1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Club

Discussie in 'Algemeen' gestart door rikkel, 5 mei 2006.

1. donsjonnie

donsjonnie Xbox One

Leuk Bevonden:
    0
    Arcade games zijn altijd gericht op punten..
    Zie je in die hallen toch ook? High scores gaat het om.

2. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    lastige discussie, wat maakt deze game boeiend voor sommige mensen, terwijl het voor velen een grote teleurstelling is?... ik heb het spel gekocht naar aanleiding van de demo, vond deze echt briljant (en dat is natuurlijk een kwestie van smaak) maar er is volgens mij een bepaalde nuance in de high-score-beoordeling waar deze game zo op wordt afgerekend; naar mijn mening is het aantal punten slechts een bevestiging van de wijze waarop je het spel speelt, wat bij racegames de rondetijden zijn, daar word je in deze beloond/afgerekend op punten... de punten op zich zeggen aanvankelijk weinig, maar die krijgen veel meer waarde als je een bepaald level vaker speelt, je probeert de baan te lezen dus als het ware... wie vindt dat leuk? persoonlijk heb ik het bij een racegame al vrij snel gezien, als ik op een baan eerste ben geworden... dan voel ik mij niet uitgedaagd nog om mijn tijden te verbeteren... datzelfde gevoel zullen shooterfanaten hebben bij het spelen van hun geliefde genre in single player mode, wanneer het spel is uitgespeeld (al dan niet een paar keer op een hoger level) dan is dat stukje afgesloten en maak je je op voor de Multi-player... ik denk dat The Club daar vooral op inspringt, er is ook geen beloning meer in shooters op het moment dat het hoogste level is uitgespeeld, maar in The Club kun je proberen je High-Scores te verbeteren door de ideale lijn van een level uit te stippelen... nogmaals: wie vindt dat leuk? Highscore-freaks, Shooter-fanaten of Time-Trial-puristen? Combinatie van deze drie? Of moet je het daar nu juist net niet mee vergelijken? Ik neig er naar te denken dat vooral de ietwat oudere gamers (ben zelf 32) dit concept wel trekken, mits de setting hen ook aanspreekt; stoere mannen, zware guns, in donkere gangetjes, en een vastgestelde route, het brengt iets terug van het oude arcade-gevoel in hallen, steeds maar weer proberen iets nieuws te ontdekken om jezelf te verbeteren!

in zekere zin, ja dus... maar in mijn optiek is de score an sich niet zoveel zeggend, als je de waarde erachter niet kent...
    nah ja, dat heb ik met het bovenstaande proberen uit te leggen... voor wie het snapt, chapeau! _O_

Laatst bewerkt: 13 feb 2008
  3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik snap precies wat je bedoelt.

Helaas kopen te weinig mensen deze game.

Heb em gisteren gekocht en lekker zitten gamen :)

Maar het zou leuk zijn als de mensen in mijn friendslist ook zo zijn en dat je dan elkaars score wil verbeteren.

Nu is voor mij de enige drive om het spel op de hogere moeilijkheidsgraden uit te spelen.

Volgens mij zal het wel drukker worden als dit spel op 18 feb ook in andere landen te krijgen is, maar nu is het rustig. Ik checkte de leaderboards 1 keer ewn had meteen 2 achievements.

1 om in de top 100.000 te komen en 1 om in de top 5000 te komen.

Ik was 168ste op een bepaald level op easy.

En het was mijn 2e poging van dat level.

Ook is er een wedstrijd via hun officiele site. Hun hebben een level uitgekozen. Je moet daarop de hoogste scroe halen en dan die posten op hun forum. Ze checken je score a.d.h.v. leaderboard dus screenshot oid is niet nodig. Je kunt geloof ik wel leuke prijzen winnen

4. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    is '84 je geboortejaar (zie gamertag)? in dat geval gaat mijn veronderstelling niet op dat dit spel waarschijnlijk alleen gedigged wordt door de wat oudere gamers;
    anyway, join The Club :thumbs:

5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik reken mijzelf tot de oudere gamers.

Dat komt omdat ik jong begon.

Vroeger toen ik 4-5 was speelde ik op de arcade kast bij mijn oom in de cafetaria.

Op mijn 5e kreeg ik een Philips pac-200 console met games als pacman en dergelijke, en op mijn 6e NES.

Aangezien de NES de eerste populaire thuisconsole was kan ik zeggen dat ik alles van begin tot eind hebt meegemaakt. Mis alleen de Atari tijd, dat heb ik niet meegemaakt.

