1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Hey, ik rijd nu al meer dan 2 jaar een VW Golf 1.8, maar ik wil eens wat anders. Geen auto die de pan uit reist met de kosten, hij moet goed betaalbaar blijven. Zo rond de 7000 tot 9500 euro. Kwa verbruik wil ik niet echt veel hoger zitten dan een Golf 1.8. Zat zelf al te denken aan een Audi A3 1.6 of een Mazda MX5 het middelste model, of de Seat Ibiza 1.2 die je voor relatief weinig geld met weinig km koopt. Heeft er iemand wat tips voor me?
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2010
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Japanners kopen, goedkoop en zuinig -_-
     
  3. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    Een Ibiza 1.2 zal niet vooruit te branden zijn...
     
  4. TDF GANGSTER NL

    TDF GANGSTER NL STB MEMBER

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    ikzelf rijd een oldtimer een GMC Jimmy uit 1980 rijd wel 1 op 3 (LPG) V8(5.7) :p maar is leuk speelgoed en kwa onderhoud valt het wel mee ! het plaatwerk is super van die auto's beter dan de Ford USA Roestbakken LOL!

    hieronder voorbeeld voor de mensen die die auto's niet kennen :p
    heb zelf een rooie
    [​IMG]

    en BTW een 1.6 hoeft niet zuiniger te zijn dan een 2.0 oid heb hiervoor een audi 80 gehad 2.3 die reed 1 op 12 en een vriend van me een 80 1.6 die reed 1 op 9! moet veel harder werken met zo'n zwak motortje hahaha

    maja ik weet niet wat jij mooi vind. jappen zijn idd goed te onderhouden en goedkoop in aanschaf en onderhoud
     
  5. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Jappen kan je doen, marja dan heb je een jap. Zou ik zelf niet vrolijk van worden.

    Voor dat geld kan je een leuke volvo 440/850 kopen. Zijn minder zuinig, maar je hebt wel een grote luxe auto. Onderhoud van Volvo's valt mee. Mijn 850 heeft in zijn hele leven nog geen grote kosten gehad. Gaat er echter iets mis, dan is volvo niet heel goedkoop ;). Een goed onderhoude zou echter geen problemen moeten opleveren. Vooral als je veel rijd, ze zijn bijzonder relaxed. (zeer goede stoelen, goede wegligging, goed zicht, relatief veilig)


    PS. Een mazda Mx5 is een vrouwen auto ;). Ik weet het, het is een top auto kwa wegligging, maar toch. Ik zou er niet graag in rijden. (ben ook te groot voor de oude MX5's :p)
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2008
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vergeet de achterwiel aandrijving niet, altijd leuk op een verlaten parkeerplaats als het heeft gesneeuwt \o/
     
  7. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    ik had een audi a3, echt een fantastische auto hoor, goede stoelen,wegligging. Alleen vorige week over de kop mee geslagen :mad:

    en die MX-5 vind ik na die bassie en adriaan lichten, dus gewone lampen, heel mooi hoor
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2008
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, volvo's zijn ouwemannen bakken, daarin wil ik zelfs nog niet gezien worden,en dat wil al wat zeggen.
    En minder zuinig is nogal zachtjes uitgedrukt, zeker nu met die dure brandstofprijzen...

    Hehe,dat is een gezegde van diegene die zich géén MX5 kunnen permitteren.:b:
    Tja, in België passen er blijkbaar ook mensen van 2 meter groot in....


    Hehe schitterende wegligging en kort op het gas...Je kan hem mooi in de bochten plaatsen en een droom om op kronkelende wegeltjes te rijden.
    Sportief weggedrag voor een schappelijk verbruik,rij regelmatig met eentje van het werk en mijn hoogste verbruik gemeten op al die keren was 9 liter/100 km:+
     
  9. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn Volvo's nog altijd duurder (nieuw zeker) dan Mazda's hoor |:-
     
  10. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik was toch echt niet van plan om van pomp naar pomp te rijden, mx5 is toch best een leuke auto. Het middelste model met ingebouwde koplampen vind ik ook zeker iets hebben.
     
  11. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Gast, hij trekt de vergelijking tussen een 440 en een MX5. Tuurlijk is de MAZDA dan duurder. Een volvo 440 is al redelijk oud en mx5 redelijk nieuw. Over het algemeen is een nieuwe volvo duurder ja. Maar jij trekt de vergelijking compleet uit zijn verband. Een nieuwe fiat stilo is ook duurder dan een 5de hands oude porsche. Dat zegt niet dat Porsche in het algemeen goedkoper is dan een Fiat.

    Een Mazda MX5 kost meestal meer
    [​IMG]
    dan een Volvo 440
    [​IMG]
    Gek hé
     
  12. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht dat we het over deze hadden:
    [​IMG] (MX-5 uit 1995) :p

    Zal wel niet veel gebruikt gezegde zijn, over die mx5's. Zo duur zijn ze nou ook weer niet ;)

    Die bovenstaande MX5's zijn echt te klein als je groot bent hoor. Vriendin heeft er ook een, moet bukken om onder de voorruit te blijven. Niet heel relaxed. De nieuwe mx5's kunnen beter zijn ja. Dat weet ik niet ;).
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2008
  13. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja het ging met me niet zo zeer om welk model MX5. Maar meer om de reactie van Suxxer. Alsof elke volvo duurder zou zijn dan een Mazda. Onzin natuurlijk.

    Ik heb ook de Mazda MX5 of the year gepost zie ik nu. Die is waarschijnlijk niet echt haalbaar qua budget :+.
     
  14. Killjoy1984

    Killjoy1984 PSV EINDHOVEN

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom niet gewoon bij een A3 blijven? eventueel A4,
    Schitterende modellen.
    Waarde vast. (tot zover dat mogelijk is)
    Prima wegligging (ook boven de 130)
    Niet onderhouds gevoelig
    Zuinig
    Sportief
    Climate control
    Cruise control
    standaard goede stereo installatie.
    Veel ruimte
    Comfortabel (standaard Recaro sport stoelen )
    Snel (met een 1.6 al 101 PK)
    Chip tuning
    VEILIG!!
    En zeker te betalen in jou budget.
    7500 voor een 99er met 120.000 km zijn er genoeg! (met alle opties, NAP, Sportvelgen)
    Een Mazda MX5 vind ik persoonlijk leuk als 1e auto, en als een echte Jongeren auto. Petje op, Boem boem boem muziek, en in het midden van de auto zitten.....
    Als ik een Mazda MX5 zie rijden denk ik aan iemand die geen echte sportwagen kan betalen.
    Ik heb in veel auto's gereden (BMW, Opel, Mazda, Nissan, Suzuki, Citroen, Volkswagen) maar er gaat niets (bijna niets) boven een audi (mijn mening)

    Ik heb inmiddels mij 2e Audi (A4), Eerste A4 1999 1.6 iemand vol achter op geklapt (75KMpu) En ik had helemaal niets!! Wagen totall loss (wat van buiten niet te zien was, alleen als je de kofferbak open maakte zag je dat de kreukelzone helemaal dubbel gevouwen zat) maar degene die mij aanreedt.... Suzuki Swift( meer plastic als iets anders ) was er niet zo gunstig vanaf gekomen.
    Je kon niet eens meer zien dat het een auto was. Wielen afgebroken, Motor naar binnen geschoven, Alle ramen eruit, (bij mij 1 barst in de voorruit door de kracht)
    Sinds dit ongeluk alleen maar rijdende bunkers voor mij. (Volkswagen, Audi, Mercedes, Volvo, BMW)
    Oude lullen bakken of niet, mijn leven is belangrijker dan patsen met een koekblik.
    En je kan nog net zo goed rijden.... Er zijn altijd malloten op de weg die dat niet kunnen.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2008
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Omdat Audi ongelooflijk duur is voor hetgeen je krijgt?

    Geen advies over een andere auto voor de TS though :+
    Ga voor een Starlet! Geen onderhoudskosten, rijdt als een tiet. :cool:


    Edit: En succes in die geweldige Audi's. Bijvoorbeeld de Q7; 4 sterren in de NCAP, hihi.
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik werk bij Seat en een Ibiza 1.2 zou ik je niet aanraden. Verbruik is ok en hij rijd redelijk, maar als je het gaspedaal intrapt, dan gaat de auto niet echt. Een Ibiza word pas leuk vanaf de 1.4. Zoiets als dit is echt een toffe bak (ze zijn er goedkoper hoor, maar dit is gewoon even een voorbeeld).
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2008
  17. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf het altijd mooi vinden om te lezen hoeveel smaken er zijn.

    Geniaal dit :D

    Volvo --> oude lulle bak, of juist veilig/degelijk?
    MX-5 Neppe (kleine) sportwagens, of zijn ze toch heel goed?
    Audi a3 --> Veilig, snel, degelijk, of toch juist veelste duur?

    Zo kunnen we nog wel een jaar doorgaan. Het is jouw smaak, zoals je hier al ziet kunnen wij niet voor jouw kiezen. Laat staan dat we ooit met z'n alle het over een auto eens zijn :p
     
  18. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik wil een andere auto kopen.. En ik zit te denken aan een Opel Tigra. Ik vind dit een leuke bak voor binnen mijn budget:

    [​IMG]

    Conq en COOKIE vinden het echter een lelijke bak. :mad: Wat vinden jullie? :D
     
  19. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Vrouwenbak :cool:
     
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    PL€P !!! :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina