Tja wat valt daar van te zeggen behalve...overkill. Er zit verre van voldoende rust in het schema om zowel met MMA als Krachttraining ergens te komen. De minimale verschillen om de 6 trainingen zullen het lichaam niet echt geweldig blijven prikkelen ondanks dat het principe van 5-6 trainingen variatie wel goed is.
Denk dat een full body schema goed zou passen, maar een ub/lb of push/pull variant ook. En als je zoveel blijft trainen zou ik ladingen L-Glutamine gaan aanschaffen om spierherstel te bevorderen met om de 8 weken 9-10 dagen volledige rust zodat de spieren volledig kunnen herstellen en groeien...of iig geen krachttraining en alleen MMA 3x.
We hadden het een tijdje terug over dynamisch/plyometrische training. Denk dat het hier ook wel van toepassing is aangezien explosiviteit van kracht weer van toepassing is bij MMA. Dynamisch/plyometrisch zie ik in dit geval dan meer als snelle reps doen en zware singles...net zoals ene powerlifter in principe.
Voorbeeld zou dan kunnen zijn:
Dag 1 - Lower Body medium gewicht
Dag 2 - MMA
Dag 3 - Upper Body Medium/zwaar
Dag 4 - MMA
Dag 5 - rust
Dag 6 - Lower Body zwaar gewicht
Dag 7 - rust
Dag 8 - Upper Body Medium
Dag 9 - MMA
Dag 10 - Lower Body Medium-zwaar
Dag 11 - MMA
Dag 12 - rust
Dag 13 - Upper Body zwaar
Dag 14 - rust
Als je een Full Body schema hanteerd is het...1FB-1MMA-rust-1FB-1MMA-Rust
En omdat je zo intensief bent wordt voeding+sups belangrijk. Als je slecht reageerd op whey kun je ook soya isolaat of proteine hydrolaat proberen. L-glutamine wordt belangrijk. Vitamines&mineralen gewon uit tabletten halen anders zit je met die irritante fructose dat het lichaam omzet in glucose lipiden. zink/Magnesium moet je hebben voor verbeterde rust.
Kuiten heb ik weinig moeite mee. Je loopt er dagelijks mee en dus zijn ze gewend aan "duurtraining". Wat je dus niet moet doen is ze trainen met hoge reps. Pak ze met 4 sets in de regio van 6-8reps en ga zwaar met Standing Calf Raises. Doe het desnoods op een aerobics bankje zodat je diep kunt zakken en de kuit strekt en dan zo hoog mogelijk uit duwt en aanspant. Zo heb je een grote Range of Motion. Daarnaast achterwaarts voor 3-5minuten op de crosstrainer en je bent klaar.
Maar goed dit is mijn snelle visie er op.
Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2008