Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Jep, stiff-legged doe ik met setjes maximaal 120kg en ik ben er wel al iets langer mee bezig 8)

2. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Pussy :+

3. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer eerst maareens 190 op te tillen dan met goeie techniek ;). Snap het nut niet van sommige gasten die zeggen 200+ te deadliften en dan met een alla ik-wil-een-hernia-techniek het gewicht net aan optillen.

4. Ashavan

Ashavan Guest

Dat is hetzelfde als met bicep curl en dan verneukte techniek omdat ze per se 50kg willen tillen. Ik doe 25-30kg met propere vorm en dan de soms nog 2-3 reps cheat lifts omdat je te vermoeid ben om het nog met goede vorm te doen.

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Pff, 190 is nowai 8)

Zit je maar wat op te naaien hoor, begrijp dat wel. Merk trouwens wel dat ik wel een heel klein beetje door mijn benen moet gaan buigen om mijn rug recht te houden, dit ivm de anti lenigheid in mijn hamstrings. Doe ik dit niet trek ik mn rug te krom naar mijn mening, helemaal stijf hou ik de benen dus niet. Dus misschien is de 110kg nieteens geldig :'-(

Laat ik eerlijk zijn, ik geef niks om het gewicht want bij andere oefeningen druk ik nog geen pakje boter weg hoor. Vind het alleen wel mooi dat ik bij sommige oefeningen redelijk wat progressie boek :)

Vraag me trouwens af, ik heb op de dinsdag avond binnenkort een vaste bodypump les. Is het dan mogelijk om op de woensdag al te fitnessen. Ik weet dat je theoretisch altijd een dag rust moet nemen, maar weet wel dat je bij de pump totaal andere vezels aanspreekt dan bij een 5x5 schema en dus nog steeds in staat moet zijn om te trainen.

6. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Zou kunnen maar ik heb meer hobbys, werk, studie.. dus vrij druk schema heb ik al ;).. en het moet wel leuk blijven imo.

7. Ashavan

Ashavan Guest

Rust heeft niet per definitie te maken met de vezels die je gebruikt. Elke vezeltype maakt immers gebruik van hetzelfde centraal en motorisch zenuwstelsel...en dat kreng heeft 1 dag rust nodig. Elke dag actief intensief bezig zijn, of dat nu met vezeltype 1 of 2(b) is, maakt dan niet uit. Daarom waarschuwing om uit te kijken...rond week 6-8 zou je over je top kunnen gaan en blessures krijgen/overtraining en shit.

8. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Biceps train ik eigenlijk haast nooit, en als ik het doe ook met een stang rond de 35kg.. Te grote biceps met schouders en de rest uit verhouding is echt geen zicht.

Snap ik :b:. Anders stop je een tijdje met die bodypump en ga je even een paar maanden puur met 5x5 aan de slag?

Heb het ook druk maar als je echt wil kan dat gewoon, en het wordt pas leuk als je echt vooruitgang boekt imo.

9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ja ok, daar zit wel wat in. Zit toch te twijfelen, ik geef op maandagavond RPM les, op dinsdagavond geef ik binnenkort de pump les totdat ik mijn opname heb gehad voor mijn internationale certificaat. Heb al aangegeven dat ik de RPM op zaterdag niet meer wil geven dus dat scheelt sowieso. Zou verder echt niet weten hoe ik 3x in de week full body in kan plannen. Stoppen met de pump zit er echt niet in, aangezien de afspraak al staat en ik die internationale certificaat ook echt wil halen..

Iemand trouwens tips om de kwark een beetje op te vrolijken? Vind pure kwark echt niet te doen. Zat zelf te denken om soms wat ongezouten notenmix te halen of iets dergelijks. Iemand tips? :b:

10. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    ja je kan er cruesli doorheen doen. dan is het wel lekker.
    Of siroop (wat je met water kan mengen) dan krijg het smaak ;)

11. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Het liefst geen suiker, krijg al genoeg aan koolhydraten binnen :)

12. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Gewoon stukjes vers fruit erin, dat doe ik zelf ook.

13. Ashavan

Ashavan Guest

Fruit...fructose is toch niet zo goed als dat we dachten. Voor je fruit toevoegt zou ik eerst kijken naar de rest van het voedsel wat je dagelijks binnen krijgt.
    Cruesli zijn koolhydraten welk je niet voor het slapen gaan neemt en dus helemaal niet in magere kwark.

Magere kwark is ranzig. Je kan er whey door heen gooien, of wat kaneel, beetje honing...dan houd het al aardig op.

Sostic hoe ziet je week er uit met al je activiteiten? :eek:

Noten...walnoten, ongezouten pinda's, ongezout/gebrande cashew noten door de rijst, avocado's. Genoeg onverzadigde vetten bronnen :)

Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2008
  14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Mèn, wat kan je tegenwoordig wel eten? 8) Ze draaien volgens mij een beetje door de laatste tijd qua voeding onderzoeken...

Kwark met noten, kaneel, fruit of honing. Genoeg opties inderdaad :D Thx

Mijn rooster van de week:
    Maandag: Stage 15.00-23.00 (incl RPM @ 19.00)
    Dinsdag: School van 08.45 - 15.00 (Bodypump @ 20.30)
    Woensdag: Stage van 14.00 - 22.00
    Donderdag: School van 08.45 - 13.00
    Vrijdag: vrij _O_
    Zaterdag: stage van 08.45 - 16.00 dus wel optie om daar te trainen
    Zondag: vrij

Is gewoon lullig dat RPM en pump zich opvolgen qua dagen...

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    kaneel is ook nog licht oestrogeen blokkerend, verder nog een beetje zoetstof en klaar.

16. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Is dat een voordeel of een nadeel dat het oestrogeen blokkerend is, ik quote: "Een teveel aan oestrogeen kan bij zowel mannen als vrouwen het seksueel verlangen remmen." :+

I think I know...

Trouwens mijn rooster ga ik misschien hiernaartoe veranderen:
    Maandag: Ochtend trainen - 's avonds RPM
    Dinsdag: bodypump
    Woensdag: herstel
    Donderdag: trainen
    Vrijdag: herstel, en 's avonds standaard sauna :+
    Zaterdag: trainen
    Zondag: herstel..

Watcha think?

Laatst bewerkt: 5 mrt 2008
  17. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien beter die maandagochtend verplaatsen naar de dinsdagochtend of gaat dat niet? Voor de rest perfecto :)

18. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Dinsdagochtend zit ik op school, gaat niet lukken dus ;)

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik begin ontevreden te worden. Ben er keihard voor aan het gaan, echter in zeven weken tijd is mijn vet% met in totaal slechts 2,3% gedaald. Ik heb nu nog zes weken te gaan. Dat houdt in dat ik in dit tempo nog iets van 6*0,3 verlies en dus uitkom op 8,5%. En dat is geen 6 -_-

Voor de laatste vier weken staat er nog een burner gepland en ik ben nu hoge dagen aan het inbouwen om mijn metabolisme op gang te houden. Elke woensdag en zondag eet ik op onderhoud, wat inhoudt 2750 kcal

Op de andere dagen eet ik 2350. In de laatste vier weken schrap ik iig nog de laatste appel en misschien nog wat andere carbs....

en nu maar hopen op het beste....

@ Sostic: kan prima!

20. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Succes Kevf! Eventueel wat vochtafdrijvend voedsel/extra cardio toevoegen?

Hoe oud ben je trouwens? Leeftijd maakt ook een behoorlijk verschil mbt vetverlies.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina