Je krijg van elke grondstof 50 zodra je Wealth onderzocht hebt. Is goud gelijk aan sulphur? Hoe kom je daar aan? Je wijn verkocht ofzo?
Bij mij is het goud laag relatief laag. Ik kijk naar de werkers/scientists die ik wil en die kosten geld. Vervolgens vergelijk ik het met me groei qua mensen welk elk 4gold opleveren. Dus stel dat ik 4 mensjes krijg per uur dat is 16goud per uur er bij. Nu maak ik per uur werkers/scientists gelijk aan die 16gold per uur waardoor me uur inkomsten -16gold is. Maar omdat je er +16 van je nieuwe mensjes per uur krijgt blijft me goud niveau constant gelijk. En de uren er na dat je niet speelt (zoals 's nachts) maak je weer paar 100 goud winst.
Stadsmuur geeft 10% extra defence aan je leger mannetjes in het geval dat je stad aangevallen wordt. Op lvl 4 heb je 40% extra defence w00t. Daarnaast wordt het betreden van je stad moeilijker en moeten ze een Ram gebruiken welk de meeste dorpjes op me eiland nog niet onderzocht kunnen hebben vanwege hun lage lvl. Stel ze breken door en je hebt je swordmen en phalanxen klaar staan met hun 40% extra defence heb je praktisch al gewonnen.
Kasteel kun je bouwen zodra je Expention op de Seafaring tak onderzocht hebt. Dan ga je naar een eiland, klikt op een lege plek waar jij je stad wilt en het vraagt of je daar een palace neer wilt zetten. Vraag me alleen of of het hout dan direct uit je voorraad wordt gepakt of dat er eerst nog een uur ofzo verstrijkt omdat de boten het hout moeten verschepen naar die plek om het te bouwen. En zodra het kasteel er staat kun je verder gaan zoals met je huidige dorp. Elke opvolgende kolonie die je maakt kost extra geld volgens de FAQ.
Na het researchen van Expansion (Palace) komt de Embassy welk je nodig hebt om bij Tsux lid te worden voor alliantie.
Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2008