[PC] Ikariam, verslavende online game

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://board.ikariam.org/board.php?boardid=68

Hier staan tips over alles. Het is wel allemaal engels, maar het is niet heel moeilijk, dus ook voor diegenen die maar een beetje mondjesmaat engels kunnen is het volgens mij goed te lezen.

Anders kan het sowieso gewoon hier gevraagd worden natuurlijk! :)

Laatst bewerkt: 10 mrt 2008
  2. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Thankss so far, lijkt me wel grappig als ik wat verdr kom :) we gaan het zien

3. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Rydan kan je even zeggen wat de coordinaten zijn van je eiland en hoe je eiland heet en wat je gebruikersnaam van Ikariam is?

4. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ah. ik zie dat je in het lijstje ook de speciale grondstof erbij zet. Dan kan je bij nog neerzetten dat er Sulphur te vinden is :)

5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798

Server Eta:
    AVHAHA________[78;36]_Aughoitia_|_Avenge City_|_Avengtar______|_Wine
    ______Kolonie_[77:35]_Crewios___|New Avenge City|_Avengtar____|_Sulphur
    Conquistador__[60;42]_Aratia____|_Cuenca______|_______________|_____
    ______Kolonie_[60;43]_Eraeos____|_Toledo______|_______________|____
    Doelie________[42;30]_Aleaios___|_LittlePlace_|_Doelie________|_Wine
    Madoperator___[35;76]_Rouzios___|_Corinthe____|_Madoperator___|_Crystal
    meteorwings___[89;61]_Ziaghuios_|_Gondor______|_Taurnil_______|_Sulphur
    PineaPPle JOE_[xx;xx]___________|_Ma Town_____|_pineapple-joe_|____
    ReaListiQ_____[76;58]_Chrockaos_|_Imperialis__|_RealistiQ_____|_Sulphur

Server Iota:
    Ashavan_______[63;44]_Zharaos___|_Fubarkian___|_Falstyr_______|_Marble
    Banzaiaap_____[26;41]_Achatia___|_Piona_______|_Banzaiaap_____|_Crystal
    Herman________[28;35]_Quouheios_|_Metropolis__|_Atrax_________|_Marble
    KevF__________[52;69]_Endyos____|_Nirvana_____|_KevF__________|_Wine
    Lenny-t_______[62;78]_Baneatia__|_ToxiCity____|_Lenny-t_______|_Sulphur
    Rydan_________[xx;xx]___________|_vashj_______|_______________|_Crystal
    ThaBest_______[68;81]_Chrerios__|_Ghosttown___|_Ghostie_______|_Sulphur
    the_promise___[64;81]_Brugoos___|_Angrenost___|_the_promise___|_Crystal
    Tsux__________[36;34]_Deneios___|_Eschalon____|_MarvinJames___|_Sulphur
    ______Kolonie_[36;35]_Duneios___|_Cyrrodil____|_MarvinJames___|_Marble

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Jongens ik wil Marble van iemand, zit op Iota, heb Sulphur te ruil

Edit: Hmm, kan Tsux misschien niet beter de startpost overnemen? Nu zie ik 3x per pagina die lijst voorbij komen..

7. ThaBest

ThaBest Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    hehe, same here :)....denk dat dat mijn eerste kolonie gaat worden, marble farm...

8. ReaListiQ

ReaListiQ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    We kunnen 2 XBW Allies maken, een op ETA een op IOTA..?

of wat?

9. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Gewoon Rydan, stad naam is vashj. Dririos[59:51] denk dat dat de rest is?

anyways, ik kan alleen nog maar wood :mad:

10. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geupdate-te Spelers & Locatie-lijst in Spoiler Hieronder!

Server Eta:
    AVHAHA________[78;36]_Aughoitia_|_Avenge City_____|_Avengtar______|_Wine
    ______Kolonie_[77:35]_Crewios___|_New Avenge City_|_Avengtar_____|_Sulphur
    Conquistador__[60;42]_Aratia____|_Cuenca__________|_Arrancar______|_Sulphur
    ______Kolonie_[60;43]_Eraeos____|_Toledo__________|_Arrancar_______|_Marble
    Doelie________[42;30]_Aleaios___|_LittlePlace_____|_Doelie________|_Wine
    Madoperator___[35;76]_Rouzios___|_Corinthe________|_Madoperator___|_Crystal
    meteorwings___[89;61]_Ziaghuios_|_Gondor__________|_Taurnil_______|_Sulphur
    PineaPPle JOE_[xx;xx]___________|_Ma Town_________|_pineapple-joe_|____
    ReaListiQ_____[76;58]_Chrockaos_|_Imperialis______|_RealistiQ_____|_Sulphur

Server Iota:
    Ashavan_______[63;44]_Zharaos___|_Fubarkian_______|_Falstyr_______|_Marble
    Banzaiaap_____[26;41]_Achatia___|_Piona___________|_Banzaiaap_____|_Crystal
    Herman________[28;35]_Quouheios_|_Metropolis______|_Atrax_________|_Marble
    KevF__________[52;69]_Endyos____|_Nirvana_________|_KevF__________|_Wine
    Lenny-t_______[62;78]_Baneatia__|_ToxiCity________|_Lenny-t_______|_Sulphur
    Rydan_________[59;51]_Dririos___|_vashj___________|_Rydan_________|_Crystal
    ThaBest_______[68;81]_Chrerios__|_Ghosttown_______|_Ghostie_______|_Sulphur
    the_promise___[64;81]_Brugoos___|_Angrenost_______|_the_promise___|_Crystal
    Tsux__________[36;34]_Deneios___|_Eschalon________|_MarvinJames___|_Sulphur
    ______Kolonie_[36;35]_Duneios___|_Cyrrodil________|_MarvinJames___|_Marble

Jongens! Ik heb een embassy! Als jullie je focussen op de embassy kan ik wellicht helpen met goederen om de uitbreiding van jullie steden te versnellen! En daarna: Oorlog!

11. Ashavan

Ashavan Guest

Ben op het moment Espionage aan het doen om vervolgens de tak Seafaring te ontwikkelen voor Museum, Palace en de Embassy. Zodra ik de Palace kan maken 2 kolonien opzetten voor Wine/Crystal.

Geef me nog 2 dagen de tijd en dan kan ik lid worden van je Alliance.

Heb 2 tradeships, maar hoe stuur je ze eigenlijk op pad?
    -edit-nvm zie het al. Je gaat naar het eiland en de stad van degene waar je mee wilt traden. Klikt op zijn stad en links verschijnt er een menu met opties zoals diplomacy, raid, spy, trade etc.

Als iemand op Iota 50crystal heeft en wilt ruilen tegen 50marble hoor ik het wel :D
    Kan ik me research weer opkrikken qua snelheid.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2008
  12. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Museum is niet boeiend hor! Dan kan je beter eerst Foreign Cultures doen.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    pffff ik speel het spel niet al te intensief maar mijn eiland werkt totaal niet mee. Niemand doneert. Hoe kom ik in één van jullie allianties? Want dan kan ik wat druk op ze zetten.

edit: waarom is mijn huisje blauw? Om hem beter te herkennen?

14. Ashavan

Ashavan Guest

Waarom moet er gedoneerd worden? Je kan in het begin self-sufficient zijn. De allianties moeten nog opgezet worden, maar zal ook ergens deze week gebeuren.

Ik ga inderdaad eerst voor het Paleis en de Embassy daarna pas het Museum. Ben ook al me gebouwen en Town Wall naar lvl4 aan het brengen. Morgen ochtend als ik wakker ben gaan we die 2 kolonien maken. Moet 19uur en 30mins wachten tot er een Palace gebouwd kunnen worden. Zit te denken eerst wijn te halen zodat ik meer blije mensjes en belasting krijg.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    omdat je er dan meer mannetjes kwijt kan ;)

Ik lees hier veel acties. Wie wil wat tips voor me op een rijtje zetten? (research en bouwen ed)

16. Ashavan

Ashavan Guest

Je hebt marble nodig om de meeste gebouwen uit te breiden voorbij lvl3-4 en geloof dat jij alleen wijn/hout hebt. Zou researchers helemaal vol pompen en zover mogelijk opgraden en daarna pas de houthakkers. Hoe meer je hebt hoe sneller vooruitgang je in dat gebied bereikt.

Qua gebouwen kun je het simpel houden met Town Hall, Academy, City Wall. Elk stapsgewijs upgraden. Heb je het idee voldoende hout te hebben kun je andere gebouwen gaan bouwen zodra ze via research vrij gespeeld zijn.

Research Seafaring. Als het goed is onderzoekt hij vanzelf pre-reqs van andere takken zodat jezelf niet hoeft af te wisselen. Ga door tot je Palace kunt bouwen. En bouw dan een Trading Port met 2-3 boten en upgrade Trading Port zodat je een beetje snel kunt laden/lossen. En als je 600+ hout hebt kun je een eiland met Marble koloniseren.

En dan begint de lol voor jouw pas echt :D Marble voor upgraden meesten gebouwen en wine voor meer populatie welk resulteert in meer geld/werkers.

Als je in de tussen tijd resources over heb bouw een Warehouse. Kun je zooi in opslaan waarbij een deel niet gejat kan worden en het vergroot je algemene maximale hoeveelheid die je kan bezitten.

Dan kun je kijken wat je wilt doen. Of je gaat meer economy uitbreiden of meer de army of science kant op.

---
    Tsux als je een kolonie hebt moet je daarin opnieuw researchen en alles of kun je gebruik maken van wat je dusver al gedaan hebt?

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Vaag want de meeste dingen heb ik al. Ik heb echt veel hout en goud. Echter hoe kom je aan een kasteel dan?

Ik betwijfel nog het nut van een stadsmuur, bonussen zijn mager las ik ergens. Townhall is level 5 en verder heb ik reeds een acadamy op 3 een tavern op 2, een warehouse op 2, barakken op 2 incl wat legermannetjes en de port op 3.

Hoe koloniseer ik een eiland?

edit: iemand stuur me een berichtje of ik Def K ben op live. Hij vertelt me vervolgens dat mijn game-account gekoppeld is aan Ikariam? Zit iemand me hier te stangen? :9

18. Ashavan

Ashavan Guest

Je krijg van elke grondstof 50 zodra je Wealth onderzocht hebt. Is goud gelijk aan sulphur? Hoe kom je daar aan? Je wijn verkocht ofzo?

Bij mij is het goud laag relatief laag. Ik kijk naar de werkers/scientists die ik wil en die kosten geld. Vervolgens vergelijk ik het met me groei qua mensen welk elk 4gold opleveren. Dus stel dat ik 4 mensjes krijg per uur dat is 16goud per uur er bij. Nu maak ik per uur werkers/scientists gelijk aan die 16gold per uur waardoor me uur inkomsten -16gold is. Maar omdat je er +16 van je nieuwe mensjes per uur krijgt blijft me goud niveau constant gelijk. En de uren er na dat je niet speelt (zoals 's nachts) maak je weer paar 100 goud winst.

Stadsmuur geeft 10% extra defence aan je leger mannetjes in het geval dat je stad aangevallen wordt. Op lvl 4 heb je 40% extra defence w00t. Daarnaast wordt het betreden van je stad moeilijker en moeten ze een Ram gebruiken welk de meeste dorpjes op me eiland nog niet onderzocht kunnen hebben vanwege hun lage lvl. Stel ze breken door en je hebt je swordmen en phalanxen klaar staan met hun 40% extra defence heb je praktisch al gewonnen.

Kasteel kun je bouwen zodra je Expention op de Seafaring tak onderzocht hebt. Dan ga je naar een eiland, klikt op een lege plek waar jij je stad wilt en het vraagt of je daar een palace neer wilt zetten. Vraag me alleen of of het hout dan direct uit je voorraad wordt gepakt of dat er eerst nog een uur ofzo verstrijkt omdat de boten het hout moeten verschepen naar die plek om het te bouwen. En zodra het kasteel er staat kun je verder gaan zoals met je huidige dorp. Elke opvolgende kolonie die je maakt kost extra geld volgens de FAQ.

Na het researchen van Expansion (Palace) komt de Embassy welk je nodig hebt om bij Tsux lid te worden voor alliantie.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Geen flauw idee hoe ik er aan kom. Heb 22 researchers (is nu max) en heb wat mensen aan het lopen voor wijn en hout.

20. Ashavan

Ashavan Guest

Als je op Town Hall klikt kun je zien wat je huidige inkomsten zijn onder de smiley face. Als dat hoog is zal dat wel verklaren waarom je veel goud hebt.

Zit ook met 22researchers. Kan niet meer ivm te weinig crystal.
    20 voor Marble mijnen
    66 voor hout
    44 die belastingen betalen waarvan ik schepen, leger en werkers koop.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina