[Vakantie] Stedentrip

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sognare, 1 feb 2008.

1. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    In Europa staan Dublin, Stockholm, Moskou, St Petersburg, Kiev, Istanbul, Athene, Napels, Rome, Belgrado, Berlijn, Marseille en Madrid nog op het lijstje.

Oa Brussel, Glasgow, Munchen, Birmingham, Londen, Kopenhagen, Praag en Valencia heb ik bezocht.

2. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Frankfurt, Milaan, Rome, Salzburg, Budapest en Berlijn zijn de plekken die ik afgelopen zomer heb bezocht met een interrail kaart.

De betere plekken waren toch wel Rome, Berlijn en verrassend genoeg Salzburg. Milaan en Budapest had weinig te bieden en zijn plekken waar ik niet snel terug zal keren, veels te grauw en ongezellig naar mijn mening.

Komende zomer staat een tour door Scandinavie met misschien Polen erbij op de planning, heb al wat slaapplaatsen kunnen regelen. Nu nog een reisbuddy! :D

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik wil voorjaar 2009 (april/mei) na het afstuderen een trip naar New York maken. Wil ongeveer tussen de 6-8 dagen gaan. Iemand misschien een goede tip waar ik kan boeken tegen een goede prijs?

4. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Budapest is een zeer mooie stad, ik vind dat zeker een aanrader. Als het lekker weer is, dan zit je echt heerlijk op de terassen aan de donau. Tevens is een bezoekje aan de Hongaro ring (Formule 1 circuit) zeker de moeite waard.

Glasgow is wel een aardige stad, alleen een beetje veel vuil op straat en veel schotten die om 11 uur s avonds al helemaal lam zijn. Het mooiste wat ik daar gedaan heb is een excursie naar Glen Eagles (Schitterend luxe hotel, waar ook de G8 heeft plaatsgevonden). Ook een uitstap naar Edinborough was leuk, een sad met veel mooie en oude gebouwen.

Verder lijkt het mij nog eens gaaf om een trip naar de Nooderlichten te maken.

@ Kameo,

Gewoon zelf via internet, gewoon eens rondzoeken en kijken wat je kunt vinden. Op de site dan D-reizen naar vliegtickets zoeken of via www.cheaptickets.nl en je hotel overnachtingen direct bij een hotel of hostel boeken. Is goed te doen, zo ben ik al verschijndene keren op vakantie geweest, onder andere naar Las Vegas, London en Barcelona.

Laatst bewerkt: 6 mrt 2008
  5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ok, thanks! :) Had al wat leuke dingen op D-reizen gezien, maar wil eigenlijk wat meer materiaal hebben. Mocht iemand nog een tip hebben voor een leuk hotel in New York, let me know. :)

Laatst bewerkt: 6 mrt 2008
  6. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al redelijk wat stedentrips gedaan. Ben o.a. in Parijs, Berlijn, Liverpool, Manchester, Edinburgh, Budapest, Praag, Wenen, Krakau, Brussel, Luxemburg, Rome,Tel Aviv, Jeruzalem en Athene geweest.

Vorig jaar heb ik een treinreis gemaakt van Budapest via Wenen naar Praag.

Budapest vond ik een hele bijzondere stad, je moet een beetje door de verpaupering heen kijken. Als je dat kan is het een prachtige stad met prachtige gebouwen en uitzichten. Vooral de prachtige baden die midden in de stad liggen zijn erg cool. Wenen vond ik een schitterende stad. Het is een hele beschaafde, schone en nette stad met (naar mijn mening) een van de mooiste oude stadscentra ter wereld. Praag vond ik daarentegen een beetje tegenvallen. Het was veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te toeristisch, alles was uitgekookt en men probeerde overal een slaatje uit te slaan. De architectuur was erg mooi, maar werd een beetje te niet gedaan door het massatoerisme.

Deze zomer ga ik naar Istanbul. En waarschijnlijk wordt het een treinreis van Warschau via Kiev en Odessa naar Istanbul. Heb daar echt zin in :)

7. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    in meivakantie met school naar Berlijn:)..lijkt me leuke stad en vooral indrukwekkend om die concentratiekampen daar te zien!

Ik zeg je wel dat 6-8 dagen erg lang is voor new york, ik ben er 2 jaar terug geweest toen we gingen rondtouren door Amerika, na 5 dagen had ik het er al wel gezien;)..hadden een bustrip van 3 dagen door heel new york, staten island etc. genomen, zeker een aanrader.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2008
  8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wel je kunt ook dingen gaan doen in NY. Ragers/Knicks game bezoeken, dagje Six Flags Great America, concertje meepikken. Zo kom je die 6-8 dagen wel rond.

9. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ook echt uit na gtaIV. Lekker eerst NY in het echt zien en daarna in NY spelen met gta. Lijkt me wel grappig als ik daar rij op m'n moter en alles herken. Heb er echt super veel zin in! Je kan een stukje tekst met wat foto's van me verwachten als ik terugkom.

10. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Madrid is mijn favoriete stedentrip, en niet alleen om de overduidelijke redenen. De stad is 24 uur lang een drukte van belang en daar moet je van houden. De metro is een goedkoop en efficient vervoersmiddel, het weer is er lekker (vooral in het voorjaar en najaar), er zijn veel geweldige dingen om te bekijken, van voetbalstadions tot musea tot parken waar je even tot jezelf kan komen. Hoewel Madrid een metropool is, is het ook een stad die nog erg Spaans is en waar je meer dan genoeg in de gelegenheid komt cultuur op te snuiven. En er is een onbeperkte toevoer San Miguel. :)

beeld van Don Quixote de la Mancha

poort bij het Buen Retiro waarvan de naam me even ontschoten is

Plaza de España

een leeg Bernabéu

een vol Bernabéu

...en het stadion van Atlético

11. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    WTF, vriend uit New York belt dat zn huis niet af is als wij komen dus zeggen wij regel dan maar een hotel. Belt hij even later terug: Ja ik heb 10 nachten in het marriott geboekt!

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    heeft hij er ook bij gezegd wie de rekening betaald...:eek:

13. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ga dus morgen naar New York en heb er echt supper veel zin in! Met GTA IV mocht ik al een beetje de sfeer proefen van deze wereldstad. Heb in GTA het hotel opgezocht waar we verblijven. We blijven daar 10 dagen waarvan ik er 1 jarig ben. (Ja dat is meestal zo :p) Zal maandag (Dus niet volgende week maar die week daarna) wel laten weten hoe het geweest is en wat pictures laten zien :thumbs:.

14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ok ik denk ik vraag het hier even, aangezien dit wel het meldpunt is voor de actievere reizigers onder ons op dit forum :)

Deze zomer wil ik gaan trekken door Scandinavië, daar een mooie combinatie vinden tussen het feest leven en de mooie cultuur. Heeft iemand nog goede tips of plekken wat jullie mij aanraden?

Verder wil ik graag een meerdaagse kayak tocht doen alleen vind ik het best lastig om via een site te zien wat voor een route je krijgt. Heeft iemand hier misschien ervaring met zulke tochten?

15. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *Verplaatst naar Pagina 1 (Uitgebreid reisverslag NYC + 103 foto's)

Laatst bewerkt: 13 sep 2008
  16. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *Verplaatst naar Pagina 1 (Uitgebreid reisverslag NYC + 103 foto's)

Laatst bewerkt: 13 sep 2008
  17. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om dit topic weer even omhoog te kicken.

NYC: The Bronx 20 Jaar Geleden VS. NYC: The Bronx Nu. Deel 1

NYC: The Bronx 20 Jaar Geleden:

NYC: The Bronx Nu:

Laatst bewerkt: 19 sep 2008
  18. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    NYC: The Bronx 20 Jaar Geleden VS. NYC: The Bronx Nu. Deel 2

Hier precies dezelfde plaatjes alleen 20 jaar later.

Toen:

Nu:

Toen:

Nu:

Toen:

Nu:

Toen:

Nu:

Toen:

Nu:

[​IMG][/QUOTE]

19. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, mijn ma gaat naar Chicago voor haar werk en nou heeft ze 1 dag voor haar zelf (zondag). Nou vraag ik me dus af wat je in 1 dag echt gezien moet hebben van Chicago? Dus is er iemand hier naar Chicago geweest of hebben andere members nog wat tips dan zou ik die graag willen weten!

20. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Zie dit topic nu pas, en ben net door al jou foto's heen gegaan. Echt super tof om dat allemaal te zien. Leuke begin post in ieder geval :)

Deel Deze Pagina