1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0

    prijziger? je bedoelt goedkoper:) de wat beter plasma's denk aan de samsung c91 heb je al in de winkel voor 1099 (42'') dat noem ik absoluut niet prijzig. aangezien de meeste standaard hd ready lcd's van 42'' rond de 1200 a 1300 liggen

    o en qua stroom verbruik zit ik zo'n 20 euro meer op een jaar dan eerst. ( ik had een 55 cm beeldbuisje):+
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2008
  2. Thomassmith

    Thomassmith Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2008
  3. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het ook al eens gelezen. Maar dat wilt niet zeggen dat hun schermen niet goed zijn. Ze hebben ongetwijfeld de beste 'flatscreens' tot de dag van vandaag geleverd. De laatste twee jaar hebben ze prijs sterk naar beneden gedaan om zo te hopen wat meer te verkopen. Maar de schermen blijven relatief duur. Ook al is de kwaliteit opmerkelijk veel beter dan elk ander scherm. Als je in een winkel komt zie je de mensen altijd met een open mond ervoor staan, en zeggen "wat een kleuren, wat een zwart waardes!" Of het nu full hd of hd ready toestellen zijn en zelfs met een dvd'tje. Een wereld van verschil met al de andere toestellen...

    Maar ik heb nu net zoals mijn hd dvd speler, 2 unieken schermen van pioneer van de 7ste en 8ste (laatste) generatie. En ze blijven support geven. Want de pioneers va offciele dealers hebben heel goede garantie en service. Ook al heb ik er nog niets mee voor gehad.

    Wie weet kun je binnen een paar maanden een full hd van pioneer op de kop tikken als ze in uitverkoop gaan.

    Ik had van al de lcd schermen ook altijd een voorkeur voor sharp. Hun verbruik is de minste van al de schermen die ik tegenkom in tests, en hebben een heel goede prijs/kwaliteit verhouding. En ik zie bitter weinig verschil met een sony, waarvoor je meer betaalt, alleen al voor de naam. De grote schermen van sony liggen qua verbruik niet ver van de plasma schermen van pioneer.
    Ik hoor dit vaak als argument: "lcd verbruikt minder..." Als men dan toch zo ecologisch denkt, neem dan zeker een sharp. Deze verbruiken het minste en zijn het meest ecologisch vervaardigd!!! Meer info hierover vind je op hun website.

    Ik hoop dat er tussen pioneer en sharp een goede samenwerking komt en ze samen wat kunnen verwezenlijken. Al hoop ik dat ze dan snel overgaan op een van de nieuwere toepassingen in 'flatscreens' dan lcd. Voor film en televisie vind ik ze toch niet dat...
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2008
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik heb een vraag, ik ben van plan om een HDTV aan te schaffen. Nu was ik laatst in de Saturn en zag ik daar een Samsung HDTV 26 inch van volgens mij 477 euro. Het design vind ik er tof, en volgens mij was het deze:

    [​IMG]
    Nu staat er dit bij;

    Het lijkt mij wel een prima tv, ik gebruik hem dan eigenlijk puur voor het gamen. Wat vinden jullie van deze tv, iemand die hem toevallig heeft?
     
  5. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Voor net wat extra heb je de 32 inch versie ;).

    Zelf ben ik van plan de LE32R82b te halen. (of de LE32M81) Ligt er totaal aan wat de prijzen rond mei zijn.
     
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    32 inch is voor mij denk ik te groot. Ik heb even gekeken op kieskeurig en daar was de 26 inch die ik bedoelde 505 euro, het goedkoopst. Nu ga ik maar even binnenkort naar de Saturn in Hoofdorp. Eens kijken of het dezelfde TV is als die ik hier zie.
     
  7. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb paar maandjes geleden de 32 inch versie (LE32S81B) te pakken gekregen voor 550 euro inc verzenden nieuw bij een import bedrijfje.
     
  8. Thomassmith

    Thomassmith Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe is deze tv voor de xbox?: Sharp LC-26SA1E

    Zag hem ergens staan voor 379 euro...
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Pioneer maakt prachtige schermen, maar ik vind de prijs-kwaliteitsverhouding gewoon niet goed.
    De Panasonic plasma's worden algemeen beschouwd als bijna net zo goed, alleen zijn ze veel goedkoper.
    De honderden euro's die n Pioneer meer kost zie je niet terug in t beeld. Maakt t geld je niet uit, dan koop je de Pioneer.

    De nieuwe serie van Panasonic komen nu uit met native contrast van 30.000:1 (1 miljoen:1 dynamisch) en de prijzen vallen gewoon mee.
    Mn vriendin wil nu ook n plasma in de huiskamer, maar niet zo'n dure. Wordt waarschijnlijk n TH37PX80 voor onder de €1000.

    Overigens verbazingwekkend dat Pioneer stopt met plasma, want ze lieten op de CES-beurs hun volgende generatie plasma schermen zien met n absoluut zwartweergave.
    Deze is dus niet meer te meten.
     
  10. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb zojuist de Panasonic 42PZ85 besteld :D
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Me = zoooo jaloers :mad::mad::mad:

    Binnenkort komt er wel een HD-TV, maar het zal een 26" HD-Ready tv worden voor op mijn slaapkamer....Meer is helaas niet haalbaar op dit moment!