Zal trouwens mijn gamertag aanpassen want het is nu FFC BigSyke

Maar uit 84 ben ik inmiddels ook 24 :)

6. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    ja, die berekening had ik gedaan, dacht alleen van: mwoah, dan heeft ie die 80s periode net niet bewust meegemaakt, maar ja, als je al op je 5e begint, pak je het allemaal wel mee idd... nah ja, des te beter, dan klopt mijn redenering vooralsnog O-)
    anyway... ik hoor van veel mensen dat ze de game wel gaan halen als ie in de budgetbakken ligt, maar heb zo'n vermoeden dat die categorie de strekking van het spel ook niet zal gaan voelen/begrijpen, en dan heb je er nog niks aan als straks je friends-list gevuld wordt met Club-leden; de interesse moet er nu al zijn en anders gaat ie ook niet komen, vrees ik... snel nieuwe vrienden maken dus! :b:

Laatst bewerkt: 14 feb 2008
  7. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    haha ik kom terug op mijn mening.

Ik vind high scores halen leuk en dit is zeker een spel dat mensen moeten proberen maar denk dat ik op langere termijn dit niet veel zal spelen.

Ik ga hem inruilen als dat nog kan :p.

Ik vond namelijk de multiplay erg tegenvallen en aangezien er zoveel toffe spellen zijn die ik nog wil spelen en er nog veel uitkomt ruil ik hem toch in.

Een ander spel wat dezelfde scroe drive heeft als the club houd ik wel:

Devil may cry.

Het is gewoon leuk als je het spel start en je ziet een message dat iemand uit je friendslist een S ranking heeft gehaald op een bepaalde missie en dat je dan zijn score probeert te verbeteren :)

8. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    heb 'm gespeeld.
    maar vind het eigenlijk best wel een kut spel..
    zitten niet veel meer opties in dan achter elkaar aanrennen en elkaar doodschieten.

9. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    :{

...lekker promotiewerk, maar goed, ieder zijn ding! Devil-May-Cry-ze! _0/

de diepgang zit hem in het zoeken van de ideale lijn, en dat moet je leuk vinden... combi van kill-skills, snelheid en het kennen van een parcours... als je dit principe digged, dan kun je zo dagen bezig zijn met 1 leveltje, als je echter tevreden bent met enkel het behalen van een level op zich, dan is The Club idd geen game voor jou!

Laatst bewerkt: 14 feb 2008
  10. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 20 feb 2008
  11. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    laatst bij een vriend een ander level gespeeld dan de demo.. maar ik mis toch echt een vet verhaal of leuke cutscenes ofzo.. alles wat ik deed was die map 3 x rondrennen en een combo te behouden..

12. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    mjah, voor wat meer verhaallijn valt nog wel wat te zeggen, dat zou wel wat meer uitnodigen misschien om met alle characters goed te leren spelen... maar inhoudelijk qua gameplay, blijf ik het een goed uitgewerkt en origineel concept vinden, dat verslavend werkt als je streeft naar een verbetering van jezelf...

13. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had toch echt niet verwacht dat het echt een goed spel was... Ik vind de demo ook maar een beetje so-so, leuk voor 10 minuten... Ik weet niet het niet, ik denk toch niet dat ik hem ooit ga halen, misschien leen ik 'm wel eens een keertje van iemand...

Het pakt me gewoon niet zo...

14. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    op basis van de algemene reactie valt te betwisten of het wel zo'n goed spel is, maar het is absoluut een mening die ik onderschrijf... overigens baseren veel mensen hun gevoel bij de game op basis van de demo, dus je zou nog kunnen denken dat dat wat oppervlakkig benaderd is, maar ik moet zeggen dat de demo wel representatief is voor de uiteindelijke inhoud, en dan kan ik alleen maar concluderen dat het concept niet leuk gevonden wordt... Bizarre beweert zelfs dat The Club niet wordt begrepen, maar ja, je kunt nog zo'n goed spel maken, als het gros de game niet wil spelen, heb je ergens een fout gemaakt... ik bewonder hun creativiteit, maar ze moeten het publiek niet afvallen als hun product niet scoort... hoewel ik de frustratie wel begrijp, tis vergelijkbaar met de deceptie van Shadowrun (ook een 'onbegrepen' juweeltje) en ik hoop ook zeker dat game-ontwikkelaars het lef behouden om hun nek uit te steken met minder alledaagse producten, want alleen al het feit dat the Club eens wat anders is dan het doorsnee grafisch imponerende shooter-geweld, verdient bij mij wel veel respect...

hoe dan ook, als je de demo niet digged, zal ik het spel ronduit afraden, maar blijf het jammer vinden dat zoveel game-fun ondersneeuwt in de massa van alledag... :):

15. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je een aantal sterke punten!

Maar zoals je al in eerdere posts hebt aangegeven is het eigenlijk een soort marathon parcour waarbij je door trial & error de meest perfecte rondjes en kills probeert te halen.
    En ja, that's it wel.

Het is ook niet zo heel veel en dan ook nog een gebrek aan een sterk of meeslepend verhaal...

Zoals je zegt, als je die drang hebt echt jezelf te blijven verbeteren enzo dat je het dan cool vindt, okee. Er zijn heus wel mensen die dat leuk vinden.

Ik snap alleen niet dat Bizarre niet zoiets heeft zien aan komen dat de massa dat gewoon absoluut niet genoeg vindt in een game...
    Ze hebben alles op alles gezet om die game te hypen, want ik heb zoveel reclames gezien van The Club, daar word je eng van!
    Dan kan ik me dubbel de frustratie van Bizarre begrijpen als het dan toch een "flopje" wordt, als ik daar al over mag spreken...

[Edit]
    Het feit dat deze game zo gehyped probeert te worden en er slechts 5 pagina's op dit forum aan zijn besteed, zegt echt al heel veel!

16. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    ja, vind ik ook...

maar dat Bizarre het niet heeft zien aankomen, verbaast me eigenlijk weer niet helemaal... Bizarre denkt vanuit het race-gevoel, rondjes rijden, tijden verbeteren, als ik dat ene bochtje nu net iets scherper neem, of hem daar afsnijd, dan win ik weer een paar tiendes, in PGR vinden heel veel mensen dat leuk, komt dat Kudos systeem er nog even bij, racing with style en je hebt een prima game... verhaallijn of niet, het gaat om die rondjes rijden... dat gevoel hebben ze proberen te vertalen naar een andere omgeving wat door veel mensen gespeeld wordt, het shooter-genre... en daar zit 'm nu net de crux, die mensen zitten er dus niet op te wachten om rondjes te gaan rijden en hun scores te verbeteren; zij willen een intense single-player ervaring en daarna eindeloos multi-playeren... f*ck de high-scores, het gaat er niet om hoe ik iemand kill, maar dat ik 'm kill!

kun je er dus op 2 manieren tegenaan kijken, zoals ook de review van xbw een beetje aangeeft, het bevat elementen uit verschillende genres, shooter, fighter en race-games en dat is uniek, verfrissend, geweldig...
    maar die insteek blijkt juist voor de meerderheid een probleem te zijn, aangezien de game zich richt op meerdere genres, weet het nergens in uit te blinken, en al helemaal niet in het genre waar het nu onder valt, namelijk de shooters!

wat ik me wel afvraag is of een diepere verhaallijn toch niet had kunnen bijdragen aan wat meer positivisme rondom de game; het had namelijk makkelijk gekund om na elk tournooi bijvoorbeeld nog een tussenfilmpje te plaatsen, gewoon om de characters iets meer body te geven en het verhaal achter The Club te vertellen... dat blijft ook voor mij als fan van de game het grootste gemis!

17. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Heb deze game gehaald en heeft me echt aangenaam verrast, net zoals destijds shadowrun heeft gedaan.
    Oké geen diepgravend verhaal maar gewoon lekker knallen en rennen tegelijk.
    Tuurlijk het is geen cod4 of een halo3 maar dit soort games speel je ongemerkt toch wel tijdje achter elkaar.
    Probeer deze game gewoon eens en laat je verbazen

18. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    ja ik kom ook terug op mn mening.. het is niet heel de tijd rennen knallen.. er zitten leuke gametypes in en leuke omgevingen.. er is wel strategie voor nodig.. moeilijkheids graad vind ik meevallen.. ik speel op insane en het gaat me tot nu toe wel makkelijk af.. het wordt wel steeds moeilijker maar goed..

19. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    ja, maar tasso, jij hebt zelfs een colecovision, jij bent gewoon Arcade O-)

20. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Jezus mijn colecovision ik was dat fossiel helemaal vergeten.:thumbs::thumbs:
    Nee ben niet zo arcade maar deze game speelt gewoon lekker weg niet al dat moeilijke gedoe.

Deel Deze Pagina