Ik had het ook al eens gelezen. Maar dat wilt niet zeggen dat hun schermen niet goed zijn. Ze hebben ongetwijfeld de beste 'flatscreens' tot de dag van vandaag geleverd. De laatste twee jaar hebben ze prijs sterk naar beneden gedaan om zo te hopen wat meer te verkopen. Maar de schermen blijven relatief duur. Ook al is de kwaliteit opmerkelijk veel beter dan elk ander scherm. Als je in een winkel komt zie je de mensen altijd met een open mond ervoor staan, en zeggen "wat een kleuren, wat een zwart waardes!" Of het nu full hd of hd ready toestellen zijn en zelfs met een dvd'tje. Een wereld van verschil met al de andere toestellen...
Maar ik heb nu net zoals mijn hd dvd speler, 2 unieken schermen van pioneer van de 7ste en 8ste (laatste) generatie. En ze blijven support geven. Want de pioneers va offciele dealers hebben heel goede garantie en service. Ook al heb ik er nog niets mee voor gehad.
Wie weet kun je binnen een paar maanden een full hd van pioneer op de kop tikken als ze in uitverkoop gaan.
Ik had van al de lcd schermen ook altijd een voorkeur voor sharp. Hun verbruik is de minste van al de schermen die ik tegenkom in tests, en hebben een heel goede prijs/kwaliteit verhouding. En ik zie bitter weinig verschil met een sony, waarvoor je meer betaalt, alleen al voor de naam. De grote schermen van sony liggen qua verbruik niet ver van de plasma schermen van pioneer.
Ik hoor dit vaak als argument: "lcd verbruikt minder..." Als men dan toch zo ecologisch denkt, neem dan zeker een sharp. Deze verbruiken het minste en zijn het meest ecologisch vervaardigd!!! Meer info hierover vind je op hun website.
Ik hoop dat er tussen pioneer en sharp een goede samenwerking komt en ze samen wat kunnen verwezenlijken. Al hoop ik dat ze dan snel overgaan op een van de nieuwere toepassingen in 'flatscreens' dan lcd. Voor film en televisie vind ik ze toch niet dat...
Laatst bewerkt: 10 mrt 2008