment dat het hoogste level is uitgespeeld, maar in The Club kun je proberen je High-Scores te verbeteren door de ideale lijn van een level uit te stippelen... nogmaals: wie vindt dat leuk? Highscore-freaks, Shooter-fanaten of Time-Trial-puristen? Combinatie van deze drie? Of moet je het daar nu juist net niet mee vergelijken? Ik neig er naar te denken dat vooral de ietwat oudere gamers (ben zelf 32) dit concept wel trekken, mits de setting hen ook aanspreekt; stoere mannen, zware guns, in donkere gangetjes, en een vastgestelde route, het brengt iets terug van het oude arcade-gevoel in hallen, steeds maar weer proberen iets nieuws te ontdekken om jezelf te verbeteren!
in zekere zin, ja dus... maar in mijn optiek is de score an sich niet zoveel zeggend, als je de waarde erachter niet kent...
nah ja, dat heb ik met het bovenstaande proberen uit te leggen... voor wie het snapt, chapeau!
Laatst bewerkt: 13 feb 2008