    Maar over een tijdje samenwonen en dan bestel ik dezelfde, specs zien er echt erg goed uit :thumbs::thumbs:_O_
     
  12. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Panasonic maakt zeker prijs/kwaliteit veel beter schermen. Maar er is tussen de twee nog wel een wereld van verschil qua kwalitei. Zo zie je meteen dat het zwart nog veeel zwarter is dan die van panasonic.

    Ze stoppen er inderdaad mee omdat ze het geld er niet uithalen wat ze erin steken. Dit komt omdat al de technologie die in hun schermen zit, zelf ontwikkeld is en perfect op elkaar afgestemd is. Dit geeft extreem hoge kwaliteit, waar enkel 'freaks' als ik hun geld aan geven ;)
    En dan nog eens hun afwerking _O_

    Dus het feit dat ze er veel te ver in gingen maakten dat hun schermen geen geld meer opleverden. Maar dat betekent niet dat hun kwaliteit niet meer goed was natuurlijk. Alle reviews die ik gelezen hebben prijzen de 50" full hd de lucht in. En dat kun je zeker geloven als je hem inwerking gezien hebt. Daarbij hebben in gewone hd read schermen een veel voordelige prijs en bezitten buiten de resolutie, dezelfde goede eigenschappen.

    Heb je die 50" met dikte van 9mm gezien op de CES? Ze veegde er ook ineens de OLED schermen mee plat, die dus al voor een 42" dikker was.

    Ik geef je dus zeker gelijk dat panasonic een perfect scherm geeft voor en iedeale prijs, maar kwalitatief is er wel echt nog een groot verschil.
     
  13. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaaf man,

    Ik heb de voorganger Th42PV70F en die is al geweldig.
    Mischien deze maar eens verkopen}:]
     
  14. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja dat zijn gewoon mensen die hun eigen producten omhoog praten. Begrijp me niet verkeerd Panasonic maakt hele mooie Plasma's maar ze komen no way no how in de buurt van Pioneer Kuro's. De nieuwe Panasonic's PZ800/PZ85 zullen op hun best gelijk zijn aan de HD ready Kuro's, reken er maar niet op.

    Een dynamische contrast waarde die 33 keer hoger is dan het statische contrast is natuurlijk zware BS. Sony en Samsung lopen al heel zwaar uit hun nek te lullen door hun statische contrast 8-10x te doen.

    Nou ik vind het niet zo vreemd hoor! Pioneer produceerde en ontwikkelde met hun Kuro's alles zelf. De constante en variabele kosten waren hierdoor heel hoog waardoor Pioneer hele hoge prijzen moest vragen voor een lage afzet om alleen al hun kosten eruit te halen. Als de omzet dan ook nog eens tegen valt (480.000 verkopen ipv 720.000 die was ingecalculeerd) dan lijkt het mij 1+1=2
    Ik vind het heel erg jammer dat Pioneer met hun Plasma's gestopt, want ik wilde net een nieuwe tv kopen en mijn oog was gevallen op de nieuwe Kuro gezien dit de enige Plasma is die nagenoeg geen last heeft van image retention en phosphor trails. Ik kijk nu even de nieuwe Panasonic 42PZ800 aan hopend dat het hier ook nagenoeg niet aanwezig is anders ben ik op LCD toegewezen.

    Trouwens over LCD gesproken Toshiba komt ook met een nieuwe serie LCD's.
    Namelijk de 32/37/42XV505D deze LCD's zijn allemaal Full HD met een dynamisch contrast van 30.000:1 voor de 32", 18.000:1 voor de 37" en 25.000:1 voor de 42". Alle drie hebben 10bit beeldprocessing en zijn 24p compatible. Op kieskeurig staan deze LCD's nu nog niet maar op Duitse websites zijn ze wel al te vinden met prijzen van 799 euro voor de 32", 949 euro voor de 37" en 1099 euro voor de 42". Te koop vanaf 31 maart.
    Echt toppertjes om in de gaten te houden!
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mooi! Gewoon zelf vergelijken en kijken welke je t mooist vindt.

    Plasma's zijn tegenwoordig niet duurder, alleen beginnen ze pas bij 37 inch en dan zit je natuurlijk in die prijsklasse.

    plasma heeft wel 2 nadelen: aanluiten van n pc via vga is minder mooi of de verhoudingen kloppen niet (bij hdready).
    Aanluiten via dvi-hdmi is de oplossing.

    De eerste 200 uur moet je t contrast niet te hoog zetten, ongeveer op 40%.
    Echter: omdat n plasma n contrast heeft van 10.000:1, is hoger zetten ook niet mooier. Mijn gecalibeerde scherm staat op 50%.
     
  16. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Plasma heeft ook last van image retention en phosphor trails. Panasonic zijn oudere modellen in ieder geval zeker weten wel. Een PC aansluiten op een Plasma is nooit een goed idee. Niets met statische beelden is een goed idee bij Plasma.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wat betreft dynamisch contrast heb je natuurlijk gelijk, is ook onzin.
    Inderdaad jammer dat Pioneer stopt, is t eigenlijk 100% zeker?


    Die Toshiba's zullen niet verkeerd zijn, maar de prijzen vd nieuwe panasonic's liggen op diezelfde hoogte.

    Hou voor jezelf in de gaten dat de 85serie vav Panasonic cinematic 24p playback hebben. Ik weet niet zeker of die 800 dat ook heeft.
    De lagere serie doet 3:2 pulldown en daar zal jij wel gevoelig voor zijn.
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2008
  19. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Hoeveel inch is die? Er staat Beelddiagonaal: 81cm..
     
  20. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    32''
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina