Les 1: Het BMI zegt niks als je aan sport doet. Leuk voor de gemiddelde bankzitter, maar voor de rest van de mensheid is het BMI nutteloos.
Dit is wat het van mij zegt en als je kijkt op de vorige pagina en naar de foto kijkt zul je zien dat ik geen overgewicht meer heb. Sterker nog me vet% is lager dan het ooit geweest is zelfs onder de marge wat "normaal" is voor een man.
Les 2: Loop recht en heb de gehele dag een rechte houding ipv ingezakt en doe rug oefeningen.
Les 3: Ga eten. Als je denkt veel te eten...eet meer. Doe de onderstaande berekening om je Kcal te weten.
Man
Gewicht= kg's x 13.8 = ?
Lengte = cm x 5.0 = ?
Leeftijd = jaar x 6.8 = U
655 - U = ?
Basis Kcal (tel al het bovenstaande bij elkaar op en je hebt je basis)
Beweging (doe maar gewoon de basis x 1,5 dat is bij de meeste wel zo)
Aankomen 500
Eetschema (tel de basis+beweging+aankomen bij elkaar op en je hebt wat je mot eten)
Dan ga je verder rekenen met de volgende gegevens:
4 gram eiwit staat gelijk aan 1 kcal
4 gram koolhydraat staat gelijk aan 1 kcal
9 gram vet staat gelijk aan 1 kcal
Zorg dat je 2.5gr eiwit per kg lichaams gewicht eet. Dat je 20-25% van je dagelijkse kcal bestaat uit onverzadigd vet. En de rest zijn koolhydraten. Verdeel dit over 6 maaltijden op een dag welk 2-3 uur uit elkaar liggen. Maar bij je laatste avond maal mag geen koolhydraten en alleen eiwitten.
Google naar een Voedingstabel en ga puzzelen. Als je een opzetje hebt kun je het hier laten zien voor advies.
Als je na 3-4 weken nog niet bent aangekomen flikker er dan nog eens 500kcal bovenop. Net zolang tot het gaat zoals je wilt.
Les 4: Brinta en havermout zijn heel goed. Zeker als ontbijt en pre-workout
Klik om te vergroten...